Gå til innhold

Han sliter med å forplikte og forelske seg. Er håpet ute?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil gjerne høre andres erfaringer hvis det er noen som har vært i samme situasjon eller som har noen gode råd.

Vi har datet i ca. to måneder. Denne uken trakk han seg unna og ga uttrykk for at han sliter med å forplikte seg - og å forelske seg. Han liker meg veldig godt, ifølge eget utsagn, og tiden med meg er den fineste han har hatt på veldig, veldig lenge. Men akkurat nå er han er usikker på om han kan gi meg den tryggheten jeg behøver.

Jeg skjønner jo selv at dette er et dårlig tegn. Men når han gir uttrykk for at han har det så fint med meg, er det vanskelig å gi helt slipp og å la være å håpe. Skal jeg gi han tid? Er det best å holde seg helt unna og la han ta kontakt eller bør jeg gi ham bekreftelse for eksempel ved en helt enkel «Har tenkt på deg i dag. Ha en fin helg»-melding?

Har sett i liknende tråder at TS gjerne får klar beskjed om at liknende oppførsel bare betyr at han ikke er interessert og pakker det pent inn. Det kan absolutt være at det er tilfelle her også, men jeg tror jo likevel det KAN være uavhengig av meg. Og i så fall vil jeg gjerne vite om det er noe jeg kan gjøre for å få han til å føle seg trygg på forpliktelser med meg 😢

Anonymkode: 5d05d...162

Gi han tid. Når du føler å ta kontakt, skriv kjærlighetsbrev håndskrevet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, Egenskap skrev:

Gi han tid. Når du føler å ta kontakt, skriv kjærlighetsbrev håndskrevet

Nei, nei... hun må vente på at HAN tar kontakt. Hva hjelper det at hun skal åpne seg opp om hennes kjærlighet om han ikke føler det samme, eller han av en eller annen grunn ikke er klar.

Anonymkode: 50b7f...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Han er ikke på Tinder eller andre datingapper. Han sier at han ikke har lyst til å treffe noen andre. Det er alt det fine han sier om meg/oss som gjør det vanskelig å gi slipp. Hvis han har det finere med meg enn han har hatt på årevis, hvorfor gir han det opp da?💔

Anonymkode: 5d05d...162

 

Nei det var jeg som svarte i tråden som har en date som fremdeles er på Tinder... Ikke så lett når alle skriver med anonym-nick😂

Men ts: Det re kanskje ikke så farlig om dere gir slipp? Hvis det skal være dere to, så er veien tilbake kort! Et par ukers stillhet kan gjøre at både du og han ser ting klarere. Kanskje ser du at det ikke er all verdens viktig å bli sammen med han, eller kanskje ser han at han virkelig savner deg. Hvis han har hatt det så fint, så vil det blir klarere for han når forholdet kommer litt på avstand og han kanskje kjenner på savn..

 

Anonymkode: 17a21...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for hyggelig svar. Selv om jeg ikke unner andre å oppleve det samme, er det en liten trøst i at jeg ikke er den eneste som står i dette. Du er sterk som klarte å avslutte! Jeg sa fra at jeg forventet mer, men klarte ikke la være å prøve å få han til å ville gi meg mer. Nå er det vel egentlig han som har satt ned foten for videre dating. Jeg håper han skal ombestemme seg, men tviler på at det skjer.

Hvordan går det med deg nå da? Er du klar til å gå videre? Har han tatt kontakt med deg igjen?

Anonymkode: 5d05d...162

Vet hvor ille det kan være ❤️Føler at man ikke blir møtt med så stor forståelse fra venner for  "man var jo tross alt ikke sammen". Men det gjør vondt å ha forventningene sine knust på den måten!

Det er nå akkurat en måned siden. Jeg er fortsatt ikke over det, og tenker mye på ting han har sagt og gjort som viste at han var interessert i et forhold med meg. Jeg sa til han at jeg kom til å slette han fra alle sosiale media for å kunne fokusere videre på datingen, og det har jeg også gjort. Føler meg ikke helt klar til å date igjen. Han har ikke tatt kontakt med meg. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Emblja skrev:

Du fremstiller forhold som en straff her. 

Nei. Han får alle fordelene med å være med deg: sex, selskap, nærhet, latter, trøst ++ uten at han ofrer singellivet sitt for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min holdt på sånn også. Vi datet i 7 mnd før vi ble et par offisielt fordi han «ikke var sånn som fikk følelser for noen» og «ikke ville ha forhold». Han oppførte seg som kjæresten min, brydde seg som en kjæreste og vi gjorde kjæresteting

Vi ble sammen men jeg angrer på det. Han har virkelig commitment-issues og jeg merker veldig godt at han ikke syns noe om å måtte tilpasse seg eller ta hensyn. Han er snill og vi har det veldig fint til tider, men han tenker ikke på oss som i et par.

Han prioriterer automatisk kompiser og fritidsaktiviter mye høyere enn oss/meg og når jeg sier fra om at «nå får vi utrolig lite tid sammen de bedre tre ukene» fordi han har lagt planer uten å involvere meg så føler han seg veldig bundet og blir sur

Han er heller ikke vant til å forholde seg til noen på et følelsesmessig plan eller til noen som stiller krav til han. Han oppfatter mange ting som «urettferdig». Jeg har flere forhold bak meg, han har ingen. Dette blir ikke mitt siste. 

Han er vant til ONS og FF som ikke krever noe og som kanskje til og med har vært forelsket i han der han har hatt «overtaket» følelsesmessig og de sannsynligvis har vært redde for å miste han og derfor ikke stilt krav. Jeg kommer til å velge en mann med erfaring fra stabile relasjoner neste gang

Skulle ønske jeg hadde hørt på han når han etter 2 mnd sa at dette aldri kom til å bli et forhold. Hørt på han og gått

Anonymkode: e6df8...f88

Klarer ikke å tyde om dere er sammen eller ikke,men uansett: det er ikke for sent å gå nå, hvis du fortsatt er med han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser flere her skriver at dere er i samme situasjon. Mitt spørsmål er, hvordan kan dere tillate andre å behandle dere på denne måten? 

Anonymkode: b7aa6...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u

Ja, håpet er ute. Er det menn sier til damer de ikke vil involvere seg med i for sterk grad det, men som er ok nok å ha der av andre årsaker. Dukker den rette opp så er alle klar for å forplikte seg mer og det blir ønskelig også.

Altså er han ikke alt for interessert i deg og litt avvisende, noe som også kan være av taktiske grunner da hunnkjønn har en tendens til å bli mer revet med følelsesmessig av slik avvisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser her er mange lange svar, muligens fornuftige og fine (jeg har ikke lest)

Erfaringsmessig ser man at i slike tråder responderer man mest på de svarene som underbygger det en ønsker!

Vel, mitt svar blir sikkert ikke populært...

Han har ikke forpliktelsesproblemer, han har problemer med å forplikte seg til DEG!

Er han ondskapsfull? Nei! Er han glad i deg? Ja! Mener han godt? Absolutt!

MEN han vil ikke være sammen med deg forever... Du er tidvis bra nok, til HUN dukker opp...

Desse historiene er like forutsigbare som historiene med 'ulykkelige' ekteskap og den andre kvinnen. 90% ender med at mannen 'velger' kona (som han aldri hadde tenkt å forlate uansett...)

Historiene som denne her ender ofte med at han som var SÅ interessert i deg, men ikke klarte å forplikte seg, plutselig er forlovet og gravid med en annen... (satt på spissen...)

Finn deg en som prioriterer DEG ❤️

Anonymkode: 62d86...f08

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser flere her skriver at dere er i samme situasjon. Mitt spørsmål er, hvordan kan dere tillate andre å behandle dere på denne måten? 

Anonymkode: b7aa6...e3c

Er jo det vi damer må ta til takke med siden menn ikke vil ha forhold. Dessverre, Menn kan jo tømme seg i hva som helst også har de ikke følelser sånn som oss damer. Så da har vi damer valget mellom å holde oss unna menn eller å bli utsatt for mannfolk som bare vil date uforpliktende. 

Anonymkode: 6c05c...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 2.plass i mange år. Nå er jeg bitter kjerring over at jeg lot meg bli behandlet slik. Han fikk det som han ville. Nå dumpet han meg med et pennestrøk fordi han fant the one han ville ha. Nå er det hjertesmilys og klissklass på facebook, noe han aldri gjorde med meg. Så når menn ER forelska så vil de rope det til verden. Hold dere unna menn som bare leker er mitt råd. 

Anonymkode: 357e3...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser flere her skriver at dere er i samme situasjon. Mitt spørsmål er, hvordan kan dere tillate andre å behandle dere på denne måten? 

Anonymkode: b7aa6...e3c

Det er ikke så lett å se. I mitt tilfelle tok han mye initiativ, fant på kreative dater, holdt kontakt utenom møtene våres, virket som han var i ferd med å få følelser for meg. Man lar seg ikke behandle på en dårlig måte når man velger å avslutte relasjonen, tenker jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser her er mange lange svar, muligens fornuftige og fine (jeg har ikke lest)

Erfaringsmessig ser man at i slike tråder responderer man mest på de svarene som underbygger det en ønsker!

Vel, mitt svar blir sikkert ikke populært...

Han har ikke forpliktelsesproblemer, han har problemer med å forplikte seg til DEG!

Er han ondskapsfull? Nei! Er han glad i deg? Ja! Mener han godt? Absolutt!

MEN han vil ikke være sammen med deg forever... Du er tidvis bra nok, til HUN dukker opp...

Desse historiene er like forutsigbare som historiene med 'ulykkelige' ekteskap og den andre kvinnen. 90% ender med at mannen 'velger' kona (som han aldri hadde tenkt å forlate uansett...)

Historiene som denne her ender ofte med at han som var SÅ interessert i deg, men ikke klarte å forplikte seg, plutselig er forlovet og gravid med en annen... (satt på spissen...)

Finn deg en som prioriterer DEG ❤️

Anonymkode: 62d86...f08

Takk for svar, både til deg og alle dere andre. Du har nok sikkert rett. Dette er antakelig det jeg ville sagt til en annen i samme situasjon. Jeg opprettet likevel tråden for å se om det kan være en mulighet for at det lar seg fikse, eller at han finner ut at han vil ha meg likevel, egentlig hva som helst annet enn at jeg ikke er bra nok for han. For det gjør så veldig vondt å tenke på 💔

Anonymkode: 5d05d...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Nei det var jeg som svarte i tråden som har en date som fremdeles er på Tinder... Ikke så lett når alle skriver med anonym-nick😂

Men ts: Det re kanskje ikke så farlig om dere gir slipp? Hvis det skal være dere to, så er veien tilbake kort! Et par ukers stillhet kan gjøre at både du og han ser ting klarere. Kanskje ser du at det ikke er all verdens viktig å bli sammen med han, eller kanskje ser han at han virkelig savner deg. Hvis han har hatt det så fint, så vil det blir klarere for han når forholdet kommer litt på avstand og han kanskje kjenner på savn..

 

Anonymkode: 17a21...ad7

Ja, det er jo sant. Kanskje han trenger å kjenne at han savner meg. Og kanskje jeg har godt av å få det litt på avstand; vet av erfaring at jeg har lett for å bli veldig fokusert på en mann når han trekker seg unna. 

Samtidig vet jeg ikke om det er helt idiotisk å holde liv i det lille håpet jeg har igjen. Ser at flere har svart at han åpenbart ikke er interessert. Jeg forstår godt at de sier dette, men vil gjerne at han og jeg skal være et av unntakene fra den regelen 😢

Anonymkode: 5d05d...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2019 den 17.42, AnonymBruker skrev:

Menn vil unngå å sette seg inn i en sårbar situasjon, som jo forhold og forelskelse faktisk er.

Menn er alltid dem som sliter med ved brudd, så vil ikke kalle oss følelseskalde. I dagens verden er det dessverre ikke så fruktbart å satse på et forhold, da alt går til helvete til slutt allikevel.

Anonymkode: f7cc6...190

 

Bullshit. Eksen min var utro og dumpet meg for en han hadde kjent i fire dager. Da hadde vi vært sammen i flere år, bodd sammen i flere år og snakket om å gifte oss/flytte til utlandet sammen.  De er fortsatt lykkelig forelsket 7 måneder senere mens jeg har vært gjennom depresjoner, selvmordstanker osv. 

Anonymkode: 76181...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2019 den 12.06, AnonymBruker skrev:

Har sett i liknende tråder at TS gjerne får klar beskjed om at liknende oppførsel bare betyr at han ikke er interessert og pakker det pent inn. Det kan absolutt være at det er tilfelle her også, men jeg tror jo likevel det KAN være uavhengig av meg. Og i så fall vil jeg gjerne vite om det er noe jeg kan gjøre for å få han til å føle seg trygg på forpliktelser med meg 😢

Altså, dette med "moderne-dating-regler" & slikt er jo ikke noe har greie på, men vet du i det hele tatt hva han mener med "forpliktelser"? Er det snakk om å kunne fortsette å sitte på dating-toget tinder, eller er han bare ikke keen på barn, hus og voffs enda?

Kan jo godt tenkes at det hele er "pen innpakning", og det kan jo også tenkes at han synes det hele har gått litt fort fram, og sitter med inntrykk av å ikke kunne kunne gi "den tryggheten jeg behøver", som du selv har kommunisert at du trenger:vetikke: 

Det er jo du som vet hva denne "tryggheten" innebærer... Og om dere er på nett, så burde dere vel klare å snakke såpass sammen at det går an å nå til bunns i ditta hirre hir...

Hvem liker vel ikke koselige "tenkt på deg" meldinger, uansett?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...