Gå til innhold

Sparkling_Pink; Dagbok fra 30 mars 2019


Sparkling_Pink

Anbefalte innlegg

Dagens seier: gjennomført handle-ekspedisjonen

Jeg er takknemlig for ettermiddagsluren min, litt mindre feber, at kompis har fått napp hos et kvinnfolk, at jeg enda har ingefær liggende, at nydelig, fersk kål er å oppdrive og at legen har sett på meg.

Jeg gleder meg til å lese i morgen

Begynner å få noen øyeblikk med håp, pent pyntet med pessregn og støyende sjelemusikk inn i øregangene. Det er kjekt å forvente hodepine, feber og doomstemning, men så uteblir det meste av det.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens seier: holde kjøkkenet

Jeg er takknemlig for vennene mine, for at jeg endelig er sulten, for at jeg kan spise meg gjennom fryseren, for det jeg er nysgjerrig på og på regnvær. Jeg er takknemlig på tolags oppvaskhansker og enlags gleder.

Jeg gleder meg til å spise

Små glimt av rolig glede i musikk, søtladent kliss i film, og muskler som streiker alle veier fordi jeg bruker dem.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: meditere og ta det rolig

Jeg er takknemlig for kompis som var uvanlig pratsom, at jeg er mett, at jeg har god fallteknikk, for turen i skogen, for å våkne opp til hilsen fra Axolotl og for at det regner.

Jeg gleder meg til å lese

Drømmehusene mine, med kryptiske inskripsjoner i gjenglemte pass, kraftige elskere, overmøbelering og altfor lave inngangsdører, skiturer som utagerer ned hjemmelagde hopp, og jeg trodde jeg hadde sovet bort hele dagen når jeg endelig våkner. Folk opp og bort og i mente, tilsvarer ingen i hverdagen, stadig nye jeg drømmer jeg har sex med, er driftene mine som gjør sitt til å rive meg i stykker, peisen som varmer, utenlandsturen jeg aldri kommer meg på, snødrevet over ansiktet, og kjedsomheten i det jeg våkner.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: selvutfoldelse

Jeg er takknemlig for at pappa ringte meg, at jeg har kontakt med nydelige Axolotl, at jeg har mat jeg har lyst på. Jeg er takknemlig for at hodet skrur seg på etter meditasjon og at jeg ajour på kjøkkenet.

Jeg gleder meg til å jakte vårblomster i skogen

Jeg så frosk eller padde i dag! Det var gøy. Samtidig fikk jeg gå og grunne på interessen Axolotl viser meg, om det ikke er ei kjærlighetshistorie som starter med at helten og heltinna innleder ett seksuelt forhold, har jeg troa på at vi begge kan føle en kontakt i framtida som er meningsfull. Jeg lurer på hvordan det utvikler seg, når jeg egentlig er klar til å inngå i et dypt kjærlighetsforhold, men som paddene oppsøker iskaldt vann for å tekkes driftene.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: å se litt lysere på fremtida

Jeg er takknemlig for hilsen fra Axolotl, vårblomstene som er begynt å komme, at jeg har fått stemmen tilbake, at jeg ei stund i dag følte meg sterk og at sansene har roet seg.

Jeg gleder meg til å sove og våkne bedre

I dag var det deilig å se ansiktene til folk, hauger med de, der de passerte meg. En bort gata, dessverre bare bakfra, luktet godt. Lyden av krykker og ujevn gange, og alle minnene fra da jeg selv krykket meg gjennom fortauene i bykjernen. Mange har lurt på hva det er med meg, når jeg er stadig forelsket, det er vist vanlig blant sosiale og lite sky folk å bli lett forelsket. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: jeg har fått til mye i dag, morgentur, husvask, meditasjon. Det beste var trolig å begrense samtalen med min gode venninne, samt å spørre henne noen vanskelige spørsmål

Jeg er takknemlig for menneskene i livet mitt, for at Axolotl er helt nydelig, for at jeg har hatt appetitt, for at det er deilig støyende musikk i ørene mine og at det ser ut som jeg tåler noe trening igjen.

Jeg gleder meg til å teste ny drikkeflaske i morgen

Det virker som at å ha veileder som følger meg i mitt prosjekt med å meditere fungerer, å møte meg selv er nå noe jeg skjønner er en del av greia. Identiteten får rolig rusle etter handlingene jeg gjør. Jeg er fremdeles plantedame, selv om jeg ikke har en eneste stueplante. Jeg er fremdeles rotet, selv om jeg aldri før har hatt så små Doompiles. Det er lenge siden jeg åt normale karbohydrater, jeg drømmer enda om å sette tennene i nybakt brød med store smørklatter og ost på toppen.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens seier: spise godt

Jeg er takknemlig for å ha greid å sitte rolig en hel film, at jeg har hørt fra Axolotl, at jeg har fått en løs avtale med ei venninne, at jeg har kunnet ta det med ro og at det har vært sol. Takk til alle skravlete folk!

Jeg gleder meg til å komme hjem i morgen

Mat smaker i grunnen veldig godt mot midnatt. Jeg liker ellers å se frosk, høre fugler og se på folk. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: småspising store deler av dagen

Jeg er takknemlig for å ha hørt fra Axolotl, for mine åpne, elskverdige foreldre, for venninnene mine som er tilbake fra påskesus, for at butikken er åpen og at oppvasken er tatt. Jeg er takknemlig for at jeg kan gå og for at det er meldt snø og for sengetøyet mitt.

Jeg gleder meg til å være ferdig med arbeidet mitt i morgen

Jeg føler det er enkelt å føle meg i livet når vinden rusker i trekronene, blafrer med takplatene og forsøker å overbevise klærne mine at de er seil. Så ser jeg en mann, nesten hvemsomhelst og han er så fin, luker som blomstereng og skrittene mine når ikke lengre asfalten, jeg er blitt et løv fra i fjor som slynges opp og himmelhvelvingen tar i mot meg mens jeg svever. En dag lander jeg i noens armer, en som får bresynet mitt til å gå i oppløsning, og jeg blir et lite dyr i ei trehule, bare pels og luktesans mens jeg vikler meg inn i den andre og perler små, fornøyde lyder; er alt vinden svakt fornemmer langs trestammene, men den drar videre forvirret over at det ikke er mer som tar bør

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: å stå opp

Jeg er takknemlig for vårlufta, vaskemaskinen, kompis som er skjønn, drømmene mine, at jeg enda kan ta det litt med ro, alt smått og stort jeg har fått gjort i dag og at jeg fikk morgenhilsen fra Axolotl.

Jeg gleder meg til snø!

Meditasjonene antyder at det er stress i livet mitt. Men hva? Kan! Jeg gjøre?

Jeg kjøper meg lykke. Sånn ny dings. Gullfarget.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: Septicflesh reddet meg godt ei stund i dag

Jeg er takknemlig for alle samtalene jeg har hatt i dag, for at jeg kom meg i dusjen, for snøværet, for at Axolotl pratet om neste uke, for maten jeg har spist og for grepene samfunnet har tatt for å regulere seksuell adferd og aggresjon.

Jeg gleder meg til å brette klesvask

Snø. Snø. Snø! Snøøøøøøøøø. Bare litt tungt å gå hjem. Hvitt og smelteklart, snø. Sne, sny, snø. Fram med snøhjertene, søsterklokkene og skinnlua.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: morgenrutinene gjennomført

Jeg er takknemlig for alt jeg ikke har gjort i dag. Jeg er takknemlig for at folket mitt snakker til meg om begynnelsen på ett av mine større prosjekter, for at Axolotl evner å prioritere, for at jeg har magiske lillefingre og har gjort akkurat nok til å få en litt lettere dag i morgen.

Jeg gleder meg til å gi gave i morgen

Bobbleslaps! Et ukjent under i verden. Oppstår der sol og frost har innkapslet lufta i snøen, og snøen smelter mot underlaget, men lufta blir ikke satt fri. Perfekte, tilfeldige, vakkre, bobler som er fanget i sakte skiftende mønstre, som hvalhaiprikker, som om lufta er så fuktig at sværen invaderes av svømmende, eller jeg er sunket så dypt at det jeg kjenner er havets åtseletere som nipper til smakstest. En slik dag, hvor jeg føler det som trøst at jeg trolig kan resirkuleres på ett eller annet vis. Oppløst. Men sola har gjenfunnet meg, og luner over huden, sender varsomme vårkyss, og mumler noe om at jeg har lengsler som jeg lever for å leve.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: å stå opp og å meditere

Jeg er takknemlig for det fellesskapet jeg føler, for at vennene mine er der for meg, for håp og for mat i kjøleskapet. Jeg er takknemlig for at jeg har en stemme og kan bruke den, at jeg har tv og for alle mannfolkene som ser lekker ut!

Jeg gleder meg til å våkne i dagslyset i morgen

Noen dager er mer en indre reise. Jeg minner meg selv på at jeg fikk sjekket om jeg pustet greit, og fikk til svar at det gjorde jeg. Det er ellers mange veier til mål. Om det finnes mål. Og tida, den kommer, kommer varsomt og glitrende, ebber og flyter i pusten. Mine bevegelser og varsomhet mot selvet i det jeg gjør nye ting. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: si ifra hvor jeg er

Jeg er takknemlig for funksjonene på mobilen, at jeg blir klokere, at jeg settes pris på, at jeg er kommet til de kule delene av boka jeg leser

Jeg gleder meg til at det er lyst i morgen

Frosker er kule. Krokus bøyer seg etter et tungt snøfall. Jeg ligger krøllet opp i noe som ligner et rede: to lange jakker, to pledd og tre skinn i en oval fordypning. Sånn leser jeg.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens seier: tilpasse aktiviteten og holde morgenrutinene

Jeg er takknemlig for folk jeg har samtalt med, inneskoene mine, at jeg er frisk, at mat smaker bra og fornuftige leger

Jeg gleder meg til å se krokus i morgen

Så sniker litt lykke seg inn i hverdagen, mellom sukkene over at jeg lengter sånn etter Axolotl. Trærne virker annerledes, men jeg greier ikke se knopper enda. Er det noen måte jeg kan føle sevja på mens jeg rusler forbi morgen og kveld? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Dagens seire: morgenrutinene, kveldsrutinene, greit med mat og gått ut med søpla så snart det var nødvendig

Jeg er takknemlig for flørten jeg har på gang over nett, la meg kalle han Gromme, at det er regnvær nå på kvelden, at jeg har fått litt sol tidlig på dagen, at kjøkkenet er strøkent, at klær er vasket, takk til min gode venninne som ringte meg opp igjen og jeg er takknemlig for tida jeg har meditert.

Jeg gleder meg til å se salamandre i morgen

Når sola klatrer på horisonten og jager disen med iltre stråler, og trærne virker som de drikker av duggen, mens ekorn suser rundt i jakt etter en kjærest og fuglene stemmer i. Jeg tenker et øyeblikk på tante og onkel som jeg har mistet, at det i det minste blir en ledig plass til de i det dere paradiset deres, ved at jeg kun forholder meg til historiene som kan vikles inn i fornuft og tilstedeværelse. Av og til undres jeg om det var en plan med den omvendelsen som aldri skjedde, et brus av kjærlighet som ventet etter en overgivelse jeg aldri kunne ta. Et fjernt, sent barndomsminne, en som lå våken så lenge han kunne for å se på ansiktet mitt, som fulgte meg på klatrerundene opp på berget og dirret når jeg smilte til han. Jeg tror ikke han har glemt meg og nå er han voksen og bor i kjelleren til moren hans, lager musikk ingen hører og lengter etter noe han ikke forteller om.

Endret av Sparkling_Pink
Punktsetting
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seiere: morgenrutinene, skrive og poste brev, mye god mat på kvelden

Jeg er takknemlig for husvertene, NRK, salamandre, at jeg våkner av meg selv, drømmene mine og at jeg har følt jeg har energi i dag.

Jeg gleder meg til å våkne av klokka i morgen

Jeg og sola strålte om kapp i noen minutter i dag tidlig. Jeg fikk teste ut en ny delikatesse i dag og jeg har vært printer-tekniker til den store gullmedaljen. Sola varmer, ulempen er at lyset er nådeløst mot støvet på overflatene. Men det er ikke i dag jeg får gjort noe med det. Jeg bestiger en tind over en smal egg, jeg har bare en egg å følge, ene beinet forran det andre. Det går bra.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens seier: tre liter gryterett

Jeg er takknemlig for mamma, skrittelleren, tv, kjøkkenkrakken, den korte samtalen med Axolotl, prikkene på ryggen til Salamandrene og at mannfolk ser utrolig fine ut i vårsola.

Jeg gleder meg til å finne en passende blodlysende farge i morgen

Rogna og de første buskene er klar til å sprette løvet. Sola truer med å lage nye former i ansiktet mitt, det er en dag av mange dager, blesten tar med seg havlukt, et lite snev av lengsel som skal vokse seg stor i meg. Lage floksler av saftene mine og knystre om oppbrudd.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seire: meditasjonen og satt grenser for en samtale

Jeg er takknemlig for samtalen med Gromme, at det grønnes ute, at jeg føler meg bra når jeg våkner, det jeg får i meg av mat, tida jeg bruker på å se tv, at grytevasken er tatt, at jeg ikke føler meg mer sliten.

Jeg gleder meg til å se vårskogen i morgen

Jeg har egentlig fått gjort viktige ting i dag. Blitt påminnet viktige ting og fått ei klar retning inn i nærmeste framtid. Varmen i været lurer fram smil hos meg, jeg vet ting løser seg selv om det virker umulig akkurat nå. Småting. Som å komme hjem og raskt ha varmmat er noe som ikke kan underdrives.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: gjennomføre planene for dagen

Jeg er takknemlig for mine venninner og familie, om ikke annet har jeg vært tre timer til sammens i telefonen. Jeg er takknemlig for sol og regn, for ettertenksomme gamle damer som går på gresset og klåete ungdommer i parken, for en fotballsupporter som oppdaterte meg på dagens hendelse og på langåpent nærbutikk. Jeg er takknemlig for de rare fornemmelsene inne i meditasjonen og for natur og reiseprogrammene på tv.

Jeg gleder meg til å skravle i det virkelige livet i morgen.

En hyllest til kjøkkenkrakken! Det er ikke å sitte ned, det er å klatre opp, klar, vaglende og med armslag. Det er ikke krakk, det er et dryss av sene og spotlight og glitter, der ingen ser at jeg sitter henslengt i forsøk på å ikke overtelle det ene bekkenet jeg har, og et par ankler som overser tyngdekraften, de hemmelige sidelengse tyngdekreftene blir ikke oppdaget på enda 60 år. I mellomtiden er jeg en pioner, romsterende på et kjøkken der unntaksvise toner av tilfredshet og musikk unnslipper lommene og tørket har tid til å skje i stuelufta.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: spist jevnt og trutt

Jeg er takknemlig for rimelig transport, vennene mine, å få vekket mamma, samtalen med Axolotl, diskusjonene jeg har hatt i dag, reaksjonen gaven jeg ga fikk fram, at vi i dag lever i ei tid hvor hustruen ikke behøver å være mannen underlegen og alt vakkert som glimrer forbi.

Jeg gleder meg til å sitte og se ut over havet

Min venn, så utrolig forstått jeg føler meg, at jeg oppfordrer deg til å ta mer plass. Du vet, kroker å henge tingene på har vi begge, ikke bare du.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...