Gå til innhold

Hvor vanlig er ulojale venner og falske bekjente som vil en vondt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Men hvis de har ting de ønsker å skjule så er de vel ikke selvutleverende bevisst? 

Trenger det være bevisst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff takk for all responsen, det er så kjipt at man ikke kan ta det som en selvfølge at folk er genuine.... Jeg trodde virkelig det var normen..... På en måte litt ok å lese at andre også har fått samme syn som meg, klok av skade som en så godt kaller det. For min nærmeste venninde jeg har hatt 25+ år sier at jeg er paranoid og personlighetsforstyrret fordi jeg ikke klarer å stole på noen lenger og heller holder meg for meg selv enn å stifte nye bekjentskaper og møte nye folk. Alltid vært psykisk frisk men blitt klok av skade nå ja. 

Men hva i alle dager snakker man med "venner" (de falske man ikke stoler på) om? Den eneste jeg stoler på bor på andre kanten av landet og jeg liker å være sosial men tør ikke nå etter så mange backstabbere i livet og fordi jeg ikke skjønner hva man kan gjøre sammen eller prate om , som de ikke kan bruke mot meg senere og backstabbe meg med.?!

Anonymkode: b4d2e...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg møter nye mennesker prater jeg aldri om personlige ting. Hvis jeg skal åpne meg for andre så må jeg ha kjent dem lenge, da vet jeg hvilken personlighet de har. Hvis du har snakket veldig personlig med folk du egentlig ikke kjenner i dybden så er ikke det et sjakktrekk. Man blir godt kjent med folk, og etter det kan man åpne opp litt etter litt. Men det du skrev om at en bestevenninne fikk med seg andre for å rundstjele deg er jo langt ifra normal oppførsel?? Der må du virkelig ha oversett mange varselstegn. 

Anonymkode: 70b62...f2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Duff skrev:

Jeg er nok også slik som deg Ts. Jeg tilpasser meg lett når jeg snakker med andre. Jeg øver meg på å være litt mere upersonlig både mtp hvor mye jeg deler og hvilke tema jeg snakker om. Det finnes mange ufarlige tema feks snakke om mat og hage, været, feriesteder, dyr (jeg har dyr), hobbyer, hvor det er fint å gå turer osv.  Personer som går rett på og skal snakke om personlige ting er ett varsko, det er ikke sikkert de er «skumle» men det er ett trekk jeg ofte ser hos mennesker som ikke har gode hensikter. En annen mennesketype er de som møter meg med verdens største smil og sjarme som allerede på første møte prøver å gi inntrykk av at de kjenner meg. DE har aldri hatt noe godt med seg. Jeg har erfart at slike mennesker bruker sjarme for å skjule feil. Aner de at du har avslørt noe (bare du tenker tanken to ganger) merker du at de snur og begynner å komme med stikk.

Jeg kan snakke om personlige ting (på overlaten, ikke for dypt) og er en rett på sak og ærlig, hvorfor gjør det meg til en person med onde hensikter? Den skjønte jeg ikke.

Anonymkode: 9d879...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Dette kan man se hos mennesker som sliter med å regulere seg selv og hva de deler. Noen mennesker er særlig selvutleverende og tenker ikke helt på hva de kan dele med hvem. Det trenger ikke være noe annet bak enn et behov for å snakke, ikke at de nødvendigvis har uærlige hensikter. 

Ikke sant, jeg deler,men deler ikke for mye, og ser ann personen, kan jeg snakke om det eller ikke, hvor godt jeg kjenner med personen, og hvor mye de deler faktisk. Men jeg er forsktig med å dele for mye. Hatt drålig erfaring med det før.

Anonymkode: 9d879...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skremmende tråd å lese.

Jeg var mye borti det der i oppveksten. Miljøet der jeg er ifra er ikke helt godt. Og jeg hører at mine venninner som fremdeles bor der sliter med det dårlige miljøet enda. Endeløst med drama og baksnakking.

Selv flyttet jeg derifra for en del år siden. Og har egentlig ikke møtt på noe sånt en eneste gang siden. Og jeg er en veldig sosial person som har mange av både venner og bekjente, veldig åpen av meg er jeg også, så jeg deler kanskje litt i overkant mye noen ganger. Er først etterpå at jeg tenker "shit, delte jeg virkelig det?!", men enda ikke opplevd at det har blitt brukt mot meg.

Håper og tror egentlig ikke det er så vanlig at voksne mennesker har den typen onde hensikter. Men tror også det kan avhenge litt av geografisk beliggenhet og miljø, noen miljø er mer giftige enn andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan snakke om personlige ting (på overlaten, ikke for dypt) og er en rett på sak og ærlig, hvorfor gjør det meg til en person med onde hensikter? Den skjønte jeg ikke.

Anonymkode: 9d879...7ff

Jeg har ikke sagt at du har onde hensikter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Duff skrev:

Jeg har ikke sagt at du har onde hensikter. 

Når gjør du deg dum. Men greit.

Anonymkode: 9d879...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når gjør du deg dum. Men greit.

Anonymkode: 9d879...7ff

I så fall må du lese alt jeg har skrevet en gang til uten pigger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Duff skrev:

I så fall må du lese alt jeg har skrevet en gang til uten pigger. 

Ta det med ro, jeg tok ingenting av det personlig :) Men jeg forventer et ordenlig svar.

Anonymkode: 9d879...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta det med ro, jeg tok ingenting av det personlig :) Men jeg forventer et ordenlig svar.

Anonymkode: 9d879...7ff

Jeg misliker å bli kalt dum. Det er tydelig at du legger ord inn i det jeg skiver som ikke er mine ord. Hvis noe støter deg er det bedre du sier hva det var så kan jeg si hva jeg mener med det i stede for at du skal tenke at jeg mener noe jeg ikke står for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Duff skrev:

Jeg misliker å bli kalt dum. Det er tydelig at du legger ord inn i det jeg skiver som ikke er mine ord. Hvis noe støter deg er det bedre du sier hva det var så kan jeg si hva jeg mener med det i stede for at du skal tenke at jeg mener noe jeg ikke står for. 

Jaja :)

Anonymkode: 9d879...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Duff skrev:

I så fall må du lese alt jeg har skrevet en gang til uten pigger. 

Jeg tenker at du kanskje burde å lese alt jeg har skrevet uten pigger.

Ingen har kalt deg dum. Men gjør deg dum-det er ikke det samme.

Anonymkode: 9d879...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samme erfaringen med mennesker. Det virker som mennesker jevnt over er fryktelig egosentriske hvor venner kun er til så lenge de er godt for noe, at de tjener på noe. Jeg er en fryktelig åpen person (adhd og litt manglende filter) og det har nok gjort at jeg mange ganger har åpnet meg for mye for fort. Synes likevel det er fryktelig synd når jeg i flere tilfeller har følt at andre har vært åpne tilbake. Har møtt to venninner som ikke er sånn, og jeg ser at vi nok har en del andre verdier enn mange av disse som har sviktet før. Ingen av oss er glad i å feste og drikke i helgene, vi setter stor pris på familie og den går først, vi er rolige og hverken hippe, kule eller perfekte. 

Anonymkode: c921e...fe9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at du kanskje burde å lese alt jeg har skrevet uten pigger.

Ingen har kalt deg dum. Men gjør deg dum-det er ikke det samme.

Anonymkode: 9d879...7ff

Da er vi to da, du gjør deg jo litt dum du og nå. Jeg har bedt om ett svar på hva som ble galt, det har jeg ikke fått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme erfaringen med mennesker. Det virker som mennesker jevnt over er fryktelig egosentriske hvor venner kun er til så lenge de er godt for noe, at de tjener på noe. Jeg er en fryktelig åpen person (adhd og litt manglende filter) og det har nok gjort at jeg mange ganger har åpnet meg for mye for fort. Synes likevel det er fryktelig synd når jeg i flere tilfeller har følt at andre har vært åpne tilbake. Har møtt to venninner som ikke er sånn, og jeg ser at vi nok har en del andre verdier enn mange av disse som har sviktet før. Ingen av oss er glad i å feste og drikke i helgene, vi setter stor pris på familie og den går først, vi er rolige og hverken hippe, kule eller perfekte. 

Anonymkode: c921e...fe9

Da er du inne på noe av det jeg sikter til. Noen mangler bare filter som du sier og det er helt greitt og går fint helt til man møter noen som har helt andre verdier bak seg. Du liker familie og ro, det gjør jeg og. Jeg holder litt igjen til jeg vet hva slags verdier personen har. Noen elsker drama og de ønsker jeg ikke å være med mens verdier slik som du har er helt supert og da er jeg helt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har aldri opplevd noe slikt, og jeg er godt voksen. Nå har jeg ikke så forferdelig mye med folk å gjøre, vil ikke blandes opp i intriger og renkespill. 

Anonymkode: b0358...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Duff skrev:

Da er vi to da, du gjør deg jo litt dum du og nå. Jeg har bedt om ett svar på hva som ble galt, det har jeg ikke fått. 

Driver du å løftter tråden for å få støtte siden du velger å vente flere timer på å svare selvom du er pålogget i god tid etter at du har blitt sitert eller?

Anonymkode: 9d879...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Duff skrev:

Da er du inne på noe av det jeg sikter til. Noen mangler bare filter som du sier og det er helt greitt og går fint helt til man møter noen som har helt andre verdier bak seg. Du liker familie og ro, det gjør jeg og. Jeg holder litt igjen til jeg vet hva slags verdier personen har. Noen elsker drama og de ønsker jeg ikke å være med mens verdier slik som du har er helt supert og da er jeg helt med. 

Men jeg skal gi deg denne, helt enig.

Anonymkode: 9d879...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...