Gå til innhold

Sitter alene med sosial angst en solfylt dag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer dro for å være med familie i dag og jeg sitter igjen alene i den halvmørke kjellerleiligheten uten noe å gjøre. 

Jeg har ingen venner og synes det er veldig veldig ukomfortabelt å gå tur eller finne på ting alene pga den sosiale angsten og litt generell angst. Jeg får ikke glede ut av å vandre rundt alene rett og slett. 

Vet ikke helt om denne posten har noe poeng, men føler meg bare litt ensom i dag. Føles kjedelig å la en solfylt dag gå til spille. 

Anonymkode: bb1b9...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er veldig mange som sitter inne i en mørk leilighet pga angst og har dårlig samvittighet :) Du er ikke alene. 

Anonymkode: 9065e...739

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sosial angst kan du kun oppnå når du bor i Norge.

Anonymkode: c88d1...ffd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har det likedan. Ble nylig singel og det fikk meg til å oppdage hvor ensom jeg faktisk er. Har Ikke så mange venner jeg er komfortable med, det var jo bare meg og kjæresten min hele tiden. Etter bruddet så jeg hvor viktig det var å sosialisere seg samtidig, fordi da jeg trengte venner mest, hadde jeg ingen. Jeg endte derfor opp ensom og alene dag inn og dag ut. Kanskje du kan kjøpe deg en kvikk lunsj og en solo og sette deg på en benk, nyte solen og litt frisk luft. Trenger ikke være så lenge, men alt hjelper:) 

Anonymkode: e78b9...c91

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sosial angst og ensom er det likt?

Anonymkode: c88d1...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

sosial angst og ensom er det likt?

Anonymkode: c88d1...ffd

Nei. Sosial angst er en angstlidelse. Ensomhet er en følelse. Sosial angst kan dog føre til en ensomhetsfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

sosial angst kan du kun oppnå når du bor i Norge.

Anonymkode: c88d1...ffd

Nei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

sosial angst og ensom er det likt?

Anonymkode: c88d1...ffd

Sier ikke det. Jeg har også blitt diagnostisert av psykolog med sosial angst. Kan allikevel sette meg alene på en benk uten noen andre i nærheten.

Anonymkode: e78b9...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

sosial angst og ensom er det likt?

Anonymkode: c88d1...ffd

Ensomhet følger gjerne sosial angst.

Ts, du er ikke alene. ❤️

Anonymkode: 655ff...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer om du bare setter deg på en benk der det går lite folk?

Anonymkode: 427d8...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sosial angst er jo en konsekvens at man lever i en destruktiv samfunn

Anonymkode: c88d1...ffd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

sosial angst er jo en konsekvens at man lever i en destruktiv samfunn

Anonymkode: c88d1...ffd

Sukk... 

Min sosiale angst kommer av at faren min banket dritten ut av meg og mobbet meg gjennom hele oppveksten. Mens andre lå og sov før en matteeksamen, sto faren min der til 5 om morningen og rev opp matteboka mi mens han prøvde å overbevise meg at jeg var en stygg, dum, ubrukelig drittunge som alle hater.

Men du vet vel bedre. 

Anonymkode: 9065e...739

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Sukk... 

Min sosiale angst kommer av at faren min banket dritten ut av meg og mobbet meg gjennom hele oppveksten. Mens andre lå og sov før en matteeksamen, sto faren min der til 5 om morningen og rev opp matteboka mi mens han prøvde å overbevise meg at jeg var en stygg, dum, ubrukelig drittunge som alle hater.

Men du vet vel bedre. 

Anonymkode: 9065e...739

Drittfar. Lei for at du måtte oppleve noe sånt. 

Anonymkode: bb1b9...41d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sukk... 

Min sosiale angst kommer av at faren min banket dritten ut av meg og mobbet meg gjennom hele oppveksten. Mens andre lå og sov før en matteeksamen, sto faren min der til 5 om morningen og rev opp matteboka mi mens han prøvde å overbevise meg at jeg var en stygg, dum, ubrukelig drittunge som alle hater.

Men du vet vel bedre. 

Anonymkode: 9065e...739

helt riktig det er også en konsekvens. Det finnes en metode å kurere det på. Og det skal iallfall ikke få diktere over ditt liv. Din jobb er å motbevise alt det, og det er viktig at du forstår faren din var en ordentlig dritt sekk.

Anonymkode: c88d1...ffd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg hjelper det å komme meg ut. Om jeg så må dra meg selv ut av døra, så er det faktisk det eneste som hjelper. Jo lengre jeg sitter inne, jo verre blir angsten. Spør om noen vil møtes for en kopp kaffe eller gå en tur og ta med deg kaffe på termos. Bare en liten tur ut hjelper i massevis. Eller ta en telefon til noen du ikke har snakket med på en stund. Bryt ut av mønsteret hjernen din er så vandt til.

Anonymkode: e04b3...1c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta med en bok, finn en benk i marka eller i parken og bare slapp av:) kjøp en is. Du må ikke være ute hele tiden, prøv korte perioder først

Anonymkode: bfa77...0e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å basere lykken sin på én eneste person er ikke noe lurt. Det er heller ikke rettferdig overfor samboeren din og du blir så avhengig av han at du blir sittende inne å sture om han er borte. Hverken han eller noen andre vil være komfortabel med et sånt ansvar overfor et voksent menneske. Hva med å bruke denne opplevelsen konstruktivt, å begynne med å jobbe med ting akivt den dag i dag? Det er kanskje lite realistisk å finne nye venner på én dag, men hva med å ha som mål at du skal ut i solen å gjøre en akivitet du normalt liker for egen maskin? Det blir kanskje ikke like gøy, men det vil bli bedre enn å sitte inne hele dagen og tenke på at du ikke brukte det fine været i det hele tatt.

 

Anonymkode: 1eebf...f58

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Sukk... 

Min sosiale angst kommer av at faren min banket dritten ut av meg og mobbet meg gjennom hele oppveksten. Mens andre lå og sov før en matteeksamen, sto faren min der til 5 om morningen og rev opp matteboka mi mens han prøvde å overbevise meg at jeg var en stygg, dum, ubrukelig drittunge som alle hater.

Men du vet vel bedre. 

Anonymkode: 9065e...739

Ikke rart at du har en angstlidelse, men det er vel ikke av typen "sosial angst". Ikke at jeg vet hva det egentlig går ut på, men jeg forestiller meg at det er en sekkebetegnlse for folk som tror at alle andre ikatar, obsererverer, og bryr seg om hva man gjør. Så er jo ikke tilfelle, de fleste driter i andre, de synes ikke at du er så interessant som man selv tror at man er. Men ikke tenk på det, all sympati til deg fra meg, ønsker deg lykke til videre. 

Anonymkode: f5a35...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboer dro for å være med familie i dag og jeg sitter igjen alene i den halvmørke kjellerleiligheten uten noe å gjøre. 

Jeg har ingen venner og synes det er veldig veldig ukomfortabelt å gå tur eller finne på ting alene pga den sosiale angsten og litt generell angst. Jeg får ikke glede ut av å vandre rundt alene rett og slett. 

Vet ikke helt om denne posten har noe poeng, men føler meg bare litt ensom i dag. Føles kjedelig å la en solfylt dag gå til spille. 

Anonymkode: bb1b9...41d

Du sitter jo her på Kvinneguiden, og da er du ikke helt Alene.                       

:tekola:       

Anonymkode: 083c1...ee3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...