Gå til innhold

Han ønsker barn, men ikke jeg..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal du vente og la han ta valget? Tror du forholdet deres er et bra forhold hvis han går å venter på at du skal ombestemme deg, og du går å venter på at han skal forlate deg. Det legger jo en demper på dere begge. For din egen skyld, sørg for at han vet du aldri vil ombestemme deg, eller gjør det slutt. Jeg gjorde det samme med min eks (bare at han ikke ville ha barn) det er ikke lett når man elsker noen, men jeg gikk videre og har ikke angret.

Anonymkode: a24c4...7f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her. 

Viste denne tråden til kjæresten min igår kveld og det virker som om han forstår mitt ønske bedre nå. Han sier at å være sammen med meg er viktigere enn barn, men han stilte noen krav til meg for at han skal slå seg helt til ro med at jeg ikke bare har en frykt for å få barn som kan «fikses»: vi må gå til denne coachen jeg nevnte tidligere i totalt 10 timer (fordelt på enkelttimer og dobbelttimer). Vi starter etter påske. Han ønsker også at jeg skal slutte på p-pillene for en periode, siden hormoner til en vise grad kan påvirke hvordan man tenker (vi skal heller bruke kondom). 

Føler ting går bedre nå, og at begge parter inngår kompromisser for at dette skal fungere. 

Anonymkode: f1c4f...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei og siden han ikke vil, så syns jeg Ts skal ta det valget siden hun vet at hun aldri vil gi ham det han ønsker seg. Da er det egoistisk av Ts å vente på at han skal gjøre det slutt syns jeg.

Anonymkode: a24c4...7f9

For å bruke retorikken vi frivillig barnløse stadig blir møtt med, det kan jo hende han kommer til å ombestemme seg?

10 minutter siden, AnonymBruker said:

TS her. 

Viste denne tråden til kjæresten min igår kveld og det virker som om han forstår mitt ønske bedre nå. Han sier at å være sammen med meg er viktigere enn barn, men han stilte noen krav til meg for at han skal slå seg helt til ro med at jeg ikke bare har en frykt for å få barn som kan «fikses»: vi må gå til denne coachen jeg nevnte tidligere i totalt 10 timer (fordelt på enkelttimer og dobbelttimer). Vi starter etter påske. Han ønsker også at jeg skal slutte på p-pillene for en periode, siden hormoner til en vise grad kan påvirke hvordan man tenker (vi skal heller bruke kondom). 

Føler ting går bedre nå, og at begge parter inngår kompromisser for at dette skal fungere. 

Anonymkode: f1c4f...208

Der mistet dette all troverdighet. Du har ikke for fem flate øre tenkt å stole på at en som gjemmer pillene dine ikke også stikker hull i kondomet? Du begynte vel på pillene av en grunn, og det før du ble "påvirket av hormoner" 😛 

Anonymkode: c2380...372

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For å bruke retorikken vi frivillig barnløse stadig blir møtt med, det kan jo hende han kommer til å ombestemme seg?

Der mistet dette all troverdighet. Du har ikke for fem flate øre tenkt å stole på at en som gjemmer pillene dine ikke også stikker hull i kondomet? Du begynte vel på pillene av en grunn, og det før du ble "påvirket av hormoner" 😛 

Anonymkode: c2380...372

Han kunne aldri gjort det. Såpass kjenner jeg han. Tror også jeg har godt av å stoppe å ta p-piller for en periode. Kan umulig være bra for kroppen å bli tilført hormoner år etter år..

TS

Anonymkode: f1c4f...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Viste denne tråden til kjæresten min igår kveld og det virker som om han forstår mitt ønske bedre nå. Han sier at å være sammen med meg er viktigere enn barn, men han stilte noen krav til meg for at han skal slå seg helt til ro med at jeg ikke bare har en frykt for å få barn som kan «fikses»: vi må gå til denne coachen jeg nevnte tidligere i totalt 10 timer (fordelt på enkelttimer og dobbelttimer). Vi starter etter påske. Han ønsker også at jeg skal slutte på p-pillene for en periode, siden hormoner til en vise grad kan påvirke hvordan man tenker (vi skal heller bruke kondom). 

Føler ting går bedre nå, og at begge parter inngår kompromisser for at dette skal fungere. 

Anonymkode: f1c4f...208

Hm, jeg kjenner at jeg blir skeptisk her nå.

For det første så fremstår dette som at han ikke forstår ditt ståsted særlig bedre, når han skal ha deg gjennom en hel del prosesser før han slår seg til ro. Jeg tror hans agenda fremdeles er å endre deg og din mening. 

Det jeg virkelig reagerer på er at du skal slutte med p-piller for å tenke klarere (min fortolkning). Han kjenner din holdning til abort og når han kan gjemme bort p-pillene dine, så er vel ikke veien så lang til et "uhell" med en kondomsprekk.
Hva er din holdning til angrepillen? Kunne det være et alternativ dersom kondomet sprekker?

Når det er sagt, så er du ung, du kan fremdeles endre mening og lyst og ønske om barn kan komme på et senere tidspunkt. Men det skal ikke gjøres fordi du overtales av ham eller andre.

Man kan ikke inngå kompromiss i forhold til å få eller ikke å få barn. Enten får man barn, eller så får man ikke. Dersom dere ønsker å være sammen, så må en av dere skifte mening.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Han kunne aldri gjort det. Såpass kjenner jeg han. Tror også jeg har godt av å stoppe å ta p-piller for en periode. Kan umulig være bra for kroppen å bli tilført hormoner år etter år..

TS

Anonymkode: f1c4f...208

Han gjemte pillene dine. Jeg gjentar, han gjemte pillene dine. Hvis du nå kommer tilbake i tråden om tre uker og skriver "jeg får ikke mensen, hva kan han skjedd??" så mister også du all troverdighet. Sørg i hvert fall for at det er du som oppbevarer kondomene til enhver tid. Hva slags klovn er du sammen med som tror en frivillig barnløs forandrer mening etter ti timer hos "coach"? Hvorfor steriliserer du deg ikke bare, så får du vite en gang for alle om han kun er sammen med deg fordi han tror du forandrer mening?

Anonymkode: c2380...372

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere skal bruke kondomer? Herregud,  hvis dette er sant er du så dum at du fortjener graviditeten 

Anonymkode: 7ed18...0d4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Viste denne tråden til kjæresten min igår kveld og det virker som om han forstår mitt ønske bedre nå. Han sier at å være sammen med meg er viktigere enn barn, men han stilte noen krav til meg for at han skal slå seg helt til ro med at jeg ikke bare har en frykt for å få barn som kan «fikses»: vi må gå til denne coachen jeg nevnte tidligere i totalt 10 timer (fordelt på enkelttimer og dobbelttimer). Vi starter etter påske. Han ønsker også at jeg skal slutte på p-pillene for en periode, siden hormoner til en vise grad kan påvirke hvordan man tenker (vi skal heller bruke kondom). 

Anonymkode: f1c4f...208

Du høres fryktelig lettpåvirkelig ut. Du kommer til å bli gravid og så sitter du der med et barn. Han lykkelig og du ikke. Gratulerer med dumskapen. 

Anonymkode: 88d35...c08

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere skal bruke kondomer? Herregud,  hvis dette er sant er du så dum at du fortjener graviditeten 

Anonymkode: 7ed18...0d4

Jeg tror egentlig det er det Ts vil. Hadde hun virkelig ikke villet, hadde hun sterilisert seg. 

Anonymkode: 88d35...c08

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt i orden å ikke ønske barn! Og han kan ikke tvinge deg til det! Enten må dere ta tiden til hjelp så han begynner å føle at han ikke MÅ ha barn, eller at du evn føler at kanskje det ville vært koselig med barn allikvel. Dere har fortsatt mange år å bestemme dere på, men om han er så bestemt på at det er det livet han skal ha så er det best å slå opp så ingen kaster bort tid. 

Har/hadde samme situasjon her , jeg ønsker ikke barn og han har mast i et par år, men jeg har sagt tydelig fra mange ganger at hvis han vil ha barn må han finne seg en annen for det kommer ikke til å skje med meg. Han er her enda , og med tiden så har han begynt å se flere av fordelene ved å være barnløs og fri. 

Anonymkode: 712ad...8c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror egentlig det er det Ts vil. Hadde hun virkelig ikke villet, hadde hun sterilisert seg. 

Anonymkode: 88d35...c08

Jeg begynner å tro hun har mest lyst på en ni måneder lang tråd... som kulminerer med at barnefaren mister interessen i mor og barn.

Anonymkode: c2380...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Hva slags coach er det egentlig denne kliniske psykologen tar deg med til? Hvorfor ikke en normal terapeut?? 

Skeptisk til hele greia, gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Albbas

Og TS - faren for å bli gravid på kondom er større enn ved bruk av piller. Dette fordi kondomer som sprekker dessverre ikke er uvanlig. Det er heller ikke uvanlig at de tas på for sent. 

Pause fra piller øker også sjansen for blodpropp hvis du en gang har tenkt å begynne på dem igjen. Pause fra piller er ikke sunt for kroppen sånn sett, nei. Det er "sunt" å slutte, men da bør det være en varig løsning, ikke bare for noen måneder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Albbas said:

Hva slags coach er det egentlig denne kliniske psykologen tar deg med til? Hvorfor ikke en normal terapeut?? 

Skeptisk til hele greia, gitt. 

Og hvorfor ikke en nøytral samlivsterapeut hvis de først skal gå til noe sånt. Men en bekjent av den blivende far. Jada... 

Anonymkode: c2380...372

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Albbas skrev:

Hva slags coach er det egentlig denne kliniske psykologen tar deg med til? Hvorfor ikke en normal terapeut?? 

Skeptisk til hele greia, gitt. 

Han er en slags «livscoach» som driver med individuell coaching og parcoaching. Kjæresten min er ikke nær venn av han, men de har felles venner. 

Anonymkode: f1c4f...208

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest LaptopPute
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei og siden han ikke vil, så syns jeg Ts skal ta det valget siden hun vet at hun aldri vil gi ham det han ønsker seg. Da er det egoistisk av Ts å vente på at han skal gjøre det slutt syns jeg.

Anonymkode: a24c4...7f9

Han vil jo heller ikke gi Ts det hun ønsker seg. En felles forståelse av å ikke ønske p bringe barn til verden. Han er egoistisk som presser henne, bruker det at han er klinisk psykolog mot henne (svært uetisk, og ikke riktig i det hele tatt, han er ikke objektiv og kan derfor ikke hjelpe Ts som om hun var hans pasient). I tillegg ønsker han at de skal gå til en life coach for å overbevise henne om at det å bli mor er noe hun kommer til å ønske? Noe som for meg høres kjemperart ut at en såkalt klinisk psykolog vil til en life coach? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Han er en slags «livscoach» som driver med individuell coaching og parcoaching. Kjæresten min er ikke nær venn av han, men de har felles venner. 

Anonymkode: f1c4f...208

Og hva slags utdanning har denne coachen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Albbas skrev:

Og hva slags utdanning har denne coachen? 

Ønsker av anonymitetshensyn ikke å gi et detaljert svar. Men kan si at han har en formell utdannelse som gir han troverdighet. 

Anonymkode: f1c4f...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...