Sparkling_Pink Skrevet 24. mai Forfatter #201 Del Skrevet 24. mai For gårdagen Dagens seiere: ta oppvasken og komme meg på butikken Jeg er takknemlig for at jeg mediterer, har fantastiske mennesker i livet mitt, ser fugler fra vinduet mitt og at det går over. Jeg ser fram til å få smake nye typer mat Hva i all verden! Legge ut halve sesongen Bridgerton, og litt utilgjengelig når resten av den kommer. Hallo? Jeg har ikke tida til å se på serier med mindre jeg ligger horisontalt og plaget. En dag går det talentet jeg har på å plukke opp alt av virus over, og da må noen andre ta jobben med å se seriene deres. Vennligst ta dette til følge. Jeg sitter og grunner over noe. De historiene vi har. Eller får, ved å lytte til de. Hvordan kan kvalitetene i fortellerstilen påvirke forestillingsevnen og innlevelsen? Spiller det noen rolle hvordan medium, lengde og oppbygging? Jeg greier ikke lese bøker som er dårlig fortalt. Jeg foretrekker tegneserier for å forestille meg bevegelse, lukt og romfølelse. Jeg avskyr sosialrealisme, det er så pinlig å lese og folk behandler ikke hverandre særlig godt. Jeg har ikke prøvd meg så mye på memoarer, men har nå i det minste utviklet toleranse for å lese over min egen tekst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 24. mai Forfatter #202 Del Skrevet 24. mai Dagens seier: tester ut omlegging av kjøkkenrutiner Jeg er takknemlig for å ha sovnet på gulvet, ha sagt ifra til Svalbardvegen, at Axolotl er stille, at vask ordner en god del, at jeg har matlyst og at tv-en fungerer. Jeg ser fram til å fixe skoene mine Deilig overskyet dag. Sånn hjertelig slapp dag. Det lille jeg gjør nå og da spiller en rolle. Jeg håper naboene er stille i mørket og at jeg er skikkelig pigg i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 25. mai Forfatter #203 Del Skrevet 25. mai Dagens seier: leke meg Jeg er takknemlig for de genuine menneskene jeg prater med, at jeg har gode, ærlige venner, mamma, at jeg får i meg mat og drikke og at det går over. Jeg ser fram til å se hva Svalbardvegen har funnet på Sitte her, sitte der, sitte opp og sittebenk. Forbi en park, der jeg nøye planla lengdene mellom benkene, gjennom et blomsterhav, til hver øy av benking. Sittekunstens glemte høyborg, gulvet, funker også ganske bra. Vinduskarmen er heller ikke helt gæren, er bare om å gjøre å krølle seg helt passe sammen. Den satt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 26. mai Forfatter #204 Del Skrevet 26. mai Dagens seiere: gjøre ting jeg ikke har lyst til og å jobbe jevnt Jeg er takknemlig for at jeg savner folk, har det litt bedre, får i meg mat og drikke, har planer for de neste 6 ukene, nyter sola, meg selv og har instagram. Jeg ser fram til å komme over denne kneika Det er innedag. Uten regn. Det er kjedelig at det ikke er regn. Da tordner det sikkert i natt mens jeg sover. Eller vent. Der forandret værmeldinga seg til bare skyet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 27. mai Forfatter #205 Del Skrevet 27. mai Dagens seier: Hvile jevnlig i løpet av dagen Jeg er takknemlig for pappa, min venninne, at jeg har fått unna fornuftige ting i dag, at jeg har fått sett tordenvær med regnplask og for at jeg drømte livaktig på natta. Jeg ser fram til å finne ut om det blir streik på flyplassene eller ikke Varmen må være samlet opp i bygget, det er kjøligere ute nå, men bygget er hett. Jeg kvikner litt til ut på kvelden, samtidig er jeg sliten. Sånne uthule øyne stirrer tilbake på meg i speilet. Nerveendene brenner, bare øyehulene er svarte, dype huler i kroppen min. Jeg vet det går over, men følelsene er en brottsjø som tar meg og driver meg ut i strømmen mot Gimmugap i store svirvler mellom fortvilelse og håp. Dyster og dystopisk blackmetal kjennes helt passe ut. Litt av gangen, i passe størrelser, med handbrekken på, nærmer jeg meg fremtida mi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 29. mai Forfatter #206 Del Skrevet 29. mai For gårdagen: Dagens seiere: Gå ut mens sentrifugen gikk, hyppige pauser, nådde milepæl i et prosjekt. Jeg er takknemlig for samtalen med Svalbardvegen, fuglene i parken, tordenværet, at jeg har mat, at det kommer tre måsunger i reiret her utfor, at jeg har planer og at det er godt tørke. Jeg ser fram til å føle meg sterk Matvarer levert på døra, fugleglam levert på vinduet. Lo over hele gulvet. Sommer. Det er et duepar. Det har seg sånn, at han maser mindre på hunnen, han klukker til henne, hun klukker til han og de følger hverandre, men det er ikke den evige kurringa etter sex. De er begge i bedre hold, mer glinsende fjær, men det er mest synelig på hoa, hun er ikke pjusk og virrete som de fleste duehunnene. Når de lander utfor her, lander en slags ro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 29. mai Forfatter #207 Del Skrevet 29. mai Dagens seiere: Var effektiv og tilfreds på morraen, har vært jevnt i aktivitet og koblet av jevnt. Jeg er takknemlig for at jeg føler meg bedre, har handlet litt, at jeg kjenner når det blir for mye, har rom for å sørge, har fått høre rykter, samtalen med venninna mi, meldingene med Svarlbardvegen, å ha massert øregangene mine med musikk og har sendt en mail. Jeg ser fram til å få ferdig en milepæl i morgen. Tilstede, jeg kjenner ribbena strekke seg hver gang jeg puster ut. Jeg kjenner hjertet gnistre hver gang jeg puster inn. Strekker meg mot lyset, blendet av dagen, våkner jeg ensom i ei leilighet på hell. Jeg skal nok få ryddet opp, gi meg litt tid, eller tida, den slynger seg litt, kommer, forgrener seg. Som om den har forgrenet seg slik at jeg kan se rett over på en annen gren, som om jeg har levd før, bare tok andre valg. Jeg sitter og ser hvordan den andre grena er forutsigbar, blodig, storslått, mens min egen, her og nå, glir over i fløyelsmørke i det som skal komme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 30. mai Forfatter #208 Del Skrevet 30. mai Dagens seiere: Lage store posjoner mat, kveldstur, sur oppryddingsjobb Jeg er takknemlig for at det er kort vei til butikken, at naboen min er knakende hyggelig, at jeg ser at aktivitet morgen og kveld nytter, at kompis tar telefonen når jeg ringer, at Axolotl sende noen meldinger, at Svalbardvegen er stødig. Jeg er takknemlig for at jeg fikk hvile skikkelig i dag tidlig og at jeg blir dyktigere over tid. Jeg ser fram til å møte pappa Det er en indre dans å høre på musikk. Som farger. Som å puste fritt. Jeg lengter etter å kjenne musikken på kroppen, og har fått vite hvor jeg kan få litt hjelp til dette. Og så er det damsalamanerene, små, digge ting med prikker langs sidene fra besj til mørk brune og jeg hører nessten musikk når jeg står og ser på de. Salamanderene liker sikkert at det regner litt, men mørket i dag tidlig tok meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 31. mai Forfatter #209 Del Skrevet 31. mai Dagens seiere: noe disiplinert første delen av dagen, rom for hvile andre del av dagen Jeg er takknemlig for at det jeg lager er brukandes, at jeg har fått svar angående bo-situasjonen min, at Svaldbardvegen er kommunikkativ av seg, at jeg er klar til neste uke, at mamma har det bra, at jeg har mat og muligheter. Jeg ser fram til å trene styrke Vekkerklokke må vist til for å få satt dagslyset i gang hos meg, det blir tidlig i morgen. Det er med sorg og sitring jeg går over i en fase med noen nye muligheter, det er mye arbeide igjen før ting er på plass. I dag har transporten vært røde - hummer - busser, fyllt av vestkledte smårollinger, deminkledte tenåringer og mer eller mindre påhespete kjærringer i t-skjorter og linbukser til midt på leggen, tett i tett. Sola som rullet inn vinduene og hjulene som rullet for sakte, for det må minst ha vært 50 grader inne i den bussen. Ferskt kokte hjerner som minster settningene midt i og sukker lettet i det en møter utelufta som en kjærkommen brenning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 1. juni Forfatter #210 Del Skrevet 1. juni Dagens seiere: meditere før jeg tok en avgjørelse, roe ned dagen nogelunde tidsnok, tatt oppvasken Jeg er takknemlig for Svalbardvegen, han er godt selskap, berikende kunstopplevelser, svale klær og at det er rolig hjemme i leiligheta mi. Jeg ser fram til å ta ferie Jeg satte på 4 klokker i morges, jeg hørte bare en av de. Jeg ser hundrevis med tiltrekkende mannfolk, men det er bare ett som jeg prater med uten stress. Det er hauger med klær i butikkene, men jeg skal ikke ha noen av de. I Det åttende livet, drar Nino sin vei i ett år uten å si noe til noen, jeg får dårlig samvittighet av bare noen opptatte timer. I Alt som er ødelagt flykter Gretel fra seg selv i 70 år, jeg synes 30 holder for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 2. juni Forfatter #211 Del Skrevet 2. juni Dagens seiere: Jobbe jevnt, hvile effektivt og stelle godt med meg selv Jeg er takknemlig for Svaldbardvegen, at jeg får til, at jeg kan dusje på kvelden og ikke er så kjempesliten etter gåinga i går. Jeg ser fram til å ha det litt kjøligere Hva skal en med klær? Spesielt om jeg søler på de så jeg må skylle de opp. Jeg er svetteklisset på kvelden, sånn gjennombløt i huden, helt og holdent i mitt gode skinn. De neste ukene er planlagt, nå er det bare gjennomføringa. Deriblant styrketrening. Endelig styrketrening. Datamaskinen min lager lyder som tilsier at den nærmer seg slutten på operativ tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 18. juni Forfatter #212 Del Skrevet 18. juni 3.-19. juni 2024 Først logger jeg meg av med uhell, så drar jeg på reise uten datamaskinen, deretter er jeg dårlig. Å ikke poste har gitt noe mindre press i livet mitt. Taknemlighetsoppføringene mine ser ut til å være det viktigste ved dagboka. Det er og en måte å tenke på som jeg har gjort nok til at det går av seg selv. Jeg hører stadig sjeldnere fra Axolotl, mens Svalbardvegen og jeg sakte har kommet nærmere en annen. Jeg har et håp om at jeg skal ha kommet meg nå. Jeg ser og med håp (og terror) på at hele livet mitt kan forandre seg framover, sånn over måneder. For å ikke forstyrre Momentumet jeg er i ferd med å få, er det ikke sikkert jeg lager daglige poster de neste tre ukene heller. Min private logg føres også noe inkonsist for tida. Jeg gir meg selv slæk og det kan hende jeg konkluderer med at det ikke har vært nyttig for fungeringa mi, sånn når jeg har glemt hvor dårlig jeg har vært nå ei lita stund. Jeg har virkelig trengt hvile. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 19. juni Forfatter #213 Del Skrevet 19. juni Takknemlig for: å kunne bikke meg når jeg trenger det, ha vasket klær og kluter, to korte telefonsamtaler, kommet meg på butikken to ganger, ryddet, tørket støv, at sola varmer, at jeg kan gå, at presset i lungene sikkert går over og at Svalbardvegen er sexy. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 20. juni Forfatter #214 Del Skrevet 20. juni Jeg er takknemlig for: vennene mine, de er de beste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 21. juni Forfatter #215 Del Skrevet 21. juni Jeg er takknemlig for dagen med Svalbardvegen. For hjelp med gitaren og for at jeg har tv. Og for at kroppen holder til oppvask og rydding uten pause mellom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 22. juni Forfatter #216 Del Skrevet 22. juni Jeg er takknemlig for å teste et nytt prosjekt, at jeg har samvittighet, at jeg er sulten, har sett på tv-program om neolittiske konstruksjoner, at jeg får gjort endel gøyt og at jeg føler meg avslappet og trygg. Har spurt mamma om hjelp med noe i dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 23. juni Forfatter #217 Del Skrevet 23. juni Jeg er takknemlig for å ha ringt to venner i dag, at jeg bare unntaksvis har smerter, at gulvet kan tørkes over, at måsen kjenner meg og at jeg er trøtt nå på natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 24. juni Forfatter #218 Del Skrevet 24. juni Jeg er takknemlig for mamma i dag. For det administrative arbeidet jeg har fått unna, for prosjektet mitt som ligger etter skjema, men med bedre fremgang enn tidligere prosjekter. For at jeg kan gå, at jeg har sommersko, for at det ikke gjør vont hele tida, for at jeg får i meg nok vann og får ned pulsen, for alt jeg har fått til i dag, og for telefonsissen med bror. For å ikke ha hengt på telefonen i timevis og for at jeg nok finner ei løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 25. juni Forfatter #219 Del Skrevet 25. juni Jeg er takknemlig for samtalene jeg har hatt og arbeidet jeg har gjort i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 29. juni Forfatter #220 Del Skrevet 29. juni Takknemlig for at min venninne tok telefonen selv om hun sov og var dypt medfølende og tålmodig med meg når jeg gråt over at Svalbardvegen sier han ikke blir romantisk interessert i meg. Takknemlig for vennlige, omsorgsfulle folk som takker for at jeg møter opp, selv om jeg for det meste sitter helt stille og er gråblek av sorg😭 Takknemlig for å ha holdt litt igjen på sex og for det som har vært helt skjønne lykkelige stunder. Takknemlig for at jeg er ei erfaring rikere og tålte å springe til kollektivtransporten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå