AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #41 Skrevet 26. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ser du ikke det dobbeltmoralske i dette? Har du aldri sett hva alkohol kan gjøre med et menneske? Hvordan kan du da ha en mann som nyter alkohol av og til? Det er forskjell på bruk og missbruk. De aller fleste mennesker som bruker narkotika nyter det bare av og til, og med måte. Personlig røyker jeg hasj 0-2 ganger i måneden, og tar andre typer narkotika 0-2 ganger i året. Alkohol drikker jeg kanskje 2-4 ganger i året. Vil påstå at jeg har et mye sundere forhold til rus enn den gjennomsnittlige nordmann. Anonymkode: 78a38...25e Jeg er ikke den du siterte, men er forsåvidt enig i det du sier. Det er ikke noe værre å røyke hasj enn å drikke - det er i mange tilfeller mye sunnere og man har mer kontroll. For min del handler det om at det er ulovlig, og når det er f.eks er barn inne i bildet vil det v'ære uaktuelt, da man kan få problemer med barnevern o.l. Hadde det vært lovlig med f.eks hasj (som jeg er for) hadde det ikke vært noe problem i og for seg. Men for min del orker jeg ikke å forholde meg til noen som har vaner som kan være ødeleggende. Jeg er heller ikke noe glad i å drikke eller være beruset, drikker ikke kaffe en gang. Så hadde synes det var unatrlug å være sammen med noen som ruser seg "for gøy" - da det er så langt i fra det jeg ser på som "gøy". Samme som at jeg ikke kunne vært sammen med en som trener hele tiden, f.eks. Anonymkode: e21c6...bed 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #42 Skrevet 26. april 2019 Nei, det kunne jeg ikke. Hadde også mistrives med en mann som drakk for mye alkohol også. Anonymkode: 6a7c4...7d3 1
Gjest Hold the door Skrevet 26. april 2019 #44 Skrevet 26. april 2019 Kommer helt an på hva, hvorfor og hvor ofte.
-jk- Skrevet 26. april 2019 #45 Skrevet 26. april 2019 Nei, helt uaktuelt. Røyking, snusing og høyt alkoholforbruk er heller ikke akseptabelt for min del. 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #46 Skrevet 26. april 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke den du siterte, men er forsåvidt enig i det du sier. Det er ikke noe værre å røyke hasj enn å drikke - det er i mange tilfeller mye sunnere og man har mer kontroll. For min del handler det om at det er ulovlig, og når det er f.eks er barn inne i bildet vil det v'ære uaktuelt, da man kan få problemer med barnevern o.l. Hadde det vært lovlig med f.eks hasj (som jeg er for) hadde det ikke vært noe problem i og for seg. Men for min del orker jeg ikke å forholde meg til noen som har vaner som kan være ødeleggende. Jeg er heller ikke noe glad i å drikke eller være beruset, drikker ikke kaffe en gang. Så hadde synes det var unatrlug å være sammen med noen som ruser seg "for gøy" - da det er så langt i fra det jeg ser på som "gøy". Samme som at jeg ikke kunne vært sammen med en som trener hele tiden, f.eks. Anonymkode: e21c6...bed Ja, dette er jeg enig med. Det er helt klart ikke OK med tanke på barn og at det er (i mot all logikk) kriminelt. Jeg er SVÆRT uenig i norsk narkotikalovgivning. Voksne mennesker burde få bestemme over sin egen kropp. Helt SYKT at staten mener de vet bedre enn meg på dette området. Ser nesten på det som et brudd på menneskerettighetene. Anonymkode: 78a38...25e 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #47 Skrevet 26. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, dette er jeg enig med. Det er helt klart ikke OK med tanke på barn og at det er (i mot all logikk) kriminelt. Jeg er SVÆRT uenig i norsk narkotikalovgivning. Voksne mennesker burde få bestemme over sin egen kropp. Helt SYKT at staten mener de vet bedre enn meg på dette området. Ser nesten på det som et brudd på menneskerettighetene. Anonymkode: 78a38...25e Men hasjrøykere blir sære. De blir paranoide og mistenksomme. De blir late og glemsomme. Ikke bra det. Anonymkode: ebe26...b07
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #48 Skrevet 26. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, dette er jeg enig med. Det er helt klart ikke OK med tanke på barn og at det er (i mot all logikk) kriminelt. Jeg er SVÆRT uenig i norsk narkotikalovgivning. Voksne mennesker burde få bestemme over sin egen kropp. Helt SYKT at staten mener de vet bedre enn meg på dette området. Ser nesten på det som et brudd på menneskerettighetene. Anonymkode: 78a38...25e Er helt med på den, live and let live tenker jeg. Men for min del, så er jeg ferdig med den delen av livet og ønsker en partner som også er det. Har vært borti en del som yngre, og jeg er ikke ignorant. Nettopp derfor jeg som deg er også veldig uenig i lovgivningene rundt narkotika, og kunnskapen folk flest sitter med generelt. Mye skremselspropaganda. Det at jeg ikke ønsker en partner som driver med narkotiske stoffer handler ikke om at det er "farlig" eller "skummelt" - det handler bare om at jeg ikke er der lenger, og jeg ønsker noen som også er ferdige med slike ting og vil slå seg til ro litt. Jeg synes som nevnt det er turnoff og barnslig med voksne folk som skal ut og ruse seg med gutta liksom. Men vi kan sikkert dele en joint på en campingtur liksom, men er så lenge siden nå at det sikkert ikke hadde vært noe særlig haha 😜 Anonymkode: e21c6...bed
draug 75 Skrevet 26. april 2019 #49 Skrevet 26. april 2019 Ikke noen som har et overdrevent forhold til rusmidler i det hele tatt. Dessverre har jeg gjennom bekjentskaper nok negative opplevelser tilknyttet dopbruk, både forsåvidt som vi snakker om personen selv sin utvikling og dennes bekjentskapskrets, til at jeg ville holde meg langt unna. Det drar med seg en god del ting som jeg ikke vil ha nært meg i livet mitt. Jeg har rett og slett ikke funnet noen som har den kontrollen på vanen med å røyke seg en rev eller snorte kola "en og annen gang når jeg har lyst", at det faktisk blir bare en og annen gang. 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #50 Skrevet 26. april 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Men hasjrøykere blir sære. De blir paranoide og mistenksomme. De blir late og glemsomme. Ikke bra det. Anonymkode: ebe26...b07 Men alkoholdrikkere blir aggresive og deprimerte. Selvopptatte og overvektige. Ikke bra det. Anonymkode: 78a38...25e 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #51 Skrevet 26. april 2019 Nope. Vil ikke ha en som drikker heller Anonymkode: 75e14...6e1 1
Elán Skrevet 26. april 2019 #52 Skrevet 26. april 2019 Nei. Jeg har et barn og selv om det kun ville vært av og til, så ville ikke det passet i min livssituasjon. Hadde jeg vært uten barn, kunne jeg vurdert det, men ikke slik ståa er nå.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #53 Skrevet 26. april 2019 Om det er psykedeliske stoffer som MDMA, sopp, LSD en gang i blant så ser jeg ikke noe problem. Hadde det vært kokain, amfetamin, hasj og mye alkohol i bildet så nei, aldri. Anonymkode: 0e473...79f 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #54 Skrevet 26. april 2019 En som røyker litt på en fjelltur og på nyttårsaften ja, men ikke en som bruker noe utover det eller bruker noe annet. Been there done that. Anonymkode: e7650...a5f 1
smalls Skrevet 26. april 2019 #55 Skrevet 26. april 2019 Absolutt ikke. Eller greit han røyker hasj en gang i blant, men ikke andre ting. Eksen tok amfetamin en gang i blant, men da ble han så skravlete og klengete. Også litt kranglete. Helt håpløst å sove når han tok amfetamin, så holdt jo meg våken Han tok kun i helgene, men dog. vil egentlig ha en kjæreste som er helt rusfri og ikke bruker noe. Jeg blir jo redd for at en dag blir han avhengig. Dyrt er det og.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #56 Skrevet 26. april 2019 Jeg kunne ikke datet noen som var prinsipiell motstander av dop. Rekreasjonell bruk av ulike ting som desverre er ulovlig er en av hobbyene mine, så en eventuell partner kan ikke være mot dette, og aller helst vil jeg jo ha dem med på moroa. Daglig misbruk hadde jeg ikke godtatt, enten det er alkohol eller andre ting. Det er også fullt mulig å ta dop i festlige anledninger, og ellers leve et normalt liv. Dere som bare kjenner dysfunksjonelle rusbrukere bør ta høyse for at de funksjonelle brukerne dere kjenner ikke gidder å fronte dette, fordi dere er så negative og dømmende. Jeg har også venner som sitter på fest og sier "jeg kjenner ingen som..." og da orker jeg som regel ikke å lage dårlig stemning ved å fortelle at jo, det gjør de. Jeg har holdt på med dette i snart tjue år, har vært i full jobb hele veien og levd et normalt liv, og har gode sosiale antenner og mange forskjellige venner, og utad fremstår jeg som en snill, rolig og lovlydig jente som knapt har tatt i en joint, selv om jeg bor i Oslo, hvor 60% av alle voksne har prøvd hasj, før de fyller 30 år. Anonymkode: e108a...6cf 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #57 Skrevet 26. april 2019 19 hours ago, AnonymBruker said: Vær så vennlig å ikke spre falsk info. Folk har gått i psykose av hasj. Særlig den «hasjen» man får kjøpt i dag, som er kunstig fremstilt og full av dritt som kødder med hjerna di. Dette vet jeg fordi jeg jobber på lukket psykiatrisk avdeling. Mange burde hatt seg en tur innom der for å se hvor «ufarlig» hasj er. jeg blir forbanna. Du aner ikke hvordan hjerna di reagerer på stoffer før du prøver. Russisk rulett med psyken. Noen kommer seg aldri tilbake til den de var. Anonymkode: c5354...f76 At hasjen er kunstig fremstilt og full av dritt, er da ikke ett verdig argument, når det er selve cannabisen i seg selv, vi prater om? Hasj, er ikke det som forårsaker de værste problemene. Er du allerede psykisk syk, så er det klart ikke en god ide og røyke, men da snakker vi også misbruk (ikke en joint, i ny og ned) Dette gjelder også alkohol. Mange sliter med alkohol. Det er også avhengighetsskapende, noe cannabis ikke har vist seg til å være. Kanskje psykisk. Nei, man aner ikke hvordan hjernen reagerer på stoffer, før man prøver. Her må man lære seg å skille rusmidlene, hver for seg, hvilke som gjør hva, og ha kunnskap om sin egen psyke også. En psykisk frisk person vil takle både alkohol og hasj mest sansynligvis HELT fint. En person med angst kan fort få angstanfall og det som er, ved å røyke. En psykotisk person kan lett bli psykotisk på alkohol. Ikke glem at alle disse du snakker om på psykiatrisk avdeling, har underliggende problemer, og det er ikke hasjen i seg selv som har forårsaket. Den vil bare ikke alltid forbedre symptomene. Dette burde du jo også vite hvis du arbeider på lukket psykiatri. Man velger oftest å ruse seg for å løpe vekk fra problemene, og da er jo klart ikke alkohol eller hasj en bra ting. Forskjellen er at hasjen dreper ikke hemningene dine på en slik måte alkoholen gjør, og den kan gjøre stor skade på kort tid. Poenget er ikke at hasj er helt ufarlig, aldri påstått, harmløst er det ikke. Men sammenlignet med heroin, og amfetamin f.eks, så er det relativt ufarligt. Derfor burde man også vente til man er over 25 med å røyke evt fast, da hjernen kan ta mindre skade av det. Hasj er absolutt ikke ufarlig, men sammenlignet med veldig mange andre stoffer, så er det ikke noe værre en alkohol, i allefall. Ikke når det kommer til misbruk. Sunn fornuft som mange har til alkohol, er det mange som også har til hasj. Anonymkode: 5636d...420 1
Duftavsommerregn Skrevet 26. april 2019 #58 Skrevet 26. april 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er forskjell på bruk og missbruk. De aller fleste mennesker som bruker narkotika nyter det bare av og til, og med måte. Det gjør de ikke,de fleste som bruker narkotika ender opp med et misbruk! At man selv ikke er klar over det er en annen ting. Men sjansen på at jeg skulle stolt på at det du forteller er rett? Ville aldri tatt den, og så er dette ulovlig. Man kommer fort opp i kriminalitet som du faktisk bedriver. Og når du så bedriver det sier det litt om dine moralske standarder som er lave! Så nei, aldri om jeg hadde inngått et forhold med noen som bruker narkotika. Det ville aldri skjedd.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #59 Skrevet 26. april 2019 ja hvis han var kjekk og høy Anonymkode: 272c9...286
Gjest Athleisure Skrevet 27. april 2019 #60 Skrevet 27. april 2019 Mange her inne på forumet som har et helt forskrudd syn på rusmidler. Tipper mange (spesielt kvinnfolkene) er totalt avholds - for et spennende liv! Neida, men det er sikkert en del som trives med det å ikke bruke rusmidler, men noen av dem stiller svært høye krav til en potensiell partner. Aldri kunne unne seg alkohol? Eller mildere ting som hasj? Jeg ville aldri datet en narkoman av prinsipper, men har definitivt ikke noe i mot å ta psykedeliske midler med en mann en gang i blant. Hasj er jeg ikke glad i selv, men er med en fyr som røyker hasj så og si hver dag, uten at det påvirker vedkommende noe særlig. Fyren bruker det for å forsterke sanseinntrykk og kose seg - og jeg ser ikke problemet med det. Lev livet!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå