Gå til innhold

Sitter alene med sosial angst en solfylt dag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Snowbrigade said:

Om du blir matt av slik sutring trenger du ikke lese trådene med det. Her er TS fortvilet over situasjonen og trenger konstruktive råd og støtte - for noen går det å "ta seg sammen", andre med diagnoser har tatt seg sammen altfor mye og trenger heller å senke skuldrene og gi seg selv passende utfordringer. Du vet ingenting om hva andre sliter med, så kom ned fra den høye hesten din og vær litt konstruktiv istedet. Å oppfordre noen med sosial angst til å gradvis komme seg ut er supert - å kalle det de skriver for sutring og kalle det for en såkalt diagnose er sånt som kan få folk helt ned i kjelleren. Vær litt grei med folk også på nett!!

Og ting til, det var nettopp konstruktiv jeg var. 

Anonymkode: f5a35...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, Antoinette said:

Vask og rydd leilligheten, luft godt ut og skift på sengen. Når du er ferdig tar du musikk eller podcast på ørene og går en tur bort til en park el. Kjøp deg en is og kos deg. 

 

❤️

Huff og huff, så frekt sagt, nå må du prøve å være litt konstruktiv gitt. Jeg vil våge å påstå at det var akkurat det du var. 

Anonymkode: f5a35...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

haha nei den var dritdårlig og jeg har vondt i ryggen, så har ikke gått igjen. bare å le, men var en terskel for meg. ellers er jeg enig med at vi mennesker bør ikke gjøre oss avhengig av andre sitt selskap. jeg liker å lese, sy, trene mm. og koser meg alene med desse tingene. noe av det verste for meg er alle kommentarer rundt meg; at det er synd på meg fordi jeg er alene. why?hater å bo sammen, er ikke en god kjæreste for noen. blir bare mer stresset de gangene jeg har prøvd det. har for mye problemer som blir forsterket i et kjæresteforhold.

Anonymkode: 5a301...bc1

Lykke til, så deilig å trives i eget selskap. 

Anonymkode: f5a35...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overlevde? Ja, selvfølgelig. Hva trodde du skulle skje, skulle folk se på deg? "Å, hun er alene, hun har ingen å gå på kino med, hun er ensom". Get over yourself, ingen bryr seg. Hva hadde du ventet deg nå, masse ros og klapp på skulderen? "Å, så flink, tenk å gå på kino alene". Var forresten filmen bra? 

Anonymkode: f5a35...e18

Hva er du så sint for? Ikke la det gå utover uskyldige mennesker.

Anonymkode: af546...d95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er du så sint for? Ikke la det gå utover uskyldige mennesker.

Anonymkode: af546...d95

Tror du nå at alle som ikke klapper deg på ryggen er sinte? Forøvrig svare vedkommende på denne på en kjekk måte og ble respektert for det. Du har faktisk ingen grunn til å føle deg krenket. Sint? Barnsligheter.... 

Anonymkode: f5a35...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror du nå at alle som ikke klapper deg på ryggen er sinte? Forøvrig svare vedkommende på denne på en kjekk måte og ble respektert for det. Du har faktisk ingen grunn til å føle deg krenket. Sint? Barnsligheter.... 

Anonymkode: f5a35...e18

Wow.

Anonymkode: af546...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Snowbrigade skrev:

Om du blir matt av slik sutring trenger du ikke lese trådene med det. Her er TS fortvilet over situasjonen og trenger konstruktive råd og støtte - for noen går det å "ta seg sammen", andre med diagnoser har tatt seg sammen altfor mye og trenger heller å senke skuldrene og gi seg selv passende utfordringer. Du vet ingenting om hva andre sliter med, så kom ned fra den høye hesten din og vær litt konstruktiv istedet. Å oppfordre noen med sosial angst til å gradvis komme seg ut er supert - å kalle det de skriver for sutring og kalle det for en såkalt diagnose er sånt som kan få folk helt ned i kjelleren. Vær litt grei med folk også på nett!!

hun fikk konstruktiv råd, det var innertier. Kunne ikke fått bedre råd enn det. Noen trenger å si det fra levra, der ikke andre tørr, men synker på det nivået der dem som sliter er. En må ta grep å løfte opp, og det gjorde virkelig vedkommende med sitt innlegg i KG!

Anonymkode: c88d1...ffd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan få venner i voksen alder? Etter ett brudd i julen innser jeg hvor lite venner jeg har. Jeg har faktisk ikke ei eneste sjel. Jeg prøvde å få kontakten tilbake med en tidligere venninne, men det var bare unnskyldninger på unnskyldninger. Jeg kjenner ekstra på det nå i påsken. Folk er på hyttetur, grilling i hagen osv. Jeg bor ett stykke unna tettsted/by også, så føler det er vanskelig å finne seg nye venner. Prøvd så smått via jobben jeg startet i for 1 år siden, og føler jeg kommer på bølgelengde med flere av dem. Men det er liksom ikke noe mer. (Inviterte en gjeng til ett lite personal julebord før jul, men ingen kunne komme). 

Anonymkode: fff2d...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det sånn jeg også, hver dag, hele sommeren ❤️ Vært på stranda 2 ganger på ti år, og sosial kanskje 2 ganger siden jul. Hater det :( Men skulle så gjerne ønske jeg klarte å trives med det... 

Anonymkode: 21ddb...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

sosial angst kan du kun oppnå når du bor i Norge.

Anonymkode: c88d1...ffd

Da er det kanskje noe galt med Norge da.

Anonymkode: 52ccb...1b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og ting til, det var nettopp konstruktiv jeg var. 

Anonymkode: f5a35...e18

Er det konstruktivt å kalle en angstlidelse for sutring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 said:

Er det konstruktivt å kalle en angstlidelse for sutring?

Nei, det er to forskjellige ting. Det er én ting ha en angstlidelse, det er noe annet å sutre. Man behøver faktisk ikke bedrive sutring selv om man har en angstlidelse. Så selv om man har en angstlidelse behøver man faktisk ikke forstås ihjel og unnskyldes alt man gjør, deriblant sutring. Skill snørr og bart. 

Anonymkode: f5a35...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er to forskjellige ting. Det er én ting ha en angstlidelse, det er noe annet å sutre. Man behøver faktisk ikke bedrive sutring selv om man har en angstlidelse. Så selv om man har en angstlidelse behøver man faktisk ikke forstås ihjel og unnskyldes alt man gjør, deriblant sutring. Skill snørr og bart. 

Anonymkode: f5a35...e18

Jeg er ikke TS, men jeg lurer på hva du mener var sutring i HI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan få venner i voksen alder? Etter ett brudd i julen innser jeg hvor lite venner jeg har. Jeg har faktisk ikke ei eneste sjel. Jeg prøvde å få kontakten tilbake med en tidligere venninne, men det var bare unnskyldninger på unnskyldninger. Jeg kjenner ekstra på det nå i påsken. Folk er på hyttetur, grilling i hagen osv. Jeg bor ett stykke unna tettsted/by også, så føler det er vanskelig å finne seg nye venner. Prøvd så smått via jobben jeg startet i for 1 år siden, og føler jeg kommer på bølgelengde med flere av dem. Men det er liksom ikke noe mer. (Inviterte en gjeng til ett lite personal julebord før jul, men ingen kunne komme). 

Anonymkode: fff2d...358

Jeg og en annen kvinne fikk en henvendelse fra en tidligere venninne av oss, etter 35 år! Det viste seg at hun var oppe i en skilsmisse og jeg fikk den bestemte følelsen av at hun var ute etter å sondre terrenget, hvorvidt hun hadde egne venner når ekteskapet var over. Vi møtte henne, og teorien min holdt stikk. Alle hennes venner var mannens venner og hun fryktet at hun ville miste de ved skilsmissen. Etter å ha hørt på damen i 5 timer uten å bli stilt et eneste spørsmål om hva vi to andre hadde bedrevet disse årene, forlot vi den arkitekttegnede villaen med kunst på veggene, for ikke å vende tilbake for å si det slik. Det viste seg i ettertid at hun ikke hadde bruk for oss likevel, han flyttet ut, hun beholdt huset, og vennene, og vi var like fort glemt. Moralen, ikke forvent at folk sitter på gjerdet og venter på deg etter mange år. Tidligere venner er ofte tidligere venner, dessverre. 

Anonymkode: f5a35...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 said:

Jeg er ikke TS, men jeg lurer på hva du mener var sutring i HI?

"Fint vær, her sitter jeg i en mørk leilighet, vil gå ut, har ingen å gå ut med, kan ikke gå ut alene, ingen kommer hit, og det er attpåtil fint vær". Er ikke det sutring så vet ikke jeg. 

Anonymkode: f5a35...e18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er de fleste nordmenn opptatt av å være ute når det er sol? Man kan være ute når det er overskyet, når det høljer, snør og blåser som faen også. 🙄 

Anonymkode: 28905...eb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er de fleste nordmenn opptatt av å være ute når det er sol? Man kan være ute når det er overskyet, når det høljer, snør og blåser som faen også. 🙄 

Anonymkode: 28905...eb6

Ikke sant, og man kan være inne selv når det er strålende solskinn. Fint vær er fint vær, enten man er ute eller inne. Jeg er fult i stand til å glede meg over fint vær, selv om jeg av forskjellige årsaker må holde meg inne. 

Anonymkode: f5a35...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt det der at man aldri skal si til noen at de skal ta seg sammen, jeg for min del tror at det er et fantastisk råd. Dessuten nevne jeg været en del, været, sol og ikke sol, det var kanskje også "å sette meg på min høye hest"? Makan, hvor mange persellblad har vi her i landet? Neste gang noen sutrer skal jeg vitterlig skrive, "javisst er det synd i deg, stakk deg..", det er jo det folk vil høre når alt kommer til alt virker det som. 

Anonymkode: f5a35...e18

At folk kan prøve så godt de kan er et kjempegodt råd- og man kan såklart på en ålreit måte be noen holde ut eller tilsvarende. "Ta deg sammen og slutt med sutring" er ikke helt det samme. Man kan si nesten det samme på en måte som ikke tråkker på de som åpner seg her. Du aner ikke om de som skriver her er persilleblad eller ikke. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det er så viktig for folk å se ned på sutring og få frem at de mener folk er patetiske. Om du hadde skrevet akkurat det samme men uten anklagene, og bare fokus på hva personen kan gjøre så kunne det vært veldig nyttig. Konstruktivt råd fra meg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Snowbrigade said:

At folk kan prøve så godt de kan er et kjempegodt råd- og man kan såklart på en ålreit måte be noen holde ut eller tilsvarende. "Ta deg sammen og slutt med sutring" er ikke helt det samme. Man kan si nesten det samme på en måte som ikke tråkker på de som åpner seg her. Du aner ikke om de som skriver her er persilleblad eller ikke. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det er så viktig for folk å se ned på sutring og få frem at de mener folk er patetiske. Om du hadde skrevet akkurat det samme men uten anklagene, og bare fokus på hva personen kan gjøre så kunne det vært veldig nyttig. Konstruktivt råd fra meg :)

Hvorfor skrev du det ikke selv til ts, om du visste nøyaktig hvordan det skulle formuleres? 

Anonymkode: f5a35...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...