Jump to content
Sign in to follow this  
Sparkling_Pink

Sparkling_Pink; Dagbok fra 30 mars 2019

Recommended Posts

Sparkling_Pink

Ja, kvinneguiden. Dere vet. Sykusene som går:  1. september, 13. oktober, 4. november, 4 desember, 1. januar, 1.februar, 1.mars

Jeg blir deprimert på p-piller. Jeg er allergisk mot latex. Jeg reagerer på metaller. Jeg er for sensitiv for smurningen på latexfrie. Da er det svingen igjen. Svinging har jeg sluttet med.

Så landet han. Mykt i senga mi. Han luktet som "ikke forlat meg" - lukt. Jeg tror jeg dirret mer enn han. Vi klamret oss fast til hverandre, pelsverket til side, for å mette hud, kvadratmeter med hud. Æresord, det var nærheten, se hverandre dypt inn i øynene som drev oss. En viss ærefrykt, som å stige inn i en katedral, fyllte meg.

Så husker jeg ikke rekkefølgen på sakene. Det må ha vært noe vi hadde gjort før, samme sted, samme vinkel i senga. Samme lys som strøk skygger over huden hans. Sjegget var lengre. Det så jeg i en pause, et åndedrag av tilfredshet. Vendt om 180 grader, fremdeles i armene hans løsnet det. En gang. To ganger. Tre ganger.

Sevja som tyknet til og kunne dras ut mellom fingrene til seigt - langsgående surklende, klart slim. Rytmen i dypet av meg. Jeg ser han inn i øynene. -Shit, sier jeg. - Dette kan være eggløsning.

Fortsetter under...

Sparkling_Pink

Den intense tilfredsheten som trappetrollerer ned ryggraden min mens han forventer at jeg tar stilling til ting ved å bruke hodemuskelene mine. Som beinløft med armene fulle av en våt pose jord for å nå høyden på krukka. Som å stable sammen en nesten skjult logikk til noe synlig. Som motbør for alle minner med menn som snur ved spor av intentligens.

Jeg får gi han et navn vi kan følge; Snuskulken

...

Sparkling_Pink

Noen dager over. Bare noen dager. Hjemme med kvalme på andre døgnet. Det tar ikke av til sjau. Jeg puster meg gjennom det mens sola titter inn gjennom vinduene fra forskjellige sider. Tørker plantene. Vanner plantene. Puster. I dypet av magen en følelse som en mens som snart skal løsne brutalt. Peser.

Huden min som selv som nyvasket lukter musk, dyp krydret musk. Det fester seg i klærne med en gang, jeg forsøker å bytte klær, men det henger ved. Jeg gnir meg inntil dørkarmene og hjørnene og knurrer mot forestillte inntrengere. Ser meg rundt i huset mitt med dyp tilfredshet. Snuser i lufta etter trekk. Distraherer meg selv mens smertene river og huden sprekker opp i hissige, små flak. Et dryss legger seg på innsiden av brillene, over datamaskinen og hvor enn jeg sitter.

I noen glimt snør fremtida mi ned i en evigvarende døs mellom utmattelse og hudbygene som kommer og går. Jeg bygger bariakader i fransk stil under slagrop som "leve folket" og "rett til utdanning for alle", og forestiller meg en hel vegg med mine oppnådde ferdigheter, prosjekter og seire. "Dette skal jeg klare"!

Når jeg har tenkt meg om, setter jeg på poteter og minner meg selv om at det meste går over.

Sparkling_Pink

12 april

I en vase utforbi soverrommet ligger det en gravidetstest. Den er gått ut på dato. Fredagsmorgen hadde ikke noe gyldent preg, og jeg sølte den første urinen rett i do uten å ha plukket med meg testen.

På ettermiddagen fikk jeg det travelt. På do hadde det slått igjennom trusa og truet med å legge et mørkebrunt belegg i buksa. Som en annen stafettløper, tok jeg av i full fart og spurtet med en gnissende toalettpapirklump i buksene til og fra der hvor bindene var å få tak i.

Da jeg fikk igjen pusten og pulsen, kjente jeg. Spor av sorg. Det gikk raskt over til mental bomull og intense smerter. Helga kom således sigende noen timer før tida.

Sparkling_Pink

Transe. Techno. Jeg er intsturmentet, musikken når meg fra underdimensjonerte høytalere på en overoppskrytt Dell i mellomklassesjiktet med ssd og disk. Som varme og kulde på en gang flimrende over ryggsøyla mi. De usynlige duttene mellom mobiltelefon og matster som vaier i smeltevindene, men aldri når fram.

Ryggtavla mi som bølger i gul og rødt med blå i motfase, alene på rommet mitt. Fargene som forsvinner når jeg kjenner kroppene til andre mennesker som er tilstede. Katalogene over lukt som er drefset ut over tilværelsens skrivebord. Jeg vet det ligger regninger her også.

Gravitasjonsbølgene som skyver på meg, lager bremsespor i huden min, skraper opp ansiktet mitt, stolen jeg sitter på som vipper i bevistheta mi. Jeg ser den sitter stille. Flekkene som fester seg langs kinnbeina mine, balonghuden over magen. Begjæret etter han, det brenner i bakgrunnen av et intenst flerrende lys fra hjertet.

Snuskulken har foretatt en av sine forsvinningsnumre.

Sparkling_Pink

Det er en av de mer usansynelige jeg har fått høre. Han hadde forlagt mobilen. Den indre letinga pågikk ettersigende hele helga. Han var i pine, ville prate med meg. Skype, via datamaskinen forteller ei anna historie.

Jeg er glad og vennlig som jeg pleier når han ringer. Han får fyllt opp med kanaler han kan nå meg på uten telefon. Det er som et sakte nett som strammer seg. Glippene hans, heftes sakte sammen fra min side.

Jeg holder nøye tal på kravene. Jeg vet det er enklere uten. Og så er det ikke sikkert jeg kan noe annet enn å sette disse kravene. Om jeg er økonomisk selvstendig, vil det tidsmessige regnskapet, prioriteringene, kunne skape disonanser hvor det er jeg som er den som først og fremst lider.

Hvorfor skal alltid tilværelsens sure oppstøt gjøre seg gjeldende i skriftlig form?

Annonse