Gå til innhold

Påvist lavt stoffskifte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forsvinner sykdommen ? Eller forsvinner symptomene? 

Behandler medisinen årsaken eller symptomene ? 

Jeg vil behandle årsaken, ikke fjerne symptomene. 

 

Anonymkode: a12f5...864

Nå kan jo lavt stoffskifte skyldes flere ting, men ettersom medisinering oftest er livslang så kan det tenkes at det er symptomene som lindres?

Selvfølgelig vil du heller bli frisk, det vil jeg og, jeg har hatt denne sykdommen i et tiår og hater den intenst. Men jeg forsøker å fokusere på de gode periodene hvor jeg føler meg frisk. Forhåpentligvis vil du respondere så godt på medisin at du føler deg helt frisk og ikke trenger å tenke mer over det enn å huske å ta medisinen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Krakilsk skrev:

Nå kan jo lavt stoffskifte skyldes flere ting, men ettersom medisinering oftest er livslang så kan det tenkes at det er symptomene som lindres?

Selvfølgelig vil du heller bli frisk, det vil jeg og, jeg har hatt denne sykdommen i et tiår og hater den intenst. Men jeg forsøker å fokusere på de gode periodene hvor jeg føler meg frisk. Forhåpentligvis vil du respondere så godt på medisin at du føler deg helt frisk og ikke trenger å tenke mer over det enn å huske å ta medisinen. 

Jeg har så mange spørsmål ...! 

Jeg begynner muligens i ny jobb i juni og håper medisin har klart å gjøre noe for meg innen den tid. 

Jeg har forsøkt studier men klarer det rett og slett ikke!!!! Det er så frustrerende !!! 

Vil medisinen hjelpe på bedre konsentrasjon, mindre negativt tankekjør, bedre energi ? 

 

Anonymkode: a12f5...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke våknet uthvilt på ti år. Er det også typisk for lavt stoffskifte ? Gleder meg til å kunne våkne og møte dagen med energi etter 8 timers søvn og uten den fordømte hjernetåken !!!!

Anonymkode: a12f5...864

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har så mange spørsmål ...! 

Jeg begynner muligens i ny jobb i juni og håper medisin har klart å gjøre noe for meg innen den tid. 

Jeg har forsøkt studier men klarer det rett og slett ikke!!!! Det er så frustrerende !!! 

Vil medisinen hjelpe på bedre konsentrasjon, mindre negativt tankekjør, bedre energi ? 

 

Anonymkode: 

Det er iallefall meningen at det skal hjelpe på konsentrasjon og energi! Negativt tankekjør kan være en ls-ting, men det kan jo og komme av å være syk generelt, om du skjønner? Vanskelig å ikke bli pjusk når man går rundt og føler seg syk og ikke vet om det blir bra snart. Uansett så ville jeg tro det og hjelper på når du begynner å føle deg bedre. Lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke våknet uthvilt på ti år. Er det også typisk for lavt stoffskifte ? Gleder meg til å kunne våkne og møte dagen med energi etter 8 timers søvn og uten den fordømte hjernetåken !!!!

Anonymkode: a12f5...864

Ja! Det er så typisk LS som det blir, det og kalde føtter, lav kroppstemperatur og å være distré. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Krakilsk skrev:

Ja! Det er så typisk LS som det blir, det og kalde føtter, lav kroppstemperatur og å være distré. 

Tusen takk. 

Ja nå kom jeg på en ting til, jeg har alltid lav kroppstemperatur og fryser. 

Og jeg blir aldri kvitt «hvalpe-fettet», har lest at m ls er det vanskelig å bli kvitt fett og bygge muskler - stemmer dette ??? 

Anonymkode: a12f5...864

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2019 den 23.23, AnonymBruker skrev:

Gleder meg veldig til hjernetåken slipper, klarer ikke studere nå, siste prøve viste TSH over 8,0

Anonymkode: a12f5...864

Oj, det er ille!

Jeg kan vel igrunnen garantere deg at du vil få bedring - men for meg blir livet aldri symptomfritt. Iallefall har det innvirkning hver dag etter 20 år (hvorav 15 år på Levaxin). 

Symptomene blir helt på bærtur om jeg er for lav/høy (glemte eksempelvis halve dosen ei hel uke og det kjentes enormt), men helt frisk som før har jeg ikke blitt.

Jeg har endel venner med hypotyreose, og variasjonene er store i form. 

Anonymkode: 04a4d...467

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har så mange spørsmål ...! 

Jeg begynner muligens i ny jobb i juni og håper medisin har klart å gjøre noe for meg innen den tid. 

Jeg har forsøkt studier men klarer det rett og slett ikke!!!! Det er så frustrerende !!! 

Vil medisinen hjelpe på bedre konsentrasjon, mindre negativt tankekjør, bedre energi ? 

 

Anonymkode: a12f5...864

Det kan bedre, men for meg som har optimale og stabile verdier så er disse tingene noe som følger meg fortsatt.

Jeg sliter med søvnkvalitet også - men som sagt er det ikke så ille som før.

Var like dårlig som deg en periode, nå jobber jeg fulltid. Men det koster, og det er ekstra utfordrende etter jeg fikk barn. 

Kapasiteten strekker ikke til, men jeg «faker». 

Anonymkode: 04a4d...467

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og husk at mange blir symptomfrie med levaxin i rett dose. I min slekt har alle kvinnene stoffskiftesykdom (de fleste lavt, noen høyt). Alle lever et godt liv med medisinering, selv om alle må justere dose i ny og ne. Alle blir ikke helt som før, men det kan være lurt å ikke ta alle sorger på forskudd.

Anonymkode: 9c3a9...51d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff mister litt motet . Det er over ti år siden jeg våknet uten å føle meg som et vrak 😰😰😰😰

hva annet kan man gjøre for å bli bedre ???

Anonymkode: a12f5...864

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stått på Levaxin i 3-4 år, har fortsatt ikke funnet riktig dose ( tar nye blodprøver hver 8. uke ) og merker ingen bedring. Håper det funker bedre for deg.

Anonymkode: b1d4a...8af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har stått på Levaxin i 3-4 år, har fortsatt ikke funnet riktig dose ( tar nye blodprøver hver 8. uke ) og merker ingen bedring. Håper det funker bedre for deg.

Anonymkode: b1d4a...8af

Hvorfor i alle dager har du ikke byttet medisin om den ikke virker? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har stått på Levaxin i 3-4 år, har fortsatt ikke funnet riktig dose ( tar nye blodprøver hver 8. uke ) og merker ingen bedring. Håper det funker bedre for deg.

Anonymkode: b1d4a...8af

Å herregud 😩😩😩 huff !!! Bytt lege !!?

Anonymkode: a12f5...864

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff mister litt motet . Det er over ti år siden jeg våknet uten å føle meg som et vrak 😰😰😰😰

hva annet kan man gjøre for å bli bedre ???

Anonymkode: a12f5...864

Ikke mist motet, de aller aller fleste blir mye bedre! Ellers bør du tilstrebe å leve så sunt som mulig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har stått på Levaxin i 3-4 år, har fortsatt ikke funnet riktig dose ( tar nye blodprøver hver 8. uke ) og merker ingen bedring. Håper det funker bedre for deg.

Anonymkode: b1d4a...8af

Samme her, jeg har itillegg prøvd alle kombinasjoner og prøvene blir ikke bra. Går på armour nå. Men jeg klarer dog jobb og studier 150%, pluss barn, men har ingen liv utenom. 

Anonymkode: dac56...711

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, jeg har itillegg prøvd alle kombinasjoner og prøvene blir ikke bra. Går på armour nå. Men jeg klarer dog jobb og studier 150%, pluss barn, men har ingen liv utenom. 

Anonymkode: dac56...711

 

 

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har stått på Levaxin i 3-4 år, har fortsatt ikke funnet riktig dose ( tar nye blodprøver hver 8. uke ) og merker ingen bedring. Håper det funker bedre for deg.

Anonymkode: b1d4a...8af

Dere merker ingen endring fra før dere begynte på medisin ?? 🧐😩

Anonymkode: a12f5...864

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

 

Dere merker ingen endring fra før dere begynte på medisin ?? 🧐😩

Anonymkode: a12f5...864

Jo, jeg var veldig syk! Kom meg ikke engang ut av sengen. Ville besvime hvorenn jeg gikk, kvalm, svimmel, ingen konsentrasjon og oppmerksomhet( dvs trafikkfarlig), redusert kognisjon, nedstemt, kald konstant, var så ille at jeg vurderte å gi fra meg omsorg for barna(👀)... ja. 

Nå fungerer jeg udmerket i forhold, men er langt fra bra. Men har innsett at dette er så bra som det blir, og jeg må lære meg å leve med det. Ingen merker hvor elendig jeg egentlig er, for ingen ser meg etter jobb. Men jeg har fantastiske barn, en givende jobb(og studier)som er verd å slite seg ut på 😊

Anonymkode: dac56...711

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg var veldig syk! Kom meg ikke engang ut av sengen. Ville besvime hvorenn jeg gikk, kvalm, svimmel, ingen konsentrasjon og oppmerksomhet( dvs trafikkfarlig), redusert kognisjon, nedstemt, kald konstant, var så ille at jeg vurderte å gi fra meg omsorg for barna(👀)... ja. 

Nå fungerer jeg udmerket i forhold, men er langt fra bra. Men har innsett at dette er så bra som det blir, og jeg må lære meg å leve med det. Ingen merker hvor elendig jeg egentlig er, for ingen ser meg etter jobb. Men jeg har fantastiske barn, en givende jobb(og studier)som er verd å slite seg ut på 😊

Anonymkode: dac56...711

Ok nå skjønner jeg! Enda godt du føler deg bedre. Jeg er så sliten nå, ennå jeg sover minst 8 timer per natt men TSH tatt sist uke viste 8,7 kan det ha noe m derfor jeg er så utrolig sliten !? Klarer så vidt lage mat, ellers bare sitte i sofa. 

Anonymkode: a12f5...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok nå skjønner jeg! Enda godt du føler deg bedre. Jeg er så sliten nå, ennå jeg sover minst 8 timer per natt men TSH tatt sist uke viste 8,7 kan det ha noe m derfor jeg er så utrolig sliten !? Klarer så vidt lage mat, ellers bare sitte i sofa. 

Anonymkode: a12f5...864

Absolutt!! God bedring 

Anonymkode: dac56...711

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...