Gå til innhold

Hva GJØR man? (Barnehage, åpningstider i Oslo).


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det holder på å rakne for meg. Jeg ser på barnehageplasser i Oslo, og finner jo så vidt en barnehage som åpner kl 07:00. Det GÅR ikke for oss! Jeg begynner på jobb 07:30, og tar bussen hjemmefra 06:45. Mannen begynner 08:00, og tar bussen hjemmefra 07:05. Vi jobber turnus begge to. 

I tillegg jobber jeg på Oslo Vest (ved Ullern), og mannen jobber på Rommen.. Mao bhg nær jobben til en av oss fungerer ikke spesielt bra det heller. 

Hjelp?! Hva gjør dere turnusarbeidere? Vi bor i Oslo og kjører ikke bil, så å komme seg rundt til ulike barnehager i Oslo som muligens har ok åpningstid blir jo plutselig å dra snaut over 06 for å få dette til...

Anonymkode: 8d8e7...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv en barnehage som åpnet kl 07:00 måtte vi kastet barnet inn døra sekundet den åpnet for å rekke det.

Er det sånn at vi enten må flytte eller få oss nye jobber?....

Anonymkode: 8d8e7...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barnet i bhg nærmt jobben min. Det fungerer helt supert for oss, for da får vi litt ekstra tid sammen på veg til og fra. Hadde jeg hatt ham i den bhg som er nærmest hjemmet, måtte han vært der minst 1 time lenger hver dag. Eneste er at mannen aldri kan hente og levere, men man kan ikke få alt man ønsker seg.

Anonymkode: 2c4dd...2bb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi jobber motsatt av hverandre. Begge jobber todelt turnus og har fått tillatelse til å tilrettelegge slik at vi jobber motsatt, ulike helger og har fri ulike dager. Barna har korte dager og mye fri. 

Anonymkode: 58387...04e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vært åpnet barnehager med lengre åpningstider men som fortsatt opererte med makstid. Da tror jeg hverdagen hadde gått rundt for veldig mange.

Anonymkode: 847b2...5c0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har barnet i bhg nærmt jobben min. Det fungerer helt supert for oss, for da får vi litt ekstra tid sammen på veg til og fra. Hadde jeg hatt ham i den bhg som er nærmest hjemmet, måtte han vært der minst 1 time lenger hver dag. Eneste er at mannen aldri kan hente og levere, men man kan ikke få alt man ønsker seg.

Anonymkode: 2c4dd...2bb

Nei, det er jo det jeg tenker og. Jeg jobber jo både dag, aften og natt, og det gjør mannen også.

Jeg kunne hatt h*n i sykehusbarnehagen (åpen 07:00-16:45) nær min jobb, men da måtte jeg alltid levert, og jeg kunne aldri jobbet kveld. (Mannen slutter på jobb 16:00 på rommen, hadde han rukket første transportmiddel fra jobb (noe som er lite sanssynlig) hadde han rukket å hente 5 minutter før bhg stenger - og det er ofte forsinkelser. 

Kjenner meg helt rådvill. Der jeg kommer fra åpner bhg 06:30 og stenger 17:00, prat om at de skal holde åpent til 17:30 - så var rett og slett ikke forberedt på disse åpningstidene. Kunne aldri i mitt liv sett for meg at de fleste bhg åpner 07:30..

 

 

Anonymkode: 8d8e7...9a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det burde vært åpnet barnehager med lengre åpningstider men som fortsatt opererte med makstid. Da tror jeg hverdagen hadde gått rundt for veldig mange.

Anonymkode: 847b2...5c0

Ja. F.eks jobber mannen dag og jeg kveld kunne jeg fint levert barnet så sent jeg fikk lov til, og mannen kunne hentet barnet ca 17:00. Men det fungerer vel dårlig med kjernetid.

Jobber jeg dag og mannen kveld, kunne mannen levert barnet så sent han kunne, og jeg kunne hentet barnet rett etter 15:00...

Anonymkode: 8d8e7...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi jobber motsatt av hverandre. Begge jobber todelt turnus og har fått tillatelse til å tilrettelegge slik at vi jobber motsatt, ulike helger og har fri ulike dager. Barna har korte dager og mye fri. 

Anonymkode: 58387...04e

Barna har korte dager og mye fri - men ser du noen gang din partner..?

Anonymkode: 8d8e7...9a2

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. F.eks jobber mannen dag og jeg kveld kunne jeg fint levert barnet så sent jeg fikk lov til, og mannen kunne hentet barnet ca 17:00. Men det fungerer vel dårlig med kjernetid.

Jobber jeg dag og mannen kveld, kunne mannen levert barnet så sent han kunne, og jeg kunne hentet barnet rett etter 15:00...

Anonymkode: 8d8e7...9a2

Vel Norge AS skal ha folk til å jobbe i alle yrker og de skal ha oss til å få barn, så da måtte de ha løst det med forskjellige typer kjernetider, for hjverdagsknipen er det som ødelegger for folk flest.

Anonymkode: 847b2...5c0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg bor i Kristiansand. Har barnehage 5 min rusletur fra hjemmet, og videre ti min sykkeltur til jobb. Her i byen skal det godt gjøres å pendle 45 min.. 

velkommen hit! 

Anonymkode: f690b...a39

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vel Norge AS skal ha folk til å jobbe i alle yrker og de skal ha oss til å få barn, så da måtte de ha løst det med forskjellige typer kjernetider, for hjverdagsknipen er det som ødelegger for folk flest.

Anonymkode: 847b2...5c0

Ikke sant. Vi har jo mye fritid og barnet trenger jo egentlig ikke å være i bhg så mye, men det blir jo plutselig forferdelig vanskelig når enten A) bhg åpner ikke før vi begynner på jobb, eller b) det stenger sånn så vi ikke får hentet.

Anonymkode: 8d8e7...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Glad jeg bor i Kristiansand. Har barnehage 5 min rusletur fra hjemmet, og videre ti min sykkeltur til jobb. Her i byen skal det godt gjøres å pendle 45 min.. 

velkommen hit! 

Anonymkode: f690b...a39

Ja, vi er ikke fra Oslo, for å si det sånn.

Der jeg er fra er det vanlig å ha bil, og bhg åpner i snitt 06:30-07:00. Det blir jo plutselig et helvete når man skal reise kollektivt - og bhg åpner rett før man begynner på jobb, som er på andre siden av byen igjen - og du skal ta buss som stopper på tjue forskjellige holdeplasser og med masse trafikklys. 

Anonymkode: 8d8e7...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det holder på å rakne for meg. Jeg ser på barnehageplasser i Oslo, og finner jo så vidt en barnehage som åpner kl 07:00. Det GÅR ikke for oss! Jeg begynner på jobb 07:30, og tar bussen hjemmefra 06:45. Mannen begynner 08:00, og tar bussen hjemmefra 07:05. Vi jobber turnus begge to. 

I tillegg jobber jeg på Oslo Vest (ved Ullern), og mannen jobber på Rommen.. Mao bhg nær jobben til en av oss fungerer ikke spesielt bra det heller. 

Hjelp?! Hva gjør dere turnusarbeidere? Vi bor i Oslo og kjører ikke bil, så å komme seg rundt til ulike barnehager i Oslo som muligens har ok åpningstid blir jo plutselig å dra snaut over 06 for å få dette til...

Anonymkode: 8d8e7...9a2

Oslo har minimalt med barnehager som åpner 07.00, om de i det hele tatt har noen. 

Dere må bare få det til å gå på en eller annen måte. En mulighet er f.eks at en av dere jobber 80 % en stund så dere får til leveringen. :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Sylveon skrev:

Oslo har minimalt med barnehager som åpner 07.00, om de i det hele tatt har noen. 

Dere må bare få det til å gå på en eller annen måte. En mulighet er f.eks at en av dere jobber 80 % en stund så dere får til leveringen. :) 

Det er jo helt latterlig. Jeg har klart å finne noen få nå, men konsekvensen av at de åpner tidlig er jo at de stenger tidlig (så mannen har jo ikke nubbsjans til å hente samme hva vi gjør). Den eneste løsningen jeg ser er at mannen må gå ned i stilling, slik at han har mulighet til å rekke henting i bhg på ettermiddagen. For hvis han ikke kan hente på ettermiddagen, så kan ikke jeg jobbe kveld over hodet. Og det fungerer dårlig som sykepleier. 

Anonymkode: 8d8e7...9a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere virkelig ikke tenkt på hvordan dere skal løse hverdagskabalen før dere prøvde å få barn?? Rimelig naivt.. 

Anonymkode: 92f31...182

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi er ikke fra Oslo, for å si det sånn.

Der jeg er fra er det vanlig å ha bil, og bhg åpner i snitt 06:30-07:00. Det blir jo plutselig et helvete når man skal reise kollektivt - og bhg åpner rett før man begynner på jobb, som er på andre siden av byen igjen - og du skal ta buss som stopper på tjue forskjellige holdeplasser og med masse trafikklys. 

Anonymkode: 8d8e7...9a2

Kanskje dere rett og slett må skaffe dere bil. Noen ganger har man ikke andre valg. 

Anonymkode: 0a961...1f0

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har dere virkelig ikke tenkt på hvordan dere skal løse hverdagskabalen før dere prøvde å få barn?? Rimelig naivt.. 

Anonymkode: 92f31...182

Det burde da i utgangspunktet ikke være så problematisk ettersom jeg slutter 15:00 på dagvakt, og jeg ikke i min villeste fantasi kunne sett for meg at de fleste barnehager ikke åpner før 07:30. Det er jo da folk begynner på jobb.

Nå er det nå sånn at barnet ikke var planlagt, så nei. Jeg hadde ikke akkurat noen plan for hvordan logistikken rundt å få barnet i barnehage skulle bli. Det eneste jeg har tenkt på er at det er en barnehage omtrent på hvert hjørne her, så det måtte da gå fint å levere barnet for så å dra på jobb.

Og helt ærlig, uansett om barnet hadde vært planlagt hadde jeg nok ikke kartlagt åpningstidene til alle barnehagene i tre mils radius før jeg ble gravid. 

Anonymkode: 8d8e7...9a2

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje dere rett og slett må skaffe dere bil. Noen ganger har man ikke andre valg. 

Anonymkode: 0a961...1f0

Det blir jo raskt fryktelig dyrt. Parkeringspenger på jobb (heldigvis bare 20 kroner/dag), bydelsparkering (3000 kr/år), rundt 70-100kr i bompenger hver dag, pluss da kostnadene for selve bilen (bilen, bensin, forsikring, veiavgift, eu-kontroll, eventuelt vedlikehold). 

Da kan man jo like så godt flytte først som sist. 

Anonymkode: 8d8e7...9a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna har korte dager og mye fri - men ser du noen gang din partner..?

Anonymkode: 8d8e7...9a2

Nei, svært lite 

Anonymkode: 58387...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke søknadsfristen 1.mars? I alle fall for hovedopptaket. 

Da vi bodde i Oslo måtte en av oss bytte jobb pga sen åpningstid. 

Anonymkode: 9dc38...e59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...