Gå til innhold

Skuffet over å ikke få en push present eller noen anerkjennelse for fødselen :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har fått det med seg. Det er en greie i vår omgangskrets. Jeg har snakket om det før, den og den har fått det og det i pushpresent.

Det gjør det bare enda mer sårende, om han ikke visste hva det var  hadde det vært bedre.

ts

Anonymkode: 84bb1...bc4

Ja men kanskje han ikke ville kjøpe gave fordi han syntes det var en idiotisk tradisjon! Herregud! Nå til dags skal man ha medalje for alt mulig rart..

Anonymkode: 59a6c...9cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skulle være som en takk ja. Jeg har hatt et beinhardt svangerskap hvor jeg stort sett har ligget på sofaen. Han har tatt alt husarbeid, laget mat, tørket tårene mine  og trøstet meg da jeg gråt nesten hver dag under graviditeten. Vi har i tillegg flyttet under graviditeten og det var det i praksis han som gjorde. Så jeg følte virkelig han fortjente en fin gave. 

Han syntes tydeligvis ikke det samme og syntes jeg er dårlig til å føde. 

Ts

Anonymkode: 84bb1...bc4

Meeeeen, du var jo elendig til å føde..!??

Anonymkode: 3dc7b...585

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, solmåneogstjerner said:

Ja, og slik er det. Men anerkjenn jobben kvinnen gjør, som vanligvis er tøffere enn det mannen gjør i svangerskaps/spebarnsoerioden.  Hun sliter gjerne med kvalme,  bekkenproblemer, endringer i kroppen, SELVE FØDSELEN, ammeproblemer,såre bryst, såre sting osv osv. Mannen bør være der som en god støttespiller, utføre praktiske ting som bleieskift, byssing , hente ting osv. Ellers anerkjenne mor for hva hun gjør. 

Ja, nå var det snakk om å gi gave eller ikke.

Hva med å anerkjenne alt det fysiske harde arbeidet oftest menna gjør? De tar sin rolle i samfunnet, akkurat som du burde ta din. (Ikke at kvinner ikke kan gjøre fysisk arbeid) men før så jobbet menna ræva av seg for at kvinner skulle ha mat på bordet. 

Alt dette er bivirkninger av en graviditet,noe vi er fullt klar over idag. Velger du å bli gravid, så våg ikke å bruk dette mot mannen på en slik måte. Snakk om bitch-control. 

Anonymkode: e2aa7...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen har bedt deg ofre alt dette.. Og slik er naturen. Dette er kvinners jobb. Begge kjønn ofret ulikt, slikt er det. Du fortjener ikke noe mer gave en mannen din, for å si det sånn. Selvom han høres litt småteit ut. 

Anonymkode: e2aa7...683

Netopp, det er jo indirekte mannen min som har bedt meg ofte alt dette for hans barn. Hans bidrag i denne situasjonen har jo vært minimal. Nettopp fordi jeg ikke kan outsorce dette til han så syntes jeg virkelig jeg( og alle andre mødre) hadde fortjent en gave og anerkjennelse for denne ekstremt tunge jobben. 

Ts

Anonymkode: 84bb1...bc4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ønsket en gave med omtanke. Jeg har virkelig lagt masse tid penger og energi inn i hans gave. Jeg ønsket at han skulle ha et fint og personlig minne fra vår førstefødte kom til verden.

 Så for meg at han skulle bli overrasket over å få noe, siden det var jeg som hadde vært gravid og født. At han liksom skulle si, «men kjære deg, det er jo du som skal få gave!» i steden får jeg ingenting, og beskjed om at jeg var dårlig til å føde. 

Ts

Anonymkode: 84bb1...bc4

Ja men så ta tilbake den jævla gaven du ga han da, siden du er så sur for å ikke få noe tilbake!

Anonymkode: 59a6c...9cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Når man blir bedt om å bære frem.et barn, så blir man bedt om å ofre en god del. 

Man gjør det jo med glede, men takknemlighet for at man gir kroppen sim til låns, er nok godt å få. Uansett om det er som å gå på do å drite. 

Anonymkode: 262f9...d2e

Så mannen din ene og alene ba deg bære fram et barn? Interessant. 

Anonymkode: e2aa7...683

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Push present, noe de som kan pushe får. 

Du klarte ikke å pushe, null push present til deg. 

Anonymkode: 3dc7b...585

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nå var det snakk om å gi gave eller ikke.

Hva med å anerkjenne alt det fysiske harde arbeidet oftest menna gjør? De tar sin rolle i samfunnet, akkurat som du burde ta din. (Ikke at kvinner ikke kan gjøre fysisk arbeid) men før så jobbet menna ræva av seg for at kvinner skulle ha mat på bordet. 

Alt dette er bivirkninger av en graviditet,noe vi er fullt klar over idag. Velger du å bli gravid, så våg ikke å bruk dette mot mannen på en slik måte. Snakk om bitch-control. 

Anonymkode: e2aa7...683

Jeg gjør mye fysisk arbeid utenom å føde! Graver i hagen, skifter dekk, pusser opp osv. Nå er jeg alene i huset (uten mann), men gjorde disse tingene før også. Skjønner du virkelig ikke at graviditet, fødsel  og spebarnstid ofte er mer krevende for kvinnen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sinsiew said:

Jeg har da ikke sagt noe om.fødselsgave jeg.. 

Kommenterte bare det med at man ofrer likt jeg. For det gjør man virkelig ikke :)

Hvorfor har du ett så behov for å stakkarsliggjøre kvinnen på den måten? Har man fått ett barn, har du ikke ofret noe som helst. Du har gjort det naturen har bedt deg om å gjøre. Det er mange forskjeller, men er det en ting kvinner alltid bruker mot menn, så er det svangerskapet. Begynner å bli litt oppbrukt. Menn kan ikke noe for dette, og skal absolutt ikke tvinges til å anerkjenne noe som helst mer en hva du kan anerkjenne hos han. 

En god partner støtter hverandre, og anerkjenner hverandre hvor det trengs. Å føde, er naturlig, og ikke noe noen kan kontrollere. Jobben blir gjort, uansett. 

Anonymkode: e2aa7...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meeeeen, du var jo elendig til å føde..!??

Anonymkode: 3dc7b...585

Ja. Takk. Det vet jeg. Skal du gni det inn? 

Ts

Anonymkode: 84bb1...bc4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Barselgave, barselgrøt osv. Kjært barn har mange navn. 

Ikke ukjent fenomen her, i hvert fall. 

Anonymkode: 262f9...d2e

Barselgrøt er noe helt annet da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Netopp, det er jo indirekte mannen min som har bedt meg ofte alt dette for hans barn. Hans bidrag i denne situasjonen har jo vært minimal. Nettopp fordi jeg ikke kan outsorce dette til han så syntes jeg virkelig jeg( og alle andre mødre) hadde fortjent en gave og anerkjennelse for denne ekstremt tunge jobben. 

Ts

Anonymkode: 84bb1...bc4

HVORFOR SKAL NOE DU BLIR Å GJØRE UANSETT, ANERKJENNES? DET BLIR DET SAMME SOM Å FÅ EN ANERKJENNELSE HVER GANG DU DRITER. Gratulerer, du fulgte naturens gang. Du klarte å føde. For hvor ofte hører man om kvinner som ikke greier å føde? 

Bursdager, er til for å anerkjennes. Da har du levd ett år lengere. Da er tiden for takker, gratulasjoner og gaver. Selvom det også forsåvidt er teit. 

Anonymkode: e2aa7...683

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du ett så behov for å stakkarsliggjøre kvinnen på den måten? Har man fått ett barn, har du ikke ofret noe som helst. Du har gjort det naturen har bedt deg om å gjøre. Det er mange forskjeller, men er det en ting kvinner alltid bruker mot menn, så er det svangerskapet. Begynner å bli litt oppbrukt. Menn kan ikke noe for dette, og skal absolutt ikke tvinges til å anerkjenne noe som helst mer en hva du kan anerkjenne hos han. 

En god partner støtter hverandre, og anerkjenner hverandre hvor det trengs. Å føde, er naturlig, og ikke noe noen kan kontrollere. Jobben blir gjort, uansett. 

Anonymkode: e2aa7...683

Har jo ikke noe med stakkarssliggjøring  å gjøre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Takk. Det vet jeg. Skal du gni det inn? 

Ts

Anonymkode: 84bb1...bc4

Hvis du vet det, hvorfor sjokkert over å ikke få en push present da??

Anonymkode: 3dc7b...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Hvorfor skal alt dreie seg om gaver? Jeg tror nok skuffelsen heller bunner i at han var lite støttende og ikke gav seg anerkjennelse i form av støtte etter den harde fødselen. 

Selv fikk jeg aldri noen gave, ikke forventet jeg det heller, graviditeten var tung og tøff, jeg sto for det meste i det helt alene, med svangerskapsforgiftning og komplikasjoner men var overlykkelig over å ha fått et så velskapt barn. Barnet er jo en gave i seg selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Jeg gjør mye fysisk arbeid utenom å føde! Graver i hagen, skifter dekk, pusser opp osv. Nå er jeg alene i huset (uten mann), men gjorde disse tingene før også. Skjønner du virkelig ikke at graviditet, fødsel  og spebarnstid ofte er mer krevende for kvinnen?

Kvinnen er lagd slik, mannen er lagd anderledes. Jeg gidder hvertfall ikke anerkjenne noen som forventer å få det. Man velger selv å få barn, og hvis du mener jobben er så sabla tung, så får du la vær. 

Anonymkode: e2aa7...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med å bruke energien din på barnet fremfor å sutre over en gave? Finn ut hvordan du skal føde ungen etterhvert som han/hun blir større, fritidsaktiviteter, oppdragelse etc.

Bruke tiden din på å ha gode samtaler med mannen din?

Du sutrer over en gave. Tydelig at det er noe underliggende..

Anonymkode: f4f54...53e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du ett så behov for å stakkarsliggjøre kvinnen på den måten? Har man fått ett barn, har du ikke ofret noe som helst. Du har gjort det naturen har bedt deg om å gjøre. Det er mange forskjeller, men er det en ting kvinner alltid bruker mot menn, så er det svangerskapet. Begynner å bli litt oppbrukt. Menn kan ikke noe for dette, og skal absolutt ikke tvinges til å anerkjenne noe som helst mer en hva du kan anerkjenne hos han. 

En god partner støtter hverandre, og anerkjenner hverandre hvor det trengs. Å føde, er naturlig, og ikke noe noen kan kontrollere. Jobben blir gjort, uansett. 

Anonymkode: e2aa7...683

Stakkarsliggjøre 😂🙈 Uffameg. 

Har man fått et barn er det en god ting man gir avkall på under svangerskap, og etter. Mange blir sykemeldte bådebfør og etter, flere kvinner tar ulønnet med den økonomiske ofringen det gir osv. 

Hvorfor er det så jævla vanskelig å gi kvinnen annerkjennelse for å gå svanger og føde? Hvorfor ikke vise dama takknemlighet for å ta risken ved å bære frem barn? 

For uansett hvor naturlig en fødsel er, så er det en enorm påkjenning. Og mange, inkluder meg selv, kommer aldri til å få helsa helt på stell igjen. Så da føles det godt å vite at man er anerkjent og at den bedre halvdel erctakknemlig for det offeret man gjorde for å få barn.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

HVORFOR SKAL NOE DU BLIR Å GJØRE UANSETT, ANERKJENNES? DET BLIR DET SAMME SOM Å FÅ EN ANERKJENNELSE HVER GANG DU DRITER. Gratulerer, du fulgte naturens gang. Du klarte å føde. For hvor ofte hører man om kvinner som ikke greier å føde? 

Bursdager, er til for å anerkjennes. Da har du levd ett år lengere. Da er tiden for takker, gratulasjoner og gaver. Selvom det også forsåvidt er teit. 

Anonymkode: e2aa7...683

Gjetter på at du aldri har født. Det er noe annet enn å gå på do. Men bare kos deg med tanken om at det å føde er som å gå på do. Er veldig glad for at jeg ikke skal føde ditt barn.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rosa Sitron skrev:

Barselgrøt er noe helt annet da.

Er det? 

For her er det gaver som kan hjelpe eller glede, uavhengig av om det er mat, klær eller hjelp. Noe for å glede og hjelpe. 

Om mannen til ts kjøte en blomdt for å friske opp hjemmet, kaller vi det her barselgrøt 😂

 

Anonymkode: 262f9...d2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...