AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #62 Skrevet 27. april 2019 5 timer siden, Athleisure skrev: Mange her inne på forumet som har et helt forskrudd syn på rusmidler. Tipper mange (spesielt kvinnfolkene) er totalt avholds - for et spennende liv! Neida, men det er sikkert en del som trives med det å ikke bruke rusmidler, men noen av dem stiller svært høye krav til en potensiell partner. Aldri kunne unne seg alkohol? Eller mildere ting som hasj? Jeg ville aldri datet en narkoman av prinsipper, men har definitivt ikke noe i mot å ta psykedeliske midler med en mann en gang i blant. Hasj er jeg ikke glad i selv, men er med en fyr som røyker hasj så og si hver dag, uten at det påvirker vedkommende noe særlig. Fyren bruker det for å forsterke sanseinntrykk og kose seg - og jeg ser ikke problemet med det. Lev livet! Jeg synes ikke man stiller "svært høye krav" om man ikke vil date noen som driver med ulovlige rusmidler eller har høyt alkoholforbruk. Jeg ville heller ikke datet noen som trenger slikt for å kunne "kose seg", da tror jeg man har et ganske dårlig liv i utgangspunktet. Jeg er mann forøvrig. Anonymkode: 213bb...189 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #64 Skrevet 27. april 2019 Ulovlige rusmidler hadde jeg absolutt ikke akseptert, og jeg godtar heller ikke fyll. Et måteholdent forhold til alkohol er ok. Anonymkode: e94fe...89b 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #65 Skrevet 27. april 2019 På 26.4.2019 den 10.06, AnonymBruker skrev: Ser du ikke det dobbeltmoralske i dette? Har du aldri sett hva alkohol kan gjøre med et menneske? Hvordan kan du da ha en mann som nyter alkohol av og til? Det er forskjell på bruk og missbruk. De aller fleste mennesker som bruker narkotika nyter det bare av og til, og med måte. Personlig røyker jeg hasj 0-2 ganger i måneden, og tar andre typer narkotika 0-2 ganger i året. Alkohol drikker jeg kanskje 2-4 ganger i året. Vil påstå at jeg har et mye sundere forhold til rus enn den gjennomsnittlige nordmann. Anonymkode: 78a38...25e Jeg baserer meg bare på mine erfaringer. Siden spørsmålet var om jeg ville datet en som røyker hasj. Og det ville jeg altså ikke. Så må du gjerne mene at det er dobbeltmoralsk. Man kan heldigvis velge hvem man vil date, og man trenger ikke engang å komme med noen forklaring på akkurat det. De fleste jeg kjenner klarer helt fint å drikke et glass vin til maten uten problem. De jeg kjenner som bruker hasj har blitt helt andre mennesker, forandret seg - og ikke på den positive måten. Ingen av de jeg kjenner som bruker hasj (og som jeg vet bruker det, for det kan selvsagt være mye jeg ikke vet), har et «sunt forhold til det», for å si det sånn. Ja, jeg har sett hva alkohol kan gjøre med et menneske. Derfor kunne jeg ikke hatt en partner som drikker mye og ofte. Glemte forresten å skrive noe om ulovligheten med hasj. Det er selvsagt et stort poeng. Ønsker ikke befatning med folk som driver med ulovligheter (mtp politiattest, barnevern, bøter, ansettelser osv osv osv) Anonymkode: 9647d...ce1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #66 Skrevet 27. april 2019 Om noen prøvde i tenårene og har ikke brukt det i 20-årene, synes jeg at det er helt greit. Jeg var jo en av dem som prøvde litt hasj da jeg var på en guttetur. Har ikke rørt det eller noe tyngre siden da. Det viktigste for meg er at personen ikke vanker i et rusmijlø. Hvis jeg ser at hennes venner er narkomaner, styrer jeg meg unna. En "fallen" barndomsvenn er selvsagt noe annet... Anonymkode: 3690b...4c4 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #67 Skrevet 27. april 2019 20 timer siden, Duftavsommerregn skrev: Det gjør de ikke,de fleste som bruker narkotika ender opp med et misbruk! At man selv ikke er klar over det er en annen ting. Men sjansen på at jeg skulle stolt på at det du forteller er rett? Ville aldri tatt den, og så er dette ulovlig. Man kommer fort opp i kriminalitet som du faktisk bedriver. Og når du så bedriver det sier det litt om dine moralske standarder som er lave! Så nei, aldri om jeg hadde inngått et forhold med noen som bruker narkotika. Det ville aldri skjedd. Nei vel. Deg om det. Ikke døm andre. Anonymkode: 42f28...a97
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #68 Skrevet 27. april 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ulovlige rusmidler hadde jeg absolutt ikke akseptert, og jeg godtar heller ikke fyll. Et måteholdent forhold til alkohol er ok. Anonymkode: e94fe...89b Alkohol burde vært ulovlig. Er utrolig skadelig og høyt på lista over værste dop. Hvorfor det er lovlig er et mysterium. MDMA, LSD og flein er trygt i forhold. Dont believe me? Gå inn på engelske sider og artikler og les litt om det. Tror du ville lært mye og tenkt til slutt...Hvorfor drikker jeg? Anonymkode: 0e473...79f 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #69 Skrevet 27. april 2019 På 26.4.2019 den 19.44, Duftavsommerregn skrev: Det gjør de ikke,de fleste som bruker narkotika ender opp med et misbruk! At man selv ikke er klar over det er en annen ting. Men sjansen på at jeg skulle stolt på at det du forteller er rett? Ville aldri tatt den, og så er dette ulovlig. Man kommer fort opp i kriminalitet som du faktisk bedriver. Og når du så bedriver det sier det litt om dine moralske standarder som er lave! Så nei, aldri om jeg hadde inngått et forhold med noen som bruker narkotika. Det ville aldri skjedd. Alt avhenger av hva som blir tatt. Er det Psykedeliske stoffer så blir ytterst få avhengige. Man har ikke lyst heller. Alkohol er mer vanedannende. De fleste drikker hver helg både fredag og lørdag. Da er det på en måte misbruk det også. De fleste føler de må drikke hver helg. Er jo avhengighet da. Du er sikkert avholds du. Bra det. Viss ikke les litt og få kunnskap. Anonymkode: 0e473...79f 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #70 Skrevet 28. april 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt avhenger av hva som blir tatt. Er det Psykedeliske stoffer så blir ytterst få avhengige. Man har ikke lyst heller. Alkohol er mer vanedannende. De fleste drikker hver helg både fredag og lørdag. Da er det på en måte misbruk det også. De fleste føler de må drikke hver helg. Er jo avhengighet da. Du er sikkert avholds du. Bra det. Viss ikke les litt og få kunnskap. Anonymkode: 0e473...79f De fleste? Det tror jeg ikke noe på. For min del kan det gå måneder imellom hver gang, har ikke inntrykk av at det er uvanlig. Tar meg gjerne noe å drikke til fest en sjelden gang, men har null interesse av å sitte hjemme og drikke i helgene. Anonymkode: 213bb...189
Christina82 Skrevet 28. april 2019 #71 Skrevet 28. april 2019 Ryddet for: Oppfordring til, tilretteleggelse for eller forherligelse av brudd på norsk lov, samt tilsvar til dette. Ninab82, mod
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #72 Skrevet 28. april 2019 Nei! Før så tenkte jeg at hasj gikk helt fint, inntill ørten stykker rundt meg fikk hasjpsykoser med tida og mange havna i fengsel og for å si det rett ut, fortsatt lever lowlife med skitne leiligheter og dårlig lønnede jobber. Før så tenkte jeg at partydop et par ganger i året gikk helt fint, inntil jeg skjønte at alle som drev med det hadde så skadet kjemi i hodet at det gikk ut over dem selv og deres nærmeste, ikke noe man registrerer som partyvenn, men som bestevenn eller som samboer. Og fra å ha selv drukket 3-5 ganger i uka så har jeg ganske liten toleranse for alkoholbruk også lenger, har sluttet helt å drikke selv og kunne ikke vært med en partner som drakk månedtlig. Noen ganger i året hadde nok vært greit men jeg syns ikke utelivsstilen passer seg når man er en partner og skal vise at man er både god partner og godt forelderemne. Anonymkode: 10d9c...672
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #73 Skrevet 28. april 2019 12 hours ago, AnonymBruker said: Alkohol burde vært ulovlig. Er utrolig skadelig og høyt på lista over værste dop. Hvorfor det er lovlig er et mysterium. MDMA, LSD og flein er trygt i forhold. Dont believe me? Gå inn på engelske sider og artikler og les litt om det. Tror du ville lært mye og tenkt til slutt...Hvorfor drikker jeg? Anonymkode: 0e473...79f Du gir i grunn svaret til feil person her. Jeg kan telle på fingrene hvor mange enheter jeg drikker i løpet av et år. Full har jeg aldri vært. Det er dessuten forskjell på å ta rusmidler, som man faktisk tar for rusen sin skyld, og å drikke et glass vin fordi det smaker godt. Anonymkode: e94fe...89b
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #74 Skrevet 12. juli 2019 På 26.4.2019 den 10.29, AnonymBruker skrev: Men hasjrøykere blir sære. De blir paranoide og mistenksomme. De blir late og glemsomme. Ikke bra det. Anonymkode: ebe26...b07 Nettopp. Og når de først begynner så slutter de aldri. De røyker 6-7 dager o strekk. 2 dager pause og så 7 nye dager. Dette går jo ikke. De er synlig trette og dradd i ansiktet og. Hvorfor røykes det så mye og så ofte? Anonymkode: ebe26...b07
Gjest 007_008_007 Skrevet 12. juli 2019 #75 Skrevet 12. juli 2019 (endret) På 25.04.2019 den 18.56, AnonymBruker skrev: Ikke narkoman men avogtil. Anonymkode: 62a6a...987 Hvis man må spørre om dette på et nettforum så tror jeg tiden er inne for å at en runde med seg selv og finne ut av egne verdier og holdninger. Spør du meg ; nei. Og enda verre er parasittene, nemlig langerne som selger dette svineriet. At kvinner finner slike typer interessante nok til å bli sammen med dem er for meg en gåte. Endret 12. juli 2019 av 007_008_007
Marihønepøne Skrevet 12. juli 2019 #76 Skrevet 12. juli 2019 Nei. Kunne jeg datet noen som har vært rusmisbruker før? Ja.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #77 Skrevet 12. juli 2019 Aldri. Jeg har ikke mange krav, men fravær av narkotika er ufravikelig. Det inkluderer hasj, selv om det teknisk sett ikke er noe farlig. Det lukter bare så kvalmende, også er det noe med personlighetstypen som blir tiltrukket av det. Inntil det evt. blir lovlig støtter man opp om en kriminell industri som ikke akkurat er mors beste barn, noe som i seg selv forteller meg at personen mangler etiske grenser. Anonymkode: e3848...b7d
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #78 Skrevet 12. juli 2019 Har levd som narkoman i 15 år og kan skrive under på at alle jeg har møtt inkludert meg selv har vært ustabile og ikke egnet for noe forhold. Men selvfølgelig sa vi og trodde vi at vi var egnet til litt av hvert. Siden jeg har mer erfaring enn de aller fleste så bør vel dette svaret være det mest tydelige. Anonymkode: 62a75...9b1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #79 Skrevet 12. juli 2019 Har en forelder som er narkoman, og flere i nær familie som misbruker alkohol. Jeg har fått total avsmak fra rusmidler på grunn av dette. Jeg trenger en partner som er helt avholds, som meg. Kjenner dog flere mennesker som bruker hasj og hallusinogene rusmidler i ny og ne, ålreite mennesker de altså, jeg kunne bare ikke tenkt meg å danne familie med de. Ei venninne begynte med kokain, og hun omgås vi ikke lenger. Der var det noe som endret seg, og det ble mer misbruk enn bruk. Anonymkode: 2fc3b...0b8
Darkrobin27 Skrevet 12. juli 2019 #80 Skrevet 12. juli 2019 Spørs hvirkelig om hva slaks dop det handler om.. Er det narkotika, meth,andre ting som har med sprøyter og gjøre, nåler, så nei. Er det snakk om røyking, hasj? Sure, er ikke verdens ende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå