Gå til innhold

Bestevenninne siden grunnskolen, forlover og fadder for barnet vårt sier hun hverken vil gi meg eller ny vennine første plass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kom inn på tema om hvem jeg følte var meg nærmest av mine venner. Jeg nevnte noen jeg føler står meg nærmest nå, noen nye og noen gamle, men at hun var meg nærmest som vennine. Vi har vært forlover for hverandre og hun er fadder for vårt barn. Vi har alltid beskrevet hverandre som bestevenninner, og mennene våre er også gode venner.

Hun svarte meg på hvem hun følte var hennes bestevenninner nå, hun beskrev meg , og en jente hun har kjent under to år. Jeg ble veldig overrasket over at hun ble regnet som bestevenninne. Jeg spurte om hun var likestilt som meg når det gjelder relasjon. Sikkert barnslig, men jeg følte jeg ikke lenger kunne regne min vennine som gjensidig bestevenn etter dette svaret. Hun sa hun ikke skjønte hvorfor hun skulle sette hverken henne eller meg på nr. 1, og at hun regnet også den andre som bestevenninne.

Jeg spurte hvorfor hun ikke valgte henne også som forlover da. Hun svarte at på DEN tiden de giftet seg , så burde hun valgt meg og *****, men at det gikk litt fort i planleggingen. Jeg ble naturligvis såret. Akkuratt som rollen som forlover kan slenges til hvem som helst, og at det på den tiden burde vært meg og en annen. Det er ikke så lenge siden deres bryllup. Jeg mener forloverrollen er for bestevenninen gjennom årene , om man fremdeles har god kontakt. Det er for meg en ære , og jeg føler nå at hun angrer på at det bare var meg. 

Jeg merker jeg ikke vet helt hvor jeg har venninen min lenger. Jeg synes det er godt å vite at man er gjensidig bestevenn med en annen , og iallefall når man har delt så mye gjennom nesten 20 år. 

Er jeg teit ? Handler ikke om å være eiesyk , men dette blir jo nesten for meg som ett søster-forhold. Ikke at hvem som helst skal få denne rollen bare på kort tid. 

Anonymkode: 22272...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Kritt skrev:

Ja, jeg synes du er litt teit. Venninner er ikke eksklusive.

Skjønte ikke hva du mente her.

Anonymkode: 22272...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går dere på barneskolen? Første plass? :klo:

Anonymkode: 6e7f2...01d

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om når vi på barneskolen rangerte guttene vi likte på 1. 2. 3. Plass osv.. 

Jeg har ei bestevenninne fra barneskolen, vi var hverandres forlovere og anser oss fortsatt som bestevenninner, men vi har flere nyere venninner også. Og i perioder er disse like viktige. Det som er fint med en bestevenninne fra barndommen er at man alltid finner tilbake til hverandre selv om man har bodd i ulike byer eller hatt lite kontakt i perioder. Nye venner føler jeg man må opprettholde kontanter med mye hyppigere for å forbli så gode venner og vennskapet er også mer sårbart ved avstand osv. 

Jeg syntes du hørtes litt barnslig ut for å være helt ærlig.. hun hadde jo valgt deg uansett.. om du måtte delt rollen som forlover hadde vel ikke vært så ille? 

Anonymkode: 7842b...b1c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overreagerer. Hun har to bestevenninner, deg og hun andre. Selv om de har kjent hverandre i to år kan man danne et nært vennskap. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønte ikke hva du mente her.

Anonymkode: 22272...c60

Jeg trodde det var innlysende hva jeg mente. Det er klart man kan ha flere gode venninner og det virker barnslig å "kreve" å være rangert som nr. 1 og eneste bestevenninne. Man rangerer ikke venninner i voksen alder, man kan ha nære venninner til ulike ting og behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det selv, dette er barnslig. Skjønner at du blir skuffet, men å holde på å rangere slik er jo bare å be om trøbbel. 

Det er vanlig å ha flere venninner der alle er likestilte. 

Anonymkode: 398cc...3de

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønte ikke hva du mente her.

Anonymkode: 22272...c60

Hun mener at venner er som barn:

Du blir (åpenbart) ikke mindre glad i ditt første barn fordi om du velger å få 1, 2 eller 5 barn til. Kjærlighet er ikke «en fast sum» som så må deles på antal barn, slektninger eller venner.

Din venninne kan på samme (helt normale måte) ha 7 venner hun elsker. Og det er helt greit. Som nevnt: kun et monogamt forhold ekskluderer flere medlemmer.

Anonymkode: b4188...c99

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første plass??? OMG!! Utrolig at voksne tenker på om de er den aller bestevenninna eller nr.2. Utrolig barnslig.

Anonymkode: fb4d3...7ab

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker for mye her. 

Voksne mennesker kan fint ha flere nære venninner. Jeg har tre venninner jeg regner som "bestevenninner". Og samtlige av disse vet jeg har andre veldig nære venninner i tillegg til meg. Kan ikke gå rundt og være sjalu på det. 

Disse vennene fyller ikke helt de samme rollene hele tiden. Jeg kan betro meg til alle, men i noen tilfeller føler jeg at det er mest naturlig å betro meg til en av dem i stedet for en annen, avhengig av hva jeg ønsker av respons eller hvilket tema det er snakk om. 

Og rangering? Det er ikke mulig. De betyr masse for meg hver enkelt av dem!

(Og det er ikke alle som legger så mye i rollen "forlover" som du gjør.)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første plass var mer for å beskrive.

Anonymkode: 22272...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du overreagerer. Jeg hadde blitt rimelig satt ut om min venninne kom og sa at vårt vennskap var viktigere og mer verdt enn vennskapet mitt med andre venninner. Slikt orker jeg ikke.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes "bestevenninne" er litt... Ja, barnslig. Jeg har en venninne som har en annen venninne, og jeg merker så godt at den andre venninnen konkurrerer med meg om vår felles venninne. Det er om å gjøre og høre nyheter først, om å bruke mest tid sammen. Hvis min venninne og hennes venninne spiser lunsj sammen, så er venninen flink til å fortelle det til både meg og andre. Akkurat som om hun må bevise noe. Det er fryktelig slitsomt å høre på. 

Man kan ha mange venninner. Uavhengig hvor lenge man har kjent hverandre. 

Anonymkode: 1be6b...531

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke rangert venninner siden jeg var ca 14 år.

Man har jo mange som er nærme, ofte på ulike måter.

På meg fremstår det du skriver her som veldig sært....  

Anonymkode: 9dfdb...d2d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud, er du og dere 13 år eller? 

Anonymkode: 85ca9...e6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette ble for dumt....

Du får heller tenke at du og denne bestevenninnen din har et helt spesielt forhold siden dere har kjent hverandre så lenge. Det er masse hun sikkert ikke trenger å forklare til deg, og dere har mange minner sammen, langt bakover i tid. Men at man skal behøve å rangere venninnene sine og si hvem som en liker best, når en har passert barneskolen, blir bare teit! Og du er i hvert fall ikke en god venninne hvis du ber henne velge deg som «bestevenninne» over andre 🙄

Anonymkode: 9c050...d43

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg går mot røkla her : jeg synes nemlig det er påfallende hvor opptatt venninnen til TS var av å GNI inn at TS ikke var eneste bestevenn. Antenner not so much. Eller bare opptatt av å gjøre seg kostbar. En god venn sårer ikke gode venner med å svare slik. 

Anonymkode: 552fe...c18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...