Gå til innhold

IKM Skravletråd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kjenner jeg blir stresset.... forrige mnd tok jeg EL-test og fikk positiv torsdag og fredag, og negativ på lørdag. Sexet alle dagene fra mandag (untatt onsdag) og til og med mandag etter el. Hvorfor ble jeg ikke gravid forrige mnd da :( ? Et det et tegn på at noe er feil eller bomma vi på tidspunkt? 

noen som kan forklare en ny og stresset prøver som ikke skjønner hva som skal til 😂

Anonymkode: 41f31...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

noen som kan forklare en ny og stresset prøver som ikke skjønner hva som skal til 😂

Selv om man treffer perfekt på tidspunkt ift EL, så er det bare ca 25 % for å bli gravid. En av tingene i livet som ikke kan kontrolleres, samme hvor hardt man prøver 😁

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, Mumsa skrev:

Selv om man treffer perfekt på tidspunkt ift EL, så er det bare ca 25 % for å bli gravid. En av tingene i livet som ikke kan kontrolleres, samme hvor hardt man prøver 😁

Såpass ja! Med min flaks så skal det vell godt gjøres å treffe da 😂

takk for svar ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at du tenker sånn! Nå kan jeg ikke alle tallene i hodet, men veldig mange blir gravide før det har gått tre mndr, og de aller fleste før det har gått et år. Går for de aller fleste veldig bra! Mine to første graviditeter ble begge til på PP1. Nå er jeg på PP2 med forhåpentligvis tredje graviditet, og jeg er stressa for at det ikke gikk på PP1. Så skjønner hva du mener, men vi må bare SLAPPE AV 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Mumsa skrev:

Skjønner at du tenker sånn! Nå kan jeg ikke alle tallene i hodet, men veldig mange blir gravide før det har gått tre mndr, og de aller fleste før det har gått et år. Går for de aller fleste veldig bra! Mine to første graviditeter ble begge til på PP1. Nå er jeg på PP2 med forhåpentligvis tredje graviditet, og jeg er stressa for at det ikke gikk på PP1. Så skjønner hva du mener, men vi må bare SLAPPE AV 😊

Ja det er vell kanskje det som må til. 🙈 Godt vi er i samme båt. 

jeg sluttet på prevensjon i slutten av januar - men har brukt «sikte perioder» frem til forrige mnd. Så har på en måte ventet litt med å starte prøvingen men nå når vi har bestemt oss skulle jeg helst blitt gravid i går 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

takk for svar ☺️

Skjønner at tallene ikke virket så oppløftende. Det er også litt rart å tenke på at 20% av alle svangerskap (selv om de fleste skjer tiiidlig, nesten rett etter befruktning) ender dårlig. MEN man må tenke på at det å bli gravid er en veldig naturlig ting. Jeg mener jeg har lest et sted at hvert minutt fødes det 250 mennesker på denne jorden! Sånn hvis vi skal snakke tall ;) Så det er en grunn for at man ikke blir henvist for noe hjelp før man har vært 1 år som prøver. De aller fleste klarer det på egen hånd innen denne tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er vell kanskje det som må til. 🙈 Godt vi er i samme båt. 

jeg sluttet på prevensjon i slutten av januar - men har brukt «sikte perioder» frem til forrige mnd. Så har på en måte ventet litt med å starte prøvingen men nå når vi har bestemt oss skulle jeg helst blitt gravid i går 😂

Jeg kjenner meg veldig igjen! Når jeg først staret som prøver skulle jeg gjerne bli gravid første periode. For da var jeg klar. Og vi gjorde alt riktig. Jeg fant eggløsning og vi hadde sex hver dag rundt eggløsning, og jeg ble veldig skuffa når jeg fikk mensen. Jeg skjønte ikke "hvorfor", selv om jeg visste at selv om vi gjorde alt "riktig" så er det ikke sikkert man blir gravid.

Men ikke heng deg for mye opp i at de fleste greier det på 3 mnd heller. For jeg gjorde det også, siden det ikke gikk første. Og når mensen kom etter 3dje måned gikk jeg helt i kjelleren! Jeg gråt og gråt og trodde aldri jeg skulle bli gravid. Men så klaffa det på 4de måned 😅 så tenk heller innen 6 måneder eller mer 😅 hadde det ikke klaffa innen 6 mnd så hadde jeg gått privat og fått sjekka ting, selv om de sier at man skal prøve ett år.

Uansett, masse lykke til! Og jeg håper det klaffer fort for dere 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, autorain skrev:

Jeg kjenner meg veldig igjen! Når jeg først staret som prøver skulle jeg gjerne bli gravid første periode. For da var jeg klar. Og vi gjorde alt riktig. Jeg fant eggløsning og vi hadde sex hver dag rundt eggløsning, og jeg ble veldig skuffa når jeg fikk mensen. Jeg skjønte ikke "hvorfor", selv om jeg visste at selv om vi gjorde alt "riktig" så er det ikke sikkert man blir gravid.

Men ikke heng deg for mye opp i at de fleste greier det på 3 mnd heller. For jeg gjorde det også, siden det ikke gikk første. Og når mensen kom etter 3dje måned gikk jeg helt i kjelleren! Jeg gråt og gråt og trodde aldri jeg skulle bli gravid. Men så klaffa det på 4de måned 😅 så tenk heller innen 6 måneder eller mer 😅 hadde det ikke klaffa innen 6 mnd så hadde jeg gått privat og fått sjekka ting, selv om de sier at man skal prøve ett år.

Uansett, masse lykke til! Og jeg håper det klaffer fort for dere 🥰

Tusen takk 🥰 Jeg krysser fingrene for at det skjer ila 6 mnd ja 🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har merkbart EL slim, når i eggløsningen dukker dette opp? Jeg tester ikke, men ifølge app skulle EL vært igår, og jeg fikk ikke lagt inn aksjer. Har dog idag ettermiddag hatt en del EL slim, og litt murringer. Blir og legge inn aksjer idag, men om eggløsning var igår, vil jeg idag også ha EL slim? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har merkbart EL slim, når i eggløsningen dukker dette opp? Jeg tester ikke, men ifølge app skulle EL vært igår, og jeg fikk ikke lagt inn aksjer. Har dog idag ettermiddag hatt en del EL slim, og litt murringer. Blir og legge inn aksjer idag, men om eggløsning var igår, vil jeg idag også ha EL slim? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Amy.kw skrev:

Hos meg dukker det opp 2 eller 3 dager før EL og på selve EL. Dagen etter er det borte. Du burde absolutt legge inn aksjer nå 😉 Jeg har for det meste en regelmessig mens, men kan ikke stole helt på appen, for plutselig flytter EL seg en dag eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2020 den 20.13, Amy.kw skrev:

Hvis du ikke tester for el, råder jeg deg til å kjenne på kroppen og la appen være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) drister meg inn på prøverommet igjen.

Da jeg var yngre brukte jeg mye tid på å bekymre meg for å bli ufrivillig gravid. Men da jeg og mannen min startet å prøve på nr 1 viste det seg at det skulle ta litt lengre tid enn hva vi så for oss. Som flere skriver her er det jo sånn at når man har bestemt seg for å prøve skulle en gjerne vært gravid i går 😅 Jeg skal ikke legge skjul på at jeg ble både koko, frustrert og lei meg sist runde, og denne runden har jeg gått inn med en meget pessimistisk holdning (selv om jeg skulle vært gravid helst i går). Jeg prøver å ta det kuli, men svidde av en hel 5 pack med strimler denne PP0 :plystre: skulle liksom ikke teste og bare ta ting som det kom. Jada..  

Jeg har gått på Microgrynon utenom prøvingen og kom rett inn i syklus igjen nå etter pilleslutt som sist. Men ingen klaff i PP0. Så får vi se om det tar like lang tid eller lenger enn sist...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen @Sjela! Kjenner meg virkelig igjen i alt du skriver 😅 jeg skulle også ha pp0 nå, og ta ting med roo utover sommeren, men så ble det visst plutselig pp1 og jeg har svidd av mange tester 🤪

Hvor lang tid brukte du sist du var prøver? 

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Amatariel skrev:

Velkommen @Sjela! Kjenner meg virkelig igjen i alt du skriver 😅 jeg skulle også ha pp0 nå, og ta ting med roo utover sommeren, men så ble det visst plutselig pp1 og jeg har svidd av mange tester 🤪

Hvor lang tid brukte du sist du var prøver? 

Takk :) og lykke til! Håper det blir full klaff for deg! Første runde tok rundt 10 måneder og det føltes som en evighet. Var tilfeldigvis inne hos gyn til celleprøve og UL kontroll den siste prøverunda, så da så jeg egget som var på vei til å slippe. Og gyn sa det var bare å løpe hjem å kose seg den helga :icon_lol: og jammen var det da det også gikk. Altså, for hver eneste PP prøvde jeg alle kjerrigråda jeg hadde lest meg opp på; hostesaft, grapefruktjuice, rumpa i været osv. Tror det faktisk var første runde jeg verken gjorde noe spesielt eller kjente et snev av fantomsymptomer det skulle vise seg å klaffe. Jeg forestiller meg fremdeles at gyn fikk åpna opp med celleprøvekosten sin:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Sinsiew skrev:

Hvis du ikke tester for el, råder jeg deg til å kjenne på kroppen og la appen være. 

Javel? Jeg hadde godt utbytte av å bruke app 🙂

Anonymkode: b41f9...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Javel? Jeg hadde godt utbytte av å bruke app 🙂

Det vil nok være mange som har god utbytte av app, mennår det skrives at kroppens signaler ikke stemmer overens med appen, bør man lytte til kroppens signaler på el. 

En app vil jo i bunn og grunn bare være en ca kalkulering, men hvis man har tydelige tegn på el, tar kroppen oftere mer rett enn appen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Sinsiew skrev:

Det vil nok være mange som har god utbytte av app, mennår det skrives at kroppens signaler ikke stemmer overens med appen, bør man lytte til kroppens signaler på el. 

En app vil jo i bunn og grunn bare være en ca kalkulering, men hvis man har tydelige tegn på el, tar kroppen oftere mer rett enn appen. 

Da skjønner jeg hva du mente, og er vel egentlig enig. Selv merket jeg aldri noe til eggløsning, så for meg ga appen en grei pekepinn 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sjela skrev:

Takk :) og lykke til! Håper det blir full klaff for deg! Første runde tok rundt 10 måneder og det føltes som en evighet. 

Det skjønner jeg veldig godt. Første gang jeg var prøver tok det 13 måneder før spiren satt, og andre gang tok det 14 måneder. Men jeg hadde flere aborter mellom de to, så sist gang føltes som minst dobbelt så lang tid, fordi jeg hele tiden ble satt tilbake ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må bare si at jeg har hatt 0 utbytte av apper. Ff fant aldri ekte eggløsning hos meg, og alt den medførte var masse ekstra stress. I tillegg følte jeg ofte at FF sa at jeg hadde rocky temperatures og at det var sikkert pga feilmåling osv(jeg måler faktisk vaginalt..). 

Når jeg ble gravid nå så var min el i følge ff ikke tilstede, og jeg måtte manuelt overkjøre ff hver mnd fordi ff viste helt feil til tross for blodprøver og ultralyd. Jeg ble derfor veldig urolig og stressa av den. Dagen jeg testet positivt hadde jeg lavere temp for 4 dagen på rad og forventet mensen. 

Så til tross for mitt hat mot Flo, så har Flo faktisk virket bedre enn ff. 

-mozz, som er antitemp

Anonymkode: a2f00...b20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...