Gå til innhold

Sparkling_Pink; Dagbok fra 30 mars 2019


Sparkling_Pink

Anbefalte innlegg

Dagens seire: rens av sluk, god stund med meditasjon og brøt opp noen av mine rigide sider så det knaket lett. Ja, for ikke å snakke om hver gang jeg vinner kampen med meg selv og tar en full skrubb i dusjen.

Jeg er takknemlig for tåkeskogen, lesestoffet, avtrekksvifta, min venninne, mamma og pappa, at jeg er deilig, at grytevasken er tatt, at jeg kan gå til butikken og for den lett forrvirrete situasjonen det er å ha kontakt med to mannfolk.

(Den av de som er best på å planlegge, være konsis og gjøre avtaler med meg er den jeg satser på, jeg tror jeg vet hvem det er).

Jeg gleder meg til å gå tur.

Strøbilen. Ære være strøbilen. Den må ha kjørt noen kilometer i vinter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens seier: være snill med meg selv

Jeg er takknemlig for vennene jeg har, isbrodder, gryta mi, for at samtalene i dag har bragt livet mitt fremover og at jeg har fått gjort det jeg trengte.

Jeg gleder meg til reiseplanlegging

Axolotl. Hvordan kom du under huden på meg? Hvordan sov jeg vekk sola som forsøkte å streife huden min? Jeg stavrer både på isen og i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: å gå i motbakke etter å ha pratet med mamma

Jeg er takknemlig for sålene på skoene mine, den fantastiske samtalen jeg har hatt i dag, alt smått jeg har gjort, maten jeg har spist og at jeg skal til lege i morgen.

Jeg gleder meg til å få besøk

Regn, sludd, snø. 1-2-3 av og til 4 og 5 men nesten aldri 6. Helikopterlanding, sentrifuge eller drypp. Tidtrøyte, trøyemangel, trusetomt. Duk, gryteklut eller underlagsbrikke. Skåbånd, rettklipt, stryke-brettet. Mot, møll eller Mons.

Men ingen Axolotl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: å avgjøre at jeg ikke skulle ha besøk

Jeg er takknemlig for at kjøkkenet er ryddet, veskene rene, to prosjekter pakket ned, ett klar til sending, gave klar, badet ryddet, og helt idiotisk ting kjøpt. Det er og helt suverent at legen sa det ikke var farlig og at jeg bare må gro sammen.

Jeg gleder meg til å stå opp i morgen

Ambivalens: ikke om natta, men om dagen. Ellers går og står jeg bedre enn jeg egentlig forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: be om hjelp

Jeg er takknemlig for at bekkenet har holdt, lua stenger lys ute, klemmene, stresset som har dempet seg, minuttene med meditasjon, oppvasken som er tatt og den vakre vinterskogen.

Jeg gleder meg til å gå tur

Noen dager er overveldende. Som 20 garnnøster viklet ut og inn i hverandre. Hodet sorterer endatil bedre på sett og vis. Såfremt lyset er dempet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: min indre dialog trakk tankene mine gjennom noen solide hindre. Kunne sitte i en tett krøll og høre småfuglene mens jeg fortløpende registrerte følelsenes respons på tankene og kom meg gjennom!

Jeg er takknemlig for huskelappene på kjøleskapet, snøen i trærne, hundematen i bakken og alle kråkefuglene som møtte opp. Jeg er takknemlig for maten jeg har, at vi har Internett, for at jeg kom meg opp og for ovnen som varmer. Jeg er takknemlig for arbeidet jeg har gjort og for brøytemannskapet.

Jeg gleder meg til å gå og hente avisa i morgen.

Begynner å bli balansert. Og det uten kjærlighet fra en partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og der feirer dagboka mi 7000 titt!

🎉🎆

 

Hyggelig at du stakk innom! Jeg skriver daglig for jeg trenger tanken på at noen ser det jeg skriver. Akkurat nå skriver jeg stramt strukturert. Har noen indre diskusjoner med meg selv ang. Innhold og tema, men jeg har foreløpig ikke gjort store endringer.

Har en privat logg i tillegg. Udigital og med kråketær. Mesteparten av rælet står der. Dager hvor jeg er sengeliggende, har krøplende smerter, ikke tenker en eneste klar tanke eller har rotet meg bort får dere her se som små dråper av positivitet. Og det kommer fra ei som ikke tror på å tenke positivt.

Ideen kommer fra foredrag med Janette Røseth, hun pratet om livssorg. For de som har fått blande ark fra henne på foredrag, jeg var så svak i hendene den dagen at jeg krøllet arket sammen og tråkket på det. Knadde fibrene inn til en stygg, liten ball med mine halvgode vintersåler. Og satt der helt selvtilfreds etterpå. Arket har jeg nå strøket og hengt på veggen.

Jeg er i 40 årene, leser endel, har utrolig nok ikke slengpupper. Jeg gjør en veldig dårlig jobb med å passere som normal, liker metallmusikk og er hun rare som står og lukter på ting.

Gi meg et hjerte da vel!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: å gå tur opp og ned bakker, samt 25 min meditasjon

Jeg er takknemlig for kontakten jeg får med venninna mi, morgenlyset, gulfargen på Sidensvansene, mitt mislykkete morgenprosjekt, underholdninga på tv, og at jeg har en plan til i morgen.

Jeg gleder meg til å være med familie

Jeg er helt borte i glimtene av mannfolk. Spesielt han på fatbiken. Mr F er stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: å greie å stå opp selv med en dag som var helt på tverke.

Jeg er takknemlig for at jeg kom til å sovne på ettermiddagen, for alt var greiere etterpå. Jeg er ellers takknemlig for alt jeg har greid, at moderne hus er varme, at vi har tv, at jeg har servert slektninger matretter de aldri hadde spist før, at negleklippere og engangsprøyter er mulig å få tak i og at morradagen er ok planlagt.

Jeg gleder meg til å dele opplevelser med noen som betyr mye for meg i morgen.

Sol! Lys. Glitrende. Snø som knaker i strålene. Jeg suger fjellene og skogen inn som om det er blikk mot avkledde mannfolk jeg vil se igjen, som om memoriseringa av lyset og formene er en del av meg. Som en kommentator som kommenterer seg selv, har jeg sukket i overraskelsen av at jeg ikke har hatt gnistregn over netthinna, jeg har sett i lyset. Som om tingenes gang har bøyd av og kosmos skiftet rettning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: å være tilstede

Jeg er takknemlig for vinden og gåturen og selskapet og diskusjonene og maten og alt nytt jeg nesten ikke greier å få med meg i farta. Jeg er takknemlig for kun en runde med hjertebank og kun tre runder med uenigheter med min mor. Jeg er takknemlig for min lyttende venn og at Mr F har latt høre fra seg.

Jeg gleder meg til at dagen i morgen går over

DUNE ligger som en propp, ei demning i sinnet mitt, ei historie som ikke er mi etter at jeg har varmet meg opp i dype stråler av infrarødt bløtt lys. Tennårings Damselen, søker fornuftig ly hos sin far, i all hans stillhet. Og hos meg, i all min skravlethet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: å meditere

Jeg er takknemlig for at dette huset endelig fremstår som et hjem for meg. Jeg er takknemlig for at Mr F kan vise seg konsis, for at veiene er gode selv vinterstid, at jeg har spist ok i dag, at morgendagen er planlagt og at beina er fine etter gåturen i går.

Jeg gleder meg til å se om jeg får hilst på gamle bekjente i morgen.

Måneskive i tre grader ned, gul over blå fjell i stereo. Marduk på full guffe, hvordan kan det ha seg at denne musikken først nådde meg i dag? Misunnelsen jeg føler i det jeg ser glimt av andres liv, hvordan vekslinga mellom oppgaver er uanstrengt, billig, effektiv og enkel. Så sitter jeg sorgfull og stille under yndlingspleddet mitt og reddes fra håpløsheta av vennene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: å be om trøst

Jeg er takknemlig for at jeg henger sammen, at jeg har fått kontakt med flere gamle bekjente, at jeg har fått oversatt en del intensjoner, at jeg har kunne prate fritt, at jeg føler meg trygg og at smerten til slutt slapp taket.

Jeg gleder meg til lyden av is

Jeg snur meg som i en virvel, samme vei, som om drømmene er en vortex jeg klatrer i. Det er spor av sjel her jeg er, og gamle mennesker husker meg, trærne har brutt seg opp i himmelen, i stadig heftigere forgreininger. Jeg liker som vanlig ikke granskogen, monoklasser av tamfrø, som skal dø ilag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: å ordne meg skyss

Jeg er takknemlig for klærne jeg fikk låne, sola, kulden, latteren, varmen om hjertet mitt, lukta av sjokolade, klemmene, at jeg turte å si ifra at jeg ønsker å komme tilbake med annen status, vottene, middagsselskapet og at jeg har en plan for morgendagen.

Jeg gleder meg til å se på at St. Paulian åpner den første blomsten.

Produktannmeldelse. 7 dl mattermos. Svart, ofte litt lunken rundt skrukorka, begynnende varme og gjensidige følelser. To posjoner og ei skje leveres med tilstrekkelig hete selv etter 8 timer på rømmen. Like lek som meg, ikke legg den på skakke og dytt rundt, noen dråper kan komme ut. Alternativt spis opp med en gang og husk knipeøvelsene. Uansett, enkel vaskbar, sympatisk og dyr. Skjeen har hengsler og vil kunne delta i festleker, mens jeg vil ligge i mørket, alene og telle skjelettets sammenføyninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens seier: å ha backupplan og iverksette den

Jeg er takknemlig for lyset, vinden, stillheta, mine venner, varm mat, og at jeg på sett og vis er ajour.

Jeg gleder meg til å dusje

Duuut! Ikke pling. Litt lavere. Dypt i lomma. Mr F satte hjerte på ei melding var beskjeden. Liten ting, stor glede!

Bryter opp gamle disponeringer, litt etter litt. Som ei vårløsning, får det fart og farge etterhvert. Sola varmer på vinterkledde fjell, absorberes inn i støv over snøen og brøytekantene er marmor ei lita uke før de er blitt flytende.

Dommedag virker litt fjernere her ute i distriktene, det er spirende trær, lammetunge søyer, mønstre over havoverflata, tunge øyelokk i aldrende ansikter og gamle tråkk som kan gås opp igjen, eller nye tunneler for midlertidig tåkelegging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: å gjøre unna en god bolk husarbeide tidlig på dagen

Jeg er takknemlig for ordbok på mobilen, at jeg kan være selektiv på folk og underholdning, at tørketromler finnes og at jeg endelig har begynt å få smilerynker.

Jeg gleder meg til å måkke snø i morgen.

Det er noe eget ved å kunne være pleddklump i sofaen, sende meldinger til fantastiske mennesker og kroe meg forran peisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: å komme i gang

Jeg er takknemlig for at jeg har mat i hus, at sola varmer, at jeg husker drømmene mine, at jeg kan ta bilder, at jeg nærmer meg slutten på et prosjekt, fikk trent litt i dag og greide å sende melding til Mr F. Jeg er veldig takknemlig over at aviser diskuterer livet, klima, flørting og potensialet for krig.

Jeg gleder meg til å gå ut med ei venninne

Jeg er nok lagd for å streve, og får små glimt av glede, tilfredshet og lengsler.

Grusen på isen er smeltet inn der bakkene heller sørover. Vindene lukter vår, og det virker som en forløsning bygger seg opp for denne gangen. Mr F har av en eller annen grunn hotlinje inn i livsgleden min, så smått surt jeg har smelter vekk. Mulig jeg må ha huskelapp og slikkelapp med den mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens seier: lage kveldsmat

Jeg er takknemlig for venninnebesøk! Lyset, energien, at tida mi føles meningsfyllt, at jeg ser større helheter, meditasjonen, at jeg ikke har blitt syk denne uka, at det er trygt og stille og at jeg kan stå stødig. Jeg er takknemlig for de menneskene jeg sa takk og forvell til det siste året, og at det ser ut til at Mr F og jeg skal gå godt overens 💖

Jeg gleder meg til de tingene jeg skal gjøre i morgen.

Litt roligere, kan være bedre. Og å få justert dagen etterhvert. Men det er vanskelig å se skjønnhet om jeg går og er opptatt av hvor det er best å tråkke. Er litt lei is og glatt føre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: å ha fått i meg mat

Jeg er takknemlig for lyset og skyggene, at prosjektet er ferdig, at jeg begynner å se voksen ut, at jeg endelig er i gang med styrketrening, at jeg har kamera, at det er stille og at det kommer en dag i morgen.

Jeg gleder meg til å se familie!

Jeg er lagd for å ha det litt strevsomt. Det var voldsomt til søndagsturer som ble tatt samtidig i dag. Noen av de var smørblide naboer med skisko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: å følge rytmen til de andre

Jeg er takknemlig for det jeg har lært, varmen fra vedfyringa, at jeg har hørt fra Mr F, godt selskap, morgenturen min, diskusjonene jeg har deltatt i og skjønnheta jeg har sett i dag.

Jeg gleder meg til å gjøre konstruktive ting i morgen.

Gud, hvilken familie. Hyggelig å ha fått plassert et kjært barndomsminne og fått drapert en drøm på ei dame med moe knær.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: å benytte meg av nyervervet kunnskap

Jeg er takknemlig for frisk luft, speilblankt hav, gode samtaler, mammas optimisme, stødige bein, isbrodder og å spise med fingrene.

Jeg gleder meg til å ordne gave

Dag to, men dagen! Våknet fra en sjeldent opprørende drøm, satt i den lenge, låste øyne, dype avgrunner, mens sola skinte, snøen funklet og skolebussen passerte i et hjertesukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...