Gå til innhold

Lillesøster mi liker ikke barnet mitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hun var faktisk også sånn når jeg annonserte graviditeten til henne. Hun sa  bare "Oj, så koselig!" og ikke noe mer. Ikke viste hun noe spesielt stor glede. Jeg kalte henne følelsesmessig kald etter det, hun sa heller ingenting. Hun gjør meg så sint!

Det er jo ikke bare meg som er misfornøyd med henne, mamma sier også at hun må vise at hun er mer glad i nevøen sin, det skulle jo bare mangle når vi er familie? Skjønner ikke den drittunge oppførselen hennes.

Ts

Anonymkode: d085d...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hun var faktisk også sånn når jeg annonserte graviditeten til henne. Hun sa  bare "Oj, så koselig!" og ikke noe mer. Ikke viste hun noe spesielt stor glede. Jeg kalte henne følelsesmessig kald etter det, hun sa heller ingenting. Hun gjør meg så sint!

Det er jo ikke bare meg som er misfornøyd med henne, mamma sier også at hun må vise at hun er mer glad i nevøen sin, det skulle jo bare mangle når vi er familie? Skjønner ikke den drittunge oppførselen hennes.

Ts

Anonymkode: d085d...8fe

Er vel ikke søsteren din som er mest «drittunge» her, for henne kan det være revnende likegyldig om du får barn om hun feks ikke liker barn. La henne være i fred.

Anonymkode: 9263f...22c

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hun var faktisk også sånn når jeg annonserte graviditeten til henne. Hun sa  bare "Oj, så koselig!" og ikke noe mer. Ikke viste hun noe spesielt stor glede. Jeg kalte henne følelsesmessig kald etter det, hun sa heller ingenting. Hun gjør meg så sint!

Det er jo ikke bare meg som er misfornøyd med henne, mamma sier også at hun må vise at hun er mer glad i nevøen sin, det skulle jo bare mangle når vi er familie? Skjønner ikke den drittunge oppførselen hennes.

Ts

Anonymkode: d085d...8fe

Sorry, men jeg tror ikke på deg. 

Anonymkode: 13bc4...90e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøstra mi er 23 år om det er av betydning. Venninnene mine er ti ganger flinkere til å leke med sønnen min enn hun er.

Anonymkode: d085d...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
På 12.4.2019 den 9.53, AnonymBruker skrev:

Min lillesøster virker som hun misliker min sønn på 6 mnd. Hun virker misfornøyd og ukomfortabel når jeg gir han til henne. Jeg føler meg såret og kjeftet på henne her om dagen. Hun svarte ingenting. 

Hvorfor har jeg en så utakknemlig lillesøster? Til og med venninnene mine viser mer interesse for sønnen min enn hun...

Anonymkode: d085d...8fe

Du kjeftet på henne fordi hun ikke er takknemlig for at du har fått en unge?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2019 den 9.53, AnonymBruker skrev:

Min lillesøster virker som hun misliker min sønn på 6 mnd. Hun virker misfornøyd og ukomfortabel når jeg gir han til henne. Jeg føler meg såret og kjeftet på henne her om dagen. Hun svarte ingenting. 

Hvorfor har jeg en så utakknemlig lillesøster? Til og med venninnene mine viser mer interesse for sønnen min enn hun...

Anonymkode: d085d...8fe

Eh kanskje hun føler seg usikker. Er ikke alle som er like komfortable rundt små barn, pga at de har lite erfaring med de. Det betyr ikke at hun ikke liker barnet. Du høres ut som min søster. Tolker alt jeg gjør i verste mening og kjefter 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Du kjeftet på henne fordi hun ikke er takknemlig for at du har fått en unge?

 

 

Ja den tenkte jeg og på. Hvorfor skal hun være takknemlig for det? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, WhisperingWind said:

Du kjeftet på henne fordi hun ikke er takknemlig for at du har fått en unge?

 

 

Som om det skulle være en bragd å klare å få noen til å pule deg så du blir gravid og deretter føde, liksom. Til og med imbesile klarer det.

Anonymkode: 01d39...2bc

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hun var faktisk også sånn når jeg annonserte graviditeten til henne. Hun sa  bare "Oj, så koselig!" og ikke noe mer. Ikke viste hun noe spesielt stor glede. Jeg kalte henne følelsesmessig kald etter det, hun sa heller ingenting. Hun gjør meg så sint!

Det er jo ikke bare meg som er misfornøyd med henne, mamma sier også at hun må vise at hun er mer glad i nevøen sin, det skulle jo bare mangle når vi er familie? Skjønner ikke den drittunge oppførselen hennes.

Ts

Anonymkode: d085d...8fe

Men i alle dager da. Dere er jo direkte stygge mot henne! Krever at hun må vise mer omsorg for et livsvalg som ikke er hennes, og kaller henne følelseskald og det som er?? Hvem er det som er drittunge er egentlig?? Man viser omsorg om man ønsker, men dere kan ikke sitte der å kreve at hun skal være en fantastisk tante, det er HENNES valg. Slutt å tro at verden kretser omkring deg og avkommet ditt! 

Anonymkode: 999b3...a80

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hun var faktisk også sånn når jeg annonserte graviditeten til henne. Hun sa  bare "Oj, så koselig!" og ikke noe mer. Ikke viste hun noe spesielt stor glede. Jeg kalte henne følelsesmessig kald etter det, hun sa heller ingenting. Hun gjør meg så sint!

Det er jo ikke bare meg som er misfornøyd med henne, mamma sier også at hun må vise at hun er mer glad i nevøen sin, det skulle jo bare mangle når vi er familie? Skjønner ikke den drittunge oppførselen hennes.

Ts

Anonymkode: d085d...8fe

Hun er vel en drittunge da.

Ikke prøv å forandre folk, det er en kamp du er dømt til å tape. Hun er vel litt sjalu og usikker. Det går seg til med tiden.

Anonymkode: 7bae7...fb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at jenta ikke gidder å involvere seg. Får kjeft fordi hun muligens er usikker eller egentlig ikke bryr seg så mye om barn, og blir brått et utskudd i familien. Blir kalt følelsesløs og drittunge. Det åpner ikke akkurat for et fint forhold dere imellom. Du skylder søsteren din en klekkelig unnskyldning fordi du har vært tidenes dramaqueen og så får du heller forsøke å snakke med henne og forstå hva hun føler, og respektere det! 

Anonymkode: 999b3...a80

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun nettopp har tatt abort og sørger over det? Da kan det være som salt i såret å være nær en baby....

Anonymkode: 89924...79c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Men hun var faktisk også sånn når jeg annonserte graviditeten til henne. Hun sa  bare "Oj, så koselig!" og ikke noe mer. Ikke viste hun noe spesielt stor glede. Jeg kalte henne følelsesmessig kald etter det, hun sa heller ingenting. Hun gjør meg så sint!

Det er jo ikke bare meg som er misfornøyd med henne, mamma sier også at hun må vise at hun er mer glad i nevøen sin, det skulle jo bare mangle når vi er familie? Skjønner ikke den drittunge oppførselen hennes.

Ts

Anonymkode: d085d...8fe

Det er alltid like sjarmerende når noen tror at de har krav på følelsene dine, både hvilke de vil ha fra deg, og hvilke som er rette eller gale... 🙄

Hvis både du og moren deres er slike personer så skjønner jeg godt at hun ikke vil involvere seg.

Da blir det fort slik at man aldri kan være oppriktig, ikke engang med sine nærmeste, for enten er dine følelser for mye, for lite,eller bare feil.

Hvordan skal man forholde seg til noe sånt?

Min løsning er å engasjere meg minst mulig og ikke vise følelser med familie i det hele tatt, om jeg kan unngå det.

De kaller meg en uinteressert og følelselskald bitch, men når jeg aldri kan vise eller si hva jeg føler, tenker, eller mener, uten å bli vurdert opp og ned og får beskjed om at det aldri er "riktig", så slutter jeg rett og slett å dele eller vise følelsene mine.

Anonymkode: 5a1af...424

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hun var faktisk også sånn når jeg annonserte graviditeten til henne. Hun sa  bare "Oj, så koselig!" og ikke noe mer. Ikke viste hun noe spesielt stor glede. Jeg kalte henne følelsesmessig kald etter det, hun sa heller ingenting. Hun gjør meg så sint!

Det er jo ikke bare meg som er misfornøyd med henne, mamma sier også at hun må vise at hun er mer glad i nevøen sin, det skulle jo bare mangle når vi er familie? Skjønner ikke den drittunge oppførselen hennes.

Ts

Anonymkode: d085d...8fe

 

Akkurat. Om dette er reelt, så er det du veldig tydelig forteller her - som du kanskje ikke selv innser - at du og moren din er store drama-queens, som rotter dere sammen mot søsteren din. Det høres hun prøver å navigere dere så godt hun kan, uten å trigge for mye bråk. 

Det du beskriver om deg og din mor, er klassisk narcisisstisk oppførsel. 

En føler at en fortjener andre menneskers beundring og følelser, og om de ikke spiller med på notene og reagerer som narcisissten ønsker, så skal de straffes - kjeftes opp og forsøkt satt på plass. 

Det er helt vanlig, at nære familiemedlemmer har en klarere forståelse av dynamikken de blir utsatt for, enn kanskje f.eks venner. 

For det er virkelig ikke normalt, å føle at en har krav på andres følelser og oppmerksomhet på denne måten som du, og moren din, ser ut til å ikke bare ønske, men nærmest forlange av din søster. Om dette er reelt, så skjønner jeg godt hun forsøker å holde litt avstand. 

Anonymkode: 2812c...ca5

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun er av dem som ikke er komfortabel rundt babyer. Det er ikke noe galt i det, det som er galt er at dere presser henne og forteller at hun er mislykket! 

La henne være i fred, så kanskje hun er supertante om 6 år når han kan prate og tenke og være med på ting! Presser dere henne for hardt nå backer hun garantert bare ut, for uansett hva hun gjør er det feil! 

Og du... Hun skal ikke takke deg for at hun har blitt tante! 

JEG valgte å få barn. De som velger å være glade i henne er jeg evig takknemlig for. De som ikke er det kan jeg på ingen måte klandre, de har ikke akkurat bedt meg få henne! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hun var faktisk også sånn når jeg annonserte graviditeten til henne. Hun sa  bare "Oj, så koselig!" og ikke noe mer. Ikke viste hun noe spesielt stor glede. Jeg kalte henne følelsesmessig kald etter det, hun sa heller ingenting. Hun gjør meg så sint!

Det er jo ikke bare meg som er misfornøyd med henne, mamma sier også at hun må vise at hun er mer glad i nevøen sin, det skulle jo bare mangle når vi er familie? Skjønner ikke den drittunge oppførselen hennes.

Ts

Anonymkode: d085d...8fe

Så du og mor driver og leter etter feil på søster/datter? Hvordan skal hun reagere mener dere? Og hva så om hun ikke liker å leke med babyen din? Skylder hun deg det? Kanskje hun ikke er så barnemenneske.  La hun få være seg selv , så kan dere være den dere er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sist jeg hørte eller så noen skrev at "hun gjør meg så sint!" så var det moren til Angelica, som snakket om et annet barn som hun kalte en "ufordragelig unge" i svømmegarderoben.

"Den ufordragelige ungen. Hun gjør meg så sint!".

Sorry for at jeg får litt dårlige vibber på akkurat det utrykket og den formurelingen...

Anonymkode: 5a1af...424

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, wintergirl skrev:

Men hun var faktisk også sånn når jeg annonserte graviditeten til henne. Hun sa  bare "Oj, så koselig!" og ikke noe mer. Ikke viste hun noe spesielt stor glede. Jeg kalte henne følelsesmessig kald etter det, hun sa heller ingenting. Hun gjør meg så sint!

Det er jo ikke bare meg som er misfornøyd med henne, mamma sier også at hun må vise at hun er mer glad i nevøen sin, det skulle jo bare mangle når vi er familie? Skjønner ikke den drittunge oppførselen hennes.

Ts

Kanskje hun faktisk ikke VAR spesielt glad for at du skulle ha barn? Kanskje hun har andre ting å tenke på? Er det en plikt og selvfølge at man skal bli glad for å bli tante? Altså, jeg synes det var fint å bli tante, men jeg var ikke i ekstase liksom.

Og du kjefter på henne og kaller henne følelsesmessig kald? Er vel ikke hun som har drittungeoppførsel her...

Anonymkode: d19d8...62f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun faktisk ikke VAR spesielt glad for at du skulle ha barn? Kanskje hun har andre ting å tenke på? Er det en plikt og selvfølge at man skal bli glad for å bli tante? Altså, jeg synes det var fint å bli tante, men jeg var ikke i ekstase liksom.

Og du kjefter på henne og kaller henne følelsesmessig kald? Er vel ikke hun som har drittungeoppførsel her...

Anonymkode: d19d8...62f

Hvorfor ser det ut som jeg har skrevet det ts skrev?😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun faktisk ikke VAR spesielt glad for at du skulle ha barn? Kanskje hun har andre ting å tenke på? Er det en plikt og selvfølge at man skal bli glad for å bli tante? Altså, jeg synes det var fint å bli tante, men jeg var ikke i ekstase liksom.

Og du kjefter på henne og kaller henne følelsesmessig kald? Er vel ikke hun som har drittungeoppførsel her...

Anonymkode: d19d8...62f

Ellers er jeg helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...