Gå til innhold

På hytta med svigerinne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så er det tid for påskekos på hytta. Svigerinne er kjempe hyggelig og jeg er veldig glad i henne, men......

hun skal alltid styre sånn med mat, oppdekning på 5 stjerners hotellnivå. Nåde den som slenger osten på bordet uten å dandere på fat med grønt rundt. Om jeg skulle finne på å lage en pastagrateng en av dagene er ikke dette bra nok, for det er jo påske og vi må kose oss med steik og helstekt laks.  

Resten av året ser vi henne lite på hytta og ting går i vårt tempo, ungene får sove så lenge de vil og ordner seg frokost selv. Nå freser hun rundt og vekker folk til oppdekket frokost. Det er jo koselig det, men ikke hver dag. Gubben ser ikke problemet så jeg sier ikke noe til han. Ikke kommer jeg til å gjøre noe med dette heller så da ble det bare en liten klage post her. 

Anonymkode: 52ce8...b1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde iallefall gitt beskjed om at vi har planer om å sove så lenge vi selv tenker, og at vi gjerne kan ordne frokost selv. Middagen hadde jeg latt henne ta seg av om hun ønsker det. Men, hadde ikke funnet meg i at jeg som voksen skulle stått opp når det passer andre. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig! Så heldige dere er❤️

Anonymkode: c541d...ea4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig!! Kan godt bli vekket for den oppvartningen der!! 

Anonymkode: bd715...006

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at det er forventet at jeg rydder og vasker. Siden hun lager mat. Og ikke har vi oppvaskmaskin her på hytta. Jeg ser ikke vitsen med å vaske opp mer enn nødvendig bare fordi hun skal ha osten på et fat.  Det faller jo endel ekstra på meg og når hun styrer sånn. Jeg hadde vært fornøyd med en Grandiosa. Og så er jeg ikke helt glad i den der, nå koser vi oss jammen dere. 

Anonymkode: 52ce8...b1a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å skrive at det er forventet at jeg rydder og vasker. Siden hun lager mat. Og ikke har vi oppvaskmaskin her på hytta. Jeg ser ikke vitsen med å vaske opp mer enn nødvendig bare fordi hun skal ha osten på et fat.  Det faller jo endel ekstra på meg og når hun styrer sånn. Jeg hadde vært fornøyd med en Grandiosa. Og så er jeg ikke helt glad i den der, nå koser vi oss jammen dere. 

Anonymkode: 52ce8...b1a

Mye jobb og vaske et fat ;)

Anonymkode: cabe6...0f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye jobb og vaske et fat ;)

Anonymkode: cabe6...0f9

Hvis du legger godvilja til skjønner du nok at det ikke bare er snakk om ett ekstra fat om dagen ;) 

Anonymkode: d7465...45b

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye jobb og vaske et fat ;)

Anonymkode: cabe6...0f9

Du skjønner vel at det blir litt mer enn et fat når hver middag og frokost skal være masse greier? 

Skjønner ts godt jeg, ser heller ikke poenget i å lage masse styr til frokost og middag. Liker ting enkelt. 

Endret av Nerine_
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å skrive at det er forventet at jeg rydder og vasker. Siden hun lager mat. Og ikke har vi oppvaskmaskin her på hytta. Jeg ser ikke vitsen med å vaske opp mer enn nødvendig bare fordi hun skal ha osten på et fat.  Det faller jo endel ekstra på meg og når hun styrer sånn. Jeg hadde vært fornøyd med en Grandiosa. Og så er jeg ikke helt glad i den der, nå koser vi oss jammen dere. 

Anonymkode: 52ce8...b1a

Skal du rydde og vaske? Skal ikke mannen din og eventuelt andre voksne som ikke har stått for matlagingen, også hjelpe til med dette?

Jeg ville vært glad for at noen laget god mat. Frokosten kan man jo si i fra om, at det er koselig med felles frokost noen dager, men at det er veldig viktig å få sove så lenge man ønsker i ferien også.

Anonymkode: a7859...55d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djis, det slår bare ikke feil at TS skal tas uansett tema. :ler: Dersom TS hadde lagd en tråd der hun var svigerinna hadde hun fått så ørene flagra for at hun styrer og sjefer. 

Skjønner deg godt, TS, tvangskos og dandering av det ene og det andre til alle måltid hadde gjort meg gæren og. Særlig dersom jeg var forventa å bidra.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Forstuet hånda» unnskyldning kan funke i et par dager så får du litt fri 😂

neida skjønner deg godt ts! Men jeg ville engen fått mannen min til å si ifra eller sørget for at han vasket opp alene eller sammen med meg. For å bevare påskeferien da dere ellers får fri fra det der. 

Men å stå opp tidlig det ville jeg reagert på noen av dagene, da det tross alt er ferie. Så lenge dere finner dere i det så fortsetter hun bare.

Anonymkode: 3cfa9...d6a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Djis, det slår bare ikke feil at TS skal tas uansett tema. :ler: Dersom TS hadde lagd en tråd der hun var svigerinna hadde hun fått så ørene flagra for at hun styrer og sjefer. 

Skjønner deg godt, TS, tvangskos og dandering av det ene og det andre til alle måltid hadde gjort meg gæren og. Særlig dersom jeg var forventa å bidra.

Det er ikke en sjel som har "tatt" Ts for noe her! Hallo! Folk er bare uenige, og skriver det på en pen måte. Skal ikke folk tåle det?? 

Jeg hadde også satt pris på hva hun gjør. Det er jo flere voksne der som hjelper til med rydding og oppvask! Nå er jeg oppvokst med ordentlige og gode måltider og det er koselig! Regner ikke med at de blir vekket 07 liksom. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å skrive at det er forventet at jeg rydder og vasker. Siden hun lager mat. Og ikke har vi oppvaskmaskin her på hytta. Jeg ser ikke vitsen med å vaske opp mer enn nødvendig bare fordi hun skal ha osten på et fat.  Det faller jo endel ekstra på meg og når hun styrer sånn. Jeg hadde vært fornøyd med en Grandiosa. Og så er jeg ikke helt glad i den der, nå koser vi oss jammen dere. 

Anonymkode: 52ce8...b1a

Der kom tilleggsinfoen, ja 😅

Anonymkode: 26cdc...496

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med gubben din. Ser ikke problemet. Hadde blitt glad for å bli oppvartet jeg, er ikke hver dag hele året det skjer, så man kan sette litt pris på det :)

Anonymkode: a6b02...633

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å skrive at det er forventet at jeg rydder og vasker. Siden hun lager mat. Og ikke har vi oppvaskmaskin her på hytta. Jeg ser ikke vitsen med å vaske opp mer enn nødvendig bare fordi hun skal ha osten på et fat.  Det faller jo endel ekstra på meg og når hun styrer sånn. Jeg hadde vært fornøyd med en Grandiosa. Og så er jeg ikke helt glad i den der, nå koser vi oss jammen dere. 

Anonymkode: 52ce8...b1a

Hva er så galt med og rydde og vaske? Er det ikke bare positivt å samarbeide om de praktiske tingene? Noen må lage mat, mens andre må rydde og vaske etter maten. Det er slik det bør være.

Anonymkode: a6b02...633

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minn mann og hans far får beskjed om å sette seg for dette er damenes oppgave. Det blir som sagt mye ekstraarbeid som faller på meg. Og når jeg i utgangspunktet er på hytta for å slappe av, blir dette irritasjonsfaktor.  Vi har det selvsagt hyggelig sammen, men det er nedtur grunnet dette matstyret. Og ikke dra på hytta i påsken er uaktuelt. 

Anonymkode: 52ce8...b1a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...