Gå til innhold

Slippe fremmed mann inn døren som kvinne alene hjemme - Ikke så lurt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenk at foll har ons! Det er å ikke ta sine firhåndaregler det!! 

Anonymkode: 3083e...2b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tenk at foll har ons! Det er å ikke ta sine firhåndaregler det!! 

Anonymkode: 3083e...2b0

:klo:

Anonymkode: f717d...5ed

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:klo:

Anonymkode: f717d...5ed

Bortsett fra alle tastefeilene var ikke innlegget vanskelig å forstå meningen med.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arabella said:

Bortsett fra alle tastefeilene var ikke innlegget vanskelig å forstå meningen med.

Jeg forsto meningen men ikke hva det gjør i denne tråden.

Anonymkode: f717d...5ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville trolig ha forgiftet kaffen hans.for å være på den sikre siden.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv paranoid, men her tenker jeg at du er veeeldig paranoid. Hadde aldri tenkt over at det var en mann og ikke en dame som skulle hente noe hjemme hos meg. 

Anonymkode: c0d26...39f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forsto meningen men ikke hva det gjør i denne tråden.

Anonymkode: f717d...5ed

Jeg tror at meningen var å påpeke at det er mer risikabelt å ha ons med en ukjent, noe som gjerne skjer på nattestid og i ikke helt edru tilstand kanskje, enn å ha en avtalt avlevering av diverse på dagtid.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte tror du single kvinner som ikke har noe valg blir overfalt i eget hjem? 

Anonymkode: b5997...e28

Det er tyverier også det kan bli snakk om. De kan komme to personer eller flere på døra, den ene avleder selgeren inne/hjemme, og den andre rundstjeler eller snapper en veske, en lommebok eller et kredittkort. Eller bilnøkler. Hva som helst de finner av verdi.

Kan f.eks. be om et glass vann eller om å få låne toalettet, og så står den andre igjen og avleder med masse prat eller uvesentlige spørsmål om varen som skal selges.

Til TS, jeg er enig i at man bør være skeptisk til å slippe inn fremmede. Det er sunt om man er kvinne spesielt.

Jeg har solgt mange ting på Finn, men kjøper sjelden. Uansett har jeg alltid prøvd å ordne det sånn at enten mannen min var hjemme, eller sønnen min. Tar ikke i mot fremmede menn på døren uten videre, som jeg aldri har sett før eller ikke kjenner. Har gjort et unntak, og det var da jeg skulle gi vekk en kjempestabel med blomster/hagebøker (har ikke hage lenger). Han som da tok kontakt, tenkte jeg umulig kunne være farlig (blomster-geek). Han som kom på døra var en 2 meter høy nerd med briller, ja, men han var heldigvis harmløs. Lesset bøkene i sekken, takket og gikk.

Men jeg gjør det ikke igjen. Vil ikke ha fremmede menn inn døra når jeg er alene. Man vet aldri om de kommer alene eller ikke heller. De siste par årene har jeg bare sagt at "bli sittende i bilen utenfor, jeg kommer ned med varen". Det har fungert greit. Da skjer transaksjonen ute på gata, folk går forbi på offentlig sted, og jeg behøver ikke slippe noen inn hjemme.

 

Endret av Million
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig paranoid og hadde ikke turt å latt fremmende folk gå inn i mitt hus. Jeg åpner aldri døren om noen ringer på engang så jeg er veldig veldig paranoid. Jeg hadde nok tatt tinga ut. Har du noen du kjenner som har hund? Bare det at du har hund hjelper på synes jeg. Si at hunden er din om de spør. Jeg har hunder og jeg er helt avhengig av dem. Føler meg tryggere når de er der og jeg hadde aldri turt å bodd alene om jeg ikke hadde hatt hundene. Så ja. Jeg er ekstremt paranoid. Må bare le av meg selv noen ganger. 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal selge noe på Finn og i den sammenheng kommer en mann for å hente tingene. Det er snakk om en del ting som er vanskelig å få med seg ut på et mer offentlig sted. 

Har samboer, men han er muligens ikke hjemme på det tidspunktet. 

Er jeg for paranoid eller bør jeg ta noen forhåndsregler? 

Anonymkode: 6bfba...535

Dette har aldri slått meg å bekymre meg over......  har solgt ting på finn mange ganger til menn. Hva skal de gjøre? Drepe meg? Jaja, da er mange bekymringer over. Voldta? Det er kjipt. Men han bør sove med øynene åpne resten av sitt liv. 

Anonymkode: 523ff...e0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forsto meningen men ikke hva det gjør i denne tråden.

Anonymkode: f717d...5ed

Man slipper vel in ons-en når man er alene hjemme også, eller? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Million skrev:

Det er tyverier også det kan bli snakk om. De kan komme to personer eller flere på døra, den ene avleder selgeren inne/hjemme, og den andre rundstjeler eller snapper en veske, en lommebok eller et kredittkort. Eller bilnøkler. Hva som helst de finner av verdi.

Kan f.eks. be om et glass vann eller om å få låne toalettet, og så står den andre igjen og avleder med masse prat eller uvesentlige spørsmål om varen som skal selges.

Til TS, jeg er enig i at man bør være skeptisk til å slippe inn fremmede. Det er sunt om man er kvinne spesielt.

Jeg har solgt mange ting på Finn, men kjøper sjelden. Uansett har jeg alltid prøvd å ordne det sånn at enten mannen min var hjemme, eller sønnen min. Tar ikke i mot fremmede menn på døren uten videre, som jeg aldri har sett før eller ikke kjenner. Har gjort et unntak, og det var da jeg skulle gi vekk en kjempestabel med blomster/hagebøker (har ikke hage lenger). Han som da tok kontakt, tenkte jeg umulig kunne være farlig (blomster-geek). Han som kom på døra var en 2 meter høy nerd med briller, ja, men han var heldigvis harmløs. Lesset bøkene i sekken, takket og gikk.

Men jeg gjør det ikke igjen. Vil ikke ha fremmede menn inn døra når jeg er alene. Man vet aldri om de kommer alene eller ikke heller. De siste par årene har jeg bare sagt at "bli sittende i bilen utenfor, jeg kommer ned med varen". Det har fungert greit. Da skjer transaksjonen ute på gata, folk går forbi på offentlig sted, og jeg behøver ikke slippe noen inn hjemme.

 

Om mannen skulle finne på å voldta deg, hadde det blitt bedre av at sønnen din så på? 

Anonymkode: 46e2d...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg har vært usikker har jeg bare løyet å sagt "er ikke hjemme, men setter tingene på trappa". Må sies at jeg har opplevd ett innbrudd som har gjort at jeg har sterk angst. Men noen ganger åpner jeg bare døra å møter de i dørkarmen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du har et lettkledd bilde av deg selv på finn så har nok vedkommende tatt kontakt på grunn av tingene. Jeg hadde ikke ofret det en tanke selv.

Anonymkode: 43ac3...4be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, MortenMinstelønn said:

Jeg ville trolig ha forgiftet kaffen hans.for å være på den sikre siden.

:laugh:

Anonymkode: 43ac3...4be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner deg godt ts. Gjør det samme som deg. Vet aldri hvem som møter opp. 

Anonymkode: c2c23...1cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada alle menn er voldtektsforbytere vi har fått det med oss.

Anonymkode: fbb2f...4f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk ikke redd for det. Får ha sakene klare rett fra døra, så er det bare å hente de. Trenger vel ikke noen husvisning den kjøperen.

Anonymkode: 1e596...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...