Gå til innhold

Påvist lavt stoffskifte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På deg selv kjenner du absolutt ingen.

Jeg holder meg langt unna stoffskifteforumer og slikt da jeg synes mange der kan bli litt...... ja, i overkant alternative og detaljorienterte og ekstremt opphengt i sykdommen sin.

Men om du har rett, så har jammen jeg hatt feil diagnose i 20 år og virkelig gjort mye feil på veien. Du sier jo man ikke trenger en tilrettelagt hverdag - så jeg må jo rett og slett ha feil diagnose da i følge deg.

Jeg tar nemlig Levaxin i henhold til rett dose og tester jevnlig - og jeg vet for et faktum at jeg kun har en halv kjertel, så akkurat det vet vi. Men livet ble aldri det samme igjen, selv om det er mye bedre nå enn det var. Men da var jeg 100% ufør.

Så: hvilken diagnose har jeg da, siden jeg ikke har blitt helt frisk?

Legene finner nemlig ingenting annet. Og alt stemmer overens med hypotyreose - inkludert utredning og operasjonen jeg fikk. 

You tell me, gleder meg maksimalt til fasiten kommer og jeg endelig kan gjøre alt som jeg kunne før jeg fikk sykdommen - mannen min ville nok også blitt veldig fornøyd, for da ble ikke bare jeg friskere men også tanten hans som er ufør som følge av dette :) 

 

Anonymkode: 04a4d...467

Halv kjertel er ikke normalen da😉

Anonymkode: 3c6ea...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har det selv. Det er da virkelig ingen krise-diagnose.

når det er sagt: kom kreftene tilbake, og alle tegn på nedstemthet ble borte. Ta medisinen, så er du helt vanlig etter en uke igjen.

Anonymkode: 3c6ea...2be

Øh, dette høres for godt ut til å være sant? 

Har tatt armour siden januar. Merker svært lite bedring. TSH over 8 sist vi sjekket.

er så trøtt at jeg ikke orker noe selv etter 8 timers søvn. 

Anonymkode: a12f5...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sliten og m hjertebank. Er det vanlig etter oppstart av medisin?

Anonymkode: a12f5...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2019 den 0.11, AnonymBruker skrev:

Veldig sliten og m hjertebank. Er det vanlig etter oppstart av medisin?

Anonymkode: a12f5...864

Jeg får det når jeg øker. Får det også hvis jeg blir overmedisinert, men som sagt når jeg øker i en overgangsperiode til ting faller litt på plass igjen. Gi det noen uker :) 

Anonymkode: c854c...a7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2019 den 21.02, Krakilsk skrev:

Du ble frisk etter 6 dager, altså på kortere tid enn medisinens halveringstid? 

Ikke meg du svarer, men du trenger åpenbart å lese deg litt opp på farmakokinetikk?

Halveringstid har ikke veldig mye med absorpsjon og biotilgjengelighet å gjøre, og er ingen determinant for hvor rask effekten er. 

Anonymkode: 18748...26c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du svarer, men du trenger åpenbart å lese deg litt opp på farmakokinetikk?

Halveringstid har ikke veldig mye med absorpsjon og biotilgjengelighet å gjøre, og er ingen determinant for hvor rask effekten er. 

Anonymkode: 18748...26c

Du har helt rett i at jeg ikke vet noe særlig om farmakokinetikk, og jeg er glad for å lære nye ting, så takk for at du retter meg :) Men om halveringstiden ikke er avgjørende for hvor rask effekt man får, hva er da grunnen for  "Etter at riktig vedlikeholdsdose er funnet, tar det måneder før pasientens plager blir borte"?

Sitat fra denne artikkelen

,https://tidsskriftet.no/2002/04/tema-thyreoidea/behandling-av-hypotyreose

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag begynner jeg på levaxin! 

Tok en halv dose i dag samt laveste dose armour. 

Mer spent på virkningen. Når kan jeg merke forskjell ? 

Har tåkehjerne og hodepine atm...

sov 8 timer i natt. Sliten og trøtt. Som alltid de siste 10 årene..

Anonymkode: a12f5...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen veteraner kan svare meg:) Sonjas stoffskifte forum er jo ikke aktivt. 

Anonymkode: a12f5...864

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææ leser på nevnte forum at man kan gå opp i vekt av Levaxin??? Dette ønsker jeg virkelig ikke !! Hva kommer det av?

Anonymkode: a12f5...864

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og levaxin inneholder laktose - WHY 

Anonymkode: a12f5...864

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Binyretretthet og lavt stoffskifte henger visst sammen 

Anonymkode: a12f5...864

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har lavt stoffskifte. Man KAN blir frisk fra det. Men det kreves en innsats i forhold til ernæring. 

https://www.google.no/amp/s/tunmed.blog/2017/02/15/ingvild-spiste-seg-frisk-fra-lavt-stoffskifte/amp/

Anonymkode: 781f0...b0e

Takk. Ja, for det som plager meg m medisinene er at de BEHANDLER / FJERNER SYMPTOMENE IKKE ÅRSAKEN OG DET ER IKKE GODT NOK FOR MEG !!!! 

Så takk for link !!! 

Ts

Anonymkode: a12f5...864

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håranalyse! Lavt stoffskifte kommer av ubalanser i kroppen. Med håranalyse får du veiledning og behandling spesielt tilpasset din biokjemi. 

Anonymkode: 5dac2...87e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har merket hudendringer som tykkere og akkurat som det er lim under huden etter at de fikk påvist lavt stoffskifte?

Anonymkode: 90369...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har merket hudendringer som tykkere og akkurat som det er lim under huden etter at de fikk påvist lavt stoffskifte?

Anonymkode: 90369...43c

Jeg har forhøyet TSH og det verste symptomet mitt er huden... Den er blitt veldig fortykket og ''seig'' på en måte..

Anonymkode: 90369...43c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har lavt stoffskifte. Man KAN blir frisk fra det. Men det kreves en innsats i forhold til ernæring. 

https://www.google.no/amp/s/tunmed.blog/2017/02/15/ingvild-spiste-seg-frisk-fra-lavt-stoffskifte/amp/

Anonymkode: 781f0...b0e

Det står ikke hva hennes stoffskifteproblem skyldtes? 

Om det var feks jod-mangel, så er det jo ingenting nytt med å behandle det problemet med kosthold. Jeg kan også se logikken i å skulle behandle auto-immune lidelser med mat. Eller,  iallefall ikke kaste bensin på bålet i forhold til betennelse, selv om jeg neppe hadde tørt å byttet ut levaxin med kosthold. Akkurat som at jeg heller ikke satser på å behandle endometriosen min utelukket med diett menistedet lar det være en del av en behandlingen 

Men 

Hva skal kostholdet gjøre for de som har lavt stoffskifte som følge av behandling for høyt stoffskifte? Og for sånne som meg, hvor det skyldes bivirkning av et medikament og ikke noen sykdom? Det er klart alle vil føle seg bedre om de spiser sunt, men det er ikke alltid nok for å bli frisk. 

Jeg synes bare at det kan være fint å redegjøre for at lavt stoffskifte ikke er én sykdom med én klar årsak, fordi det ville vært skummelt om noen uten skjoldkjertel leser den artikkelen (som egentlig er markedsføring for en alternativ skole) og tror de kan erstatte levaxin med kosthold. 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håranalyse! Lavt stoffskifte kommer av ubalanser i kroppen. Med håranalyse får du veiledning og behandling spesielt tilpasset din biokjemi. 

Anonymkode: 5dac2...87e

Lavt stoffskifte kan skyldes forskjellige ting, vanligvis jod-mangel og Hashimotos, men og som bivirkning av visse medisiner eller som følgetilstand etter behandling for høyt stoffskifte (med radioaktivt jod eller operasjon). 

Men hva menes egentlig med "ubalanser" i kroppen? Det er så merkelig upresist.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uæææ leser på nevnte forum at man kan gå opp i vekt av Levaxin??? Dette ønsker jeg virkelig ikke !! Hva kommer det av?

Anonymkode: a12f5...864

Aldri hørt om, har derimot hørt om folk som misbruker det for å gå ned i vekt ettersom overdose levaxin gir kunstig høyt stoffskifte med påfølgende vektnedgang 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Krakilsk skrev:

Akkurat som at jeg heller ikke satser på å behandle endometriosen min utelukket med diett menistedet lar det være en del av en behandlingen 

Heihei! Takk for fint innlegg. Viktige poeng!

Selv tar jeg jod, armour og levaxin i en overgangsfase. Vil såklart støtte oppunder behandlingen med diett.

Hvordan behandler du endimetriosen ? :) 

Anonymkode: a12f5...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...