Gå til innhold

Sitter alene med sosial angst en solfylt dag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboer dro for å være med familie i dag og jeg sitter igjen alene i den halvmørke kjellerleiligheten uten noe å gjøre. 

Jeg har ingen venner og synes det er veldig veldig ukomfortabelt å gå tur eller finne på ting alene pga den sosiale angsten og litt generell angst. Jeg får ikke glede ut av å vandre rundt alene rett og slett. 

Vet ikke helt om denne posten har noe poeng, men føler meg bare litt ensom i dag. Føles kjedelig å la en solfylt dag gå til spille. 

Anonymkode: bb1b9...41d

Skal du eller angsten din ha styringen i ditt liv? 

Få på deg klær og kom deg ut. Du sitter og depper mens livet ditt passerer. Bruk det livet du har fått, før livet er slutt og du angrer på alt du ikke gjorde. 

Du får ikke venner ved å gjemme deg inne i en leilighet. Ingen kommer på døra og drar deg ut.

Anonymkode: 74667...0c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvor gammel er du ts? hva med å prøve å finne likesinnede her(eller andre forum), og prøve å møte de i virkeligheten? helst offentlig først; hvis du er uheldig og treffer noen ustabile som kan dukke opp hjemme senere🙈

Anonymkode: 5a301...bc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Hos meg hjelper det å komme meg ut. Om jeg så må dra meg selv ut av døra, så er det faktisk det eneste som hjelper. Jo lengre jeg sitter inne, jo verre blir angsten. Spør om noen vil møtes for en kopp kaffe eller gå en tur og ta med deg kaffe på termos. Bare en liten tur ut hjelper i massevis. Eller ta en telefon til noen du ikke har snakket med på en stund. Bryt ut av mønsteret hjernen din er så vandt til.

Anonymkode: e04b3...1c6

Ts her. Skulle gjerne vært med noen andre hvis jeg faktisk kjente noen andre. Det er en stor del av problemet dessverre, at jeg sliter med å stifte bekjentskaper osv pga sosial angst. 

Anonymkode: bb1b9...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask og rydd leilligheten, luft godt ut og skift på sengen. Når du er ferdig tar du musikk eller podcast på ørene og går en tur bort til en park el. Kjøp deg en is og kos deg. 

 

❤️

Endret av Antoinette
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

hvor gammel er du ts? hva med å prøve å finne likesinnede her(eller andre forum), og prøve å møte de i virkeligheten? helst offentlig først; hvis du er uheldig og treffer noen ustabile som kan dukke opp hjemme senere🙈

Anonymkode: 5a301...bc1

Jeg har gjort mange forsøk på dette tidligere, men jeg sliter med å føle noen ekte relasjon med mennesker jeg skriver med på nett. Sliter med å klare å engasjere meg nok til å opprettholde relasjoner også. 

Jeg har faktisk møtt noen utenfor nett etter å ha skrevet med dem, men også da ble det for vanskelig for meg å opprettholde kontakten pga angst osv. 

Men jeg er veldig enig med dere som sier jeg bare må "just do it". Jeg må benytte de dagene jeg føler meg best til å gå ut. Ingenting endrer seg hvis ikke man endrer noe osv. 

Anonymkode: bb1b9...41d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Skulle gjerne vært med noen andre hvis jeg faktisk kjente noen andre. Det er en stor del av problemet dessverre, at jeg sliter med å stifte bekjentskaper osv pga sosial angst. 

Anonymkode: bb1b9...41d

jeg har møtt mennesker som jeg blitt kjent med på nett. ble ikke dype vennskap, men likevel bra å ha noen å tilbringe tid med; feks gå tur en søndag da de fleste er med familie, eller nettopp venner

Anonymkode: 5a301...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Antoinette said:

Vask og rydd leilligheten, luft godt ut og skift på sengen. Når du er ferdig tar du musikk eller podcast på ørene og går en tur bort til en park el. Kjøp deg en is og kos deg. 

 

❤️

Takk, jeg vil ha dette som mål i dag :) ts

Anonymkode: bb1b9...41d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

jeg har møtt mennesker som jeg blitt kjent med på nett. ble ikke dype vennskap, men likevel bra å ha noen å tilbringe tid med; feks gå tur en søndag da de fleste er med familie, eller nettopp venner

Anonymkode: 5a301...bc1

Hvor ble du kjent med dem? 

Anonymkode: bb1b9...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er som deg ts; sitter alene i påsken😌prøver å gå tur hver dag, rydder, vasker og styrer inne. kjøpt meg god mat og ser på påskekrim om kveldene

Anonymkode: 5a301...bc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det hjelper på den sosiale angsten å henge på Kvinneguiden via mobilen også mens du går tur/spiser en is/hvis andre kommer for nært? Da er det mindre sjanse at noen tar kontakt, og du virker som du er på vei til å møte noen, så du slipper å føle at andre ser at du er ensom :) Lykke til

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ble du kjent med dem? 

Anonymkode: bb1b9...41d

«si det med ord», et nettforum.

Anonymkode: 5a301...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen du blir gammel så kommer du til å tenke tilbake på livet ditt hvor du har latt angsten styre livet ditt i stedet for å ta kontroll over angsten. Gjør som de andre sier, gjør noe konstruktiv og kast deg ut i det. Livet er til for å nytes. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg gikk på kino for første gang i hele mitt liv! overlevde heldigvis🤓men synes så klart det er bedre å gå sammen med noen

Anonymkode: 5a301...bc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Samboer dro for å være med familie i dag og jeg sitter igjen alene i den halvmørke kjellerleiligheten uten noe å gjøre. 

Jeg har ingen venner og synes det er veldig veldig ukomfortabelt å gå tur eller finne på ting alene pga den sosiale angsten og litt generell angst. Jeg får ikke glede ut av å vandre rundt alene rett og slett. 

Vet ikke helt om denne posten har noe poeng, men føler meg bare litt ensom i dag. Føles kjedelig å la en solfylt dag gå til spille. 

Anonymkode: bb1b9...41d

Jeg blir helt matt av slik sutring. For det første, hvem sier at dagen går til spille om du sitter inne og det er sol ute? Været er like fint om du er ute eller inne. Skal jeg gjøre noe hjemme er det mye hyggeligere å gjøre det når det er fint ute enn om det er drittvær. Fint vær er fint vær, uansett om du er ute eller inne. Synes du at du må ut, så går du ut. Det er fint å være ute når det er fint, uansett hva du gjør. Det du egentlig skriver er at du trenger barnepike, både inne og ute. Ikke gjør deg avhengig av andre for å ha det bra. Gjør noe først og fremst, inne eller ute, og glem kravet om at man må ut når det er fint vær, det må man nemlig ikke. Gjør ikke deg selv til et offer. Blir du hjemme, rydd, organiser, vask. Da får du rydda opp mentalt også. Skit i alle tanker om sosial angst osv, det er helt uinteressant med såkalte diagnoser. Ta grep, gjør noe, samme hva, men slut å sutre som en liten unge. 

Anonymkode: f5a35...e18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg gikk på kino for første gang i hele mitt liv! overlevde heldigvis🤓men synes så klart det er bedre å gå sammen med noen

Anonymkode: 5a301...bc1

Overlevde? Ja, selvfølgelig. Hva trodde du skulle skje, skulle folk se på deg? "Å, hun er alene, hun har ingen å gå på kino med, hun er ensom". Get over yourself, ingen bryr seg. Hva hadde du ventet deg nå, masse ros og klapp på skulderen? "Å, så flink, tenk å gå på kino alene". Var forresten filmen bra? 

Anonymkode: f5a35...e18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

jeg er som deg ts; sitter alene i påsken😌prøver å gå tur hver dag, rydder, vasker og styrer inne. kjøpt meg god mat og ser på påskekrim om kveldene

Anonymkode: 5a301...bc1

Ikke sant. Høres fint ut. 

Anonymkode: f5a35...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overlevde? Ja, selvfølgelig. Hva trodde du skulle skje, skulle folk se på deg? "Å, hun er alene, hun har ingen å gå på kino med, hun er ensom". Get over yourself, ingen bryr seg. Hva hadde du ventet deg nå, masse ros og klapp på skulderen? "Å, så flink, tenk å gå på kino alene". Var forresten filmen bra? 

Anonymkode: f5a35...e18

haha nei den var dritdårlig og jeg har vondt i ryggen, så har ikke gått igjen. bare å le, men var en terskel for meg. ellers er jeg enig med at vi mennesker bør ikke gjøre oss avhengig av andre sitt selskap. jeg liker å lese, sy, trene mm. og koser meg alene med desse tingene. noe av det verste for meg er alle kommentarer rundt meg; at det er synd på meg fordi jeg er alene. why?hater å bo sammen, er ikke en god kjæreste for noen. blir bare mer stresset de gangene jeg har prøvd det. har for mye problemer som blir forsterket i et kjæresteforhold.

Anonymkode: 5a301...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir helt matt av slik sutring. For det første, hvem sier at dagen går til spille om du sitter inne og det er sol ute? Været er like fint om du er ute eller inne. Skal jeg gjøre noe hjemme er det mye hyggeligere å gjøre det når det er fint ute enn om det er drittvær. Fint vær er fint vær, uansett om du er ute eller inne. Synes du at du må ut, så går du ut. Det er fint å være ute når det er fint, uansett hva du gjør. Det du egentlig skriver er at du trenger barnepike, både inne og ute. Ikke gjør deg avhengig av andre for å ha det bra. Gjør noe først og fremst, inne eller ute, og glem kravet om at man må ut når det er fint vær, det må man nemlig ikke. Gjør ikke deg selv til et offer. Blir du hjemme, rydd, organiser, vask. Da får du rydda opp mentalt også. Skit i alle tanker om sosial angst osv, det er helt uinteressant med såkalte diagnoser. Ta grep, gjør noe, samme hva, men slut å sutre som en liten unge. 

Anonymkode: f5a35...e18

Om du blir matt av slik sutring trenger du ikke lese trådene med det. Her er TS fortvilet over situasjonen og trenger konstruktive råd og støtte - for noen går det å "ta seg sammen", andre med diagnoser har tatt seg sammen altfor mye og trenger heller å senke skuldrene og gi seg selv passende utfordringer. Du vet ingenting om hva andre sliter med, så kom ned fra den høye hesten din og vær litt konstruktiv istedet. Å oppfordre noen med sosial angst til å gradvis komme seg ut er supert - å kalle det de skriver for sutring og kalle det for en såkalt diagnose er sånt som kan få folk helt ned i kjelleren. Vær litt grei med folk også på nett!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Snowbrigade said:

Om du blir matt av slik sutring trenger du ikke lese trådene med det. Her er TS fortvilet over situasjonen og trenger konstruktive råd og støtte - for noen går det å "ta seg sammen", andre med diagnoser har tatt seg sammen altfor mye og trenger heller å senke skuldrene og gi seg selv passende utfordringer. Du vet ingenting om hva andre sliter med, så kom ned fra den høye hesten din og vær litt konstruktiv istedet. Å oppfordre noen med sosial angst til å gradvis komme seg ut er supert - å kalle det de skriver for sutring og kalle det for en såkalt diagnose er sånt som kan få folk helt ned i kjelleren. Vær litt grei med folk også på nett!!

Jeg har hørt det der at man aldri skal si til noen at de skal ta seg sammen, jeg for min del tror at det er et fantastisk råd. Dessuten nevne jeg været en del, været, sol og ikke sol, det var kanskje også "å sette meg på min høye hest"? Makan, hvor mange persellblad har vi her i landet? Neste gang noen sutrer skal jeg vitterlig skrive, "javisst er det synd i deg, stakk deg..", det er jo det folk vil høre når alt kommer til alt virker det som. 

Anonymkode: f5a35...e18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...