Gå til innhold

Jeg får ikke tilbake skoene jeg lånte en venninne. Tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For typ 2 måneder siden, så var jeg dum at jeg lånte en venninne et par joggesko fra Nike. Har noen ganger problemer med å si nei. Jeg vil ha skoene tilbake. Men hun kommer bare med unnskyldninger jo. Merker jeg er lei 

Hun bor 1 time unna og i helgen var hun i hjembyen. Sa til henne "husk å ta med skoa da" jada, det skulle ho, men "glemte" de 🙄 Skulle besøke henne for en stund tilbake, men da hadde hun lånt skoene til en kusine! Jeg sa "men da drar vi bort å henter de" hun var visst bortreist. Typisk 

Ah, vil ha skoene tilbake! Har ikke lappen, men vurderer å få noen til å kjøre meg bort for å hente skoa. Hun jobber turnus, så ikke sikkert hun er hjemme. Vil ikke si jeg kommer.

Noen vært i lignende situasjon? Tips?

Anonymkode: a3fb8...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da får hun sette over penger til deg for ett par nye sko. 

Anonymkode: 90c19...2ff

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle dere egentlig , 13???

Anonymkode: 7d601...227

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle dere egentlig , 13???

Anonymkode: 7d601...227

Alder er vel ikke relevant. Finner mange kjerringer i 20-årene og oppover, som nekter å gi tilbake det de låner. 

Anonymkode: f7174...4af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Gå til butikken. Finn pris på et par helt nye sko av samme sort. Send henne et krav om dette beløpet på Vipps. 

Venninnen din er en drittstøvel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler jeg har lest dette før, men da var det vel snakk om et skjørt eller noe sånt. Merkelig at noen finner på noe sånt. Jeg lånte ut noen dataspill til noen venninner som jeg ikke fikk tilbake igjen, men dette var da vi gikk på barneskolen. Jeg skjønner derfor godt at noen spør om alderen deres. 

Anonymkode: a2cfa...7a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Hvis du har kvittering eller har i nettbanken at du har betalt for de så kan du bare sende et bilde av dette til venninnen og si at hun like gjerne kan gi deg penger for de istedenfor å levere de tilbake. Si at du syns det er ekkelt at hun driver å låner ut dine sko til andre folk og at hun får oppføre seg voksent og betale deg for de siden hun åpenbart har planer om å beholde de. Sleng på at du er blakk og at du trenger penger til nye sko ASAP. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en melding om at du trenger skoene, og at hun må levere de til x innen mandag (en som kan levere de videre til deg), hvis ikke må du kjøpe nye og det må nesten hun betale. Får du ikke skoene, send pengekrav gjennom vipps.

Anonymkode: 5cd06...742

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle dere egentlig , 13???

Anonymkode: 7d601...227

Jeg er 25 og hun er 28

Anonymkode: a3fb8...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Blondie65 skrev:

Gå til butikken. Finn pris på et par helt nye sko av samme sort. Send henne et krav om dette beløpet på Vipps. 

Venninnen din er en drittstøvel!

De kostet rundt 1200. Tviler på hun kommer til å betale. Kan jeg ALDRI se for meg, men kan jo prøve. Har sagt jeg vil ha skoene tilbake, men hun bryr seg ikke. 

Anonymkode: a3fb8...027

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun «lånte bort skoene til noen andre»?!? Æsj! Hvor mange folk sin fotsvette skal du ha i skoene dine?? Og hva er oddsen for at så mange gidder å låne et par brukte joggesko? :klo: 

Her høres det egentlig mest ut som om «venninnen» din lyver og hun rett og slett ikke har tenkt til å levere skoene tilbake. 

Jeg hadde møtt opp på døra hennes og krevd å få skoene tilbake. Eller latt være, siden halve Haldens fotsvette nå er i skoene dine 🥴

Anonymkode: 952cd...78f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

De kostet rundt 1200. Tviler på hun kommer til å betale. Kan jeg ALDRI se for meg, men kan jo prøve. Har sagt jeg vil ha skoene tilbake, men hun bryr seg ikke. 

Anonymkode: a3fb8...027

Jeg hadde sendt henne en request på Vipps og skrevet at du enten må ha skoene tilbake eller at hun betaler så du kan kjøpe nye

Anonymkode: d4764...d4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at hun må levere skoene til deg, du savner å bruke dem, hun har hatt dem lenge, du har spurt flere ganger og de er jo tross alt dine. Kommer hun ikke til hjembyen på en stund får hun betale for frakt og sende dem da. Eventuelt sette over penger så du kan kjøpe nye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send melding og si at du trenger skoene, og at enten må hun levere dem til deg ila helga eller så må hun sette over penger så du kan kjøpe nye sko. 

Anonymkode: 4c4b2...e2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, KillerKitty skrev:

Kanskje hun trengte penger og solgte de :P

Jeg og har en følelse av hun ikke har skoene lenger. Solgt, mistet, glemt eller ødelagt dem, hun tør bare ikke å si det til deg, ts. 

Anonymkode: 9f155...118

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tragisk "vennine"!!! Jeg hadde blitt kjempesur!

Anonymkode: 853f1...185

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...