Gå til innhold

Slippe fremmed mann inn døren som kvinne alene hjemme - Ikke så lurt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal selge noe på Finn og i den sammenheng kommer en mann for å hente tingene. Det er snakk om en del ting som er vanskelig å få med seg ut på et mer offentlig sted. 

Har samboer, men han er muligens ikke hjemme på det tidspunktet. 

Er jeg for paranoid eller bør jeg ta noen forhåndsregler? 

Anonymkode: 6bfba...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal selge noe på Finn og i den sammenheng kommer en mann for å hente tingene. Det er snakk om en del ting som er vanskelig å få med seg ut på et mer offentlig sted. 

Har samboer, men han er muligens ikke hjemme på det tidspunktet. 

Er jeg for paranoid eller bør jeg ta noen forhåndsregler? 

Anonymkode: 6bfba...535

Det er vel alltid greit å ta forhåndsregler er det ikke? De fleste er jo ordentlige folk men hvorfor utsette deg selv for risikoen.. 

Anonymkode: 8f4a0...7f1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solgt ting uten at noen andre har vært til stede. Du kan jo eventuelt sette det på trappa før han skal komme, om du er skeptisk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det er vel alltid greit å ta forhåndsregler er det ikke? De fleste er jo ordentlige folk men hvorfor utsette deg selv for risikoen.. 

Anonymkode: 8f4a0...7f1

Ts her. 

Ja, jeg er nok ganske enig. Bedre å være føre var. 

Anonymkode: 6bfba...535

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at det er ganske trygt, ikke verre enn  slippe inn en håndtverker når du er alene hjemme. Men jeg ville bedt om mobilnummeret hans, slik at både du og han vet at han kan spores opp om det skulle være noe.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er nervøs for dette så kan du vel få noen andre til å være der med deg.

Det heter forøvrig forholdsregler.

Anonymkode: f717d...5ed

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar som oftest med meg gjenstanden ut eller står i inngangspartiet medåpen dør. Vil ikke ha fremmede inn uansett om det er mann eller dame. 

Anonymkode: 52094...415

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du er nervøs for dette så kan du vel få noen andre til å være der med deg.

Det heter forøvrig forholdsregler.

Anonymkode: f717d...5ed

Ts her. Jeg var litt i tvil da jeg skrev det ordet. Da har jeg lært noe nytt i dag og. 

Anonymkode: 6bfba...535

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ts her. Jeg var litt i tvil da jeg skrev det ordet. Da har jeg lært noe nytt i dag og. 

Anonymkode: 6bfba...535

:)

Men, som sagt, om ikke samboeren din kan være der så har du kanskje andre som kan?

Anonymkode: f717d...5ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

:)

Men, som sagt, om ikke samboeren din kan være der så har du kanskje andre som kan?

Anonymkode: f717d...5ed

Har ikke mulighet til det, men jeg setter nok tingene utenfor døren, sier ifra om klokkeslettet til samboer og muligens nevner for han som henter at det kommer en annen som skal hente ting "når som helst". Satser på det gjør susen. 

Anonymkode: 6bfba...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Hulderen skrev:

Jeg vil tro at det er ganske trygt, ikke verre enn  slippe inn en håndtverker når du er alene hjemme. Men jeg ville bedt om mobilnummeret hans, slik at både du og han vet at han kan spores opp om det skulle være noe.

IKKE enig i dette. En håndverker på jobb vil representere en arbeidsgiver/et firma, og skal videre på oppdrag, og bare det i seg selv gir en stor trygghet.

(Med mindre man da bruker håndverkere som jobber svart og som man har kontaktet privat. Disse sistnevnte vil jeg si er like "utrygge" som en tilfeldig kjøper fra finn.)

Anonymkode: 36c24...393

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med flytting hadde jeg endel tunge ting som vi skulle gi bort på finn for å bli kvitt det raskt. Samboer var borte og jeg benyttet anledningen til å få tømt leiligheten. 

Var mange som var interessert i gratis hvitevarer osv., og det var mye rart klientell som var innom meg og bar ut ting. Det var først etterpå jeg innså at det der nok ikke var det lureste jeg har gjort, og at det kunne vært litt skummelt med den rette (gale) personen. Hadde ikke gjort igjen!

Anonymkode: 36c24...393

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte tror du single kvinner som ikke har noe valg blir overfalt i eget hjem? 

Anonymkode: b5997...e28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke mulighet til det, men jeg setter nok tingene utenfor døren, sier ifra om klokkeslettet til samboer og muligens nevner for han som henter at det kommer en annen som skal hente ting "når som helst". Satser på det gjør susen. 

Anonymkode: 6bfba...535

Si heller til kjøperen at samboeren din ER hjemme :) Og dere bærer tingene til utenfor ytterdøren. Be kjøperen om å komme til avtalt tidspunkt, da dere har det travelt og skal bort etter at han har vært der og hentet sakene :) 

Anonymkode: 28510...52b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt en hvit løgn (om at min mann var der) en gang som muligens reddet meg, da en mann spurte om jeg var alene der

Anonymkode: 28510...52b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer dit for å hente en ting han har kjøpt på finn, og vet neppe på forhånd om hun bor alene, er alene hjemme, har samboer der, har besøk... Så han har ihvertfall ikke planlagt å voldta eller drepe en kvinne som er alene hjemme. 

Alle tar så mange forhokdsregler de selv føler må til for å føle seg trygg. Det finnes ikke grenser for hva som kan skje. Men noen stor risiko, er vel ikke dette. Håper virkelig ikke folk tenker at kvinner som blir voldtatt fordi de slapp inn en mann når de var alene hjemme har seg selv å takke. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Thyra skrev:

Han kommer dit for å hente en ting han har kjøpt på finn, og vet neppe på forhånd om hun bor alene, er alene hjemme, har samboer der, har besøk... Så han har ihvertfall ikke planlagt å voldta eller drepe en kvinne som er alene hjemme. 

Hvis ikke hun tilfeldigvis har nevnt til kjøperen at hun er alene hjemme og at hun derfor ikke kan hjelpe til med å bære tingene til bilen til kjøperen el.l.

Anonymkode: 28510...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke mulighet til det, men jeg setter nok tingene utenfor døren, sier ifra om klokkeslettet til samboer og muligens nevner for han som henter at det kommer en annen som skal hente ting "når som helst". Satser på det gjør susen. 

Anonymkode: 6bfba...535

Da vil han jo forstå at du er alene og at dette er noe du sier fordi du er engstelig.

Anonymkode: 28510...52b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle selge en seng en gang. Ble kontaktet på finn av en fyr som ville kjøpe den. Da fikk jeg en så dårlig følelse at jeg sa at ja han kan kjøpe den men da er samboeren min der og tar imot han. er ikke hjemme..da fikk jeg ikke svar faktisk.

Anonymkode: 43d76...ed4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...