Gå til innhold

IKM Skravletråd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, SUPERMIRI skrev:

Tusen takk for gode ord, @-C- og @Havfrue8 ❤️ Virkelig, det betyr så mye for meg. Det er en berg- og dalbane med følelser. På en måte hadde jeg bare lyst til å krype vekk i et hull og aldri skrive noe mer her igjen, hvis dere skjønner? Bare fornekte det vonde som hadde skjedd - og slippe å dele noe. Men det er ikke rettferdig, hverken for dere eller meg. Dere gir meg en styrke til å dele, både oppturer og nedturer. Jeg føler meg trygg på dere, og det er så godt. Det er godt å dele driten også, ikke bare gullet! 

Nå kommer det litt detaljer, så hold fast eller hopp over denne biten: I stad kom det en avlang liten klump med tøyelig slim rundt. Så veldig merkelig ut, og jeg kan ikke se for meg hva annet det kan være enn selve "greia". Det var vondt og sårt og se, men samtidig kjente jeg litt på en ro med at "Okei, nå er det gjort - nå skal jeg bare blø ferdig". Kroppen er egentlig ganske interessant, som ordner opp i dette her helt selv. 

Vil gjerne høre deres erfaringer etter SA. Hvor lang tid tok det før syklusen ble normal igjen? Er SA som å regne med mensen, eller kommer mensen senere? Er det eggløsning i mellom SA og mensen? Har så mange spørsmål her jeg sitter. Er det lite sannsynlig å få enda en SA, når man har hatt en fra før? 

Kjente faktisk et lite snev av "gleder meg til neste prøveperiode" nå nettopp  - og det er bare fordi jeg har så mange fantastisk støttende folk rundt meg, online og på ekte. 

Klem

Jeg begynte aldri å blø ordentlig, spottet litt her og der helt til det kom noe blod en dag. Jeg fikk to runder med tabletter, men måtte tilslutt henvises til utskrapning. Jeg blødde ca 3 dager etter dette. Regner utskrapningen som dag 1 i syklusen, noe som også stemte overens med når jeg fikk eggløsning (dag 27. Får normalt el på dag 23-25). Graviditetstestene var negative 1,5 uke etter utskrapningen.

Syklusene mine stabiliserte seg fort. Fikk EL som vanlig, men har merket at jeg ikke blør like mye under mensen. 

Jeg skjønner det med å glede se til neste gang. Jeg hadde den følelsen når jeg var ferdig med hele denne prosessen. Litt lettet på en måte. 

Ikke fornekt det som skjedde, veldig viktig at du bearbeider følelsene dine, både du og han! Ta vare på hverandre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

Tusen takk for støttende ord, @Ønskebarnnr2, @Nommy@Førstegangs og @-C- ❤️ Takk for at dere deler deres erfaringer, det betyr mye! Håper at også syklusen min kommer fort i balanse igjen. Denne perioden var jo pp1, og jeg testet mye - både fordi jeg syns det var gøy og fordi jeg var håpefull. Håper med meg selv at jeg greier å holde meg litt unna testingen neste gang, før jeg virkelig MÅ sjekke. Men, det blir nok vanskelig... :P 

Er det en uting å forsøke å bli gravid igjen med én gang? 

@-C- Så gøy å se at målingene dine øker, forresten! ❤️ Det blir så spennende å følge med på veien videre :) 

Klem

Tusen takk, så raus og god du er mot meg, til tross for hva du står i ❤️ @SUPERMIRI

Ja du kan prøve med en gang igjen:) 

God klem ❤️ ta vare på deg selv nå ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

Tusen takk for støttende ord, @Ønskebarnnr2, @Nommy@Førstegangs og @-C- ❤️ Takk for at dere deler deres erfaringer, det betyr mye! Håper at også syklusen min kommer fort i balanse igjen. Denne perioden var jo pp1, og jeg testet mye - både fordi jeg syns det var gøy og fordi jeg var håpefull. Håper med meg selv at jeg greier å holde meg litt unna testingen neste gang, før jeg virkelig MÅ sjekke. Men, det blir nok vanskelig... :P 

Er det en uting å forsøke å bli gravid igjen med én gang? 

@-C- Så gøy å se at målingene dine øker, forresten! ❤️ Det blir så spennende å følge med på veien videre :) 

Klem

Ikke en uting! Jeg fikk beskjed om at mange tar pause en mnd. for å komme seg litt, men at det ikke er noe i veien for å prøve på nytt med en gang. Så lenge du har lyst, synes jeg du skal prøve på nytt❤️ Kanskje litt vanskelig å vite når EL blir, men det er jo bare å ha sex annenhver dag etter at du har sluttet å blø, eventuelt kan du tempe/bruke EL-tester. Synes du er sterk som klarer å tenke på å prøve igjen og se fremover🌟💛

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tips, vi burde alle tipse hver gang vi kommer over slike tilbud!

Kanskje disse er gode også? :) jeg elsker babyplan! Man får mye for pengene og synes testene er suverene! ❤️ 

www.babyplan.no 

337F82D9-E1D3-44DE-AA7B-610817F40A8D.png

CE966C6F-63E2-478A-A980-5C9122A3F700.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, -C- skrev:

Bra tips, vi burde alle tipse hver gang vi kommer over slike tilbud!

Kanskje disse er gode også? :) jeg elsker babyplan! Man får mye for pengene og synes testene er suverene! ❤️ 

www.babyplan.no 

337F82D9-E1D3-44DE-AA7B-610817F40A8D.png

CE966C6F-63E2-478A-A980-5C9122A3F700.png

Genialt! Ja, sånt må bare deles 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VaniIIe

Spørsmål! Hver måned rundt 1 uke dpo så blir jeg alltid syk, føles ut som en forkjølelse, sånn skikkelig uggen følelse man får når man er forkjølet, men selve symptomene er svake (bare litt sår hals og nyser litt), i tillegg har jeg feber på 38,5 nå.

Skjer hver måned på samme tid, så nå føler jeg at det umulig kan være tilfeldig lenger! Varer rundt 3-4 dager hver måned og blir såpass dårlig at jeg ikke har ork til å gjøre stort.

Noen som har vært borti noe lignende eller har noen kloke ord? 🤔

Edit: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/7684743/?i=2&from=/21501330/related

Det var jo ganske interessant, ser også at progesterone tabletter har bivirkninger som feber, forkjølelse symptomer osv. Nå tar jeg ikke noe piller, men virker som det er progesteron som gjør meg syk hver måned da. Den linken var ikke så lovende når det kom til graviditet da, men får krysse fingrene, feberen går vanligvis ikke over 39! 😳

Endret av VaniIIe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, VaniIIe skrev:

Spørsmål! Hver måned rundt 1 uke dpo så blir jeg alltid syk, føles ut som en forkjølelse, sånn skikkelig uggen følelse man får når man er forkjølet, men selve symptomene er svake (bare litt sår hals og nyser litt), i tillegg har jeg feber på 38,5 nå.

Skjer hver måned på samme tid, så nå føler jeg at det umulig kan være tilfeldig lenger! Varer rundt 3-4 dager hver måned og blir såpass dårlig at jeg ikke har ork til å gjøre stort.

Noen som har vært borti noe lignende eller har noen kloke ord? 🤔

Edit: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/7684743/?i=2&from=/21501330/related

Det var jo ganske interessant, ser også at progesterone tabletter har bivirkninger som feber, forkjølelse symptomer osv. Nå tar jeg ikke noe piller, men virker som det er progesteron som gjør meg syk hver måned da. Den linken var ikke så lovende når det kom til graviditet da, men får krysse fingrene, feberen går vanligvis ikke over 39! 😳

Jeg har absolutt ikke noe klart svar, bare tenker litt høyt her. Progesteron er jo et hormon, og som vi alle her inne vet, så gjør hormoner uendelig rare ting med kroppen. Jeg svetter ofte om natten når jeg har mensen, og jeg blir ofte mer irritabel når jeg har EL enn når jeg har TR.

Veldig interessant det du skriver om progesteron. Kanskje din kropp produserer såpass med hormonet at du får disse bivirkningene? Helt sikkert ufarlig, som det meste av hormonelle plager :P (som om det ikke var nok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 2 dpo og oppdaget noe som lignet veldig på EL slim idag. Jeg er ganske sikker på at EL var natt til onsdag (knallpositiv EL test tirsdag kveld, negativ 12 timer og 24 timer senere). Bør jeg kjøpe flere EL tester for å sjekke at det ikke er forsinket EL eller er det normalt med forsinket slim? Jeg har ikke hatt sex siden tirsdag kveld/natt til onsdag så tviler på at det kommer fra det.. 

Anonymkode: aa6bf...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 2 dpo og oppdaget noe som lignet veldig på EL slim idag. Jeg er ganske sikker på at EL var natt til onsdag (knallpositiv EL test tirsdag kveld, negativ 12 timer og 24 timer senere). Bør jeg kjøpe flere EL tester for å sjekke at det ikke er forsinket EL eller er det normalt med forsinket slim? Jeg har ikke hatt sex siden tirsdag kveld/natt til onsdag så tviler på at det kommer fra det.. 

Samme med meg. Men mitt var litt tykkere og gulere enn El slim når eg fikk tenkt litt over det, så antar det ikke betyr noe. Kan ha El slim etter El også🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nøtta skrev:

Samme med meg. Men mitt var litt tykkere og gulere enn El slim når eg fikk tenkt litt over det, så antar det ikke betyr noe. Kan ha El slim etter El også🙄

Jeg hadde helt klart og tykt, strekkbart. Men tok en EL test og den var neg. Så antar at det bare er vanlig utflod 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde helt klart og tykt, strekkbart. Men tok en EL test og den var neg. Så antar at det bare er vanlig utflod 🤷‍♀️

Helt sikkert. Er vanlig å ha El slim dagene etter El også🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, nøtta skrev:

Øh. Vanlig er det ikke. 

Anonymkode: 59bc2...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, nøtta skrev:

Nei, det er ikke vanlig å ha el slim etter eggløsning. 

El slim kommer i dagene før og under eggløsning, for så å forsvinne. El slimet fortsetter ikke å produseres i dagene etter eggløsning, for da har slimet utspilt sin rolle 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld og fredag alle sammen:) 

Da har jeg fått dagens resultater på hcg og vil dele den med dere da jeg jo har delt de forrige.

FEBRUAR

Fre    21.2     Dpo10 = 14    (3+3)

Man  24.2    Dpo13 = 130  (3+6)

Ons  26.2     Dpo15 = 407  (4+1)

Fre    28.2    Dpo 17 = 980  (4+3) i dag

Utrolig deilig, og det var faktisk mindre enn 24 timer mellom prøvene! Så jeg håper denne klooooorer seg fast nå😍

Måtte bare dele med dere!

Ha en super helg ❤️ 

993D68F4-3F40-49CC-A02F-7FB38FF70E51.jpeg

C962184B-F744-4805-AEE3-B024F3B8AA94.jpeg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
25 minutter siden, -C- skrev:

God kveld og fredag alle sammen:) 

Da har jeg fått dagens resultater på hcg og vil dele den med dere da jeg jo har delt de forrige.

FEBRUAR

Fre    21.2     Dpo10 = 14    (3+3)

Man  24.2    Dpo13 = 130  (3+6)

Ons  26.2     Dpo15 = 407  (4+1)

Fre    28.2    Dpo 17 = 980  (4+3) i dag

Utrolig deilig, og det var faktisk mindre enn 24 timer mellom prøvene! Så jeg håper denne klooooorer seg fast nå😍

Måtte bare dele med dere!

Ha en super helg ❤️ 

993D68F4-3F40-49CC-A02F-7FB38FF70E51.jpeg

C962184B-F744-4805-AEE3-B024F3B8AA94.jpeg

DETTE er en god måte å starte helga på🌟❤️ Nå ble jeg glad! Hvordan går det med deg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Førstegangs

18 minutter siden, Førstegangs skrev:

DETTE er en god måte å starte helga på🌟❤️ Nå ble jeg glad! Hvordan går det med deg?

Tuuuswn takk ❤️ ja det var deilig, trodde ikke jeg skulle få svaret før mandag, så det var helt herlig!

Det går veldig bra, prøver å glede meg mer enn å være bekymret. Prøver å tillate meg selv å tenke på ting laaangt i framtiden, for å «slippe nuet» litt. Det hjelper meg!

Ellers så er jeg av og på kvalm, kan plutselig komme bølger av kvalme, kortvarig, så gir det seg like fort. Jeg må uten tvil tisse oftere og er litt trøtt/slapp. Men det kan likegjerne være tankekjøret mitt som gjør meg sliten da:)

Hvordan er det med deg? Hvor mange dpo nå? ❤️ klemmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, lurer på om noen kan svare meg på dette:)

jeg hadde mensen for en uke siden, men det som var rart er at det var MYE mindre blod enn vanlig.. (var når jeg skulle ha mensen)

Kan dette være tegn på graviditet, eller er det ikke vits å håpe? Skal teste til mandag, men er så spent

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonymus6 skrev:

Hei, lurer på om noen kan svare meg på dette:)

jeg hadde mensen for en uke siden, men det som var rart er at det var MYE mindre blod enn vanlig.. (var når jeg skulle ha mensen)

Kan dette være tegn på graviditet, eller er det ikke vits å håpe? Skal teste til mandag, men er så spent

Hei du:) jeg er ingen lege, men kan svare utifra det jeg har lest før og erfart selv.

•Noen ganger blør man bare mindre, jeg har feks aldri mensen lengre enn 2-3 dager, vært sånn siden jeg fikk mensen.

•Om man ikke hadde eggløsning måneden før, har man ikke det som medisinsk heter «menstruasjon», men en så kalt «bortfallsblødning». Sistnevnte kan være mye svakere, ELLER for noen sterkere.

•Om du er gravid, kan du teste allerede nå, for da er du jo godt på overtid:) trenger ikke vente til mandag! (med mindre du ikke har test liggende da)

•Ja - inntil det motsatte er bevist kan du være gravid:)

Kan jeg spørre hvor gammel du er og om du har slitt med å bli gravid eller noe?

Håper på det beste for deg :) 

Hilsen C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...