Gå til innhold

Han ønsker barn, men ikke jeg..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med i forholdet mitt: Han ønsker barn og jeg ønsker ikke barn. Vi er i slutten av 20 årene og har begge fast jobb og god utdannelse. Han mener at neste steget er å få barn sammen, men jeg ønsker heller et liv med total frihet. De første årene vi var sammen var stort sett problemfri siden vi begge ønsker det samme (fokusere på jobb, utdannelse og reise), men nå begynner han å bli utålmodig og har begynt å "gjemme" vekk p-pillene mine og forsøke å overbevise meg om at livet med barn er det eneste rette.

Jeg elsker han og vil ikke slå opp. Noen som har noen råd å komme med? Føler jeg ikke har noen å prate med om dette (litt tabulagt emne).

Anonymkode: f1c4f...208

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du står på ditt og sier at den som ikke ønsker barn er den som har veto. Han kan ikke gjemme p-pillene dine, da drar du til legen og får enten spiral, p-sprøyte eller sterilisering.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal stå på ditt om du ikke ønsker barn. Syntes at dere burde gjøre det slutt og finne en partner som ønsker det samme som hver og en av dere. Din kjæreste bør få lov til å prøve å få barn om han ønsker det, med en annen. Syntes jeg da... 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg p-stav. Jeg har hatt det i 6 år (må byttes hvert 3.år, er ikke vondt) og det er fantastisk. Legger ikke merke til at man har det. Slipper mensen i tillegg. 

Anonymkode: 785c6...e07

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil helst ikke starte på annen type prevensjon siden jeg endelig har funnet en p-pille jeg ikke får bivirkning av. Får meg ikke til å slå opp med han siden jeg elsker han og tror ikke han kommer til å slå opp med meg heller. Forstår likevel argumentet med at han fortjener å være sammen med en som ønsker det samme i livet (barn). Vi har kranglet litt idag fordi han mener jeg er urimelig og at vi ihverfall bør få et barn.. han forklarer dette med at han egentlig ønsker to eller tre barn og jeg ønsker ingen, og at et kompromiss eller "golden way" er å få et barn.

Anonymkode: f1c4f...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jo totalt forskjellige verdivalg i livet, som ikke er forenelig med at dere skal holde sammen. 
Han ønsker barn, ikke du. Du kan ikke tvinge han til å bli barnløs, han kan heller ikke tvinge deg til å anskaffe et barn. 

Jeg ville gjort det slutt, for deres begge del. For denne diskusjonen slokner kanskje aldri mellom dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette tenker jeg er noe man burde finne ut av i starten av et forhold. Hvis man er veldig sikker på at man vil eller ikke vil ha barn er det noe jeg mener man bør være tydelig på fra ganske tidlig av. 
Jeg er i andre enden, jeg vet veldig sikkert at jeg vil ha barn, og for meg er det såpass viktig at jeg tar det opp i startfasen av et forhold. Hvis han da vet at han absolutt ikke vil ha barn så er det såpass viktig for meg at det kan være dealbreaker. Er ikke riktig ovenfor deg eller han å bli sittende i en situasjon man ikke ønsker om 20 år, og angre på at man ikke fikk eller fikk barn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å slå opp med han. Tenker slik: han vet at jeg ikke vil ha barn, men er likevel sammen med meg. Han har sagt at han elsker meg så mye at han ikke hadde klart å gå fra meg. Føler ikke det er mitt ansvar å gjøre det slutt når jeg ikke vil det heller.. er jeg egoistisk som tenker slik? 

Anonymkode: f1c4f...208

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjemme P-pillene dine? Er han i stand til det er han i stand til mye skremmende... Kom deg unna. Han kan ikke tvinge deg til å ofre både kropp og frihet for å gi ham et barn. Som mann trenger han ikke løfte en finger for å bringe et barn til verden, da er det lett å ønske seg både to og tre barn så klart. Vær så snill, få ham ut av livet ditt før han tvinger/lurer deg til å bli gravid ved å tukle enda mer med prevensjonen din... :(

Anonymkode: 97cf5...921

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han velger da å si i fra seg muligheten for å få barn. Men ser fort for meg at dette kommer til å bli en gjentakende krangel dere i mellom, og på sikt kan det føre til bitterhet fra hans side fordi han har gått glipp av muligheten til å få barn. 
Jeg ville vært tydelig på at det er uaktuelt, og at han må innfinne seg med at det ikke blir noe barn, og å gjemme p-piller er umodent. Man ønsker da ikke å gjøre noen gravid mot sin vilje...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kommer ikke til å slå opp med han. Tenker slik: han vet at jeg ikke vil ha barn, men er likevel sammen med meg. Han har sagt at han elsker meg så mye at han ikke hadde klart å gå fra meg. Føler ikke det er mitt ansvar å gjøre det slutt når jeg ikke vil det heller.. er jeg egoistisk som tenker slik? 

Anonymkode: f1c4f...208

Ja det er du ;) 

skjønner ikke hvorfor folk MÅ være sammen, hvis du elsker han såpass høyt så går du din vei. Får da får han den lykken han fortjener men med noen andre. 

Og du vil igjen få det bedre i lengden fremfor å ha skyldfølelse hver gang du ser han. Han vil kjenne savnet når kompiser/søsken osv har egne barn. Og det tror jeg neppe du vil like å se og samtidig vite at det her kunne han fått hvis du bare lot han gå. 

Anonymkode: 507a9...39f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjemme P-pillene dine? Er han i stand til det er han i stand til mye skremmende... Kom deg unna. Han kan ikke tvinge deg til å ofre både kropp og frihet for å gi ham et barn. Som mann trenger han ikke løfte en finger for å bringe et barn til verden, da er det lett å ønske seg både to og tre barn så klart. Vær så snill, få ham ut av livet ditt før han tvinger/lurer deg til å bli gravid ved å tukle enda mer med prevensjonen din... :(

Anonymkode: 97cf5...921

Uten å vite det så kan jeg nok tippe på at han bare tenker at ts er litt småredd og usikker og gjør det som en liten dum spøk. 

Tror ikke ts har satt seg ordentlig ned og virkelig forklart han at hu ikke vil ha barn. Mest sannsynlig pga han da vil gå ifra henne ;) så ikke døm mannen så hardt nå! Hadde hans hensikt vært så brutal så hadde jo ikke ts vist at han gjemte dem. Men først fått det med seg når det er for sent.

Anonymkode: 507a9...39f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for alle svar, setter pris på det. Jeg er veldig tydelig på at jeg ikke ønsker å få barn, og at han må finne seg en annen å eventuelt få barn med. Han vil likevel ikke slå opp med meg, men fortsetter altså denne masingen om barn. Ble enda verre når bestekompisen hans nylig ble far.. da kom kommentarer som «se hvor fint de har fått det som familie» og «du kommer til å bli verdens beste mor». 

Anonymkode: f1c4f...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

TS her. Takk for alle svar, setter pris på det. Jeg er veldig tydelig på at jeg ikke ønsker å få barn, og at han må finne seg en annen å eventuelt få barn med. Han vil likevel ikke slå opp med meg, men fortsetter altså denne masingen om barn. Ble enda verre når bestekompisen hans nylig ble far.. da kom kommentarer som «se hvor fint de har fått det som familie» og «du kommer til å bli verdens beste mor». 

Anonymkode: f1c4f...208

Da må nesten du ta et valg. 1) Orke å leve med denne masinga eller 2) Si at du ikke orker/gidder/er interessert i å ha det sånn og hvis det ikke stopper, gjøre det slutt. 
Han kan ikke fortsette å mase om det hvis han har tatt et valg og valgt å være sammen med deg, når han vet at du ikke vil ha barn.
Ren nysgjerrighet, og du må ikke svare, hva ville du gjort hvis du ble gravid med et uhell? (det kan jo faktisk skje selv om man bruker pervensjon)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du være sammen med ham, så må du få barn!

Ellers må du sette ham "fri" slik at han får muligheten til å finne en partner som ønsker det samme...

Du ønsker å være i et forhold der dere har et fundamentalt forskjellig syn på fremtiden!

Kanskje vil han lyve litt for å holde på deg, i håp om at du ombestemmer deg... Og det er virkelig ikke greit for noen av dere!

Og det med å gjemme piller.... Rødt flagg!

 

Anonymkode: 99985...f51

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han høres egoistisk ut. Enten må han akseptere at det ikke blir barn på dere, og slutte å mase om det, ellers må han gå. Og du bør være tydelig på at du ikke godtar at han ikke respekterer ditt valg

Anonymkode: d5880...0eb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Takk for alle svar, setter pris på det. Jeg er veldig tydelig på at jeg ikke ønsker å få barn, og at han må finne seg en annen å eventuelt få barn med. Han vil likevel ikke slå opp med meg, men fortsetter altså denne masingen om barn. Ble enda verre når bestekompisen hans nylig ble far.. da kom kommentarer som «se hvor fint de har fått det som familie» og «du kommer til å bli verdens beste mor». 

Anonymkode: f1c4f...208

Han håper bare at du skal ombestemme deg. Dere kommer bare til å hate hverandre én dag, når dere vil det eksakt motsatte med livet deres. Begge kommer til å finne andre dere passer bedre med og blir lykkeligere med. Det er kvinner i bøtter og spann som vil ha barn til han, og der er et hav av menn som ikke ønsker barn til deg. 

Anonymkode: 23cea...4c7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vil du være sammen med ham, så må du få barn!

Ellers må du sette ham "fri" slik at han får muligheten til å finne en partner som ønsker det samme...

Du ønsker å være i et forhold der dere har et fundamentalt forskjellig syn på fremtiden!

Kanskje vil han lyve litt for å holde på deg, i håp om at du ombestemmer deg... Og det er virkelig ikke greit for noen av dere!

Og det med å gjemme piller.... Rødt flagg!

 

Anonymkode: 99985...f51

Jeg syns mer at det er hans ansvar enn hennes å avslutte forholdet. Hun er tydelig på valget sitt, han driver og vingler.

Anonymkode: d5880...0eb

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet han at du absolutt ikke vil ha barn da, eller har du bare hinta? 

Anonymkode: 08c6b...342

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, TøydukkeAnna skrev:

Da må nesten du ta et valg. 1) Orke å leve med denne masinga eller 2) Si at du ikke orker/gidder/er interessert i å ha det sånn og hvis det ikke stopper, gjøre det slutt. 
Han kan ikke fortsette å mase om det hvis han har tatt et valg og valgt å være sammen med deg, når han vet at du ikke vil ha barn.
Ren nysgjerrighet, og du må ikke svare, hva ville du gjort hvis du ble gravid med et uhell? (det kan jo faktisk skje selv om man bruker pervensjon)

Håper jo at han slutter å mase til slutt. Vi har et veldig godt forhold ellers, men i det siste har denne barnedebatten tatt veldig over. Svar på spørsmålet ditt: jeg hadde ikke tatt abort om jeg ble gravid med et uhell av religiøse og etiske årsaker (NB: er ikke imot selvbestemt abort altså, men kunne ikke gjort det selv). 

Anonymkode: f1c4f...208

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...