Gå til innhold

Bestevenninne siden grunnskolen, forlover og fadder for barnet vårt sier hun hverken vil gi meg eller ny vennine første plass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser jeg går mot røkla her : jeg synes nemlig det er påfallende hvor opptatt venninnen til TS var av å GNI inn at TS ikke var eneste bestevenn. Antenner not so much. Eller bare opptatt av å gjøre seg kostbar. En god venn sårer ikke gode venner med å svare slik. 

Anonymkode: 552fe...c18

💜💜

Anonymkode: 22272...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår det. På tidspunkt hvor bryllups planleggingen fant sted var det også nevnt en annen vennine som forlover. Er liksom det at man føler at andre får rollen av å komme innom å si hei.

Anonymkode: 22272...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser jeg går mot røkla her : jeg synes nemlig det er påfallende hvor opptatt venninnen til TS var av å GNI inn at TS ikke var eneste bestevenn. Antenner not so much. Eller bare opptatt av å gjøre seg kostbar. En god venn sårer ikke gode venner med å svare slik. 

Anonymkode: 552fe...c18

Kanskje det.

Anonymkode: b135b...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser jeg går mot røkla her : jeg synes nemlig det er påfallende hvor opptatt venninnen til TS var av å GNI inn at TS ikke var eneste bestevenn. Antenner not so much. Eller bare opptatt av å gjøre seg kostbar. En god venn sårer ikke gode venner med å svare slik. 

Anonymkode: 552fe...c18

Hun ble kanskje oppgitt over ts sitt spørsmål om å rangere venninnene sine. Jeg hadde blitt irritert hadde jeg fått et slikt spørsmål. Det er nesten litt frekt. Har heldigvis aldri opplevd venninner som skal ha meg til å sette verdi på andre venner.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Menchit skrev:

Hun ble kanskje oppgitt over ts sitt spørsmål om å rangere venninnene sine. Jeg hadde blitt irritert hadde jeg fått et slikt spørsmål. Det er nesten litt frekt. Har heldigvis aldri opplevd venninner som skal ha meg til å sette verdi på andre venner.

Hun ble ikke det nei.

Anonymkode: 22272...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt uhøflig å spørre et sånt spørsmål til noen.

Anonymkode: 112d7...70c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ekstremt uhøflig å spørre et sånt spørsmål til noen.

Anonymkode: 112d7...70c

Jeg er ikke så prektig ovenfor venniner altså  

Anonymkode: 22272...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig barnslig reaksjon. 

Jeg har en venninne som jeg ser på som min nærmeste. Vi har vært venninner siden barneskolen. I perioder i livet har vi vært mindre sammen, og mer sammen med andre venninner på hver vår kant. Jeg ser ikke noe galt i det, tvert imot, man utvikler seg og endres gjennom livet, går igjennom ulike faser, har ulike/andre behov, og man befinner seg på ulike staedier i livet.

I hennes første bryllup var jeg selvskreven forlover, og hun var forlover da jeg giftet meg et par år senere. Da hun giftet seg for andre gang var vi i en periode hvor vi var mer sammen med andre venninner på hver vår kant, og hun valgte en av disse som sin forlover. Nå, 15 år senere, er vi tilbake der at jeg føler vi er hverandres nærmeste venninner igjen. Jeg er glad for det. Vi er veldig glade i hverandre. Er jeg sur og såret over at hun har og har hatt andre venninner som i perioder har føltes nærmere enn meg? Selvsagt ikke! Sånn er livet. Det går i bølgedaler, og vi eier da ikke hverandre.

Anonymkode: 8124b...cc3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun ble ikke det nei.

Anonymkode: 22272...c60

Da var hun kanskje ikke så opptatt av å "gni det inn" heller da. Som brukeren jeg siterte mente.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom inn på tema om hvem jeg følte var meg nærmest av mine venner. Jeg nevnte noen jeg føler står meg nærmest nå, noen nye og noen gamle, men at hun var meg nærmest som vennine. Vi har vært forlover for hverandre og hun er fadder for vårt barn. Vi har alltid beskrevet hverandre som bestevenninner, og mennene våre er også gode venner.

Hun svarte meg på hvem hun følte var hennes bestevenninner nå, hun beskrev meg , og en jente hun har kjent under to år. Jeg ble veldig overrasket over at hun ble regnet som bestevenninne. Jeg spurte om hun var likestilt som meg når det gjelder relasjon. Sikkert barnslig, men jeg følte jeg ikke lenger kunne regne min vennine som gjensidig bestevenn etter dette svaret. Hun sa hun ikke skjønte hvorfor hun skulle sette hverken henne eller meg på nr. 1, og at hun regnet også den andre som bestevenninne.

Jeg spurte hvorfor hun ikke valgte henne også som forlover da. Hun svarte at på DEN tiden de giftet seg , så burde hun valgt meg og *****, men at det gikk litt fort i planleggingen. Jeg ble naturligvis såret. Akkuratt som rollen som forlover kan slenges til hvem som helst, og at det på den tiden burde vært meg og en annen. Det er ikke så lenge siden deres bryllup. Jeg mener forloverrollen er for bestevenninen gjennom årene , om man fremdeles har god kontakt. Det er for meg en ære , og jeg føler nå at hun angrer på at det bare var meg. 

Jeg merker jeg ikke vet helt hvor jeg har venninen min lenger. Jeg synes det er godt å vite at man er gjensidig bestevenn med en annen , og iallefall når man har delt så mye gjennom nesten 20 år. 

Er jeg teit ? Handler ikke om å være eiesyk , men dette blir jo nesten for meg som ett søster-forhold. Ikke at hvem som helst skal få denne rollen bare på kort tid. 

Anonymkode: 22272...c60

Sikker på at dere er voksen? Høres ut som du går på barneskolen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres utrolig smålig og kontrollerende  ut av deg. Du virker eiersyk, men jeg ser du skriver at du ikke er det. Jeg klarer ikke forstå hvordan man som voksen ikke kan reflektere over at kjærlighet er noe det finnes uendelige mengder av, om vi bare velger å slippe folk inn.

Jeg har en bestevenninne jeg har kjent fra barneskolen, vi er hverandres beste venner. På hver vår kant har vi imidlertid andre bestevenner også; hun andre traff jeg da jeg reiste på backpacking og vi ble virkelig bestevenninner i løpet av én ukes tid og det har vokst siden den gang. Noen mennesker klaffer det fullstendig med. 

Det er ikke en jobb som man stiger i rank ved ansiennitet TS..  

Anonymkode: 86d4a...ce8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt overrasket over svarene her. Jeg har inntrykk av at i den virkelige verden, så er det mange som er veldig opptatt av å ha en eksklusiv "bestevenninne", ikke bare på barneskolen men også langt opp i 20- og 30-åra. Jeg skulle ønske det ikke var slik, for det er slitsomt og føles eksluderende. Akkurat slik TS beskriver.

Anonymkode: e5cb6...92e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner litt hva du mener, men selv rangerer jeg aldri venner uansett.

Har en god venninne som bruker begrepet «bestevenninne», og er veldig åpenbar i sin rangering uten at hun mener det som noe annet enn veldig positivt for de det gjelder (og ja, jeg legger merke til at jeg ikke får samme merkelapp som andre).

Samtidig:

Vi har alle barn, og i barnehagen nå har vi faktisk fått mail om at de ønsker at vi lar være å bruke begrepene «bestevenn». Dette er noe som oppleves veldig splittende i barnehagen, og lett kan brukes ekskluderende i lek. Det er viktig for alle å ha en god venn, og derfor skal man si «venn» og ikke «bestevenn».

Jeg har ikke brukt bestevenn om egne venner, men følte meg likevel truffet som voksen. 

Og jeg ser at vi voksne bruker endel begreper, eksempelvis bestevenn, som tilogmed barn i barnehagen lærer at man skal bruke annerledes.

Så da må jeg jo si at jeg blir betenkt over at vi voksne faktisk bruker det når vi ikke ønsker at våre barn skal gjøre forskjell.

Anonymkode: bd03c...070

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner litt hva du mener, men selv rangerer jeg aldri venner uansett.

Har en god venninne som bruker begrepet «bestevenninne», og er veldig åpenbar i sin rangering uten at hun mener det som noe annet enn veldig positivt for de det gjelder (og ja, jeg legger merke til at jeg ikke får samme merkelapp som andre).

Samtidig:

Vi har alle barn, og i barnehagen nå har vi faktisk fått mail om at de ønsker at vi lar være å bruke begrepene «bestevenn». Dette er noe som oppleves veldig splittende i barnehagen, og lett kan brukes ekskluderende i lek. Det er viktig for alle å ha en god venn, og derfor skal man si «venn» og ikke «bestevenn».

Jeg har ikke brukt bestevenn om egne venner, men følte meg likevel truffet som voksen. 

Og jeg ser at vi voksne bruker endel begreper, eksempelvis bestevenn, som tilogmed barn i barnehagen lærer at man skal bruke annerledes.

Så da må jeg jo si at jeg blir betenkt over at vi voksne faktisk bruker det når vi ikke ønsker at våre barn skal gjøre forskjell.

Anonymkode: bd03c...070

Ja jeg forstår dette, men jeg må likevel få lov å ha min bestevenn som er nærmest meg likevel. Jeg har ikke noe behov for at alle skal være venner. Det er en grunn for at man er seg nærmest en spesiell . 

Anonymkode: 22272...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner litt hva du mener, men selv rangerer jeg aldri venner uansett.

Har en god venninne som bruker begrepet «bestevenninne», og er veldig åpenbar i sin rangering uten at hun mener det som noe annet enn veldig positivt for de det gjelder (og ja, jeg legger merke til at jeg ikke får samme merkelapp som andre).

Samtidig:

Vi har alle barn, og i barnehagen nå har vi faktisk fått mail om at de ønsker at vi lar være å bruke begrepene «bestevenn». Dette er noe som oppleves veldig splittende i barnehagen, og lett kan brukes ekskluderende i lek. Det er viktig for alle å ha en god venn, og derfor skal man si «venn» og ikke «bestevenn».

Jeg har ikke brukt bestevenn om egne venner, men følte meg likevel truffet som voksen. 

Og jeg ser at vi voksne bruker endel begreper, eksempelvis bestevenn, som tilogmed barn i barnehagen lærer at man skal bruke annerledes.

Så da må jeg jo si at jeg blir betenkt over at vi voksne faktisk bruker det når vi ikke ønsker at våre barn skal gjøre forskjell.

Anonymkode: bd03c...070

Vi har og barn.

Anonymkode: 22272...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Ja jeg forstår dette, men jeg må likevel få lov å ha min bestevenn som er nærmest meg likevel. Jeg har ikke noe behov for at alle skal være venner. Det er en grunn for at man er seg nærmest en spesiell . 

Anonymkode: 22272...c60

Men hvorfor unner du ikke henne å ha andre venner som også er like nær som det dere to er? Det høres helt bakvendt ut for min del.. Jo mer kjærlighet som finnes, jo bedre er det da?

Anonymkode: 86d4a...ce8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har og barn.

Anonymkode: 22272...c60

Jeg synes ikke det er relevant for situasjonen

Anonymkode: 86d4a...ce8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere? Jeg skjønner du er såret, men ikke hvorfor. Bestevenninner er litt skolegård. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...