Gå til innhold

Lillesøster mi liker ikke barnet mitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min lillesøster virker som hun misliker min sønn på 6 mnd. Hun virker misfornøyd og ukomfortabel når jeg gir han til henne. Jeg føler meg såret og kjeftet på henne her om dagen. Hun svarte ingenting. 

Hvorfor har jeg en så utakknemlig lillesøster? Til og med venninnene mine viser mer interesse for sønnen min enn hun...

Anonymkode: d085d...8fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utakknemlig? Hva er det å være takknemlig for at du har fått barn? Skjerp deg! Alle liker ikke ungen din like godt som deg selv. 

Anonymkode: 9263f...22c

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du mener hun være takknemlig for, egentlig..?

 

Anonymkode: 5a1af...424

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou

Hvorfor gir du sønnen din til lilleøstra di da? Kan ikke prakke henne på å være tante som absolutt vil holde på babyen din hele tiden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende hun er usikker rundt barn og litt redd for å holde han i tilfelle hun gjør noe galt og at han skal begynne å gråte? Mange er litt usikre når det gjelder så små barn. Det går seg sikkert til etterhvert :)

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det var både fint (for henne), koselig, rart og trist at min storesøster gikk barn. Når hun gikk sitt første så var det ikke lengre kjernefamilien med oss søsken og våre foreldre med en passerende kjæreste i ny og ne. Det var litt tvetydelige følelser, men barnet vokste på meg og ble raskt en naturlig del av familien. 

Anonymkode: 135d9...e23

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av den forventningen at alle hunkjønn skal elske små barn og dulle og dille med dem. Jeg er ikke interessert i små babyer. Det er bedre når de blir større. Jeg elsket nevøen min fra først stund, men jeg hadde virkelig ikke behov for å bære på ham rundt. De er små og man kan lett være usikker på hvordan man skal håndtere dem. 

Anonymkode: 589c9...4be

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert hun misliker barnet. Men at hun kanskje føler hun ikke mestrer barnet og at det kanskje ikke er så interessant når han er så liten. Ikke alle liker babyer. Men når de blir 2-3 år så er det lettere å gjøre ting med dem. 

Anonymkode: 01fcd...495

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun er en av dem som er utilpass med små babyer? Tenk så fælt å bli «prakket på» noe, når du ikke vil.

skjønner at du gjerne vil vise fram sønnen din. Men en viktig erkjennelse for en mor er at alle ikke er like opptatt av ditt barn som du er. Kanskje du rett og slett må jenke kravene ift henne? Hun er kanskje ikke vant til små barn. 

Et godt tips: spør noen før du gir barnet til dem. Ikke alle ønsker å holde.

Anonymkode: 3a7f2...989

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utakknemlig lillesøster? Hvorfor i all verden mener du hun skal være takknemlig for at du har fått barn? :klo: kanskje hun ikke er så glad i barn, da? 

Det er ikke sånn at alle på automatikk blir overbegeistret og helt i ekstase så fort de ser et barn, jeg forstår ikke hvorfor folk forventer det, bare fordi det er en kvinne.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en storesøster som gir faen i tantebarnet sitt, altså mitt barn. Hun er ikke tilstede i livet vårt og oppfører seg som om barnet er et krypdyr (holdte hun rart som baby, snakker med hun rart, har rare ansiktsuttrykk som viser utilpass som jo barnet merker).

Skjønner ikke at jeg kan være i familie med søstra mi, hun er og har alltid vært totalt fremmed for meg. Noen ganger så er ikke familien du deler gener med de rette menneskene i drømmelivet du selv lager i voksen alder.

Anonymkode: a00e2...329

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utakknemlig? Hva er det du mener hun burde vise takknemlighet for? For at hun får holde barnet ditt? Jeg personlig er ikke så glad i babyer, og syns det er kjedelig og kleint å bare "holde" en baby. Det gir meg like mye som når noen ber meg om å holde brusen deres fordi de skal betale eller noe. Synes det er koselig med barn når de er gamle nok til å prate og ha personlighet, men noe baby-menneske blir jeg aldri. Du må kunne forstå at ikke alle er like glad i babyer.  

Endret av deedee_
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel er hun? Jeg er litt enig med AB. Det er mange som føler seg utilpass rundt babyer og trives bedre rundt større barn som man kan gjøre litt med. En 2-åring kan være veldig mye mer spennende enn en baby på 6 måneder. Babyer har gjerne en tendens til å spise, sove og bæsje evt. skrike masse. Ikke alle finner det så veldig sjarmerende og det er helt greit. I tillegg, så kan det jo være at som en nevner at det rett og slett handler om at hun føler seg utrygg rundt så små barn. Jeg husker jeg skulle holde min første og jeg var så livredd for at han skulle brekke i to hvis jeg tok i han at jeg måtte kalle på sykepleieren for å spørre om hjelp! 😜

Endret av Sylveon
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det var både fint (for henne), koselig, rart og trist at min storesøster gikk barn. Når hun gikk sitt første så var det ikke lengre kjernefamilien med oss søsken og våre foreldre med en passerende kjæreste i ny og ne. Det var litt tvetydelige følelser, men barnet vokste på meg og ble raskt en naturlig del av familien. 

Anonymkode: 135d9...e23

Tror nok det kan handle litt om noe sånt som AB over her skriver. Og kanskje litt sjalusi også tenekr jeg. Nå spørs det hvor gammel lillesøster er, og hvor gammel du er. Ei venninne av meg fikk barn og hun hadde en lillesøster som var veldig mange år yngre, gikk på barneskole. Hun endret adferd mot storesøsteren sin (altså min venninne), ble mer agressiv og uinteressert i den lille. Så fant de ut av at lilleøster opplevde å bli litt glemt, alt dreide seg om babyen. Storesøster så ikke at babyen opptok henne så mye at det ble ikke tid med lillesøster mer, altså bare de to, sånn som før.

Anonymkode: afd06...fd9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min lillesøster virker som hun misliker min sønn på 6 mnd. Hun virker misfornøyd og ukomfortabel når jeg gir han til henne. Jeg føler meg såret og kjeftet på henne her om dagen. Hun svarte ingenting. 

Hvorfor har jeg en så utakknemlig lillesøster? Til og med venninnene mine viser mer interesse for sønnen min enn hun...

Anonymkode: d085d...8fe

Der kan være mange grunner til det og din oppførsel gjør det ikke enklere

Ikke alle digger barn, og da spesielt spebarn

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker dette går seg til når barnet har blitt litt eldre. Som flere nevner her, så er det ikke alle som føler seg bekvem med å få en baby trykt inn i armene på seg. 

Synes ikke hun er utakknemmelig, dette har ikke noe med takknemmelighet å gjøre. 

Anonymkode: 2e436...e6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å prakk ungen din på folk som ikke vil has å mye med dem å gjøre, det kan være usikkerhet som gjør det så du må bare slutte å bli så butthurt over at den lille «gullungen» ikke er midtpunkt. Hva skal hun være taknemlig for egentlig? For at du har valgt å få barn? Hjelpes...

Anonymkode: 999b3...a80

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal lillesøsteren din være takknemlig for at DU har fått barn? Det var da vel ditt eget valg og ikke hennes. Ikke alle er like glad i barn eller er like vant til barn. Jeg hadde aldri vært i nærheten av små barn før søsknene mine fikk barn, og da var jeg godt over 20. Når du aldri har likt barn eller vært i nærheten av barn er det ikke rart du blir litt nervøs av å holde en liten baby. Ærlig talt, du må skjerpe deg og la søsteren din være ifred.

Anonymkode: aee65...573

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...