Gå til innhold

Kunne du datet en som brukte dop?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke narkoman men avogtil. 

Anonymkode: 62a6a...987

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det er ikke kompatibelt med å være forelder. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Regner med de fleste som svarer nei på denne, har det helt kult med at partner nyter alkohol en gang i blandt.

Og for å svare TS: Det kommer helt ann på hva slags dop, og hvor langt det evt skulle gått. 

Anonymkode: 5636d...420

• Liker 6
Skrevet

Nei, aldri. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

NEI!

Anonymkode: 6fb82...637

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Om det var på guttetur en gang i året, kunne jeg vurdert det. 

Men da skulle jeg til gjengjeld vært 100 % sikker på at det ikke var mer. De som tilstår litt bruk, bruker oftest mer...

Anonymkode: 670da...059

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvilke dop, hvor ofte, hva intensjonen bak det var og hvor mye penger som ble brukt på det (dersom vi skylle hatt felles økonomi)

Anonymkode: fa5c8...f3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, fullstendig uaktuelt.

Anonymkode: 5f2eb...9ac

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva det er snakk om. Jeg har datet menn som røyker masse pot hver dag og menn som drikker hver dag. Det gjør jeg aldri igjen, fordi en sånn person er jævlig egoistisk, ustabil, kan ikke stoles på og forsurer i det hele tatt tilværelsen til alle som er glad i dem. Men jeg hadde akseptert at en partner tok en joint i ny og ne f.eks.

Anonymkode: d59d3...913

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Man vet aldri når hjernen klikker, tilogmed folk som prøver hasj for første gang kan gå byebye. 

Brukere tar alltid opp alkohol for å forsvare bruken. Min erfaring er at folk flest har et greit forhold til alkohol og nyter det kun sammen med andre i helgene. Jeg kjenner ingen som bruker narkotika eller hasj på samme måte. De bruker det også alene, og for "å kunne sove/slappe av". 

Da jeg bodde på studentheim var det flere som brukte det, jeg unngikk dem de gangene, fordi jeg stoler ikke på meg selv. Skulle aldri prøve noe sånt, men plutselig som 21åring stod jeg og inhalerte en joint. Jeg husker jeg tenkte "hva er det du gjøøør" hele tiden, men gruppepress og stemninga  hindra meg i stoppe før det var for sent. Så jeg vil ikke sette meg selv i en slik posisjon igjen.

Når det gjelder kjærlighetsforhold, så tenker jeg at når partneren er ruset, så vil følelsene og tilstedeværelsen være tåkete, jeg ønsker at partneren er er der med meg hele tiden, om den er glad, trist, trøtt eller energisk. Jeg vil vi skal takle alt uten rus. Jeg og kjæresten har aldri drukket sammen, og vil nok gjøre det veldig sjelden da jeg ikke setter pris på festing lenger. 

Anonymkode: 47613...b09

• Liker 7
Skrevet

Kommer an på hvilket dop, alt som involverer sprøyter er no-go.
Avhengighet på noe hadde uansett vært uaktuelt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 25a9c...579

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dater ikke noen som aldri tar dop. Jeg har standarder.

Anonymkode: 42f28...a97

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt an på hva det er snakk om. 

Om det bare er noen som liker å ta seg et blås av og til, eller kanskje psykoaktive ting som syre o.l., så er det ikke noen problem...så framt dette ikke blir en daglig vare, som blir til hinder for forhold eller jobb / hobbyer. 

Anonymkode: cb2b9...aa0

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei. Man vet aldri når hjernen klikker, tilogmed folk som prøver hasj for første gang kan gå byebye. 

Brukere tar alltid opp alkohol for å forsvare bruken. Min erfaring er at folk flest har et greit forhold til alkohol og nyter det kun sammen med andre i helgene. Jeg kjenner ingen som bruker narkotika eller hasj på samme måte. De bruker det også alene, og for "å kunne sove/slappe av". 

Da jeg bodde på studentheim var det flere som brukte det, jeg unngikk dem de gangene, fordi jeg stoler ikke på meg selv. Skulle aldri prøve noe sånt, men plutselig som 21åring stod jeg og inhalerte en joint. Jeg husker jeg tenkte "hva er det du gjøøør" hele tiden, men gruppepress og stemninga  hindra meg i stoppe før det var for sent. Så jeg vil ikke sette meg selv i en slik posisjon igjen.

Når det gjelder kjærlighetsforhold, så tenker jeg at når partneren er ruset, så vil følelsene og tilstedeværelsen være tåkete, jeg ønsker at partneren er er der med meg hele tiden, om den er glad, trist, trøtt eller energisk. Jeg vil vi skal takle alt uten rus. Jeg og kjæresten har aldri drukket sammen, og vil nok gjøre det veldig sjelden da jeg ikke setter pris på festing lenger. 

Tror du kjenner til flere en du tror. Overasket hadde du nok også blitt. At alkohol blir tatt opp, er ikke for å forsvare bruken, men i en diskusjon om rusmidler, så er alkohol helt på sin plass å bli nevnt også. Det er ett rusmiddel det også, og en person med dårlig psyke kan ha minst like dårlig (om ikke værre) reasksjon på en rus, en enn forholdsvis frisk person. 

Folk som prøver hasj for første gang, går ikke "byebye" nei. Det blir veldig dumt å påstå. Man kan få en dårlig reaksjon, såklart, men har du noen gang hørt om en stein person som plutselig klikket og gikk til angrep på noen? Nei. Ikke har noen dødd av det heller. For ikke å nevne alle de helsemessige fordelen medisinsk cannabis har. Det er galt, fordi det er ulovlig, ikke fordi det er en så sterk eller farlig rus. 

For ikke å nevne hvor mange ufyselige folk det er på byen som bare "nyter" alkohol, og har ett sånnt "bra" forhold til alkohol. Alkohol utgjør en mye større fare, en litt hasj. Både for enn selv, og andre. Og røyke en joint etter fylte 25 en gang i mnd eller to, istedet for å drikke, er langt bedre. Ikke påvirker du noen andre negativt heller. Alkohol ER en rus, uansett hvordan du vrir, og vender på det. Jeg tar opp alkohol i debatten fordi folk ikke klarer å se forskjell på rusmidler, som de SÅ fint klarer med alkohol. Det er lovlig, derfor er det greit. Alt som er lovlig, er ikke nødvendigvis bra, kjære deg. 

• Liker 5
Skrevet

Kommer ann på hva og hvor ofte. En sjelden gang i ny og ne ser jeg ikke på som noen stort problem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du kjenner til flere en du tror. Overasket hadde du nok også blitt. At alkohol blir tatt opp, er ikke for å forsvare bruken, men i en diskusjon om rusmidler, så er alkohol helt på sin plass å bli nevnt også. Det er ett rusmiddel det også, og en person med dårlig psyke kan ha minst like dårlig (om ikke værre) reasksjon på en rus, en enn forholdsvis frisk person. 

Folk som prøver hasj for første gang, går ikke "byebye" nei. Det blir veldig dumt å påstå. Man kan få en dårlig reaksjon, såklart, men har du noen gang hørt om en stein person som plutselig klikket og gikk til angrep på noen? Nei. Ikke har noen dødd av det heller. For ikke å nevne alle de helsemessige fordelen medisinsk cannabis har. Det er galt, fordi det er ulovlig, ikke fordi det er en så sterk eller farlig rus. 

For ikke å nevne hvor mange ufyselige folk det er på byen som bare "nyter" alkohol, og har ett sånnt "bra" forhold til alkohol. Alkohol utgjør en mye større fare, en litt hasj. Både for enn selv, og andre. Og røyke en joint etter fylte 25 en gang i mnd eller to, istedet for å drikke, er langt bedre. Ikke påvirker du noen andre negativt heller. Alkohol ER en rus, uansett hvordan du vrir, og vender på det. Jeg tar opp alkohol i debatten fordi folk ikke klarer å se forskjell på rusmidler, som de SÅ fint klarer med alkohol. Det er lovlig, derfor er det greit. Alt som er lovlig, er ikke nødvendigvis bra, kjære deg. 

Når jeg sier de fleste har et greit forhold til alkohol, så inkluderer det IKKE de som blir aggressive, slåss, griner, lager drama. Det er ganske få av disse personene, men de lager så mye styr at man legger godt merke til dem.

Jeg kjenner til mange som røyker hasj, jeg tror du misforstår meg og tenker at jeg mener jeg kjenner få. ALLE de jeg kjenner som røyker hasj, gjør det ikke forsvarlig. De røyker alene, for å takle ting, fordi de kjeder seg, for å kamuflere angst. Hasj hjelper aldri angst, det bare demper det, likt som angstdempende medisiner og antidepressiva. Når man igjen blir edru så er angsten fremdeles der og venter på at du skal jobbe med den. Kjære deg. Fuck off.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...