Gå til innhold

På hytta med svigerinne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud.

Anonymkode: cabe6...0f9

Ok, du klarer ikke å svare på spørsmålet mitt. God påske videre! 

Endret av Nerine_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp med stor bunke papp-tallerkener, og si til svigerinnen din at dere skal bruke disse i ferien for å slippe å bruke timevis på oppvask. 

Anonymkode: b0216...0d9

Det var faktisk en veldig god ide :)

Også glass og bestikk- osv

Anonymkode: cabe6...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyoperert hvor?

Jeg oppfordrer alle ektefeller til mine nyopererte hjertepasienter at de skal stå med hendene i lomma og la den nyopererte gjøre mest mulig selv. Så å stå stille å rolig med oppvask hadde bare vært fint. Viktig å være i bevegelse for alle. Slike små praktiske oppgaver hadde vært fint. 

 

Hilsen fysioterapeut

Anonymkode: 55345...5a6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nyoperert hvor?

Jeg oppfordrer alle ektefeller til mine nyopererte hjertepasienter at de skal stå med hendene i lomma og la den nyopererte gjøre mest mulig selv. Så å stå stille å rolig med oppvask hadde bare vært fint. Viktig å være i bevegelse for alle. Slike små praktiske oppgaver hadde vært fint. 

 

Hilsen fysioterapeut

Anonymkode: 55345...5a6

Jeg kan ikke fortelle det da anonymiteten forsvinner helt. Men det er ikke hensiktsmessig å stå på kjøkkenet med oppvask for min kjære. Likevel ligger ikke frustrasjonen hos mannfolka. Men hos hun som skal lage så mye styr fordi det skal være så koselig. Dille på med frokoster og lage ekstra oppvask. Hvorfor kan man ikke bare slappe av i ferien?

Anonymkode: 52ce8...b1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg sluttet å spise grandiosa da jeg ble skilt.

Jeg har også hatt oppvaskmaskin fra den dagen jeg kunne skrape sammen plass til en benkoppvaskmaskin. 

På en hytte uten oppvaskmaskin går det an å gjøre ting enklere: Dander ost i osteklokke som går inn og ut av kjøleskap. Pålegg legges i bokser som også kan brukes til servering. Hvis dette ikke er godt nok for svigerinnen får hun vaske serveringsfatene.

Jeg er også med på at man kan gjøre seg flid noen dager - f,eks. påskeaften eller lignende. Men å holde på med sin egen stil så mange dager i strekk når det er få på ryddeoppgavene hadde vært helt uaktuelt.

Men det er jo hytteeierne som må sette stopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært på kg i noen år, jeg er enig at noen ganger kan det være tegn på et troll, men ikke alltid.  Jeg går aldri ut ifra at det gjør at jeg tror det er et troll,men om historien skurrer eller det er et eller annet som ikke stemmer. Ikke bare fordi det kommer ny informasjon, jeg ser på sammenghet av hva som blir skrevet. 

Anonymkode: cabe6...0f9

Det er du som snakker om troll, ikke jeg :)

Anonymkode: 26cdc...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er du som snakker om troll, ikke jeg :)

Anonymkode: 26cdc...496

det handler om at de første svarene ikke går i favør av ts, da kommer tilleggsinfo for å snu det. Hvis du har vært her en stund, så vet du at dette er ganske vanlig. 

Anonymkode: 26cdc...496

 

Ja, og som sagt jeg går ikke utifra at historien er usann eller at ts kommer med tileggs info nødvendigvis for snu historien til sin egen fravør :)

Anonymkode: cabe6...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2019 den 22.47, AnonymBruker skrev:

Minn mann og hans far får beskjed om å sette seg for dette er damenes oppgave. Det blir som sagt mye ekstraarbeid som faller på meg. Og når jeg i utgangspunktet er på hytta for å slappe av, blir dette irritasjonsfaktor.  Vi har det selvsagt hyggelig sammen, men det er nedtur grunnet dette matstyret. Og ikke dra på hytta i påsken er uaktuelt. 

Anonymkode: 52ce8...b1a

Hvem sier at det er din oppgave å vaske når mennene kommer for å hjelpe?  Bestemor på 80 eller?

Anonymkode: 91873...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel ikke mindre oppvask av at skinka er fra Gilde?:klo: Ser ikke problemet med at svigerinna kjøper inn litt ekstra godt pålegg osv.  Det er jo tross alt påske. 

Anonymkode: 322ae...eb3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt mektig irritert altså. De fancy middagene får folk holde hjemme. På hytta er det skiver meg hvitost til frokost og ei gryte til middag.

Anonymkode: da8ed...346

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir vel ikke mindre oppvask av at skinka er fra Gilde?:klo: Ser ikke problemet med at svigerinna kjøper inn litt ekstra godt pålegg osv.  Det er jo tross alt påske

Anonymkode: 322ae...eb3

Hven faen bryr seg om denne høytiden sånn egentlig? Vi har fri og skal slappe av. Høytidelige måltider gir ikke rom for avslapping for noen.

Anonymkode: da8ed...346

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du ikke vil ta oppvasken hver dag. Si at annenhver dag vil DU dekke bordet, og hun vaske opp. At dere deler på ansvaret for frokosten. Hun må jo gi litt hun og. 

Anonymkode: 7dbe3...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2019 den 20.04, pautina skrev:

Føler med deg, sånn er det på svigers hytta vår og, styret til neste måltid begynner straks man har ryddet av det forrige. Greit at det er deres interesse, men når det forventes at alle skal delta på dette og så er det helt sykt mas. Vi gjør ingenting på hytta der vi, frokosten er ikke av bordet før planlegging og forberedelse til lunch er i gang.... for all del hyggelig med litt dekket frokost og greier i ferien av og til, men noen ganger må man kunne ta ei skive i hånda og få gjort noe.... jeg vil ut........uuuuut......jeg har over middels behov for å komme meg ut å gjøre noe og det er litt sånn vanskelig for mange det, for det er jo snart på tide å starte på neste måltid må vite...

ja til helgedekket frokost og lammestek eller noe styr på påskeaften, men noen av dagene ellers,slipp meg ut!!!!

Ha,ha, dette høres veldig kjent ut.  Jeg (med mann og to tenåringer) har tilbrakt mange påsker og sommeruker på en slektshytte sammen med bl.a. en eldre slektning som kun tenker fra måltid til måltid 😁  Vi er med på å lage noen store fellesmåltider, men vi er veldig mye ute på tur for oss oss selv, og hvor vi har med oss matpakker/ grillmat, fiskeutstyr osv. Vi har aldri skjønt poenget med å dra på fjellet for så å bare sitte inne og lage mat under enkle forhold.  Det er godt mulig de som er igjen på hytta sitter og "baksnakker oss", men det tenker jeg ikke noe på. Vi er tydelige på hva vi skal gjøre mens vi er der, og vi ligger ikke noen andre til last :) 

Anonymkode: 768fb...54b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner deg godt. Det høres veldig kjekt ut i utgangspunktet at noen styrer og steller og lager til, men definitivt ikke når det følger med x antall krav med oppvartningen. Kan tenke meg til at TS får høre det hele tiden: "Kan ikke du/dere gjøre ditt og datt, siden jeg blablabla." I flere varianter. Og hun er gjerne en sånn som mener at andre skal gjøre det hun vi når det passer henne best uten tanke for andres ønsker … Tror jeg hadde prøvd å unngå en "hytteferie" med et sånt menneske ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke fortelle det da anonymiteten forsvinner helt. Men det er ikke hensiktsmessig å stå på kjøkkenet med oppvask for min kjære. Likevel ligger ikke frustrasjonen hos mannfolka. Men hos hun som skal lage så mye styr fordi det skal være så koselig. Dille på med frokoster og lage ekstra oppvask. Hvorfor kan man ikke bare slappe av i ferien?

Anonymkode: 52ce8...b1a

Det virker som du er veldig irritert over svigerinnen. Du kan jo ta over,  og servere Grandiosaen rett fra pappemballasjen, null oppvask og et herlig måltid 🙄.

Anonymkode: a7859...55d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Si at du ikke vil ta oppvasken hver dag. Si at annenhver dag vil DU dekke bordet, og hun vaske opp. At dere deler på ansvaret for frokosten. Hun må jo gi litt hun og. 

Anonymkode: 7dbe3...8eb

Mennene klarer å reise til en hytte, og mangler ikke armer. 

Anonymkode: a7859...55d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS, troll eller ikke, men problemstillingen høres veldig kjent ut. Og nei, dette handler på ingen måte om sjalusi. Jeg blir kvalm av tanken på å være stuck på en lengre hyttetur på en enkel hytte med mennesker med en annen «standard» når det kommer til mat. Jeg orker ikke tanken på å bruke ferien på å lage avansert mat eller vaske opp i evigheter etterpå.  Det beste er nok at man har ulike dager med ansvar for maten. Så får den som vil lage femretters vaske opp etter middagen selv, og de som foretrekker oppvarmet trøndersodd på papirtallerkener får bekoste tallerkener.

Anonymkode: 24d41...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS, troll eller ikke, men problemstillingen høres veldig kjent ut. Og nei, dette handler på ingen måte om sjalusi. Jeg blir kvalm av tanken på å være stuck på en lengre hyttetur på en enkel hytte med mennesker med en annen «standard» når det kommer til mat. Jeg orker ikke tanken på å bruke ferien på å lage avansert mat eller vaske opp i evigheter etterpå.  Det beste er nok at man har ulike dager med ansvar for maten. Så får den som vil lage femretters vaske opp etter middagen selv, og de som foretrekker oppvarmet trøndersodd på papirtallerkener får bekoste tallerkener.

Anonymkode: 24d41...d93

Enklere sånn ja. Vi ferierer ofte på en felles slektsgård. Min tante elsker å lage mat, men uten for mye jåleri. Noen dager har vi felles middag, noen dager er det ikke hun som lager maten, noen finner på å dra ut og grille, alle tar sin del av oppvasken uten at det går skjematisk. Alle har sine hyller i kjøleskapet og matboden og i fryseren. Vi har aldri kommet så langt at tanken på papptallerkner og plastbestikk har dukket opp, men i ts tilfelle ville jeg kjøpt det inn. Rett og slett fordi jeg hater å vaske opp og har en skade som gjør at jeg helst ikke må belaste høyre arm for mye.. 

Noen må vaske trappa både ned til kjelleren og opp til andre etasje. Men alle bidrar. Fellesvask er cirka en gang i uka. Det vil si bestefar slapp unna når han levde så klart, med hjertetrøbbel og sin høye alder. 

Din svigersøsters meny er innenfor, men man kan servere på en enkel måte. Det er heller ikke noe galt i å lage noe enklere som ikke er så hjemmelaget og forseggjort. Velg dine kamper, si at de og de dagene står du for maten og hun og mennene for oppvasken. Barna også hvis de er gamle nok. Forklar det på en enkel måte, dere har forskjellige standard, og enten godtar hun det eller så har dere måltider hver for dere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...