AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #41 Del Skrevet 21. mars 2019 for en dust... Selv fikk jeg forøvrig push present, samme med alle venninne mine. Vi er fra mid 20 til mid 30-årene. Ble født 9 babyer i vennegjengen i fjor, min egen inkludert. Alle vi fikk gave! Trodde dette var helt normalt! Anonymkode: 83163...7d2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #42 Del Skrevet 21. mars 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skulle være som en takk ja. Jeg har hatt et beinhardt svangerskap hvor jeg stort sett har ligget på sofaen. Han har tatt alt husarbeid, laget mat, tørket tårene mine og trøstet meg da jeg gråt nesten hver dag under graviditeten. Vi har i tillegg flyttet under graviditeten og det var det i praksis han som gjorde. Så jeg følte virkelig han fortjente en fin gave. Han syntes tydeligvis ikke det samme og syntes jeg er dårlig til å føde. Ts Anonymkode: 84bb1...bc4 Herregud, ei fjær ti høns!! Så mannen din har tørket tårer, laget mat, tatt alt av husarbeid osv, men kjøpte ikke gave.. vel: hvor mange barn har han fra før av da? - ingen sier du..? Kanskje han rett og slett ikke kjente til fenomenet. Kanskje han var mest opptatt av å være der sammen med deg, «her og nå», og tanken om en gave rett og slett gikk han hus forbi. Og kanskje ordla han seg dumt, og ja, tenk; han ble også sliten og stressa over tre våkedøgn som endte opp med keisersnitt. men du; er han der enda eller? For å tørke tårer? Trøste? Gjør husarbeid? Det betyr nok laaaaangt mer enn en gave. Anonymkode: da01c...024 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 21. mars 2019 #43 Del Skrevet 21. mars 2019 Det er over 40 år siden mor fødte første, og alle på rommet hennes på klinikken fikk gullsmedgave fra partner. Mor fikk også gave, men en langt mindre tradisjonell. Jeg fikk roser av mannen ved hjemkomst. Et smykke kunne ikke gjort noe fra eller til i det store bildet der og da. Fikk en stor gave noen måneder senere uten at det ble satt i sammenheng med fødsel. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morhjertegod Skrevet 21. mars 2019 #44 Del Skrevet 21. mars 2019 Det er da ikke uvanlig med barselgave til mor, de fleste jeg kjenner har fått det. Jeg fikk diamantring første fødsel og bunad til andre. Aldri bedt om det, eller etterspurt det, bare noe mannen mente jeg fortjente etter svangeskap og hard fødsel. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #45 Del Skrevet 21. mars 2019 Akkurat nå, Biloba skrev: Det er over 40 år siden mor fødte første, og alle på rommet hennes på klinikken fikk gullsmedgave fra partner. Mor fikk også gave, men en langt mindre tradisjonell. Jeg fikk roser av mannen ved hjemkomst. Et smykke kunne ikke gjort noe fra eller til i det store bildet der og da. Fikk en stor gave noen måneder senere uten at det ble satt i sammenheng med fødsel. Så flott. Virkelig fantastiske menn/fedre disse gullsmedkjøende mannfolka for 40 år siden. Antar de laget middag hver dag når dama var i dårlig form? Gjorde husarbeid uten å mokke, støvsuget, vasket klær, tørket støv osv Var med på hele fødselen, fra første rie, til tre,fire døgn frem til fødsel, uten søvn. Nei? men det gjorde kjæresten til TS... men det teller jo såklart ikke like mye som å være bekjent tradisjonen med å kjøpe en gave.. 🙄 Anonymkode: da01c...024 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #46 Del Skrevet 21. mars 2019 Den gamle tradisjonen i Norge er at mor får en ring når odelsgutten er født. Bortsett fra det har jeg ikke hørt at det er vanlig med noen gave fra far. Anonymkode: 2f79a...1ba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yng Plyng Skrevet 21. mars 2019 #47 Del Skrevet 21. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så flott. Virkelig fantastiske menn/fedre disse gullsmedkjøende mannfolka for 40 år siden. Antar de laget middag hver dag når dama var i dårlig form? Gjorde husarbeid uten å mokke, støvsuget, vasket klær, tørket støv osv Var med på hele fødselen, fra første rie, til tre,fire døgn frem til fødsel, uten søvn. Nei? men det gjorde kjæresten til TS... men det teller jo såklart ikke like mye som å være bekjent tradisjonen med å kjøpe en gave.. 🙄 Anonymkode: da01c...024 Fikk du med deg at det ikke nødvendigvis var selve gaven, men også det han sa og gjorde som var et problem? At gaven da ble et symbol på alt han heller ikke sa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #48 Del Skrevet 21. mars 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, ei fjær ti høns!! Så mannen din har tørket tårer, laget mat, tatt alt av husarbeid osv, men kjøpte ikke gave.. vel: hvor mange barn har han fra før av da? - ingen sier du..? Kanskje han rett og slett ikke kjente til fenomenet. Kanskje han var mest opptatt av å være der sammen med deg, «her og nå», og tanken om en gave rett og slett gikk han hus forbi. Og kanskje ordla han seg dumt, og ja, tenk; han ble også sliten og stressa over tre våkedøgn som endte opp med keisersnitt. men du; er han der enda eller? For å tørke tårer? Trøste? Gjør husarbeid? Det betyr nok laaaaangt mer enn en gave. Anonymkode: da01c...024 Han kjente godt til fenomenet. Jeg har snakket mye om det, og alle venninnene mine har fått det. Det er vanlig i vår vennekrets. Ts Anonymkode: 84bb1...bc4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #49 Del Skrevet 21. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så flott. Virkelig fantastiske menn/fedre disse gullsmedkjøende mannfolka for 40 år siden. Antar de laget middag hver dag når dama var i dårlig form? Gjorde husarbeid uten å mokke, støvsuget, vasket klær, tørket støv osv Var med på hele fødselen, fra første rie, til tre,fire døgn frem til fødsel, uten søvn. Nei? men det gjorde kjæresten til TS... men det teller jo såklart ikke like mye som å være bekjent tradisjonen med å kjøpe en gave.. 🙄 Anonymkode: da01c...024 Er det enten eller? Ts Anonymkode: 84bb1...bc4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 21. mars 2019 #50 Del Skrevet 21. mars 2019 Vet du hva jeg fikk etter at jeg hadde født? Et glass eplejuice.Ikke en takk en gang. Men DET var ikke det som stod i hodet på meg etter at jeg hadde født as. Jeg var lykkelig over å ha fått et frisk barn. Og stoltheten min holdt i massevis. Ta deg sammen, man skal vel ikke ha gave for å ha født vel??? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #51 Del Skrevet 21. mars 2019 TS: Vi har flere barn, og jeg fikk INGEN gave fra min mann. Det jeg fikk var en som (i likhet med din mann) : Lager mat Vasker klær, tørker støv og støvsuger Tørker tårer Kjører og henter disse barna (snart tenåringer) - hver dag Gjør lekser med dem hver dag Deltar hver uke på fritidsaktiviter med dem Samsov med dem/oss i x-antall år. Husker hvilke størrelse i klær/sko de har (jeg har mistet oversikt) Kjøper inn alt de trenger av utstyr osv, når noe mangler (jeg har ikke peiling) Lest bok på senga tre/fire kvelder i uka de siste 12 årene. Stått opp om natta minst like mye som meg, og tatt seg av krakilsk baby, for at jeg skal få sove Deltatt på alle møter i BHG/Skole. OSv osv. en gave betyr særdeles lite. Han sa noe dumt, kanskje forsøkte å være morsom? han er stressa, du er stressa. Dere har holdt sammen så lenge og klart dere så bra! NYT BABYEN Og nyt hverandre! Anonymkode: da01c...024 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #52 Del Skrevet 21. mars 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vanlig i min vennegjeng også ( Oslo vest). Hvor i Oslo er du fra? Anonymkode: 97b3d...ef0 Oslo Nord. Det er veldig vanlig her. Jeg er i midten av 30 årene og alle venninnene mine får det. Ts Anonymkode: 84bb1...bc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #53 Del Skrevet 21. mars 2019 3 minutter siden, miamiamia skrev: Vet du hva jeg fikk etter at jeg hadde født? Et glass eplejuice.Ikke en takk en gang. Unnskyld meg, men takk for hva? At du gadd å føde din egen unge? Anonymkode: 6e0b4...1ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #54 Del Skrevet 21. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det enten eller? Ts Anonymkode: 84bb1...bc4 Nei, men du nevnte masse flotte ting han HAR gjort. Nå har dere fått en baby. Dere er begge slitne og stresset. Ha takhøyde. Jobb sammen. Se det store bildet. Han kan gjøre feil og er ikke perfekt. Men dette er... virkelig... trivielt ... Anonymkode: da01c...024 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #55 Del Skrevet 21. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS: Vi har flere barn, og jeg fikk INGEN gave fra min mann. Det jeg fikk var en som (i likhet med din mann) : Lager mat Vasker klær, tørker støv og støvsuger Tørker tårer Kjører og henter disse barna (snart tenåringer) - hver dag Gjør lekser med dem hver dag Deltar hver uke på fritidsaktiviter med dem Samsov med dem/oss i x-antall år. Husker hvilke størrelse i klær/sko de har (jeg har mistet oversikt) Kjøper inn alt de trenger av utstyr osv, når noe mangler (jeg har ikke peiling) Lest bok på senga tre/fire kvelder i uka de siste 12 årene. Stått opp om natta minst like mye som meg, og tatt seg av krakilsk baby, for at jeg skal få sove Deltatt på alle møter i BHG/Skole. OSv osv. en gave betyr særdeles lite. Han sa noe dumt, kanskje forsøkte å være morsom? han er stressa, du er stressa. Dere har holdt sammen så lenge og klart dere så bra! NYT BABYEN Og nyt hverandre! Anonymkode: da01c...024 Er det enten eller? Enten så får man en gave ig anerkjennelse for vel gjennomført jobb ELLER så får man en mann som stiller opp i barnas liv? Er det virkelig fir mye å forvente en liten anerkjennelse? Ts Anonymkode: 84bb1...bc4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #56 Del Skrevet 21. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oslo Nord. Det er veldig vanlig her. Jeg er i midten av 30 årene og alle venninnene mine får det. Ts Anonymkode: 84bb1...bc4 Så dette handler om kulturen du er i og hva venninne dine har fått. sammenligner du deg og han med dem og føler dette beviser at han på en eller annen måte er utilstrekkelig eller ikke god nok? Hva med selve babyen... hvordan har babyen det?? Finner dere noen felles glede der? Eller er virkelig fokus at du ikke fikk en gave...? Anonymkode: da01c...024 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #57 Del Skrevet 21. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, men du nevnte masse flotte ting han HAR gjort. Nå har dere fått en baby. Dere er begge slitne og stresset. Ha takhøyde. Jobb sammen. Se det store bildet. Han kan gjøre feil og er ikke perfekt. Men dette er... virkelig... trivielt ... Anonymkode: da01c...024 En av oss bittelitt mer enn den andre da! Det er det som irriterer meg også. Han sammenligner det at det var slitsomt for gan å være våken i 3 døgn med det helvete jeg har vært igjennom og i tillegg mener at jeg var dårlig på å føde. Alle andre menn jeg vet om er kjempestolt av partneren sin, bortsett fra min ts Anonymkode: 84bb1...bc4 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #58 Del Skrevet 21. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så dette handler om kulturen du er i og hva venninne dine har fått. sammenligner du deg og han med dem og føler dette beviser at han på en eller annen måte er utilstrekkelig eller ikke god nok? Hva med selve babyen... hvordan har babyen det?? Finner dere noen felles glede der? Eller er virkelig fokus at du ikke fikk en gave...? Anonymkode: da01c...024 Så lenge man har fått en frisk baby så spiller ingenting annet noen rolle? da har man ikke lov til å være skuffet? Ts Anonymkode: 84bb1...bc4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #59 Del Skrevet 21. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det enten eller? Enten så får man en gave ig anerkjennelse for vel gjennomført jobb ELLER så får man en mann som stiller opp i barnas liv? Er det virkelig fir mye å forvente en liten anerkjennelse? Ts Anonymkode: 84bb1...bc4 Nei men ingen er perfekt! min mann er ikke den som kjøper gaver men han er en fantastisk far og mann!! Jeg kan sutre fordi han er dårlig på å kjøpe gaver eller sette pris på alt det fantastiske han gjør som mange andre ikke gjør! Din mann har gjort «alt av husarbeid» fordi du har vært så dårlig at du har ligget på sofaen. Anerkjen det positive fremfor å kritisere trivielle feil! Poenget er å se ting i perspektiv. Du har åpenlyst noen som virkelig ønsker å stå på for deg og bidra. Da bør du kunne akseptere feil og at ingen er perfekt! Se humoren i det. Kjøp gave sammen. Finn løsninger. Se det positive. Dere har en baby sammen!!! Anonymkode: da01c...024 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #60 Del Skrevet 21. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei men ingen er perfekt! min mann er ikke den som kjøper gaver men han er en fantastisk far og mann!! Jeg kan sutre fordi han er dårlig på å kjøpe gaver eller sette pris på alt det fantastiske han gjør som mange andre ikke gjør! Din mann har gjort «alt av husarbeid» fordi du har vært så dårlig at du har ligget på sofaen. Anerkjen det positive fremfor å kritisere trivielle feil! Poenget er å se ting i perspektiv. Du har åpenlyst noen som virkelig ønsker å stå på for deg og bidra. Da bør du kunne akseptere feil og at ingen er perfekt! Se humoren i det. Kjøp gave sammen. Finn løsninger. Se det positive. Dere har en baby sammen!!! Anonymkode: da01c...024 Nei, ingen er perfekte, men dette var faktisk ordentlig sårende! Jeg greide å tenke på han midt opp i alt. Jeg hadde planlagt en fin gave til han som han skulle bli overrasket av, og i retur fikk jeg ingenting. ikke en gang ett «bra jobba». Ts Anonymkode: 84bb1...bc4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå