Gå til innhold

Skuffet over å ikke få en push present eller noen anerkjennelse for fødselen :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts, jeg tviler veldig sterkt på at mannen din ikke kjøpte gave til deg fordi du ikke var "flink til å føde". Jeg er enig i at det var veldig dårlig gjort av han å si akkurat det, men kan aldri tenke meg at det har noen sammenheng. Har dere snakket om det fra før av, at det var noe du forventet? Om ikke kan ikke han vite det, selv om det er vanlig blant venninnene dine. 

Jeg er veldig "flink" til å føde, mine kom veldig kjapt og jordmor kalle meg for en fødemaskin, men aldri sett snurten av noen gave allikevel. Har aldri hørt noen loprisning over hvor flink jeg er eller hvor stolt han var heller. Har egentlig ikke tenkt så mye over det, fikk verdens fineste lille gave av en baby hver gang❤️

Anonymkode: 5bab1...7a3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts, når fødte du? 

En gave betyr ikke så mye! Du har jo fått verdens fibeste gsve; babyen din!! 🙌🏽 

Jeg elsker designervesker. Etter fødselen fikk jeg en veske i gave av mannen. Den ligger fortsatt i esken 6 mnd etterpå, ubrukt, fordi jeg har ikke tid til å bruke den. 2,5 mnd etter fødsel fylte jeg 30, og mannen ville spandere ny veske og tur på meg. Jeg svarte enkelt og greit at jeg ikkd trengte noen av de tingene. Jeg trengte en natt med 8-10 søvn. Det fikk jeg og det er drn fineste gaven norn gang. Baby hylgråt og ammet om hverandre fra 20-08 i 3 uker. Jeg hadde konstsnt msngel på søvn. Ingen veske gav meg den samme herlig følelsen som å få sove. 

Sksl derimot sies det er totalt unødvendig av mannen din å si du gjorde en dårlig jobb med å føde. Min mann skryter meg og kvinner generelt opp i skyene nå. Som han sa da jordmor kom på besøk; «aldri i hele mitt liv har jeg sett noen ha så forferdelig vondt, være så sliten, men presse ut en hel baby på to press bare». 

Anonymkode: 7c719...e57

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En av oss bittelitt mer enn den andre da! Det er det som irriterer meg også. Han sammenligner det at det var slitsomt for gan å være våken i 3 døgn med det helvete jeg har vært igjennom og i tillegg mener at jeg var dårlig på å føde. Alle andre menn jeg vet om er kjempestolt av partneren sin, bortsett fra min :( 

ts

Anonymkode: 84bb1...bc4

HAN ER GARANTERT STOLT!!! Men han er en FJOTT som ordlegger seg som en AMØBE!! Min mann ville legge seg å sove midt under fødsel fordi han var så sliten! Jeg freste at han kunne pelle seg hjem om han skulle sove! Min mann var fullstendig malplassert under fødsel, men han var der! Kanskje han var fullstendig nytteløs og inkompetent i forhold til sin rolle, og alt for selvsentrert, men han var der! Og han har aldri villet være noe annet sted de siste 20 åra, enn med min og barna sin side! Menn kan være komplette idioter til tider! Helt hjernedøde sosialt inkompetente gullfisker! Men tilgi dem! Fordi de kan bli fantastiske fedre som elsker ubetinget og grenseløst! Som ofrer alt for deg og barna! Som ber om unnskydning til uendeligheten når de selv eldres, blir klokere, og ser seg i et annet perspektiv ! 

Vær romslig! Dette var virkelig ikke verdens undergang. Fres ut at du krever at dere kjøper en fin gave til seg også er denne saken glemt. 

Se det store bildet!

Dere har allerede fått verdens beste gave!! Barnet deres!! 

Dere kommer til å føkke opp begge to, en trillion ganger herifra og 20 år til ned i rekka. Ha takhøyde til hverandre og støtt hverandre. De virkelige problemene er langt større en en gave som ble avglemt.

dette kan fikses ! Og beviser bare at

han, som du,

m eg og alle andre foreldre: har massevis av feil! 

Nyt den største gaven:

babyen!! 

- Gratulerer! :) 

 

Anonymkode: da01c...024

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tre klapp på skulderen og verdens beste far til sønnen vår. Kunne ikke ønsket meg noe mer. 

MEN jeg forstår at du ønsker deg noe mer. Og at du fortjener akkurat det du ønsker deg når han i et slitent øyeblikk (og la oss være ærlige her - menn er pingler! Han var sikkert mer sliten enn deg etter de tre døgna, for de er altså så ubrukelige skrudd sammen når rutinene deres rokkes.. spebarn er enklere enn menn til tider 😝) klarer å uttrykke seg på et vis som burde utvise ham fra det siviliserte samfunn. Men han kommer aldri til å ta et hint - så du må kvinne deg opp, fortelle ham at han er en ubrukelig idiot som har å pelle seg ut og kjøpe den dyreste, fineste gaven han noensinne har kjøpt - og når han kommer hjem skal han fortelle deg nøyaktig hvor imponert han er over din innsats og legge seg flat for å ha vært en fjott. Og når det er gjort, så foreslår jeg at dere aldri snakker om det igjen 👌😊

Anonymkode: 2d47a...82f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han har vært omsorgsfull og deltakende gjennom svangerskapet, tror jeg dette handler mer om en massiv kommunikasjonskræsj enn om hva han synes om innsatsen din. Mulig han tenker at den fødende i liten grad kan påvirke hvordan fødselen blir, og derfor bare mener "ikke god på å føde" som en måte å beskrive en lang, vanskelig fødsel på og tar det for gitt at du ikke tolker det som en nedvurdering av din innsats. For det er da virkelig ikke din skyld at fødselen tok så lang tid og ble så tung, det sier seg selv.

Snakk skikkelig med ham. Med en så traumatisk fødselsopplevelse, trenger du å få prate om din opplevelse, uten at han skal kvittere med at han syns det var tungt å holde seg våken. Si at du trenger å snakke om hvordan det var for deg, og at han lytter og støtter deg nå som han gjorde i svangerskapet. Fortell ham hvordan du føler du mislyktes, og hvordan det føles å få høre at du ikke er god på å føde. Han mener garantert ikke at du er udugelig fødemaskin. I så fall er han jo helt blåst, og det stemmer ikke med hvordan du ellers har beskrevet ham.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flott. Virkelig fantastiske menn/fedre disse gullsmedkjøende mannfolka for 40 år siden.

Antar de laget middag hver dag når dama var i dårlig form? 

Gjorde husarbeid uten å mokke, støvsuget, vasket klær, tørket støv osv

Var med på hele fødselen, fra første rie, til tre,fire døgn frem til fødsel, uten søvn. 

Nei?

men det gjorde kjæresten til TS...

men det teller jo såklart ikke like mye som å være bekjent tradisjonen med å kjøpe en gave.. 

 

🙄

Anonymkode: da01c...024

For en tone.

Far var med på alle fødslene, ja. Mor var en frisk gravid og tok det aller meste hjemme. De var i etableringsfasen og far gjorde en stor egeninnsats i husbygging og på tomten så de fikk det hjemmet de ønsket med beskjedne midler (de var flerbarnsforeldre før de var 25), i tillegg til at han fullforsørget familien.

Jeg støtter fullt ut at hun er skuffet over en kjæreste som kaller henne dårlig til å føde fordi hun hadde en langtrukket fødsel. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Push present faktisk? Noe av det dummeste jeg har hørt.

Anonymkode: 6e0b4...1ae

 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Push present? Er det noe tull fra Amerikanske medier eller noe? Aldri hørt om.. 

Om kjæresten min var der, holdt hånda mi og støttet meg gjennom hele prosessen, så hadde jeg vært storfornøyd. Jeg synes det er smått av deg å forvente en materiell gave. 

Anonymkode: 7df91...e53

 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Push present? 😂😂 seriøst? Du har fått en baby! Holder ikke det? Ja, jeg har født to barn, ett haste ks og en med sugekopp.. ingen push present her i gården heller nei. Har aldri falt meg inn en gang

Anonymkode: bd6da...a6e

 

1 hour ago, Trolltunge said:

Er det også noe nå?

Jeg fikk flotte gaver etter hver fødsel; Barna mine! 

1800-tallet ringte og ville ha holdningen sin tilbake. Du skal ikke tro du fortjener noe bare fordi du fødte i tre døgn. Nok et bevis på at janteloven og den lutherske pietismen lever i beste velgående. Antar dere tre dropper gaver til jul og bursdag, aldri tar med blomster eller duller med de dere har kjær. Om dere har noen da.

Men noen ganger er faktisk amerikanere inne på noe; som å vise raushet og oppmuntring. En gave kan være så mangt; et smykke, blomster, eller et stelt hus med fullt kjøleskap, et bad med duftlys, et nydelig kort og takknemlighet over den kampen du måtte gjennom for barnet deres. De som ikke skjønner det over, er bare veldig lite empatiske.

Så Ts, skjønner deg godt. Mannen din virker veldig  egosentrisk. Jeg hadde ikke kommet over dette uten at han tok innover seg hvor ussel han var og forsøkt å gjøre det godt igjen. Hadde ikke orket at han tok i meg og hadde ikke hatt lyst til p gjøre noe fint for ham. Det hadde ligget der som en stein i skoen - helt til jeg hadde kastet skoen. Kort sagt, begynnelsen på slutten. 

Anonymkode: 2be5d...11b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa ga mamma et smykke ved begge hennes fødsler for henholdsvis 32 og 30 år siden. Så det er ingen ny «tradisjon». Har alltid det har hørtes så koselig ut når mamma fortsatt går med diamantsmykke som hun fikk da hun fødte meg.

Men er vel kanskje som TS sier, bare litt toppen av isfjellet den gaven. Kjedelig å føle på at du har gjort en «dårlig» jobb og han ikke støtter deg. Er jo ingenting som heter der. Syns du skal fortelle mannen hvordan du føler deg. Men enig med de over. Dropp å starte med at man er sur for å ikke få gave men si hvordan du føler og hvorfor du gledet deg til å gi gaven til han.

lykke til :)

Anonymkode: f2dc3...8d9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

1800-tallet ringte og ville ha holdningen sin tilbake. Du skal ikke tro du fortjener noe bare fordi du fødte i tre døgn. Nok et bevis på at janteloven og den lutherske pietismen lever i beste velgående. Antar dere tre dropper gaver til jul og bursdag, aldri tar med blomster eller duller med de dere har kjær. Om dere har noen da.

Men noen ganger er faktisk amerikanere inne på noe; som å vise raushet og oppmuntring. En gave kan være så mangt; et smykke, blomster, eller et stelt hus med fullt kjøleskap, et bad med duftlys, et nydelig kort og takknemlighet over den kampen du måtte gjennom for barnet deres. De som ikke skjønner det over, er bare veldig lite empatiske.

Så Ts, skjønner deg godt. Mannen din virker veldig  egosentrisk. Jeg hadde ikke kommet over dette uten at han tok innover seg hvor ussel han var og forsøkt å gjøre det godt igjen. Hadde ikke orket at han tok i meg og hadde ikke hatt lyst til p gjøre noe fint for ham. Det hadde ligget der som en stein i skoen - helt til jeg hadde kastet skoen. Kort sagt, begynnelsen på slutten. 

Anonymkode: 2be5d...11b

Jeg er regelrett for bortskjemt med gaver, og både mann og familie tar helt av ved jul og fødselsdag. Min mann også ved hver anledning og nesten - anledning. Dette har jeg imidlertid aldri hørt om før. Jeg kjenner kvinner som får en ekstra diamant i ringen sin for hvert barn, men push present er det første gang jeg hører om, og jeg synes det begynner å bli vel mye nå. Ikke for dem som får ditt og datt, men flere og flere gaver for ditt og datt som skaper sårhet for dem som ikke får. Ikke får valentineskort eller ekstra oppmerksomhet fra kjæresten da. Ikke babyshower og gaver fra familien og venner da. Og fest! Og nå altså push present! 

Jeg er ikke misunnelig på dem som FÅR, jeg er bekymret over at det er flere og flere ting som skaper tristhet, skuffelser og mindreverdighetsfølelse for dem som IKKE får. 

Håper at du skjønner den differansen! Og TS beviser jo akkurat dette som jeg frykter. Hun er lei seg fordi hun ikke fikk. 

Hvor mange slike "obligatoriske" gavedager trenger vi? Godt for deg om du får babyshower, push gave, morsdagsgave, valentinesgave, fødselsdagsgave, julegave, med mer. Mange får det ikke, og hver slik gavetradisjon som innføres skaper mer skuffelse og mindreverdighetsfølelse enn det skaper glede, for svært svært mange. 

Så om du ser litt lenger enn din egen nese, og har litt empati- som du beskylder blant annet meg for å mangle- så ser du den mørke og triste siden ved dette også. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt, er det en barselgave da? For meg høres det merkelig ut, men jeg fikk et pent gullkjede fra foreldrene mine da de besøkte oss etter at deres første barnebarn kom til verden. Da er vel det en "push present" da:O Men sånn helt seriøst, det største og beste minnet fra tiden da barnet vårt ble født var å se hvor utrolig glad, rørt og emosjonell mannen min var da han holdt babyen for første gang. Kunne ikke falle meg inn å forvente en gave i en slik setting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ullvott skrev:

Alle mine venninner har fått gave av mannen sin i forbindelse med hver fødsel. Det har vært smykker og liknende. Ingen har kalt det push present, da, men det er helt vanlig med gave, og det har det vært i minst 20 år. Ingen ting å snakke nedlatende til TS om! 

For øvrig synes jeg mannen din taklet fødselen atskillig dårligere enn deg! 

Jøss, vel ingen av mine venninner har fått en såkalt pressegave. Har aldri hørt om det før. Barnet er gaven i seg selv!

Anonymkode: 59a6c...9cb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere seriøst ikke hørt om push present?

Det er helt vanlig i mitt miljø også. Kanskje det er, som du sier, en Oslo-ting? 

Anonymkode: 43c6e...0ae

Jeg bor i Oslo og har aldri opplevd sånn i min omgangskrets (og den er stor) så sååå «vanlig» kan det umulig være.

Anonymkode: 59a6c...9cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det enten eller? Enten så får man en gave ig anerkjennelse for vel gjennomført jobb ELLER så får man en mann som stiller opp i barnas liv? Er det virkelig fir mye å forvente en liten anerkjennelse? 

Ts

Anonymkode: 84bb1...bc4

Kjøp den jævla gaven selv da! Du fremstår som en bortskjemt drittunge! Det er godt mulig at mannen din har søvnmangel og ikke var klar over hva han sa til deg. Han kan uansett ikke ha ment det han sa når han nærmest bærte deg på ryggen mens du var gravid!

Anonymkode: 59a6c...9cb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Han sa seg enig i at jeg var dårlig på å føde. Når jeg prøver å ta opp at jeg syntes fødselen var tøff så sier han, « ja jeg vet, jeg var så sykt sliten 3 døgn uten søvn!»

ts

Anonymkode: 84bb1...bc4

Det er jo ikke det samme som at du ikke fikk presang fordi du var dårlig til å føde.! Dust av han begge deler dog.

Anonymkode: 937da...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert teit og det er litt sånn at det toppet seg litt, men jeg må si jeg er litt skuffet over å ikke få noen push present eller noen annen anerkjennelse for fødselen av mannen min.

fødselen var uendelig lang og jeg hadde vonde rier i 3 døgn. Hadde en grusom jordmor på slutten som kjeftet på meg og fikk meg til å føles som verdens minste og dårligste menneske. Hun kjeftet blant annet fordi jeg ikke greide å stå i prekestol eller sitte på ball. Jeg var for utslitt. Det endte med klipping tang og jordmor som hang på magen min. Jeg fikk ikke til å presse, skjønte aldri hvordan man gjorde det, jordmor kjeftet og smelte, jeg bare gråt. Var så uendelig sliten! 

Jeg hadde pakket med en fin liten personlig gave til samboeren min som jeg skulle gi han på fødestuen, eller barsel. Han hadde ikke tenkt på noe til meg. Alle venninnene mine har fått en push present, så han vet at det er en greie. Jeg sa til han at jeg følte meg skikkelig dårlig og mislykket som ikke greide å føde. Han sa seg enig i at det var jeg ikke noe god på, og at det var tøft for han også å være våken i 3 døgn. 

Nå i ettertid kjenner jeg at jeg er ganske skuffet over han. Jeg hadde trengt at han skulle støtte meg, løfte meg opp, anerkjenne innsatsen min. Når jeg endte opp med verdens kjipeste jordmor, så hadde jeg virkelig trengt han. 

Anonymkode: 84bb1...bc4

Hehe det er ikke vanlig å gi noe push present det er noe fancy amerikanske greier hvor de får biler og rolex klokker. 

Jeg har født to barn og har ikke tenkt på det engang det er mer enn nok utgifter rundt baby fra før og gaven er en baby! :hjerter_rundt:

Hvis man har eldre søsken av det kommende barnet så får de gave når det kommer baby for å ikke føle seg til side satt men vi voksne mennesker skal da ikke ha gave.

Anonymkode: da2cc...b74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har gitt deg et barn. Burde vel være gave nok at du fødte et velskapt barn?!

Anonymkode: d5c05...1fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En sleivete kommentar fra mannen, ikke sikkert den var ment slik du oppfattet den heller. Men han har altså styrt alt av hus og hjem, flyttet (som er et helvete i seg selv), trøstet deg og tatt alt på hjemmebane, og du er sur for ikke å ha fått gave.... Bortskjemte oslofolk altså, alvorlig talt. Har du vist takknemlighet for det han har gjort? Skal dere ha barn er det ikke mulig for han å være gravid/føde, sånn er det bare. ja det var kjipt for deg, men det betyr ikke at alt har vært så enkelt for ham heller. Du virker veldig selvsentrert, hva med å fokusere på babyen og parforholdet heller enn en jævla gave!

Anonymkode: b3224...7fa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Jeg tolker ikke TS som at hun er snurt over manglende gave, men at hun er veldig lei seg over at verken mann eller helsevesen anerkjenner at hun hadde en tøff fødsel og gjorde sitt beste, og denne skuffelsen manifesterer seg i denne manglende gaven. 

TS, ikke la dette bli bagatellisert bort. Du har hatt en vanskelig fødsel, og det er helt, helt naturlig å føle på en sorg og fortvilelse over det, og attpåtil når de rundt deg ikke ser hvor tøft det har vært. Mannen din mener nok ikke noe vondt, og det er flott at han er en bra mann ellers. Men også "gode menn" må man kommunisere med, og også de kan håndtere ting helt dust. Snakk seriøst med han om det! Både for forholdets del, men også for å unngå at du bærer med deg vonde tanker i permisjonen og ved et eventuelt nytt svangerskap. Slike opplevelser kan skape god grobunn for depresjon - ta det på alvor! 

Be gjerne om en samtale med for eksempel jordmor du gikk til kontroll hos, og gå gjennom epikrisen din fra fødsel. Kanskje bør mannen være med? Få snakket om opplevelsen din med noen som forstår! Dårlig kjemi med jordmor under fødsel er forøvrig en viktig faktor til å gjøre en fødsel enda tregere, så du skal ikke føle at ansvaret er ditt alene. 

Og du - hallo for en JOBB du har gjort? Ikke flink til å føde?? Selv hadde jeg en ukomplisert styrtfødsel, man kan fint si at kroppen min er flink til å føde, men hvem har gjort den tøffeste jobben av deg og meg? Du vil jeg påstå! Fy flate! 3 døgn! Det er en fantastisk innsats som fortjener ros fra både jordmor og mann. De som har "fødekropper" er ikke flinkere enn andre, de (vi) er bare veldig heldige. Og til og med vi med enkle fødsler kan ha behov for å snakke om det og bearbeide opplevelsen, da er det ingenting rart at du med en tøff fødsel sitter igjen med vanskelige følelser. Ta det på alvor, og snakk åpen og ærlig med mannen. Vær rause med hverandre, men også ærlige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ring som mor fikk av min far da jeg ble født og det var i 1970! Så dette er ikke akkurat noen ny greie, skjønner egentlig at ts blir litt skuffet, jeg selv synes det er koselig å ha et smykke som min far kjøpte for å "markere" min fødsel 😊

Anonymkode: aaa3f...f18

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er «dårlig» på å føde, og vi har tullet en del med det. Han prøver ikke bare å være morsom da og du ikke tar det helt? Tenker om det er rett etter fødsel og hormonene er litt på styr? Er ikke ukjent med barselsgaver, noen får, andre ikke.

Jeg fikk ikke, selv etter tvillingfødsel, makan! Nevnte det for mannen, men det gikk vel i glemmeboka da😂 Jeg tenker du bør legge det bak deg og se fremover. Snakk med mannen og si du blir såret av det han sier, kanskje det er en stor missforståelse?

Anonymkode: 2756a...a87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...