Gå til innhold

Han sliter med å forplikte og forelske seg. Er håpet ute?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil gjerne høre andres erfaringer hvis det er noen som har vært i samme situasjon eller som har noen gode råd.

Vi har datet i ca. to måneder. Denne uken trakk han seg unna og ga uttrykk for at han sliter med å forplikte seg - og å forelske seg. Han liker meg veldig godt, ifølge eget utsagn, og tiden med meg er den fineste han har hatt på veldig, veldig lenge. Men akkurat nå er han er usikker på om han kan gi meg den tryggheten jeg behøver.

Jeg skjønner jo selv at dette er et dårlig tegn. Men når han gir uttrykk for at han har det så fint med meg, er det vanskelig å gi helt slipp og å la være å håpe. Skal jeg gi han tid? Er det best å holde seg helt unna og la han ta kontakt eller bør jeg gi ham bekreftelse for eksempel ved en helt enkel «Har tenkt på deg i dag. Ha en fin helg»-melding?

Har sett i liknende tråder at TS gjerne får klar beskjed om at liknende oppførsel bare betyr at han ikke er interessert og pakker det pent inn. Det kan absolutt være at det er tilfelle her også, men jeg tror jo likevel det KAN være uavhengig av meg. Og i så fall vil jeg gjerne vite om det er noe jeg kan gjøre for å få han til å føle seg trygg på forpliktelser med meg 😢

Anonymkode: 5d05d...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette meg? 

Jeg har datet en fyr i ca to måneder jeg også. Tok rolig opp temaet om hvordan det ser ut for oss, hvor jeg fikk servert historien om at det tar lang tid for han å falle for noen og forelske seg. Han sa også at han likte meg veldig godt og at vi hadde det fantastisk sammen.

Jeg valgte å avslutte det. 

Han skal få tilbringe tid med deg, ha sex med deg, og så jage videre på tinder og happn? Få alle fordeler med å date deg, men fortsatt være på markedet fordi han sliter med å forelske seg? Dere kommer til å ende opp som pulevenner, og du kommer til å bli såret siden du er i ferd med å falle for denne fyren her. 

Jeg tror absolutt at han er interessert i deg, men dessverre ikke interessert nok. Han er emosjonelt utilgjengelig, og det har selvsagt ingen ting å gjøre med deg. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon! Vi har holdt på ganske lenge, mye kontakt, vært sammen, hatt sex - og så fortsetter han på Tinder! Han sier han ikke kan forplikte seg nå... 

Han jeg holder på med er absolutt interessert i meg, og har følelser for meg, men ikke nok til at han vil kutte "dating-livet" som så mange single voksne lever. 

Min konklusjon er at vi må avslutte. Jeg har valgt å vente på han, men det endrer seg ikke. Det blir heller sånn at jeg blir mer og mer stresset og lei meg, mens han er godt fornøyd med vårt gode vennskap og intimitet, mens han lever sitt liv. Mitt liv blir liksom satt litt på vent fordi jeg vil se om han utvikler dypere følelser. Men det tror jeg ærlig talt ikke skjer nå, så her må forholdet avsluttes. 

Synd, for vi passer egentlig godt sammen og har det godt sammen. Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor han ikke vil gi det en sjanse... Han føler vel ikke forelskelse da, antagelig er det der det svikter. 

Så ts: Her får du to like råd etter hverandre. Tenker du også selv vet svaret, innerst inne.

Anonymkode: 17a21...ad7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil deg selv vel: bare skygg banen på enhver mann som har "issues" som dette. Ikke vær naiv og tror at akkurat du er KVINNEN over alle kvinner som kommer til å "kurere" forpliktelsesangsten hans fordi akkurat du er jo så fantastisk. Han trenger enten en annen kvinne, eller en psykolog. Og samme hvilken av dem det er: hans problem, hans dritt å rydde opp i.

Hvis han skulle komme frem til at du faktisk er "KVINNEN over alle kvinner" for han: kommer han til å komme til deg for egen maskin. Det dummeste du kan gjøre er å prøve å overbevise han, eller være for tilgjengelig. 

Anonymkode: 5fc34...57b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskriver akkurat min situasjon også.

2 mnd dating, han trekker seg litt unna, og jeg spør direkte om han har mistet interessen. Han svarer at han sliter med å forelske seg, og ikke klar for å forplikte seg. Vi kunne datet lengre, men han følte heller ikke det var riktig ovenfor meg.

Nå har det gått snart 2 mnd. Vi har pratet minimalt siden det.

Jeg hører alle råder meg til å ikke ta noe kontakt, hvis han savner meg så er det opp til han, så fokuserer på å komme meg videre (selv om det er veldig vanskelig)
Så er jeg lei meg for at det vi bygget ikke var verdt å bygge videre på. 
Det er også lett for å ta det personlig, og la det gå utover selvitiliten. Men da må man minne seg på at det handler mest om han.


Ville tatt avstand, ikke ta kontakt med mindre han gjør det, hvertfall 3-4 uker!
Så kan du jo gi det et forsøk, men forbered deg på at det kanskje ikke går, og da må du prøve å gå videre!
 

Anonymkode: ae8c7...ed1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til, vet ikke hvor gamle dere er, men tror mange har høye forventinger til å bli stormforelsket!

De jakter vel spenning og gnist, men det er lite sannsynlig at de finner det hos noen andre ! (Tror jeg, finnes nok unntak)

Så tror ikke han kommer til å finne en ny så fort jeg ;) 

Anonymkode: ae8c7...ed1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, esmer skrev:

Er dette meg? 

Jeg har datet en fyr i ca to måneder jeg også. Tok rolig opp temaet om hvordan det ser ut for oss, hvor jeg fikk servert historien om at det tar lang tid for han å falle for noen og forelske seg. Han sa også at han likte meg veldig godt og at vi hadde det fantastisk sammen.

Jeg valgte å avslutte det. 

Han skal få tilbringe tid med deg, ha sex med deg, og så jage videre på tinder og happn? Få alle fordeler med å date deg, men fortsatt være på markedet fordi han sliter med å forelske seg? Dere kommer til å ende opp som pulevenner, og du kommer til å bli såret siden du er i ferd med å falle for denne fyren her. 

Jeg tror absolutt at han er interessert i deg, men dessverre ikke interessert nok. Han er emosjonelt utilgjengelig, og det har selvsagt ingen ting å gjøre med deg. 

Tusen takk for hyggelig svar. Selv om jeg ikke unner andre å oppleve det samme, er det en liten trøst i at jeg ikke er den eneste som står i dette. Du er sterk som klarte å avslutte! Jeg sa fra at jeg forventet mer, men klarte ikke la være å prøve å få han til å ville gi meg mer. Nå er det vel egentlig han som har satt ned foten for videre dating. Jeg håper han skal ombestemme seg, men tviler på at det skjer.

Hvordan går det med deg nå da? Er du klar til å gå videre? Har han tatt kontakt med deg igjen?

Anonymkode: 5d05d...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i samme situasjon! Vi har holdt på ganske lenge, mye kontakt, vært sammen, hatt sex - og så fortsetter han på Tinder! Han sier han ikke kan forplikte seg nå... 

Han jeg holder på med er absolutt interessert i meg, og har følelser for meg, men ikke nok til at han vil kutte "dating-livet" som så mange single voksne lever. 

Min konklusjon er at vi må avslutte. Jeg har valgt å vente på han, men det endrer seg ikke. Det blir heller sånn at jeg blir mer og mer stresset og lei meg, mens han er godt fornøyd med vårt gode vennskap og intimitet, mens han lever sitt liv. Mitt liv blir liksom satt litt på vent fordi jeg vil se om han utvikler dypere følelser. Men det tror jeg ærlig talt ikke skjer nå, så her må forholdet avsluttes. 

Synd, for vi passer egentlig godt sammen og har det godt sammen. Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor han ikke vil gi det en sjanse... Han føler vel ikke forelskelse da, antagelig er det der det svikter. 

Så ts: Her får du to like råd etter hverandre. Tenker du også selv vet svaret, innerst inne.

Anonymkode: 17a21...ad7

Takk for fint svar. Jeg sliter også med å forstå hvorfor han ikke kan gi det en sjanse, hvis han har det så utrolig fint sammen med meg som ham hevder. Men ja, det er vel ikke bra NOK da. 

Min mann dater ikke andre og hevder han ikke er klar for det i det hele tatt. Jeg tror derfor ikke han er på aktiv leting nå. Det gjør meg litt mindre knust, for tanken på at han skal treffe en annen gjør skikkelig vondt. 

Håper du klarer å avslutte det! Har du bestemt deg når og hvordan?

Anonymkode: 5d05d...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for fint svar. Jeg sliter også med å forstå hvorfor han ikke kan gi det en sjanse, hvis han har det så utrolig fint sammen med meg som ham hevder. Men ja, det er vel ikke bra NOK da. 

Min mann dater ikke andre og hevder han ikke er klar for det i det hele tatt. Jeg tror derfor ikke han er på aktiv leting nå. Det gjør meg litt mindre knust, for tanken på at han skal treffe en annen gjør skikkelig vondt. 

Håper du klarer å avslutte det! Har du bestemt deg når og hvordan?

Anonymkode: 5d05d...162

 

Han jeg dater treffer heller ikke andre, men for meg er det problematisk at han har Tinder og at han innimellom er logget inn. Det betyr jo at han "er ute og ser" i alle fall, chatter litt og sånn.  Vi har en avtale om at vi skal fortelle hverandre om vi treffer andre.

Jeg har begynt med å trekke meg litt unna, jeg foreslår ikke å treffes. Vi har daglig kontakt fremdeles, men ses sjeldnere. Det er lenge siden vi hadde sex nå. Jeg tror jeg kommer til å gjøre det sånn at jeg ber om en prat med han der jeg forteller at vi ikke lenger er i en emosjonell eller seksuell relasjon, men at vi er venner. Det vil jo bety at vi nok ikke treffes noe mer. Jeg synes det er viktig å ta slike samtaler ansikt til ansikt (vi har datet lenge), så derfor blir det når vi ses neste gang.

 

Anonymkode: 17a21...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig vil ha han, så må du bli mindre tilgjengelig. Akkurat nå har han overtaket, og du strekker deg etter han.

Du må vekke jaktinstinktet hans. For all del, ikke send melding. Det er bare en bekreftelse på at du sitter pent og venter på han, mens han gjør som han vil. Da blir du enda mer uinteressant for han.

Du må finne på ting selv, gi lite infirmasjon til han. Få han til å lure på hva du gjør, hvorfor du ikke tar kontakt.

Og hvis han tar kontakt - svar hyggelig, fleipete og flørtete. Men ikke be noe av han. Og ikke forklar for mye av det du driver med og hvem du er med. Han ska lure litt.

Dette er oppskriften på å få han interessert.

Anonymkode: eba56...0aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du virkelig vil ha han, så må du bli mindre tilgjengelig. Akkurat nå har han overtaket, og du strekker deg etter han.

Du må vekke jaktinstinktet hans. For all del, ikke send melding. Det er bare en bekreftelse på at du sitter pent og venter på han, mens han gjør som han vil. Da blir du enda mer uinteressant for han.

Du må finne på ting selv, gi lite infirmasjon til han. Få han til å lure på hva du gjør, hvorfor du ikke tar kontakt.

Og hvis han tar kontakt - svar hyggelig, fleipete og flørtete. Men ikke be noe av han. Og ikke forklar for mye av det du driver med og hvem du er med. Han ska lure litt.

Dette er oppskriften på å få han interessert.

Anonymkode: eba56...0aa

 

Jeg er ikke ts men en av de andre som har svart i tråden. Problemet er ikke at mennene ikke er interessert og ikke vil være med oss.. Problemet er at de ikke vil forplikte seg. For min del kunne han og jeg fortsatt i årevis på den måten vi har det nå. Alt er ok, bortsett fra at han ser på seg selv som singel og at han har aktive brukere på et par nettdating-steder.

Hvis jeg forsvinner og ikke sender melding, lurer han på hvor jeg har blitt av. Han vil veldig gjerne at vi har kontakt og treffes. Det er bare det siste lille steget som ikke er så lett å få til...

 

Anonymkode: 17a21...ad7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg er ikke ts men en av de andre som har svart i tråden. Problemet er ikke at mennene ikke er interessert og ikke vil være med oss.. Problemet er at de ikke vil forplikte seg. For min del kunne han og jeg fortsatt i årevis på den måten vi har det nå. Alt er ok, bortsett fra at han ser på seg selv som singel og at han har aktive brukere på et par nettdating-steder.

Hvis jeg forsvinner og ikke sender melding, lurer han på hvor jeg har blitt av. Han vil veldig gjerne at vi har kontakt og treffes. Det er bare det siste lille steget som ikke er så lett å få til...

 

Anonymkode: 17a21...ad7

Da er han rett og slett ikke klar. Folk kan holde på slik i årevis før de blir klar for å forplikte seg, spørsmålet er om dere gidder å vente?

Anonymkode: eba56...0aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du virkelig vil ha han, så må du bli mindre tilgjengelig. Akkurat nå har han overtaket, og du strekker deg etter han.

Du må vekke jaktinstinktet hans. For all del, ikke send melding. Det er bare en bekreftelse på at du sitter pent og venter på han, mens han gjør som han vil. Da blir du enda mer uinteressant for han.

Du må finne på ting selv, gi lite infirmasjon til han. Få han til å lure på hva du gjør, hvorfor du ikke tar kontakt.

Og hvis han tar kontakt - svar hyggelig, fleipete og flørtete. Men ikke be noe av han. Og ikke forklar for mye av det du driver med og hvem du er med. Han ska lure litt.

Dette er oppskriften på å få han interessert.

Anonymkode: eba56...0aa

Du har nok rett. Han vet hvor han har meg nå. Problemet er at det virker som en del menn fungerer litt som «ute av syne, ute av sinn». Er redd for at ingen kontakt overhodet vil gjøre at han mister mer og mer tilknytningen til meg. Er det bedre å være helt stille enn å sende en uforpliktende «tenkte på deg i dag»-melding? Håpet kanskje det kan vekke litt savn hos han igjen 🙁

Anonymkode: 5d05d...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du beskriver akkurat min situasjon også.

2 mnd dating, han trekker seg litt unna, og jeg spør direkte om han har mistet interessen. Han svarer at han sliter med å forelske seg, og ikke klar for å forplikte seg. Vi kunne datet lengre, men han følte heller ikke det var riktig ovenfor meg.

Nå har det gått snart 2 mnd. Vi har pratet minimalt siden det.

Jeg hører alle råder meg til å ikke ta noe kontakt, hvis han savner meg så er det opp til han, så fokuserer på å komme meg videre (selv om det er veldig vanskelig)
Så er jeg lei meg for at det vi bygget ikke var verdt å bygge videre på. 
Det er også lett for å ta det personlig, og la det gå utover selvitiliten. Men da må man minne seg på at det handler mest om han.


Ville tatt avstand, ikke ta kontakt med mindre han gjør det, hvertfall 3-4 uker!
Så kan du jo gi det et forsøk, men forbered deg på at det kanskje ikke går, og da må du prøve å gå videre!
 

Anonymkode: ae8c7...ed1

Takk for svar! Godt å høre at du prøver å komme deg videre - dette klarer du!💛 Jeg tar det også personlig, og det gjør det jo mye vanskeligere å gå videre. Hvis det at han avviser meg betyr at jeg ikke er bra nok, er det jo lett å forsøke å tviholde på han og få han til å ombestemme seg. 

 

Anonymkode: 5d05d...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann, og sliter med å forelske meg. Det har vel bare skjedd meg en gang, men samtidig tenker jeg: er det noe å trakte etter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og jeg kan forelske meg fort - eller ikke. Jeg kan godt like en person veldig godt og være betatt etter 2 mnd. Men.. om jeg ville gått inn i forhold med den personen etter den tiden, det vet jeg ikke. For meg er 2 mnd ganske kort tid og fortsatt i en "bli kjent, ha det gøy fase". Men.. når det er sagt, jeg hadde allikevel kunne gitt det en sjanse om jeg kjente noe gnist og da hadde jeg ikke leitet rundt etter andre.

Anonymkode: 50b7f...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn er jo alle menn, de har ikke følelser sånn som hos damer. De har derimot evnen til å tømme seg i alle de møter. Så jeg ville avsluttet dette. Er synd at menn ikke er i stand til å forelske seg, må være deilig å være så følelseskald! 

Anonymkode: 6c05c...48b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, esmer skrev:

Er dette meg? 

Jeg har datet en fyr i ca to måneder jeg også. Tok rolig opp temaet om hvordan det ser ut for oss, hvor jeg fikk servert historien om at det tar lang tid for han å falle for noen og forelske seg. Han sa også at han likte meg veldig godt og at vi hadde det fantastisk sammen.

Jeg valgte å avslutte det. 

Han skal få tilbringe tid med deg, ha sex med deg, og så jage videre på tinder og happn? Få alle fordeler med å date deg, men fortsatt være på markedet fordi han sliter med å forelske seg? Dere kommer til å ende opp som pulevenner, og du kommer til å bli såret siden du er i ferd med å falle for denne fyren her. 

Jeg tror absolutt at han er interessert i deg, men dessverre ikke interessert nok. Han er emosjonelt utilgjengelig, og det har selvsagt ingen ting å gjøre med deg. 

Du fremstiller forhold som en straff her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er jo alle menn, de har ikke følelser sånn som hos damer. De har derimot evnen til å tømme seg i alle de møter. Så jeg ville avsluttet dette. Er synd at menn ikke er i stand til å forelske seg, må være deilig å være så følelseskald! 

Anonymkode: 6c05c...48b

Menn vil unngå å sette seg inn i en sårbar situasjon, som jo forhold og forelskelse faktisk er.

Menn er alltid dem som sliter med ved brudd, så vil ikke kalle oss følelseskalde. I dagens verden er det dessverre ikke så fruktbart å satse på et forhold, da alt går til helvete til slutt allikevel.

Anonymkode: f7cc6...190

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn vil unngå å sette seg inn i en sårbar situasjon, som jo forhold og forelskelse faktisk er.

Menn er alltid dem som sliter med ved brudd, så vil ikke kalle oss følelseskalde. I dagens verden er det dessverre ikke så fruktbart å satse på et forhold, da alt går til helvete til slutt allikevel.

Anonymkode: f7cc6...190

Grunnen til at det går til helvete er fordi menn bytter damer som vi damer bytter sokker. Ingen dame er bra nok og hvertfall ikke lenge om gangen. Menn vil tømme se i flest mulig. De vet ikke hva kjærlighet er, bare ereksjon og utløsning når de ser et par pupper, samme hvem det er sine. Litt trist syns jeg. 

Tror ikke på at menn sliter mest med brudd, både jeg og flere andre damer jeg kjenner har vært innlagt på psykiatrisk etter selvmordsforsøk pga kjærlighetssorg og utroskap. Siden menn bytter damer hele tiden så er det ikke lett å stole på noen, siden vi damer blir dumpa likevel. Fører med seg masse kostnader til psykologer etc, så ikke verdt det. Enig med deg der. 

Anonymkode: 6c05c...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...