Gå til innhold

Hva tror dere skjer når vi dør? Hvor kommer vi etter døden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest HarryDotter
På 30.4.2019 den 20.59, Made4u skrev:

Trenger jeg ikke gjøre, om du forventer det så har du feiltolket meg, Er ikke av stor interesse for vitenskapen å skulle bevise at det ikke finnes et liv etter døden antar jeg, etter døden går mennesker gjennom en nedbrytelsesprosess og den bidrar til byggestener i naturen...

Et liv etter døden er hovedsaklig knyttet til religioner, og det var derfor jeg nevnte vitenskapen da den absolutt ikke er på lag med religionene. Ta bibelen som beretter om Adam og Eva i edens hage for eksempel, Gud skapte den - vitenskapen forteller om utviklingsteorien som står i kontrast til hva bibelen sier... Altså viser vitenskapen at religionen vår er feil, og det samme kan sies om et liv etter døden (i himmelen), alt tyder jo helt klart på at det ikke er noe mer etter døden, i alle fall ikke for dem som dør... Men nytt liv kommer jo til og utviklingslæren som vitenskapen viser til går sin gang.

Folk antar for raskt at bibelen beskriver hendelsesforløp i detalj. Det gjør den ikke. Det står ingen plass i den hvor gammel jorden er. Og skapelsesprosessen er beskrevet i dager, men dager kan være årtusner eller millioner av år. Mye av det som blir beskrevet der er forenklet og ikke noe man som kristen bør hugge i stein.

Vitenskapen er fantastisk. Det har opplyst oss enormt, men at vi vet mer om prosessene i universet, utelukker ikke at det kan eksistere noe større enn oss der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror på ett liv etter døden og med mindre jeg havner i ett slags helvete blir jeg ikke skuffet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2019 den 4.01, Fornuftig-mann skrev:

Eh, nei. Det tok en milliard år før jorda var levelig for noe om helst. Ellers så prøver det meste i verden å drepe oss som lever, så det er ikke noe som er perfekt laget for liv. Det har utviklet seg over laaaaang tid, og mot alle odds.

Jorda er laget for liv, jo. At det tok så å så lang tid FØR det kunne lages liv her, er jo prosessen det tok for planeten å klargjøre for nettopp det den skulle gjøre: lage liv! Også er det jo da et spørsmål om hvorfor den prosessen gikk som den gikk, hvem/hva som bestemte det.

Hva snakker du om? MENNESKER dreper mennesker, dyr, naturen og andre levende vesener. Det er mennesker som er «udyret» på planeten her, ikke Jorda selv. At vi har naturkatastrofer er selvfølgelig også drepende, men det er Jorda sin gang og noe som skjer PÅ GRUNN AV HVORDAN PLANETEN ER LAGET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibelens svar

Bibelen sier: «De levende vet at de skal dø; men de døde vet slett ingen ting.» (Forkynneren 9:5; Salme 146:4) Når vi dør, slutter vi altså å eksistere. De døde kan verken tenke, føle eller gjøre noe.

 

se denne linken som gir ytterligere informasjon om bibelen syn på døden. 

https://www.jw.org/no/hva-bibelen-laerer/sporsmal/nar-vi-dor/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2019 den 1.28, AnonymBruker skrev:

Eller blir det bare svart. ?

Anonymkode: b722c...de9

Jeg tror vi får et glimt av «himmelen» (drømmer, som når vi sover) i noen minutter etter vi dør, før hjernen kobler ut og så blir det like svart som før vi ble født. Og så tror jeg sjelen etterhvert tar bolig i ny kropp, og har med seg lærdommer fra sitt nåværende liv i kofferten. Det tror jeg.

Anonymkode: 90dbc...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.4.2019 den 11.49, HarryDotter skrev:

Finner det meget interessant at så få tror på noe liv etter døden.

GOD Jul...

Jeg har vært dæu...

Helt greit, -imho. SERR...

Jeg skal i gass-ovnen på Østre Aker krematorium, -så i familiegrava.

a.

Endret av Sliten&kjørt51
Facts...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...