Gå til innhold

Hva tror dere skjer når vi dør? Hvor kommer vi etter døden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er veldig kjedelig på dette området: Jeg tror ikke det skjer noe som helst etter døden. Nærmere bestemt, tror jeg at å være død er som å ikke være født: En eksistens av ingenting. Jeg ser ikke hverken negativt eller positivt på det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Himmelen :hjerte:

Tror du alle kommer til himmelen.?  Eller bare de som tror på Gud?

Anonymkode: b722c...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den typen spørsmål bruker jeg ikke energi på å tenke på. Svaret får man ikke før det er for sent å dele svaret på internett eller andre steder. 

Ergo blir det bare spekulasjoner hva som skjer etter døden. Selv om noen hardnakket vil hevde du kommer til himmelen, noe ingen kan bevise. 

Anonymkode: 7e42b...7ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror vi bare slutter å eksistere. At i det øyeblikket hjerneaktiviteten blir borte er det heller ikke noe av oss igjen noe sted.

Kanskje litt merkelig, men jeg finner det ganske beroligende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingenting. Har sett og lest så mye om universet og hvordan blant annet jorden ble til, om hvordan mennesker har utviklet seg fra amøber til slik vi er i dag. Det finnes så mange bevis i form av fossiler og knokler og mye annet som viser evolusjonen at å tro på himmel og helvete eller Adam og Eva blir for meg helt på trynet. Tror derfor dessverre at det ikke skjer noen verdens ting. Håper jeg tar feil. 

Anonymkode: 0d2c2...05c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bibelen står det om evig fortapelse. De som ikke tror vi gå til evig fortapelse. Jeg har møtt svært kristne mennesker som sier de vet det er sannhet fordi de har truffet Gud. Å vet med sikkerhet at Gud eksisterer. Tenk om det faktisk stemmer?

Anonymkode: b722c...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en kar som fortalte i fylla at han var så redd for å havne i helvete når han døde. Han hadde slått i hel en hund for mange år siden, og var redd hunden ventet på ham der nede.

Merkelig fyr.

Anonymkode: 6f028...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da reiser vi til en anna frekvens og koser oss 😄

Anonymkode: 85876...742

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ingenting. Har sett og lest så mye om universet og hvordan blant annet jorden ble til, om hvordan mennesker har utviklet seg fra amøber til slik vi er i dag. Det finnes så mange bevis i form av fossiler og knokler og mye annet som viser evolusjonen at å tro på himmel og helvete eller Adam og Eva blir for meg helt på trynet. Tror derfor dessverre at det ikke skjer noen verdens ting. Håper jeg tar feil. 

Anonymkode: 0d2c2...05c

Jeg tror både på evolusjon, men at det også finnes noe mer. Adam og eva derimot, nei. 

Anonymkode: e9097...323

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl

Nirvana? Jeg er ikke buddist, men jeg satser på at det føles som nirvana å dø når man er født i helvete og eksistert her 27+ + år. 🙄😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror vi råtner / blir spist av andre organismer. 

At vi havner i himmelen eller helvete tror jeg ikke noe på. Om jeg tar feil, sier jeg som min mor "uansett om jeg havner i himmelen eller helvete så har jeg sikkert venner der."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, The Kitten skrev:

Jeg tror vi råtner / blir spist av andre organismer. 

At vi havner i himmelen eller helvete tror jeg ikke noe på. Om jeg tar feil, sier jeg som min mor "uansett om jeg havner i himmelen eller helvete så har jeg sikkert venner der."

Vi råtner garantert. Det er derfor man blir lagt i et fryserom, før man blir begravet/kremert.  

Jeg håper jeg blir kremert. 

Anonymkode: f14d7...ec4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er 2 muligheter

Enten er det ingenting eller så er det noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg TROR det er nada, slik som det var helt man blir født. Men håper egentlig jeg tar feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellige venterom med guider. I starten gjennomgang av liv som er levd, rom for forbedring, etter hvert klargjøring for og forberedelser til ny menneskekropp og nytt liv. Det tror jeg.

Vi får mange nye sjanser, men hvorfor vente med å forbedre seg til neste liv? Hvorfor ikke ta jobben på alvor her og nå. Bli et godt, uselvisk menneske i dette livet? Utsetter en å ta det på alvor i hvert eneste liv, så skjer det jo ingenting. En står stille i utviklingen som menneske. Jeg tror det er meningen at vi skal lære og at det fører til den aller beste utgaven av vår sjels eksistens. Det tror jeg. :) 

Anonymkode: 37145...525

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror sjelen vår lever videre, og at den kan velge selv hvordan. Akkurat som den har valgt et liv på jorden nå.

Anonymkode: dd140...db6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...