Gå til innhold

Kunne du datet en som brukte dop?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei

og heller ikke en som drakk ofte og mye. For meg er dette: mer enn hver 14 dag/ 3. uke, og dritings.

Anonymkode: ad508...5d9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nulltoleranse for dop i betydningen ulovlige rusmidler, og ønsker at partner har et måteholdent forhold til alkohol, så svaret mitt er nei. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Før jeg fikk barn kunne jeg det, ikke snakk om etterpå.

Anonymkode: cdef4...59e

AnonymBruker
Skrevet

Nei, fullstendig uaktuelt!

Anonymkode: 29519...e0d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Dop" kan jo være hva som helst. En joint av og til er helt greit, og er egentlig bare positivt. Heroin? Helt uaktuelt.

Anonymkode: 063b1...644

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du kjenner til flere en du tror. Overasket hadde du nok også blitt. At alkohol blir tatt opp, er ikke for å forsvare bruken, men i en diskusjon om rusmidler, så er alkohol helt på sin plass å bli nevnt også. Det er ett rusmiddel det også, og en person med dårlig psyke kan ha minst like dårlig (om ikke værre) reasksjon på en rus, en enn forholdsvis frisk person. 

Folk som prøver hasj for første gang, går ikke "byebye" nei. Det blir veldig dumt å påstå. Man kan få en dårlig reaksjon, såklart, men har du noen gang hørt om en stein person som plutselig klikket og gikk til angrep på noen? Nei. Ikke har noen dødd av det heller. For ikke å nevne alle de helsemessige fordelen medisinsk cannabis har. Det er galt, fordi det er ulovlig, ikke fordi det er en så sterk eller farlig rus. 

For ikke å nevne hvor mange ufyselige folk det er på byen som bare "nyter" alkohol, og har ett sånnt "bra" forhold til alkohol. Alkohol utgjør en mye større fare, en litt hasj. Både for enn selv, og andre. Og røyke en joint etter fylte 25 en gang i mnd eller to, istedet for å drikke, er langt bedre. Ikke påvirker du noen andre negativt heller. Alkohol ER en rus, uansett hvordan du vrir, og vender på det. Jeg tar opp alkohol i debatten fordi folk ikke klarer å se forskjell på rusmidler, som de SÅ fint klarer med alkohol. Det er lovlig, derfor er det greit. Alt som er lovlig, er ikke nødvendigvis bra, kjære deg. 

Anonymkode: 5636d...420

Vær så vennlig å ikke spre falsk info. Folk har gått i psykose av hasj. Særlig den «hasjen» man får kjøpt i dag, som er kunstig fremstilt og full av dritt som kødder med hjerna di. 

Dette vet jeg fordi jeg jobber på lukket psykiatrisk avdeling. Mange burde hatt seg en tur innom der for å se hvor «ufarlig» hasj er.

jeg blir forbanna. Du aner ikke hvordan hjerna di reagerer på stoffer før du prøver. Russisk rulett med psyken. Noen kommer seg aldri tilbake til den de var.

Anonymkode: c5354...f76

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Og heller ikke overdreven alkoholbruk.

Anonymkode: c5354...f76

• Liker 3
Gjest Pelle.Grino
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke narkoman men avogtil. 

Kommer an på hvilket dop

Skrevet

Jeg holdt på med en en periode. Han var veldig åpen fra første date om at det var litt x, hasj og cola. Jeg tenkte at det her kom aldri til å funke. Men siden han hadde 2 bra jobber, godt forhold til familie og venner som ikke holdt på med det ville jeg gi det ett forsøk. Det som ble dråpen for meg var når han sendte meg bilde av to striper.. Da tenkte jeg at det her går ikke.. Og det hadde det ikke gjort i lengden.

Vi er gode venner i dag, og hadde det ikke vært pga andre grunner så kunne det fungert mellom oss. Tror alt handler om å være ærlige, for veldig mange som ruser seg skjuler veldig mye. Er da det blir skummelt

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Når jeg sier de fleste har et greit forhold til alkohol, så inkluderer det IKKE de som blir aggressive, slåss, griner, lager drama. Det er ganske få av disse personene, men de lager så mye styr at man legger godt merke til dem.

Jeg kjenner til mange som røyker hasj, jeg tror du misforstår meg og tenker at jeg mener jeg kjenner få. ALLE de jeg kjenner som røyker hasj, gjør det ikke forsvarlig. De røyker alene, for å takle ting, fordi de kjeder seg, for å kamuflere angst. Hasj hjelper aldri angst, det bare demper det, likt som angstdempende medisiner og antidepressiva. Når man igjen blir edru så er angsten fremdeles der og venter på at du skal jobbe med den. Kjære deg. Fuck off.

Anonymkode: 47613...b09

Jeg er ikke den du siterer, men er du klar over hvor mange som bruker alkohol på nøyaktig samme måte som du beskriver her? Det er enormt mange i Norges land som bruker alkohol for å dempe sin angst, og de opplever som regel en sterk økning i angsten i dagene etter. Tallene for hvor mange som misbruker alkohol er HÅRREISENDE.  

Anonymkode: fa5c8...f3f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, prøvde det en gang, gikk veldig lite bra 😛 når jeg ser tilbake på det kunne det gått mye verre for meg også om rusmidlene hadde hatt bedre effekt på meg. Det å se noen gå tom for gledesreseptorer i sanntid og se ettervirkningene var faktisk helt sykt og ganske skremmende

Anonymkode: 9b883...e9d

AnonymBruker
Skrevet

Noen som bruker hasj et par ganger i året i festlig lag, kunne jeg sannsynligvis datet. 

Noen som misbruker rusmidler, eller har et overdrevent forbruk, alkohol inkludert, kunne jeg ikke datet. Et glass vin eller en pils til lørdagspizzaen er innafor. Å drikke seg full oftere enn tre-fire-fem ganger i året, er ikke. Da har vi rett og slett ikke en kompatibel livsstil. 

Anonymkode: 5f9ea...ca9

AnonymBruker
Skrevet

Ja, definitivt. Eventyrlyst er sexy. Hører man kun på hva staten forteller deg angående hvilke narkotika som er lovlig (alkohol, nikotin, koffein, m.m.) er man på grensen til hjernevasket. Lovene våre er på ingen måte basert på hva som er mest skadelig. Drikker du alkohol, men fordømmer dem som røyker hasj, så er du kvalmenes dobbeltmoralsk og mister all min respekt.

Min samboer er avholds, og det er litt kjedelig. Men jeg elsker henne til tross for dette. :)

PS: Siden dette er KG føler jeg at jeg må påpeke at det er himmel og hav forskjell på bruk og missbruk. Klarer du ikke se forskjellen, så vennligst ikke kommenter dette innlegget.

Anonymkode: 78a38...25e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regner med de fleste som svarer nei på denne, har det helt kult med at partner nyter alkohol en gang i blandt.. 

Anonymkode: 5636d...420

Vel, jeg kunne aldri hatt en mann som dopet seg. Har sett hva hasj kan gjøre med en menneske, og klarer virkelig ikke tro på de som sier det er så uskyldig som enkelte påstår.

Har ikke noe problem med en mann som nyter alkohol av og til, men grøftefylla er heller ikke ok for meg. Jeg hadde aldri orket det. Har heldigvis funnet en mann som har like tanker som meg, og jeg har aldri sett ham full... Er tilnærmet avholds selv. 

Anonymkode: 9647d...ce1

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Var mer chill på det da jeg var yngre, men er 26 nå og synes det er barnslig og turnoff. Ser etter noen jeg potensielt kan dele livet med og få familie med, og da er ikke noen med slik livsstil aktuelt. Uansett om det er på guttetur eller en gang i blant på byen. Har vært sammen med menn da jeg var yngre som brukte drugs såkalt "recreationally" og synes det var helt ok, men ble veldig lei av det til slutt.

Anonymkode: e21c6...bed

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg sier de fleste har et greit forhold til alkohol, så inkluderer det IKKE de som blir aggressive, slåss, griner, lager drama. Det er ganske få av disse personene, men de lager så mye styr at man legger godt merke til dem.

Jeg kjenner til mange som røyker hasj, jeg tror du misforstår meg og tenker at jeg mener jeg kjenner få. ALLE de jeg kjenner som røyker hasj, gjør det ikke forsvarlig. De røyker alene, for å takle ting, fordi de kjeder seg, for å kamuflere angst. Hasj hjelper aldri angst, det bare demper det, likt som angstdempende medisiner og antidepressiva. Når man igjen blir edru så er angsten fremdeles der og venter på at du skal jobbe med den. Kjære deg. Fuck off.

Anonymkode: 47613...b09

Kjære deg, bare fordi alle du kjenner har et usunt forhold til et spesifikt rusmiddel betyr ikke at det er regelen for bruk. Jeg er ingen hasjforkjemper, men bare fordi du kjenner til én situasjon betyr ikke at det viser hele bildet. Det er forøvrig veldig uheldig å sammenligne bruken og virkningen av hasj, beroligende og antidepressiva. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, jeg kunne aldri hatt en mann som dopet seg. Har sett hva hasj kan gjøre med en menneske, og klarer virkelig ikke tro på de som sier det er så uskyldig som enkelte påstår.

Har ikke noe problem med en mann som nyter alkohol av og til, men grøftefylla er heller ikke ok for meg. Jeg hadde aldri orket det. Har heldigvis funnet en mann som har like tanker som meg, og jeg har aldri sett ham full... Er tilnærmet avholds selv. 

Anonymkode: 9647d...ce1

Ser du ikke det dobbeltmoralske i dette? Har du aldri sett hva alkohol kan gjøre med et menneske? Hvordan kan du da ha en mann som nyter alkohol av og til?

Det er forskjell på bruk og missbruk. De aller fleste mennesker som bruker narkotika nyter det bare av og til, og med måte. Personlig røyker jeg hasj 0-2 ganger i måneden, og tar andre typer narkotika 0-2 ganger i året. Alkohol drikker jeg kanskje 2-4 ganger i året. Vil påstå at jeg har et mye sundere forhold til rus enn den gjennomsnittlige nordmann.

Anonymkode: 78a38...25e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...