Gå til innhold

Jeg får ikke tilbake skoene jeg lånte en venninne. Tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 25.4.2019 den 19.06, AnonymBruker skrev:

Alder er vel ikke relevant. Finner mange kjerringer i 20-årene og oppover, som nekter å gi tilbake det de låner. 

Anonymkode: f7174...4af

Greit nok det, men er du gammel nok selv klarer du å finne løsninger på dette problemet uten å ty til KG. For eksempel lånte jeg bort rundt 1000kr til ei venninne da jeg var rundt 20 år uten å få de tilbake. Men hadde det samme skjedd nå, når jeg er rundt 30 år, så skulle jeg alltids funnet en løsning på å få tilbake ting jeg har lånt bort. Så alder spiller nok en rolle...

Anonymkode: f675b...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, herremann skrev:

Be henne overføre kjøpesummen for skoene. Da kan hun ikke si nei. 

Ha, ha. Kan hun vel! 

Anonymkode: fcbc2...6be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Greit nok det, men er du gammel nok selv klarer du å finne løsninger på dette problemet uten å ty til KG. For eksempel lånte jeg bort rundt 1000kr til ei venninne da jeg var rundt 20 år uten å få de tilbake. Men hadde det samme skjedd nå, når jeg er rundt 30 år, så skulle jeg alltids funnet en løsning på å få tilbake ting jeg har lånt bort. Så alder spiller nok en rolle...

Anonymkode: f675b...fa3

Hva er problemet med at jeg opprettet en tråd på KG egentlig? Er ikke det KG er til? For å spørre om råd? Snakk om å henge seg opp i ting. Så fint du fant en løsning uten å opprette en tråd på KG. Applaus

Anonymkode: a3fb8...027

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet med at jeg opprettet en tråd på KG egentlig? Er ikke det KG er til? For å spørre om råd? Snakk om å henge seg opp i ting. Så fint du fant en løsning uten å opprette en tråd på KG. Applaus

Anonymkode: a3fb8...027

Hun kan jo komme med denne løsningen hvis hun er så flink... 

Dro du hjem til henne for å hente skoene dine?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.4.2019 den 11.12, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte ikke på forsette, men på forming av skoene.

Alle går ulikt, har ulik form på foten, og sliter sko ulikt.

Jeg synes det er grusomt vondt å gå med andres sko, siden den er formet etter deres for, og ikke min.

Datteren min overpronerer, og hvis jeg låner sko av henne får jeg sterke smerter i ankler, knær og rygg.

Eller hvis jeg låner sko av mamma føler jeg at de ikke sitter ordentlig på foten, fordi hun har bredere for enn jeg har.

De synes også det er pyton å låne sko av meg.

Derfor ville jeg ikke lånt bort sko, eller tatt tilbake sko som har blitt formet av en annens fot eller ganglag

Anonymkode: af096...a25

Det har jo litt med prinsippet å gjøre da. Man kan jo ikke bare beholde noe man låner fordi de kanskje ikke passer den man har lånt det fra lenger. 

Anonymkode: a2cfa...7a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Alice123 skrev:

De skoene er borte for lengst. Du kommer aldri til å få dem tilbake.

Ta det som en billig lærdom. Du brukte 1200 kr på å finne ut at hun er en tyv. Det kunne kostet deg langt mer.

Denne, eneste forskjell at jeg ville ikke kalle det billig, kanskje ikke dyrt heller, men ikke billig heller :)

Anonymkode: 51b94...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jo litt med prinsippet å gjøre da. Man kan jo ikke bare beholde noe man låner fordi de kanskje ikke passer den man har lånt det fra lenger. 

Anonymkode: a2cfa...7a3

Nei, men som jeg skrev, hvis hun har hatt dem så lenge at det er en fare for at hun har fått skoene tilpasset sin fot ville jeg ikke hatt skoene tilbake, men heller krevd betaling for dem.

Anonymkode: af096...a25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men som jeg skrev, hvis hun har hatt dem så lenge at det er en fare for at hun har fått skoene tilpasset sin fot ville jeg ikke hatt skoene tilbake, men heller krevd betaling for dem.

Anonymkode: af096...a25

Så hva gjør jeg når hun ikke betaler da? True med inkasso og politianmelding? Det er mine sko og de skal jeg ha tilbake i dag. Sånn er det 

Anonymkode: a3fb8...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, The Kitten skrev:

Hun kan jo komme med denne løsningen hvis hun er så flink... 

Dro du hjem til henne for å hente skoene dine?

Skal senere. Så hun bør ha de, ellers blir jeg forbanna!

Anonymkode: a3fb8...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Jeg låner ikke ut til noen lenger fordi jeg brant meg selv en gang. En exphilbok ble lånt ut til ei som skulle låne den en uke. Fikk ikke tilbake bok. Ringte og spurte, all verdens unnskyldninger og etter tre uker anså jeg boken tapt. Det provoserte meg enormt :raven: Den kostet meg litt over 400kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Peanut skrev:

Jeg låner ikke ut til noen lenger fordi jeg brant meg selv en gang. En exphilbok ble lånt ut til ei som skulle låne den en uke. Fikk ikke tilbake bok. Ringte og spurte, all verdens unnskyldninger og etter tre uker anså jeg boken tapt. Det provoserte meg enormt :raven: Den kostet meg litt over 400kr. 

Ja, det er så dårlig gjort! Tror ikke jeg gidder å låne bort ting igjen. Eneste jeg låner ting er bestevenninnen min. Da VET jeg at jeg får ting tilbake. Vi er nesten naboer så

Anonymkode: a3fb8...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da troppet jeg uanmeldt opp på døra og hun så temlig forbauset ut da hun så meg. Jeg vil ha skoene tilbake, sa jeg. Skoene fikk jeg. Hun hadde ikke så mye valg da skoene sto i gangen.

De passer perfekt 👍 Kommer ikke til å låne henne noe igjen 

Anonymkode: a3fb8...027

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da troppet jeg uanmeldt opp på døra og hun så temlig forbauset ut da hun så meg. Jeg vil ha skoene tilbake, sa jeg. Skoene fikk jeg. Hun hadde ikke så mye valg da skoene sto i gangen.

De passer perfekt 👍 Kommer ikke til å låne henne noe igjen 

Anonymkode: a3fb8...027

Bra :) Uansett hadde jeg ansett vennskapet som over. Utakknemlig drittkjerring er hun.

Anonymkode: 54a84...932

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...