Gå til innhold

På hytta med svigerinne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forstår deg veldig godt! Her har resten av familien reist på ferie utenlands, så det er bare oss fem på hytta. Utrolig deilig å kan gjøre det så enkelt vi bare orker. Enda vi har oppvaskmaskin. Om dere skal tilbringe hele påsken sammen ville jeg kanskje snakket om å få sove så lenge hver enkelt ønsker, så lager hver enkelt og spiser for seg. Også kan dere kanskje dele på hvem som lager mat? Kanskje du og mannen kan lage et par kvelder der hun vasker opp? Eller kan dere lage mat og vaske opp parvis? Her lagde mannen mat i går kveld og jeg vasket opp. Kan ikke slappe av å kose deg på hytta om dere ikke får snakket om det. Lykke til!

Anonymkode: e59b9...d4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som du føler deg mindreverdig, TS.

Føler du at hun setter deg i et dårlig lys ved å være den "perfekte" mor/kone, som gidder å ofre energien sin på å diske opp de lekreste retter for at familien skal kose seg sammen i ferien? Mens du helst vil steke Grandiosa og bare slappe av? 

Anonymkode: 555e4...db9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det høres ut som du føler deg mindreverdig, TS.

Føler du at hun setter deg i et dårlig lys ved å være den "perfekte" mor/kone, som gidder å ofre energien sin på å diske opp de lekreste retter for at familien skal kose seg sammen i ferien? Mens du helst vil steke Grandiosa og bare slappe av? 

Anonymkode: 555e4...db9

Er det ikke motsatt egentlig? At hun må diske opp med de avanserte rettene for å vise at hun kan? Jeg er da ikke utakknemlig  og bortskjemt fordi jeg ønsker at det skal være enkelt på ferie. Hjemme lager jeg gjerne skikkelig mat, men der har jeg også alt utstyr som gjør rengjøring enklere.  Jeg har en slitsom jobb og påska er en av de feriene jeg kan slappe av, da er alle kundene mine også på ferie og jeg sitter ikke langt på natt og jobber.  Jeg vil sove, gå på ski, drikke irish Coffe og spise meg mett uten å bruke hele kvelden på kjøkkenet. Jeg setter stor pris på svigerinne, men jeg blir stresset av at hun styrer sånn. 

Anonymkode: 52ce8...b1a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg kjempegodt! Jeg stod en gang i to timer og vasket opp på en hytte uten strøm eller vann, bare fordi verten hadde brukt helt insane mange greier for å lage mat og dessert. Hvilket alle selvsagt hyllet, dette var hennes måte å skinne på. Men et dårlig valg på en hytte uten vann og strøm! Nå var dette heldigvis ikke nærmeste familie, så vi kunne bare velge vekk å være der så ofte.

Min eksfamile var også sånn, men var hensynsfulle og alle hjalp til og ingen ble vekket, så det var bare hyggelig.

Likevel kjente jeg at jeg ble litt lei av min eksmann når han skulle lage så mye ut av allting, siden jeg og ungen bare ville ha en skive og løpe ut. Det sa jeg aldri, fordi jeg ikke ville være utakknemlig, men det gjør at jeg lett kan leve meg inn i din situasjon.

Jeg vet ikke helt hva du kan gjøre annet enn å si det på en fin måte.

Også ble jeg veldig glad for at jeg har bypåske uten masse folk😎

Sender styrke!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ella Ellefantella skrev:

Jeg skjønner deg kjempegodt! Jeg stod en gang i to timer og vasket opp på en hytte uten strøm eller vann, bare fordi verten hadde brukt helt insane mange greier for å lage mat og dessert. Hvilket alle selvsagt hyllet, dette var hennes måte å skinne på. Men et dårlig valg på en hytte uten vann og strøm! Nå var dette heldigvis ikke nærmeste familie, så vi kunne bare velge vekk å være der så ofte.

Min eksfamile var også sånn, men var hensynsfulle og alle hjalp til og ingen ble vekket, så det var bare hyggelig.

Likevel kjente jeg at jeg ble litt lei av min eksmann når han skulle lage så mye ut av allting, siden jeg og ungen bare ville ha en skive og løpe ut. Det sa jeg aldri, fordi jeg ikke ville være utakknemlig, men det gjør at jeg lett kan leve meg inn i din situasjon.

Jeg vet ikke helt hva du kan gjøre annet enn å si det på en fin måte.

Også ble jeg veldig glad for at jeg har bypåske uten masse folk😎

Sender styrke!

❤️ Takk

Anonymkode: 52ce8...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.4.2019 den 20.52, AnonymBruker skrev:

Så er det tid for påskekos på hytta. Svigerinne er kjempe hyggelig og jeg er veldig glad i henne, men......

hun skal alltid styre sånn med mat, oppdekning på 5 stjerners hotellnivå. Nåde den som slenger osten på bordet uten å dandere på fat med grønt rundt. Om jeg skulle finne på å lage en pastagrateng en av dagene er ikke dette bra nok, for det er jo påske og vi må kose oss med steik og helstekt laks.  

Resten av året ser vi henne lite på hytta og ting går i vårt tempo, ungene får sove så lenge de vil og ordner seg frokost selv. Nå freser hun rundt og vekker folk til oppdekket frokost. Det er jo koselig det, men ikke hver dag. Gubben ser ikke problemet så jeg sier ikke noe til han. Ikke kommer jeg til å gjøre noe med dette heller så da ble det bare en liten klage post her. 

Anonymkode: 52ce8...b1a

Skjønner deg godt jeg! Hadde mest sannsynlig surna skikkelig.. Og, jeg hadde sagt fra om at en dag gjør vi det lettvint. Vi sover så lenge vi vil, og smører oss en skive på benken når vi våkner. Også tar vi noe lettvint til middag, er ferie, ikke så stas å stå med oppvask i evigheter. Høres skikkelig slitsomt ut. Jeg er heller ikke så opptatt av at det må være full oppdekning til alle måltider, hadde nok vært fornøyd med f eks god middag påskeaften og lettvint ellers. 

Anonymkode: 87f11...0b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager også fine frokoster i påsken, det er en del av feiringen. Ingen som klager her ihvertfall men jeg vekker ikke folk og lager hauger med oppvask.

Tipper mannen din er fornøyd siden han sikkerf får nok av din mat ellers som er å slenge ting på bordet jmf. HI

 

Endret av Antoinette
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at du kan si fra om dette på en hyggelig måte. Hun prøver åpenbart bare å gjøre det hyggelig for alle , og mener nok ikke å vise seg frem eller ta over på noe måte. Si at hun er dyktig men trenger ikke stå opp så tidlig og styre så mye med pådekning og mat, for her på hytta er det lov å ta ferien med ro og dere er ikke så høytidelige på hvordan maten ser ut så du vil avlaste henne med å lage neste måltid så hun også får slappet av iløpet av ferien. 

Anonymkode: e8c01...e7b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svigerfar står som eier, jeg og min mann betaler alle utgifter. Svigerinne spytter i litt strømpenger når hun er her i påska. 

 

Når det gjelder hjelp fra mennene, så er det engang slik her at helsemessige årsaker stopper mennene i fra å hjelpe så mye til. Det er jo årsaken til at jeg syntes det er greit å gjøre ting enkelt.  Nå har hun vært på butikken og dratt inn all mulig «luksus» mat. Typ jacobs skinke. Gilde sin familiepakning er ikke bra nok når det skal danderer på fat🙄  Mat er viktig men nå går det over alle støvleskaft 

Anonymkode: 52ce8...b1a

Har begge mennene så store helsemessige handicap at de ikke kan hjelpe noe til?

Jeg fikk inntrykk av at svigerinne «plasserte» dem i sofaen for å slappe av, og at «vi» (kvinner) fikser dette, tidligere i tråden. 

Det virker som du egentlig irriterer deg mest over svigerinnen din som person, og ikke så mye over det du beskriver som et «problem». 

Du trekker nå også inn «Jacobs»-skinke som luksus. Deler dere matutgiftene, og er dette også en økonomisk kilde til irritasjon? 

Anonymkode: a7859...55d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jacobs er ikke noe luksusskinke. den selges på Kiwi.

Dette minner mer og mer om nok en sjalu svigerinne som kommer til kort.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Antoinette skrev:

Jacobs er ikke noe luksusskinke. den selges på Kiwi.

Dette minner mer og mer om nok en sjalu svigerinne som kommer til kort.

Har du ikke tenkt over at andre mennesker har ett annet syn enn deg selv? For jeg driter nemlig langt i om osten ligger i en pakke eller på et fat. Den skal på brødskiva uansett. Ikke er jeg interessert i å bruke ferien min på å vaske opp x antall ganger heller, fordi noen liker å styre voldsomt med hvert måltid. 

Og hvorfor må alt bunne i sjalusi? 🤔

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Har du ikke tenkt over at andre mennesker har ett annet syn enn deg selv? For jeg driter nemlig langt i om osten ligger i en pakke eller på et fat. Den skal på brødskiva uansett. Ikke er jeg interessert i å bruke ferien min på å vaske opp x antall ganger heller, fordi noen liker å styre voldsomt med hvert måltid. 

Og hvorfor må alt bunne i sjalusi? 🤔

Da kan man vel si i fra på en sivilisert måte? 

Anonymkode: a7859...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan man vel si i fra på en sivilisert måte? 

Anonymkode: a7859...55d

Ja, har jeg sagt at man inne kan det...? Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk har så lett for å tro at alt havner om sjalusi? Er det fordi de anser seg selv som bedre fordi de foretrekker ost på fat? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres merkelig ut å ha såpass invalidiserende funksjonsnedsettelse at man ikke kan ta oppvask, men fint klarer å delta i måltid/reise til hytta. Om de begge mangler armer skjønner jeg jo greia selvsagt. 

Uansett: neste påske sier du ifra på forhånd at du er ganske sliten i formen, og derfor ikke kan hjelpe noe særlig - og vær ærlig på at du synes det er litt stressende. Men om hun selv og de andre ønsker å ha det som før er jo det helt greit, du bare ønsker ikke å bli vekket og bli stående med oppvasken mannfolka ikke klarer å ta grunnet alvorlig sykdom.

Om begge ektefeller er så syke at de ikke klarer engang å vaske opp så skjønner jeg jo at det sikkert er mye annen jobb og på hytta og hjemme med å ta seg av dem. 

Det skjønner sikkert hun og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2019 den 21.50, AnonymBruker skrev:

Hvis du legger godvilja til skjønner du nok at det ikke bare er snakk om ett ekstra fat om dagen ;) 

Anonymkode: d7465...45b

 

På 15.4.2019 den 21.51, Nerine_ skrev:

Du skjønner vel at det blir litt mer enn et fat når hver middag og frokost skal være masse greier? 

Skjønner ts godt jeg, ser heller ikke poenget i å lage masse styr til frokost og middag. Liker ting enkelt. 

ja selvsagt skal man det, ser jo hvor flinke dere er til de  i andre tråder SELVOM det blir forklart til dere...¨

<men ja i denne tråden må man jo skjønne det.

Anonymkode: cabe6...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.4.2019 den 22.43, AnonymBruker skrev:

Der kom tilleggsinfoen, ja 😅

Anonymkode: 26cdc...496

Ja, og da må det selvsagt være troll..

Jeeezes KG.

Anonymkode: cabe6...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

ja selvsagt skal man det, ser jo hvor flinke dere er til de  i andre tråder SELVOM det blir forklart til dere...¨

<men ja i denne tråden må man jo skjønne det.

Anonymkode: cabe6...0f9

Hva mener du med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Hva mener du med det? 

Akkurat hva det står.

Anonymkode: cabe6...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat hva det står.

Anonymkode: cabe6...0f9

Du siterer meg og en AB, mener du meg personlig eller folk generelt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...