Gå til innhold

Bestevenninne siden grunnskolen, forlover og fadder for barnet vårt sier hun hverken vil gi meg eller ny vennine første plass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du legger opp til å bli skuffet om du forventer at alle andre er som deg, ts. Kanskje du liker å rangere andre etter hva de betyr for deg, men du kan ikke bli skuffet for at andre ikke tenker på den måten. Din måte er ikke den eneste måten. 

Ikke alle har et like stort behov for å definere ting, sette to streker under svaret og sette folk i bås. Er du en enten/eller-person så bør du øve deg på å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg leser jo at du nå vil "revurdere" denne venninnen fordi hun ikke var som du trodde. Venninna di er akkurat den samme som før, og er akkurat like glad i deg som før. Du trenger ikke sette henne i en ny bås, det er du som har hatt urealistiske forventninger til henne her.

Anonymkode: 289a4...f24

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ærlig. Hvis min bestevenninne gjennom 15 år plutselig hadde «rangert» noen annen over meg (for eksempel å velge noen andre som forlover, for jeg hadde så klart aldri spurt om jeg var «nummer en»), ja, da hadde jeg blitt såret. 

Men sånn er det jo bare. Man kan ikke eie folk, og man kan ikke kontrollere om andre får nye venner som de kanskje er enda nærmere enn deg. Det betyr ikke at vedkommende er mindre glad i deg, heldigvis. 

Det er lov å bli såret over å bli nedprioritert. Samtidig er det dumt å skape problemer ved å stille spørsmål som man ikke tåler svaret på, tenker jeg. Som voksen må man akseptere at vennskap endrer seg, og at vennene ens får andre venner. Man kan bli lei seg, men det er tross alt ikke den andre som har gjort noe galt - så man må bare svelge det. 

Anonymkode: 8db54...e1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pelle.Grino
På 21.4.2019 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Er jeg teit ? Handler ikke om å være eiesyk , men dette blir jo nesten for meg som ett søster-forhold. Ikke at hvem som helst skal få denne rollen bare på kort tid. 

Jeg synes det er legitimt å føle at dette er litt sårt, et nært, langvarig vennskap føles på mange måter som et "eksklusivt" forhold. Men samtidig må du jo legge merke til at hun holder deg høyt, og at det ikke er snakk om at du skal miste plassen som bestevenn, kun  dele den.

Det er jo ikke som hun dumper deg. Så ha litt perspektiv på tingene og ikke la sårheten spise deg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...