Gå til innhold

Hva tror dere skjer når vi dør? Hvor kommer vi etter døden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest HarryDotter

Finner det meget interessant at så få tror på noe liv etter døden. Vi har tross allt våknet fra "noe svart vi ikke husker noe fra" til dette livet på jorden. Hvorfor skulle det ikke da kunne være noe nytt vi våkner opp til etter dette? Kanskje vil vi ikke huske noe fra dette når vi starter på neste? Universet og konseptet tid, rom og dimensjoner er allt for komplisert til at alt ble til ved en tilfeldighet mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Blomstertapet skrev:

Jeg TROR det er nada, slik som det var helt man blir født. Men håper egentlig jeg tar feil. 

Hvorfor håper du egentlig at du tar feil? Er det ikke greit å bare ikke eksistere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, exictence skrev:

Hvorfor håper du egentlig at du tar feil? Er det ikke greit å bare ikke eksistere?

Jo.. For all del. Det er vel det som kommer til å skje. Men, det hadde vært kult om vi kom til et annet sted. Men jeg tror på biologien, så tipper ikke å eksistere er det som kommer til å skje. Tenker ganske mye på det for tiden, og begrepet evighet er vanskelig å takle synes jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2019 den 1.44, AnonymBruker skrev:

I bibelen står det om evig fortapelse. De som ikke tror vi gå til evig fortapelse. Jeg har møtt svært kristne mennesker som sier de vet det er sannhet fordi de har truffet Gud. Å vet med sikkerhet at Gud eksisterer. Tenk om det faktisk stemmer?

Anonymkode: b722c...de9

Hvorfor blandet du inn bibelen her? Bibelen er skrevet av forskjellige mennesker, ikkje av èn person!

Anonymkode: 550c3...16c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
På 24.4.2019 den 9.02, Blomstertapet skrev:

Jo.. For all del. Det er vel det som kommer til å skje. Men, det hadde vært kult om vi kom til et annet sted. Men jeg tror på biologien, så tipper ikke å eksistere er det som kommer til å skje. Tenker ganske mye på det for tiden, og begrepet evighet er vanskelig å takle synes jeg. 

Ja evighet er vanskelig å forstå. Hjernen vår har ikke kapasitet til det. Enkelt og greit. Vi har 3 dimensjoner å forholde oss til.

Samtidig er folk så enkle og raske med å konkludere med at allt bare er tilfeldig og oppstod ut av intet. Ta universet for eksempel. Hvor stopper det? Og hva er utenfor der, om det er en "vegg" der ute en plass?

Konseptet evighet eksisterer selv om vi mennesker sliter med å forstå det :) Slik ser jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, HarryDotter skrev:

Ja evighet er vanskelig å forstå. Hjernen vår har ikke kapasitet til det. Enkelt og greit. Vi har 3 dimensjoner å forholde oss til.

Samtidig er folk så enkle og raske med å konkludere med at allt bare er tilfeldig og oppstod ut av intet. Ta universet for eksempel. Hvor stopper det? Og hva er utenfor der, om det er en "vegg" der ute en plass?

Konseptet evighet eksisterer selv om vi mennesker sliter med å forstå det :) Slik ser jeg det.

Ja, nettopp. Jeg synes det er veldig spennende. Jeg jobber med barn og ungdom og de vil ofte filosofere bekymringsløst og lekent rundt dette. Dessverre blir man mer bekymret og forstår mer når man blir eldre, og vil vi aldri få noe svar. 

Man forstår ikke evighet, men hvis man likevel prøver så blir det så svært, tungt og maktesløst. Særlig klokka 03 på natta 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEG tror at sjelen får se et slags review av livet. Hva utrettet du i forhold til hva målet var for livet og hva du ville lære. OSV. Så møte du sjelegruppen din. Så blir det vel en periode i universet for å lage en 'plan' for neste liv. Tror målet er å vokse og forstå/oppleve flere perspektiv, bli visere! 

Anonymkode: bed7e...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u
På 23.4.2019 den 1.45, AnonymBruker skrev:

Husker en kar som fortalte i fylla at han var så redd for å havne i helvete når han døde. Han hadde slått i hel en hund for mange år siden, og var redd hunden ventet på ham der nede.

Merkelig fyr.

Anonymkode: 6f028...6dd

Sært ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u

Jeg tror på et liv før døden, etterpå er det ikke noe mer.

Gud er skapt av mennesket, ikke omvendt, menneskers frykt for døden og et ønske om at det skal være noe mer etterpå. Altså en fantasi-figur som er bortkastet tid og ressurser å bruke energi på, all fornuft og logikk avfeier at det finnes en Gud, vitenskapelig tankegang visker i større og større grad bort religionene og jaggu godt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2019 den 11.49, HarryDotter skrev:

Finner det meget interessant at så få tror på noe liv etter døden. Vi har tross allt våknet fra "noe svart vi ikke husker noe fra" til dette livet på jorden. Hvorfor skulle det ikke da kunne være noe nytt vi våkner opp til etter dette? Kanskje vil vi ikke huske noe fra dette når vi starter på neste? Universet og konseptet tid, rom og dimensjoner er allt for komplisert til at alt ble til ved en tilfeldighet mener nå jeg.

Jeg tror ikke på noe etter døden, men synes likevel dette var et godt svar.

Anonymkode: 64497...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på sjelen og skjebnen, og at vi kommer til å forstå alt i livet på et mye høyere plan enn hva vi er i stand til i dag når vi dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
På 28.4.2019 den 11.48, Made4u skrev:

Jeg tror på et liv før døden, etterpå er det ikke noe mer.

Gud er skapt av mennesket, ikke omvendt, menneskers frykt for døden og et ønske om at det skal være noe mer etterpå. Altså en fantasi-figur som er bortkastet tid og ressurser å bruke energi på, all fornuft og logikk avfeier at det finnes en Gud, vitenskapelig tankegang visker i større og større grad bort religionene og jaggu godt er det.

Fortell meg gjerne hvordan vitenskapen mer og mer beviser at det ikke finnes noe liv etter døden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u
20 timer siden, HarryDotter skrev:

Fortell meg gjerne hvordan vitenskapen mer og mer beviser at det ikke finnes noe liv etter døden.

Trenger jeg ikke gjøre, om du forventer det så har du feiltolket meg, Er ikke av stor interesse for vitenskapen å skulle bevise at det ikke finnes et liv etter døden antar jeg, etter døden går mennesker gjennom en nedbrytelsesprosess og den bidrar til byggestener i naturen...

Et liv etter døden er hovedsaklig knyttet til religioner, og det var derfor jeg nevnte vitenskapen da den absolutt ikke er på lag med religionene. Ta bibelen som beretter om Adam og Eva i edens hage for eksempel, Gud skapte den - vitenskapen forteller om utviklingsteorien som står i kontrast til hva bibelen sier... Altså viser vitenskapen at religionen vår er feil, og det samme kan sies om et liv etter døden (i himmelen), alt tyder jo helt klart på at det ikke er noe mer etter døden, i alle fall ikke for dem som dør... Men nytt liv kommer jo til og utviklingslæren som vitenskapen viser til går sin gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for snevert å tro at det ikke finnes mer enn vi vet i dag. Universet... altså, bare TENK på alt vi ikke har hørt om/sett som er i universet! Hvorfor er planeten Jorda så utrolig komplisert, avansert og... perfekt? Den er jo laget 100% perfekt for å holde liv i mennesker, dyr og andre levende organismer.

Altså nei... intelligensen vår drar et sted. Det er det jeg tror. Men det jeg ønsker av hele mitt hjerte, er at minner av barnet mitt og mannen min går på repeat om og om igjen, i det uendelige... ❤️

Anonymkode: 0c605...37f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.4.2019 den 1.34, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Himmelen :hjerte:

Beklager å måtte skuffe deg, men det er nok bare et svart intet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er for snevert å tro at det ikke finnes mer enn vi vet i dag. Universet... altså, bare TENK på alt vi ikke har hørt om/sett som er i universet! Hvorfor er planeten Jorda så utrolig komplisert, avansert og... perfekt? Den er jo laget 100% perfekt for å holde liv i mennesker, dyr og andre levende organismer.

Altså nei... intelligensen vår drar et sted. Det er det jeg tror. Men det jeg ønsker av hele mitt hjerte, er at minner av barnet mitt og mannen min går på repeat om og om igjen, i det uendelige... ❤️

Anonymkode: 0c605...37f

Eh, nei. Det tok en milliard år før jorda var levelig for noe om helst. Ellers så prøver det meste i verden å drepe oss som lever, så det er ikke noe som er perfekt laget for liv. Det har utviklet seg over laaaaang tid, og mot alle odds.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les Journey of Souls/Sjelereiser så får du svar på det.

Anonymkode: 42858...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvete vil være å tilbringe evigheten i en Kardashian serie på reprise, eller Paradise Hotel uten alkohol

Anonymkode: e76bd...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...