Gå til innhold

Hvor mange bøker leser du i løpet av et år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 21.3.2019 den 22.35, SoWhat? skrev:

Skjema? Har litt problem med dialekten din, men forsto det meste! Nynorsk? Ikke lett å forstå for oss " utenfra" men fint å høre

Lydbøker hater jeg 😄 uff

De ødelegger opplevelsen med å leve seg inn i. Veldig forstyrrende for meg

 

Kanskje du leser for lite hvis du ikke kjenner til ordet skjems eller skjemmes? Betyr å skamme seg. Helt gangbar skriftlig norsk.

Anonymkode: 30c54...e22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teller ikke, og glemmer fort hva jeg leser! Bygget opp en stor katalog på bokelskere.no, men der er jeg aldri mer. Har goodreads-appen, men har ikke begynt å bruke den ennå.

Anonymkode: 30c54...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du leser for lite hvis du ikke kjenner til ordet skjems eller skjemmes? Betyr å skamme seg. Helt gangbar skriftlig norsk.

Anonymkode: 30c54...e22

Mulig det 🙂  kanskje jeg må lese mer. Ta meg sammen. 

Hyggelig du. Håper du trives ned det. Sånn ordentlig solstråle 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SoWhat? skrev:

Mulig det 🙂  kanskje jeg må lese mer. Ta meg sammen. 

Hyggelig du. Håper du trives ned det. Sånn ordentlig solstråle 🙂

Jeg oppfattet deg som litt syrlig når du snakket om "dialekt" som er "vanskelig å forstå", når innsenderen skrev et klart og greit nynorsk.... Følte at du gjorde narr av henne, og tok henne litt i forsvar.

Anonymkode: 30c54...e22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg oppfattet deg som litt syrlig når du snakket om "dialekt" som er "vanskelig å forstå", når innsenderen skrev et klart og greit nynorsk.... Følte at du gjorde narr av henne, og tok henne litt i forsvar.

Anonymkode: 30c54...e22

Ok. Da misforsto du meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SoWhat? skrev:

Ok. Da misforsto du meg. 

Det gjorde eg også, tolka tonen din som spydig, men om du genuint ikkje forstod ordet «skjemmes» så er jo det ein ærleg sak. Men «å skjemmes» er jo ikkje nynorsk. Og eg skriv både nynorsk og bokmål, alt etter kva eg føler for. Eg er glad i nynorsk og syntes det er småtrist at så få nyttar det til kvardags og derfor gjer eg det bevisst sjølv, som om mitt vesle bidrag liksom skal hindre språket i å visne heilt 😛 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lill3My skrev:

Det gjorde eg også, tolka tonen din som spydig, men om du genuint ikkje forstod ordet «skjemmes» så er jo det ein ærleg sak. Men «å skjemmes» er jo ikkje nynorsk. Og eg skriv både nynorsk og bokmål, alt etter kva eg føler for. Eg er glad i nynorsk og syntes det er småtrist at så få nyttar det til kvardags og derfor gjer eg det bevisst sjølv, som om mitt vesle bidrag liksom skal hindre språket i å visne heilt 😛 

 

Er vokst opp i Italia jeg skjønner  du. Er ikke alt jeg forstår. Unnskyld. Nynorsk er veldig vanskelig. Men det ser fint ut 🙂 men jeg er vant til bokmål. Og jeg snakker som Jan Thomas. Sikkert ikke det beste det heller. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...