Gå til innhold

Skuffet over å ikke få en push present eller noen anerkjennelse for fødselen :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forventer ingen gave men i etterkant av fødselen forventet jeg å bli båret på gullstol for jobben jeg gjorde i en liten tid etterpå. Forventer støtte og takknemlighet, ingen gave kan signalisere det nok. 

Å gå gravid og føde de to ungene er det tøffeste og mest fantastiske jeg noen gang har gjort og jeg forventer for pokker annerkjennelse for det!!

Anonymkode: bf00d...9ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt i min omgangskrets med barselgave (eller pushpresent som det nå kalles) fra far etter fødsel. De fleste jeg kjenner har fått, f.eks. en ny diamant i gifteringen for hvert barn, mammasmykke o.l. 

Min mann hadde tenkt å kjøpe gave til meg, men jeg ga beskjed om at han heller kunne bruke pengene på noe vi trengte til babyen. Har dog fått anerkjennelse for fødselen.

(Bor for øvrig på nordvestlandet)

Anonymkode: 1065e...4f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri fått noe gave i forbindelse med fødsel, og ville ha syntes det var rart om jeg fikk det også. Jeg fikk være hjemme mye lengre med barnet, det var "gave" og "anerkjennelse" nok. At man blir veldig skuffet over noe sånt kan være fordi hormonene spiller deg et puss. Det går nok over.

Når det er sagt så ville min man heller aldri ha vært noe annet enn støttende, så der synes jeg synd på deg. Men kommunikasjon er key. Du får ta det opp med han.

Anonymkode: 0b6ab...2e9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta dette feil, men du virker litt sutrete. Kan det være han svarte slik fordi han var lei av måten du tar det opp på?

Anonymkode: 937da...678

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om utrykket push present, men synes det høres skikkelig teit ut. Hvorfor ikke bare si barselgave?

Anonymkode: ec8ae...eb7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke forvent for mye av en mann. Min mann har bare kommenter at jeg ropte inn i lystgassen under pressingen når hodet stod i åpningen. Fikk masse skryt av jordmor, men så vet han sikkert ikke hva han kan forvente av en fødsel heller da tenker jeg. Tror at for han så virket det lett. 

Anonymkode: 74c66...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

En gave til mor for god innsats både gjennom 9 måneders svangerskap og for fødselen. 

Ts

Anonymkode: 84bb1...bc4

Du valgte nå selv å få barn. Skal du ha annerkjennelse for det?  Tåpeligste jeg har lest på lenge. 

Anonymkode: 0c1a8...787

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går jo ut på ett. Han syntes ikke jeg fortjener noen gave fordi jeg var dårlig på å føde. 

Ts

Anonymkode: 84bb1...bc4

Logisk brist. Han visste ikke hvordab fødselen ville forløpe før den var over. Og han hadde ikke kjøpt noen gave på forhånd. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du valgte nå selv å få barn. Skal du ha annerkjennelse for det?  Tåpeligste jeg har lest på lenge. 

Anonymkode: 0c1a8...787

Herregud. 

Ja, det kam føler godt å få annerkjennelse for slit og for hard fødsel, selv om man har valgt det selv. 

Det føltes godt å vite at mannen var takknemlig for jobben jeg gjorde, og for at jeg frivillig ville gå gjennom belastningen en graviditet og fødsel er, slik at han kunne få et barn. 

Det var godt å få hans annerkjennelse, og under og etter fødsel få høre at jeg gjorde en god jobb. At han forsto det var tøft og vondt, og derfor hjalp meg så godt han kunne. 

En så god mann har jeg, at han viser meg annerkjennelse og respekt, selv om jeg selv valgte å bære frem vårt barn. 

Du burde prøve det selv, du skal se at livet blir litt mindre kjipt når man viser velvilje ovenfor andre ;)

Anonymkode: 262f9...d2e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gave for å føde????😂 som voksen mann fikk jeg meg en latter!

Synes det er ok å forvente at mannen stiller på fødestua. Men gave..... grøss for noen damer det er det ute!

Anonymkode: f4f54...53e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt begrepet push present. Men jeg skjønner hva du mener. Mannen min oppførte seg slik under fødslene: sov, trykket på telefonen, gikk ut for å hente en hamburger som han slafset på rett ved siden av meg, til og med uten at han spurte om jeg ville ha. Kom innimellom med en klem eller noen gode ord. Med de to første så stresset han meg opp med panisk oppførsel under utdrivningsfasen, med siste var han umulig å vekke, så han gikk glipp av alt bortsett fra det siste minuttet. Etterpå var han så utslitt at han måtte hjem og sove, så han kom ikke på besøk før det var gått et døgn (alle gangene). Jeg hadde forventet en blomsterbukett eller en liten gave, men nei. Den siste gangen kom han kjempeglad og fortalte meg at han hadde kjøpt noe til meg (fordi jeg hadde sagt tydelig ifra om at jeg forventet noe). Joho, det var en ny TV! Jeg ser omtrent ikke på TV, det er det han som står for. Det er slutt mellom oss nå.      

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, solmåneogstjerner said:

Har ikke hørt begrepet push present. Men jeg skjønner hva du mener. Mannen min oppførte seg slik under fødslene: sov, trykket på telefonen, gikk ut for å hente en hamburger som han slafset på rett ved siden av meg, til og med uten at han spurte om jeg ville ha. Kom innimellom med en klem eller noen gode ord. Med de to første så stresset han meg opp med panisk oppførsel under utdrivningsfasen, med siste var han umulig å vekke, så han gikk glipp av alt bortsett fra det siste minuttet. Etterpå var han så utslitt at han måtte hjem og sove, så han kom ikke på besøk før det var gått et døgn (alle gangene). Jeg hadde forventet en blomsterbukett eller en liten gave, men nei. Den siste gangen kom han kjempeglad og fortalte meg at han hadde kjøpt noe til meg (fordi jeg hadde sagt tydelig ifra om at jeg forventet noe). Joho, det var en ny TV! Jeg ser omtrent ikke på TV, det er det han som står for. Det er slutt mellom oss nå.      

Heldig mann!

Anonymkode: f4f54...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å snakke sammen om hvordan dere begge opplevde fødselen? For selv om det er kvinnen som føder, som har smertene og gjør jobben er det like fantastisk/skummelt/traumatisk putt inn det som passer, for far. For han er med, han ser den han elsker ha det vondt og har store begrensninger på hva han kan gjøre. Det er også hans barn som skal fødes. Som skal komme helskinnet gjennom en enorm påkjenning. Vil det da ikke være bedre å snakke sammen om opplevelsen fremfor å konkurrere om hvem som fortjener mest sympati? Ja, det var en ordentlig unødvendig kommentar, og han burde trekke den tilbake. En fødsel er ingen test i flinkhet, herreminhatt! Men kanskje han også var redd, full av adrenalin, sliten, stressa, glad osv. Jeg mistet plutselig mye blod rett etter fødsel, og ting ble veldig alvorlig veldig raskt. Det skremte meg, men det skremte da like mye mannen min som satt med vår nyfødte datter og en stund trodde han kom til å bli enkemann. Dette pratet vi om sammen, og skal igjen på samtale med jordmor nå som jeg er gravid igjen. Det å prate, og respektere hverandres roller og følelser etter en traumatisk fødsel er så utrolig viktig. 

Sånn ift gave forstår jeg at du er skuffet Ts. Særlig om det er normen blant deres venner. Jeg vet det ikke er et nytt amerikansk fenomen, dog har jeg aldri hørt uttrykket push-present. Men unormalt er det ikke. Jeg ville nok likevel latt det gå og heller fokusert på dere tre som nå er en liten familie.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heldig mann!

Anonymkode: f4f54...53e

Pga tv-en eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ALDRI hørt om noen jeg kjenner som får "push present".. Det begrepet var helt nytt for meg. 

Anonymkode: e44a8...23b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det enten eller? Enten så får man en gave ig anerkjennelse for vel gjennomført jobb ELLER så får man en mann som stiller opp i barnas liv? Er det virkelig fir mye å forvente en liten anerkjennelse? 

Ts

Anonymkode: 84bb1...bc4

Slutt å være så bortskjemt da..

Anonymkode: a98bc...e2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner godt skuffelsen din.

Jeg husker selv at jeg ble litt skuffet over at mannen min ikke gav meg en liten oppmerksomhet som "takk for innsatsen" som førstegangsfødende. Jeg fødte noen dagen før morsdag og valentine, og fikk etter ca 5 døgn en blomsterbukett som var til morsdag og valentinesdagen, men han sa aldri noe positivt i forhold til at jeg hadde båret fram og født barnet hans.

Jeg fikk heller ikke noe etter 2. og 3. fødsel, men da forventet jeg heller ingenting.

Anonymkode: ed3fe...8f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke barnet som kom gave nok? Jeg fikk sønnen min for litt over et år siden. Var ikke i mine tanker at samboer skulle gi meg en gave🤔 Vi hadde jo akkurat fått den største gaven vi noen gang kommer til å få💙 Når jeg tenker over det gikk han i kiosken å kjøpte en panini med salami til meg. Det var dog på bestilling, men det var en veldig god 2.plass etter å få sønnen på brystet😆 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Push present, eller barselgave til mor fra far, har eksistert, og har vært vanlig så lenge jeg kan huske.

En fin gest, men det er tydeligvis ikke alle menn som har fått med seg det

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ALDRI hørt om noen jeg kjenner som får "push present".. Det begrepet var helt nytt for meg. 

Anonymkode: e44a8...23b

Barselgave, barselgrøt osv. Kjært barn har mange navn. 

Ikke ukjent fenomen her, i hvert fall. 

Anonymkode: 262f9...d2e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...