Gå til innhold

Har dere sett The Act på HBO? Den er så bra!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det var en spennende serie! Anbefaler også å se dokumentaren først. Jeg tror nok det beste for Gipsy nå hadde vært en slags overgangsbolig der hun får mye fysisk hjelp, og i tillegg opptrening i å gjøre helt dagligdagse ting som å lage mat, vaske klær, gå på butikken osv. Ser for meg at hun trenger opptrening i helt grunnleggende ting, også sosialisering med andre mennesker. Hun er nok litt skadet for livet, men jeg tenker at det er bedre avgrense skadene nå i stedet for å sperre henne inne i en liten celle i fengsel der hun ikke får vite hvordan det er å leve et vanlig liv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 28.4.2019 den 21.11, AnonymBruker skrev:

Har sett den og har fulgt saken fra så å si starten av. 
Det som irriterer meg litt, er at de har fjernet den fysiske mishandlingen. Ja alt Dee Dee gjorde i serien er forferdelig. Men de fikk det til å fremstå som at mor er overbeskyttende og lyver om sykdommer, datter blir forelsket men får ikke lov av mor. Så da klikker datter og dreper moren sin. Helt feil fremstilling av den ekte saken. Da det er snakk om alvorlig psykisk og fysisk mishandling. Hun ble utsatt for fysisk mishandling også, men det ble det ikke vist noe av i serien. Kun en gang hvor hun ble bundet fast til sengen. Føler man får faktisk mer sympati for Dee Dee i denne serien, enn hvordan det er i virkeligheten. Dee Dee virker også mer ondskapsfull og nesten hysterisk offentlig. I virkeligheten så virket moren som en perfekt mamma som bare er snill og god... også kom sannheten som lyn fra klar himmel. Greit at det er TV, men virkeligheten er faktisk mer underholdende enn det de faktisk viste. Fordi hun var for det første hysterisk og ond offentlig, blant annet på bursdag (?) eller noe hvor Gypsy prøvde å spise noe hun ikke fikk lov til. Morens reaksjon var for offentlig, for "se på hvor hysterisk og gal jeg er". Da ingen rundt ble redd for Gypsy, alle så på Dee Dee som om at hun var helt psykotisk. Helt feil fremstilling og det gjorde det litt vanskeligere å forstå hvorfor Gypsy drepte henne. Hun fremstår mer mentalt oppegående også, så det at hun ikke bare reiste seg offentlig og forlot moren sin er vanskelig å forstå i serien. I virkeligheten så er det jo noe helt annet, fordi hun ble jo utsatt for både fysisk og psykisk mishandling hele livet sitt. Hun virker på en måte for sterk i serien, for psykisk oppegående og smart og om du skiller ekte sak og serie, så er ikke mors oppførsel i mitt hodet, ille nok til drap i serien. Fordi det fremstilles såpass "mildt". Om Gypsy misbrukte Nick som er psykisk syk og man kan nesten si tilbakestående i en viss grad, er noe som kan diskuteres. I serien så fremstår det som at Gypsy er ond og kald som da misbrukte Nick for å få han til å drepe moren for henne. I virkeligheten så var det tydeligere hvor umoden Gypsy egentlig var (evnet ikke å se at hun kunne ha kontaktet politiet, drap var hennes eneste utvei i hennes umodne hode), og hvor desperat hun faktisk var. 

Kan hende at noe av dette, blant annet det med fysisk mishandling, vil komme opp i siste episode under rettssaken. Så hvem vet, men føler det mangler ihvertfall. Det kan også være vi får mer bakgrunnshistorie og oversikt over hvor lenge mishandlingen faktisk foregikk, fordi det har ikke vært tydelig enda i serien ihvertfall. 
Bra serie. Men når de først skal ta så mye fra en såpass kjent og detaljert sak, så burde de ha valgt det beste fra virkeligheten. Ikke ødelegge det slik som de gjorde. Men om du skiller sak og serie, så er serien ikke så alt for bra på grunn av fremstilling av hovedpersonene. Nick er det eneste som er positivt, fordi du ser så tydelig hvor psykisk syk han er. Om han er slik i virkeligheten vet jeg ikke.

Anonymkode: a3143...f66

Jeg har bare sett "the act", ikke dokumentaren og ikke hørt om saken før. Skjønner hva du mener for jeg satt mye og tenkte at datteren  ikke akkurat var så snill hun heller, nærmest ond. Spesielt de siste episodene. Synes de fikk henne til å virke utspekulert og falsk. Har jo skjønt at det absolutt ikke var sånn. Skjønner jo at det moren gjorde var grusomt altså. 

Anonymkode: 6a387...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2019 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Hæææ, er det en egn krimkanal på GET???? Whaaat! Nå må jeg si opp jobben, haha. Takk! Sjekka nå, søren har ikke tilgang :( Hvor mye koster det i mnd, vet du? Helt enig, helt utrolig at hun ble dømt i det hele tatt spør du meg. Det var et spørsmål om liv eller død for hennes del. 

Anonymkode: bd25a...d23

På Get kan du bare "shoppe" de kanalene du vil ha, du har mulighet til å bytte kanaler utfra et visst antall poeng. Du kan også få HBO gratis vha de poengene. Det har vi, så det er ikke plass til så veldig mange andre kanaler i pakka vår. 

Anonymkode: ac1de...538

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

På Get kan du bare "shoppe" de kanalene du vil ha, du har mulighet til å bytte kanaler utfra et visst antall poeng. Du kan også få HBO gratis vha de poengene. Det har vi, så det er ikke plass til så veldig mange andre kanaler i pakka vår. 

Anonymkode: ac1de...538

Gjør det samme her, og om jeg skal se noe på de andre kanalene så bytter jeg bare kanal i kanalvelgeren, genialt! Trenger jo ikke HBO når jeg skal se noe annet, også bytter jeg bare tilbake etterpå. Tar jo sånn 5 min før de er oppdatert på nett ihvertfall. Bruker kun get nett-tv. 

Anonymkode: a3143...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...