Gå til innhold

Slippe fremmed mann inn døren som kvinne alene hjemme - Ikke så lurt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jada alle menn er voldtektsforbytere vi har fått det med oss.

Anonymkode: fbb2f...4f7

Æh, nei. Hvem påsto det? Men noen menn er, og de som er det, har ikke tatovert "voldtektsforbryter" i panna. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Hedy Lamarr skrev:

Æh, nei. Hvem påsto det? Men noen menn er, og de som er det, har ikke tatovert "voldtektsforbryter" i panna. 

Det ville vært veldig upraktisk om de hadde tatovert det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MortenMinstelønn skrev:

Det ville vært veldig upraktisk om de hadde tatovert det. 

For dem ja! Men veldig praktisk for kvinner. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hedy Lamarr skrev:

For dem ja! Men veldig praktisk for kvinner. 

Veldig praktisk for kvinner. Så kan alle voldtektsforbrytere med empati, lese dette?

Edit: hadde vært rart å være voldtektsforbryter med empati. "beklager dette her, altså. Men gikk det for deg? svar ærlig nå!"

Ok, dårlig humor.

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Veldig praktisk for kvinner. Så kan alle voldtektsforbrytere med empati, lese dette?

Jeg tatoverer dem gratis. 

For å svare på spørsmålet til ts, jeg har solgt noen møbler som har blitt hentet av menn, uten at jeg engang har tenkt tanken om at det var skummelt å slippe dem inn i leiligheten. Men er du skeptisk, er det jo en enkel sak å ha en venn der eller eventuelt sette det utenfor like før de kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hedy Lamarr skrev:

var skummelt å slippe dem inn i leiligheten.

Menn flest tenker ikke på sex hele tiden. Til tross for det som skrives på KG. Vi er normalt sett pene dyr som bryr oss om snekring, klatring og å hoppe som en ball i innsjøen.

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Menn flest tenker ikke på sex hele tiden. Til tross for det som skrives på KG. Vi er normalt settpene dyr som bryr oss om snekring, klatring og å hoppe som en ball i innsjøen.

Nei, menn flest er fine folk, og det er jo også den meningen jeg har forfektet her. 

Men igjen, kvinner har vært nødt til å tenke "mulig voldtektsscenario?" hele livet, selv om risikoen for det er liten. Vi går hjem en sen kveld, og selv om han digre branden som går bak oss høyst sannsynlig er snill som et lam, vet vi ikke om det er trygt å ta snarveien gjennom parken. Vi sitter på nattbussen, og vet ikke om han som plutselig bestemmer seg for å gå av på samme stopp som oss faktisk skal av der, eller om han ser oss som et lett bytte fordi vi er småfulle og gatene er tomme for folk. Og vi vet ikke om de to kompisene som kommer for å hente senga vi har lagt ut for salg på Finn er hel ved. Sannsynligvis er de jo det, all statistikk tilsier det. Men vi vet ikke. 

 

Endret av Hedy Lamarr
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hedy Lamarr skrev:

feilposting.

 

 

Endret av Hedy Lamarr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Hedy Lamarr skrev:

Men vi vet ikke. 

Jeg har prøvd å få andre menn til å forstå dette. Gjennom å innføre et tredje kjønn. Ett som er 220 cm i gjennomsnitt. Massive. Og seksuelt er bare tiltrukket av oss menn. Først da er det mulig for menn å forstå. Forsto du? Vær så snill å forstå.

(Da ville menn vært fysisk underlegne. Noe vi ikke kan sette oss inn i med mindre vi prøver hardt)

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MortenMinstelønn skrev:

Jeg har prøvd å få andre menn til å forstå dette. Gjennom å innføre et tredje kjønn. Ett som er 220 i gjennomsnitt. Massive. Og seksuelt er bare tiltrukket av oss menn. Først da er det mulig for menn å forstå. Forsto du? Vær så snill å forstå.

Forstår, såklart. Synes det virker som en smart måte å illustrere det på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hedy Lamarr skrev:

Forstår, såklart. Synes det virker som en smart måte å illustrere det på.

Takk. Jeg mener også det er en smart måte å få menn til og tenke slik. Jeg har aldri vært kvinne i mine tanker, men tror dette er det nærmeste jeg kommer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
On 4/25/2019 at 11:38 AM, Hulderen said:

Jeg vil tro at det er ganske trygt, ikke verre enn  slippe inn en håndtverker når du er alene hjemme. Men jeg ville bedt om mobilnummeret hans, slik at både du og han vet at han kan spores opp om det skulle være noe.

Alltid dette. Man må være passe idiot for å gjøre noe fælt når man kan bli tatt såpass lett. De fleste på finn er heldigvis bare vanlige idioter som ikke holder avtaler og ikke helt vet hva de vil, ikke overgripere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
17 hours ago, Hedy Lamarr said:

Nei, menn flest er fine folk, og det er jo også den meningen jeg har forfektet her. 

Men igjen, kvinner har vært nødt til å tenke "mulig voldtektsscenario?" hele livet, selv om risikoen for det er liten. Vi går hjem en sen kveld, og selv om han digre branden som går bak oss høyst sannsynlig er snill som et lam, vet vi ikke om det er trygt å ta snarveien gjennom parken. Vi sitter på nattbussen, og vet ikke om han som plutselig bestemmer seg for å gå av på samme stopp som oss faktisk skal av der, eller om han ser oss som et lett bytte fordi vi er småfulle og gatene er tomme for folk. Og vi vet ikke om de to kompisene som kommer for å hente senga vi har lagt ut for salg på Finn er hel ved. Sannsynligvis er de jo det, all statistikk tilsier det. Men vi vet ikke. 

 

Veldig viktig og sant innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.4.2019 den 11.40, AnonymBruker skrev:

Det heter forøvrig forholdsregler.

Anonymkode: f717d...5ed

Hvis du først skal begynne. 😌

For øvrig skal man stave i to ord hvis man følger rettskrivningen. Slik har det for øvrig vært siden 1917, bortsett fra i riksmål.

Anonymkode: 8db6f...d9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe problem da? Har solgt ting via Finn mange ganger, og aldri bekymret meg over at det er menn som henter. Jeg har de bare i gangen. Og jeg er en person som redd for å gå ute alene osv i frykt for å bli overfalt😅

Anonymkode: 438e6...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar forhåndsregler for sånt , en gang skulle jeg selge en seng og var livredd for å bli dyttet ned på den senga av de to voksne mennene som skulle komme å hente den..... Jeg sørget for å ha moren min i telefonen mens de var der, telefonen lå bare på benken så de skjønte ikke det, men da ville hun hørt om jeg skrek i allefall. 
Alltid ellers, så møter jeg fremmede fra Finn på gaten utenfor og slipper de ikke inn døren, en kommode klarte jeg ikke bære ut på gaten men den fikk jeg dratt ut i gangen sånn at så fort de kom å ringte på døra så stelte jeg meg å holdt opp døra (så den aldri smalt igjen med mannen inne hos meg) mens de tok to skritt inn i leiligheten og bærte den ut. 

Vil ikke kalle det paranoid , det er viktig å ta sånne forhåndsregler. Menn som kjønn er som et minefelt, når hver tredje kvinne opplever seksuelle overgrep så vet man aldri hvilke menn som plutselig er bomben i minefeltet så da må man passe seg. 

Anonymkode: 57172...907

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.4.2019 den 12.10, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt en hvit løgn (om at min mann var der) en gang som muligens reddet meg, da en mann spurte om jeg var alene der

Anonymkode: 28510...52b

Har opplevd to ganger jeg også at menn fra Finn har spurt om jeg bor alene, han ene møtte jeg nede i betong garasjeannlegget og jeg hadde faktisk med meg kniv i jakkelomma dit for der ville ingen hørt meg skrike, han skulle kjøpe noen bildekk jeg ikke klarte å bære opp og ut på gata men angrer på jeg ikke tok meg tiden til å rulle ut et og et dekk for det var ekkelt! ... Og en gang at en som hentet noe utenfor sendte meg melding etterpå og skrev at jeg var deilig og lurte på om jeg hadde type, jeg sa jeg hadde type bare fordi jeg syns det er for ubehagelig at en fremmed mann som syns jeg er deilig og vet hvor jeg bor hen, skulle visst at jeg bodde alene.... 
 

Anonymkode: 57172...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2019 den 15.15, AnonymBruker skrev:

Jada alle menn er voldtektsforbytere vi har fått det med oss.

Anonymkode: fbb2f...4f7


Det er det ingen som sier. Men HVEM SOM HELST KAN VÆRE DET , det er ikke noe vi vet på forhånd. Det kan være sin bestekompis, det kan være han kjekke populære fra nattklubben, det kan være sjefen på jobb, det kan være han som passerer deg på gata eller han som står bak deg i køen på Rema, eller han fra Finn som kommer for å hente noe. 
Jenter får ALLTID høre (fra menn) når vi faktisk blir voldtatt at "Åh du burde skjønt det, du burde passet deg, du burde ikke stolt på han, du burde ikke blitt med/sluppet han inn" , så hva faen er det du sutrer for? Vi tar forhåndsreglene dere ber oss om, og som er tryggest for OSS. Om noen drittunger som deg blir butthurt for det så BE IT ! 

Anonymkode: 57172...907

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solgt/gitt vekk mange tunge ting på Finn. Har ikke tenkt tanken på at de som kommer og henter kan være farlige en gang (og det har de heller ikke vært).

Anonymkode: c6af4...127

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Jeg er selger på Finn og har solgt MYE. Har aldri opplevd noe skummelt. Men er det menn så møter jeg dem i mellomgangen og jeg opplyser alltid om at «vi» er hjemme til det tidspunktet vedkommendes skal hente og jeg er alene.

I tillegg anbefaler jeg sterkt voldsalarm fra Clas ohlson(superpraktis armbånd som sitter godt med en knapp som er veldig knotete å slå av og den uler så det gjør vondt i ørene)fargespryen som blinder(lurt å ha med seg overalt)og ærlig talt så har jeg en sylskarp kniv liggende tilgjengelig i verste nødfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...