Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
20 timer siden, Hentacruel skrev:

Hvorfor sutre på et kvinneforum om det, er det trøst du er ute etter? Du er litt av en mann. 

Uansett hvor underlig han måtte høres ut, så er nå en gang spørsmålet rettet til kvinner. Ville sånn sett vært rart å stille det på et "manneforum"?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, ThotSlayer said:

LOL som om norske kvinner aldri gifter seg med menn for penga

Tror du fotballfrue hadde gifta seg om han var fattig?

Hvorfor tror du at ressursterke menn får flere kull med barn og blir resirkulert? 

Åja, det er fordi norske kvinner er mer opptatt av "kjærlighet" LOL

+1

Norske kvinner er mer opptatt av mannens penger enn de aller fleste andre kvinner på denne jord.

Kommentarer som den til AB over, er rett og slett rasisme. Ikke noe annet.

Anonymkode: e44c9...c31

• Liker 2
Gjest ThotSlayer
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker said:

+1

Norske kvinner er mer opptatt av mannens penger enn de aller fleste andre kvinner på denne jord.

Kommentarer som den til AB over, er rett og slett rasisme. Ikke noe annet.

Her er greia:

Norske kvinner svartmaler andre kvinner fordi de ikke liker konkurranse, og at de ikke liker at denne trenden sprer seg. De vil ikke ha disse mennene, men de vil heller ikke at noen andre skal ha de.

Fakta er at norske menn er utrolig attraktive i utlandet, ikke bare fordi de er ressursterke, men fordi de er langt bedre personer enn de mennene i sitt eget land. Norske menn er de som gjør mest husarbeid av alle menn, og er de som stiller opp mest. Norske kvinner skjønner ikke eller ser ikke dette, og fortsetter bare å sette lista høyere og høyere for hvert år som går. 

Jeg støtter ikke utnyttelse av fattige damer i andre land. Hvis du som mann skal finne deg noen, sørg for faen å ikke utnytte henne eller påføre henne unødvendig lidelse. Ikke vær et rasshøl mot en du hevder å elske. Men jeg vet at mange menn har gode intensjoner og behandler damene sine bra. Klart man har noen råtne egg i ny og ne, men de aller fleste er fornøyde og behandler dama bra.

Det er ikke uten videre at jeg anbefaler alle menn jeg prater med å se utenlands, for da bedrer de sine odds for å lykkes. Og så får man løftet noen ut av fattigdom. Win-win.

Endret av ThotSlayer
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, ThotSlayer skrev:

Her er greia:

Norske kvinner svartmaler andre kvinner fordi de ikke liker konkurranse, og at de ikke liker at denne trenden sprer seg. De vil ikke ha disse mennene, men de vil heller ikke at noen andre skal ha de.

Fakta er at norske menn er utrolig attraktive i utlandet, ikke bare fordi de er ressursterke, men fordi de er langt bedre personer enn de mennene i sitt eget land. Norske menn er de som gjør mest husarbeid av alle menn, og er de som stiller opp mest. Norske kvinner skjønner ikke eller ser ikke dette, og fortsetter bare å sette lista høyere og høyere for hvert år som går. 

Jeg støtter ikke utnyttelse av fattige damer i andre land. Hvis du som mann skal finne deg noen, sørg for faen å ikke utnytte henne eller påføre henne unødvendig lidelse. Men jeg vet at mange menn har gode intensjoner og behandler damene sine bra. Klart man har noen råtne egg i ny og ne, men de aller fleste er fornøyde og behandler dama bra.

Det er ikke uten videre at jeg anbefaler alle menn jeg prater med å se utenlands, for da bedrer de sine odds for å lykkes. Og så får man løftet noen ut av fattigdom. Win-win.

Det har aldri slått deg at norske kvinner ikke svartmaler andre kvinner men at kvinnene blir utnyttet fordi de er fattige ..? 

Jeg liker heller ikke damer som drar på sexturisme til fattige land, så det er en ganske prinsipiell greie. 

Anonymkode: 089db...e97

• Liker 3
Gjest ThotSlayer
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det har aldri slått deg at norske kvinner ikke svartmaler andre kvinner men at kvinnene blir utnyttet fordi de er fattige ..? 

Jeg liker heller ikke damer som drar på sexturisme til fattige land, så det er en ganske prinsipiell greie. 

Poenget er at de ikke har noen bevis eller hold for at disse kvinnene blir utnyttet. Det er bare noe de antar og det er feil. De velger å spre skam og skape en myte som ikke er sann. Vis gjerne til noe som underbygger at disse kvinnene blir utnyttet som du sier.

Ja, vi kan være enige der. 

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Blondine skrev:

Vær alene, sutrende selvgode mann.

Et type svar man aldri ser når kvinner sier de gir opp menn.

Anonymkode: accec...499

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Poenget er at de ikke har noen bevis eller hold for at disse kvinnene blir utnyttet. Det er bare noe de antar og det er feil. De velger å spre skam og skape en myte som ikke er sann. Vis gjerne til noe som underbygger at disse kvinnene blir utnyttet som du sier.

Les litt statistikk fra voldsmottak og kvinnehus. «Postordrebruder» er overrepresentert. Det er en grunn til at regelverket har gjort det mer vanskelig å gjennomføre ekteskap med noen fra et fattigere land. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overfladisk. Dere pene, tynne er i mindretall. Vi menn er ikke noe bedre. Faktisk verre.

Er lei av å date dere. Kravstore, forventningsstyrt, selektive. Vi menn må kjempe for dere. Kvinner sitter med alt for mye makt.

Jeg er en meget kjekk mann, med stram rumpe, pent ansikt og tjener veldig mye. Har "alt". Er snill, utadvendt og får masse oppmerksomhet.

Men i dagens samfunn kan dere fly rundt og styre deres eget liv. Hvorfor skal jeg satse på en fast partner? Store krav, dyrt, høye forventninger, usikker fremtid (statistikker,  kvinners likestilling etc.)

Dere gjør som dere vil.

Hvorfor være med en kvinne?

Anonymkode: e1950...35c

Du gjør kvinner bare en tjeneste ved å holde deg unna. Siden du mener vi ikke engang har rett til å styre vårt eget liv. Fy faen! 

Anonymkode: f0364...e34

• Liker 6
Gjest ThotSlayer
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Les litt statistikk fra voldsmottak og kvinnehus. «Postordrebruder» er overrepresentert. Det er en grunn til at regelverket har gjort det mer vanskelig å gjennomføre ekteskap med noen fra et fattigere land. 

Finner ikke disse tallene du snakker om har du en kilde jeg kan lese meg opp på? 

Endret av ThotSlayer
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Står det i den statestikken at de er postordrebruder, eller er det fordommene dine som har fortalt deg det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, ThotSlayer skrev:

Finner ikke disse tallene du snakker om har du en kilde jeg kan lese meg opp på? 

Utenlandske kvinner holder ut volden for å bli i Norge

Krisesentersekretariatet mener treårsregelen for opphold i Norge gir nordmenn en enorm makt over sin utenlandske ektefelle. Kvinner i voldelige forhold tør ikke bryte ut i fare for å bli sendt ut av landet.

https://www.nrk.no/norge/_-utenlandske-kvinner-holder-ut-volden-for-a-bli-i-norge-1.13181170

« 

Russland-kampanjen: Brud til bruk og kast

Norske menn driver kynisk utnytting av russiske kvinner, med god hjelp av norsk lov. Kvinnene må holde ut i tre år for å få oppholdstillatelse, hvis han gidder å ha henne så lenge, da»,

https://amnesty.no/russland-kampanjen-brud-til-bruk-og-kast

« Sammendrag
Undersøkelsen som presenteres i rapporten er basert på en kvantitativ del der krisesentrene har fått tilsendt et spørreskjema som gjelder utenlandske kvinner gift med norske menn, og en kvalitativ del der medarbeidere ved krisesentrene er blitt intervjuet pr telefon om samme problemstilling. Det fremkom av undersøkelsen at flere krisesentre har sett en sterk økning av denne gruppen kvinner de siste to - tre årene. De fleste kvinnene kom fra det tidligere Sovjetunionen og fra Sørøst-Asia. Økningen var mest merkbar i Nord-Norge, især Finnmark, og på nordvestlandet. Pedofiles import av barn under dekke av ekteskap med barnas mødre blir også berørt. I den andre delen av undersøkelsen ser vi nærmere på målgruppens rettssikkerhet i forhold til politi, innvandrermyndigheter, og ulike deler av hjelpeapparatet. En finner at manglende kunnskaper om målgruppen og deres spesielle problemer samt dårlige rutiner medfører at rettssikkerheten ikke blir ivaretatt godt nok. Kvinnene får heller ikke god nok hjelp i det kommunale hjelpeapparatet, noe som dels skyldes for dårlige kunnskaper, dels manglende ressurser. På en del krisesentre er det behov for mer kompetanse, og alle sentrene trenger mer ressurser. Det foreslås en rekke tiltak for å bedre situasjonen, bl a forbedring av politiets rutiner for anmeldelse og avhør, endringer i Utlendingsforskriften, bedre tilgjengelighet til informasjon om målgruppens rettigheter, økte ressurser til krisesentrene, samt videre forskning på disse problemstillingene». 

http://www.krisesenter.com/backup240616/filer/pdf/materiell/Drommen-om-det-gode-liv.pdf

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står det i den statestikken at de er postordrebruder, eller er det fordommene dine som har fortalt deg det?

Det står godt dokumentert i flere artikler det gitt. 

AnonymBruker
Skrevet

Sånt skjer, ingen som har nektet for det. Noen menn er rasshør.

Men du kan ikke dømme forhold basert på det. De aller fleste er naturligvis ikke slik.

Gjest ThotSlayer
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker said:

-snip

Den eneste kilden som er god er den første. Jeg kan godt fortelle deg hvorfor det du sier er feil. I den artikkelen henvises det til ca 400 stk årlig som oppsøker krisesentrene. Av 4000.

Er det riktig å hevde at de 90% som ikke ender opp på krisesentrene blir utnyttet av mennene sine? At menn er vodelige mot de? Kan være greit å ikke generalisere for hardt eller tro på myter en gang i blant.

De aller fleste menn som henter seg en kone fra utlandet har gode intensjoner og behandler de godt. 

Endret av ThotSlayer
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Den eneste kilden som er god er den første. Jeg kan godt fortelle deg hvorfor det du sier er feil. I den artikkelen henvises det til ca 400 stk årlig som oppsøker krisesentrene. Av 4000.

Er det riktig å hevde at de 90% som ikke ender opp på krisesentrene blir utnyttet av mennene sine? At menn er vodelige mot de? Kan være greit å ikke generalisere for hardt eller tro på myter en gang i blant.

De aller fleste menn som henter seg en kone fra utlandet har gode intensjoner og behandler de godt. 

Det er godt dokumentert i forskning at kvinner som importeres til Norge for ekteskap har langt høyere risiko for å bli utsatt for vold. Du får kilder fra amnesti, krisesenter og NRK. At du driter oppi det sier litt om deg. Snakk om å ikke være mottagelige for informasjon og kunnskapsformidling og snakk om å være NAIV! 

Du vil jo ikke forholde deg til sannheten om den så dreit en svær bæsj i kjeften på deg. 

Og du: husk at 400 stk årlig representerer en stor del av denne gruppa kvinner, da det åpenlyst er flere etnisk norske kvinner i Norge, enn «importbruder».  At utenlandske kvinner representerer en så stor del av kvinner som søker hjelp i kvinnehus betyr at de åpenlyst er mer utsatt for vold enn norske kvinner, da gruppen norske kvinner er en langt større prosent av befolkingen enn utenlandske kvinner. Og ja: Av de utenlandske kvinnene er det en enda større andel av dem som er gift med ikke-etniske norske menn som er representert. Altså utenlandske kvinner gift med ikke etniske nordmenn (utenlandske menn) er største gruppe. Utenlandske kvinner gift med norske menn er nest største gruppe, og norske kvinner gift med norske menn er minst. (Enda de representere den største delen av befolkningen).

• Liker 4
Gjest ThotSlayer
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er godt dokumentert i forskning at kvinner som importeres til Norge for ekteskap har langt høyere risiko for å bli utsatt for vold. Du får kilder fra amnesti, krisesenter og NRK. At du driter oppi det sier litt om deg. Snakk om å ikke være mottagelige for informasjon og kunnskapsformidling og snakk om å være NAIV! 

Du vil jo ikke forholde deg til sannheten om den så dreit en svær bæsj i kjeften på deg. 

Og du: husk at 400 stk årlig representerer en stor del av denne gruppa kvinner, da det åpenlyst er flere etnisk norske kvinner i Norge, enn «importbruder».  At utenlandske kvinner representerer en så stor del av kvinner som søker hjelp i kvinnehus betyr at de åpenlyst er mer utsatt for vold enn norske kvinner, da gruppen norske kvinner er en langt større prosent av befolkingen enn utenlandske kvinner. Og ja: Av de utenlandske kvinnene er det en enda større andel av dem som er gift med ikke-etniske norske menn som er representert. Altså utenlandske kvinner gift med ikke etniske nordmenn (utenlandske menn) er største gruppe. Utenlandske kvinner gift med norske menn er nest største gruppe, og norske kvinner gift med norske menn er minst. (Enda de representere den største delen av befolkningen).

Jeg henger meg opp i generaliseringen om at det å hente seg en kvinne fra utlandet medfører at de automatisk blir utnyttet.

Tallene taler imot deg. Selv med mørketall på 100%, så ville det vært 4 av 5 menn vært gode mot sine partnere. 

Du har ikke noen hold i å hevde at kvinner flest blir utnyttet, og at menn som henter seg en kvinne fra utlandet utnytter henne. Ja, de er overrepresentert på krisesenterne, men som du sier så er det også mange 2 generasjons innvandrere som henter seg en kone fra hjemlandet (godkjent av mor og far), og så behandler de henne elendig.

De jeg velger å fokusere på når jeg mener menn som henter seg kvinner fra utlandet (typ thailand, brazil osv) er etniske nordmenn. Så selv i ditt innlegg så bekrefter du faktisk mine argumenter.

Jeg har ikke sagt at det ikke forekommer partnervold og utnyttelse av utenlandske kvinner, jeg er bare uenig i omfanget, og at det skal være en grunn til å trekke en større slutning.

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste du kan få ut av den statestikken er at folk som er rasshøl og vil utnytte noen, går etter de som er lettest å utnytte og som er i en sårbar situasjon.

Jeg skjønner ingenting av hva dette har med menn som finner seg kjæreste i utlandet. Mennene nevnt over er en ørliten brøkdel av alle menn.

• Liker 1
Gjest ThotSlayer
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det eneste du kan få ut av den statestikken er at folk som er rasshøl og vil utnytte noen, går etter de som er lettest å utnytte og som er i en sårbar situasjon.

Jeg skjønner ingenting av hva dette har med menn som finner seg kjæreste i utlandet. Mennene nevnt over er en ørliten brøkdel av alle menn.

Videre skjønner hun ikke at nordmenn har et godt rykte i thailand. Tror du ikke thaidamer snakker sammen? Hvis det var slik at nordmenn systematisk utnyttet og behandlet kvinnene sine dårlig, så hadde de også fått det ryktet internasjonalt hvor norske menn drar for å date disse kvinnene. Norske menn er ettertraktet for en grunn. Utover det at de er ressursterke. 

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fy faen, hvordan våger kvinner å gjøre som de vil 👹

Mannen min er innadvendt, tjener ikke mye, men han har selvironi og er lun og varm. Penger er det som er minst viktig. Det viktigste er å ha omtrent like verdier, ha samme humor og være opptatt av å forstå og støtte hverandre. 

En mann som ser på kvinner slik du gjør, ts, ville jeg aldri valgt som partner. Det er viktig at en partner forstår at mennesker er mer komplekse og sammensatte enn at man burde være sur på dem når de ikke går automatisk etter høy lønn og en pen rumpe. 

Anonymkode: 1ce2b...b76

Meget godt sagt. Ham fremstiller det han sier på en måte som at kvinner burde vært kuet.

Anonymkode: 1312e...e57

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, ThotSlayer skrev:

Jeg henger meg opp i generaliseringen om at det å hente seg en kvinne fra utlandet medfører at de automatisk blir utnyttet.

Tallene taler imot deg. Selv med mørketall på 100%, så ville det vært 4 av 5 menn vært gode mot sine partnere. 

Du har ikke noen hold i å hevde at kvinner flest blir utnyttet, og at menn som henter seg en kvinne fra utlandet utnytter henne. Ja, de er overrepresentert på krisesenterne, men som du sier så er det også mange 2 generasjons innvandrere som henter seg en kone fra hjemlandet (godkjent av mor og far), og så behandler de henne elendig.

De jeg velger å fokusere på når jeg mener menn som henter seg kvinner fra utlandet (typ thailand, brazil osv) er etniske nordmenn. Så selv i ditt innlegg så bekrefter du faktisk mine argumenter.

Jeg har ikke sagt at det ikke forekommer partnervold og utnyttelse av utenlandske kvinner, jeg er bare uenig i omfanget, og at det skal være en grunn til å trekke en større slutning.

Dette er din egen kommentar

46 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Her er greia:

Jeg støtter ikke utnyttelse av fattige damer i andre land. Hvis du som mann skal finne deg noen, sørg for faen å ikke utnytte henne eller påføre henne unødvendig lidelse. Ikke vær et rasshøl mot en du hevder å elske. Men jeg vet at mange menn har gode intensjoner og behandler damene sine bra. Klart man har noen råtne egg i ny og ne, men de aller fleste er fornøyde og behandler dama bra.

Jeg skriver da: 

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- Fordi JEG som norsk kvinne har faktisk GIDDI å sittet å lest denne statistikken. Jeg har ALDRI hevdet at ALLE som blir sammen med noen fra et fattig land er jævlig med dem men at det forekommer i høyere grad enn ønskelig. Så stapp stråmann argumentasjonen din en viss plass. 

Videre i tråden hevder du at:

44 minutter siden, ThotSlayer skrev:

!!!

FYFAEN jeg blir så dirrende forbanna.

Jo det er MASSE forskning på dette og NEI det handler ikke om MINE «mindreverdighetskomplekser» eller at jeg forsøker å «spre skam» og NEI jeg sier ikke at ALLE som blir sammen med noen fra utlandet er slemme, men FAKTA er at UHELDIG MANGE DESVERRE blir behandlet dårlig og at tilogmed PEDOFILE importerer kvinner for å utnytte barna hennes. Du må FAEN MEG SLUTTE å gjøre ALT til en kjønnskamp mot norske kvinner og TÅLE å se på FAKTA og TÅLE å forholde deg til virkeligheten som alle oss andre! Du er faen meg heselig ego når du forsøker å BAGATELLISERE og FORNEKTE noe som faktisk er et reelt problem!!

Jeg som norsk kvinne gir da FAEN i om menn vil bli sammen med noen fra et annet land, jeg er faktisk lykkelig godt selv med noen fra er annet Skandinavisk land. Men å lese rapporter om VOLD, OVERGREP OG MISBRUK og se en DOTT på Internett FEIE DETTE UNDER TEPPET og late som om det er en LØGN norske kvinner FINNER PÅ, er faen meg bunnen av hvor lavmål og DUM man kan akseptere folk å være!!! 

LES EI JÆVLA BOK! 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...