Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har også troa på dere!!!! Dere skaaaal bli gravide😍

ja det er litt rart at så lite skal ha noe å si -m-, men for alt du vet så er det ikke det heller. Kan jo være ren uflaks denne måneden også😊😊😊

jeg satser på at dette ordner seg fort for deg!!!

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, J1994 skrev:

Jeg hadde SA i midten av desember, fikk igjen mensen 1.mars 😊

Oi det var lenge! Jeg har ustabile sykluser pga PCO og har fått satt i gang mensen med Provera. Håper jeg kan begynne på de hvis ikke mensen kommer av seg selv. Og håper virkelig ikke jeg må vente så lenge 😫 Hvor langt var du på vei da du hadde SA? Vet ikke om det kan ha noe å si for hvor lang tid det tar. Jeg var bare 5-6 uker og blødde kun i to- tre dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel rundt 7/8 uker når jeg var på sykehuset, men de trodde utviklingen hadde stoppet opp tidligere, pga. de ikke kunne finne noe fosteranlegg.. Dette var onsdag 12/12, hadde pos.test den 3, 4, 5 og 10.desember. Jeg blødde litt mandagen, hele tirsdag og hele onsdag. Mye frisk blod og smerter. Trengte ikke medikament behandling eller utskrapning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper jeg får blitt med på den ☺️

H

Anonymkode: 08504...0ed

Så klart! Du blir med 😄❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Førstegangs skrev:

Så klart! Du blir med 😄❤️ 

Neste mnd er det oss!! 🤩 Eller hvertfall en av oss forhåpentligvis 🤗

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Neste mnd er det oss!! 🤩 Eller hvertfall en av oss forhåpentligvis 🤗

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Jeg er med ❤😁

-MAL

Anonymkode: d45b3...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Har lest litt her inne den siste uka og lagde meg bruker nå for å kunne delta litt mer. Så spennende å lese og følge dere. Gratulerer til -C med positive tester 🙂 

Litt info: 27 år, B1, PP1. Jeg tok ut spiral for snart 3 uker siden. Har hatt spiral i nesten 9 år (tre ulike spiraler altså :P ).

Skjønner det er mye å sette seg inn i og mest sannsynlig er det jo litt tidlig for vår del å håpe på noe enda da jeg ikke engang har fått mensen etter uttak av spiral. Jeg hadde en miniblødning à 1 dags varighet 4 dager etter uttak, men jeg pleide å ha lengre mensblødninger før jeg hadde spiral. Vurderer å kjøpe eggløsningstester, men vet ikke helt når jeg skal starte med de. Kanskje bedre å vente til etter jeg faktisk har en ordentlig menstruasjon? Jeg har ikke drukket alkohol på en måneds tid og går på folat, så jeg er hvert fall "klar" sånn sett 🙂 Ser en del av dere temper også. Jeg er litt usikker hvor mye jeg skal begynne med før jeg evt får mensen... Vet ikke hvor lang tid det er vanlig å vente på mensen etter man har tatt ut spiral heller, men det tar vel litt tid iom slimhinnen er så tynn (og kanskje enda tynnere for meg som har hatt den så lenge?). 

 

Jeg kommer uansett til å følge med her inne og evt oppdatere om det skjer noe. Hvor kjøper dere eggløsningstester? Sikkert like greit å kjøpe en bunch med det samme 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, jordbærterte skrev:

Hei!

 

Har lest litt her inne den siste uka og lagde meg bruker nå for å kunne delta litt mer. Så spennende å lese og følge dere. Gratulerer til -C med positive tester 🙂 

Litt info: 27 år, B1, PP1. Jeg tok ut spiral for snart 3 uker siden. Har hatt spiral i nesten 9 år (tre ulike spiraler altså :P ).

Skjønner det er mye å sette seg inn i og mest sannsynlig er det jo litt tidlig for vår del å håpe på noe enda da jeg ikke engang har fått mensen etter uttak av spiral. Jeg hadde en miniblødning à 1 dags varighet 4 dager etter uttak, men jeg pleide å ha lengre mensblødninger før jeg hadde spiral. Vurderer å kjøpe eggløsningstester, men vet ikke helt når jeg skal starte med de. Kanskje bedre å vente til etter jeg faktisk har en ordentlig menstruasjon? Jeg har ikke drukket alkohol på en måneds tid og går på folat, så jeg er hvert fall "klar" sånn sett 🙂 Ser en del av dere temper også. Jeg er litt usikker hvor mye jeg skal begynne med før jeg evt får mensen... Vet ikke hvor lang tid det er vanlig å vente på mensen etter man har tatt ut spiral heller, men det tar vel litt tid iom slimhinnen er så tynn (og kanskje enda tynnere for meg som har hatt den så lenge?). 

 

Jeg kommer uansett til å følge med her inne og evt oppdatere om det skjer noe. Hvor kjøper dere eggløsningstester? Sikkert like greit å kjøpe en bunch med det samme 😄 

Hei! Velkommen :) 

Du starter med eggløsningstester etter mensenslutt, så med engang du får mensen/blødning 1-3 dager burde du ta en test ca annenhver dag frem til eggløsningstesten blir positiv eller frem til neste mens :) 

Om du får mensen betyr det at du har hatt eggløsning men ikke blitt gravid. 

Kan ta litt tid før mensen kommer igang igjen etter prevensjon. Alt fra 1 mnd til 1 år, men de fleste får det ganske kjapt. Jeg gikk på p piller i nesten 10 år å fikk mens 4 uker etterpå :) 

- C har også tatt ut spiral nylig å ble gravid med engang så her er det absolutt store muligheter. Tynn slimhinne blir nok raskt normal igjen hos de fleste :) 

Jeg kjøper på billig tester på nett. Kjøper mange da det er mye dyrere på apoteket. Graviditetstester kjøper jeg også derfra. 

Du kan vente til du får din første mens å starte tempingen 1 mensdag som er dag 1 av syklus :) 

Mange av oss bruker fertility friend appen som er veldig fin :) Den regner ut alt for deg så lenge du noterer tempen din riktig. Du noterer alt. Mengde blod, symptomer, tester og alt. FF gir deg en pekepinn på om du har hatt eggløsning, når den kan ventes, om det er tegn til graviditet osv. Masse gode råd på den appen. Er utrolig fornøyd og så glad for at jeg startet temping :) 

Oppdater gjerne om det skjer noe :) veldig spennende å følge med. 

- M 

 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er med ❤😁

-MAL

Anonymkode: d45b3...826

😄🙏❤️

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest dette tipset i hjelpemiddeltråden «Roibos te - skal drikkes fra første mensdag til eggløsning. Skal styrke slimhinnene sånn at egget skal feste seg bedre» så bestilte jeg en pakke ☺️ Kan vel ikke skade i allefall og jeg er jo glad i te.

 

H

Anonymkode: 08504...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha lest dette tipset i hjelpemiddeltråden «Roibos te - skal drikkes fra første mensdag til eggløsning. Skal styrke slimhinnene sånn at egget skal feste seg bedre» så bestilte jeg en pakke ☺️ Kan vel ikke skade i allefall og jeg er jo glad i te.

 

H

Anonymkode: 08504...0ed

Å så gøy den skal jeg prøve! Skal kjøpe på helsekost butikken etterpå. Tror du de har det der? Får mens i dag tror jeg så rekker ikke bestille på nett.

Jeg har begynt å drikke grapefruktjuice fra i dag da det visst også hjelper :) ! 

Takk for gode råd.

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Førstegangs skrev:

IKM og blendahvit strimmeltest. Offisielt ikke gravid. Klar for ny PP💪🏼

Venter mensen selv. Merkelig men jeg får alltid spotting dagen før men er tørt som en flis 😄

- Men er ikke gravid da jeg har kjent menssmerter i 3 dager. Så any moment now 😛 

Jeg er også klar for ny PP 

- M 

 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å så gøy den skal jeg prøve! Skal kjøpe på helsekost butikken etterpå. Tror du de har det der? Får mens i dag tror jeg så rekker ikke bestille på nett.

Jeg har begynt å drikke grapefruktjuice fra i dag da det visst også hjelper :) ! 

Takk for gode råd.

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Jeg vet ikke, jeg bor litt i utkantstrøk for å si det mildt så jeg har bestilt min på nettet, fra Stockfleths ☺️ 

*H

Anonymkode: 08504...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke, jeg bor litt i utkantstrøk for å si det mildt så jeg har bestilt min på nettet, fra Stockfleths ☺️ 

*H

Anonymkode: 08504...0ed

Aha 😛 da skal jeg sjekke Stockfleths om de har :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så klar for å begynne å teste 😁 Men jeg er bare 6 dpo så det er aaaltfor tidlig😅

-MAL

Anonymkode: d45b3...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så klar for å begynne å teste 😁 Men jeg er bare 6 dpo så det er aaaltfor tidlig😅

-MAL

Anonymkode: d45b3...826

Åå, kjenner meg sånn igjen 😅 Hva er det med den overdrevne testetrangen?

Har så ufattelig lyst til å ta en test nå selvom vi bomma på EL og sjansen er så og si null. 

Jeg overtenker også mye, så har allerede blitt bekymret for om jeg blir gravid i mai, så vil jeg ha et problem med bunaden min neste år 😂😂 Snakk om å ta både gleder og sorger litt vel på forskudd. 

H

Anonymkode: 08504...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åå, kjenner meg sånn igjen 😅 Hva er det med den overdrevne testetrangen?

Har så ufattelig lyst til å ta en test nå selvom vi bomma på EL og sjansen er så og si null. 

Jeg overtenker også mye, så har allerede blitt bekymret for om jeg blir gravid i mai, så vil jeg ha et problem med bunaden min neste år 😂😂 Snakk om å ta både gleder og sorger litt vel på forskudd. 

H

Anonymkode: 08504...0ed

Dere er ikke alene! Jeg skammer meg over at jeg allerede har kjøpt et par plagg til når/om jeg blir  gravid 🙈 Jeg er ikke gravid engang! 😂 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en eggløsningstest i kveld, for morro skyld (+ jeg har ikke graviditetstest😅), og den er sterkere i dag enn hva den var for 4 dager siden🤔 I tillegg så sitter jeg med litt menssmerter i kveld. Eller kan det være festesmerter? 🥰

Er nok bare tull alt sammen. Er som sagt bare 6 dpo.

-MAL

20190423_194949.thumb.jpg.45da351d5e78215c0985198b53764d94.jpg

Anonymkode: d45b3...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...