AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #301 Skrevet 23. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan skal det gjøre øivet enklere for dere? For uten et lovverk kan dere voldta som dere vil, og få fitte som dere vil, er det det som er tanken? Anonymkode: 0bd21...83b Når man kan svare på angrep, det være seg med tanke på rettigheter eller voldelige angrep, ved å bruke hard makt selv, så vil man kunne bidra til et maktskifte ja. Ja, det må du gjerne tro. Men jeg har faktisk ikke noe ønske om å bruke vold hvis jeg ikke må. Men jeg ønsker større mulighet til å forsvare meg og mine interesser uten å kunne bli straffet for det i ettertid. I et anarkokapitalistisk samfunn må de som angriper andre uten grunn, ta fullt ansvar for det de påfører andre, når de ikke lenger er beskyttet av lover eller politi. I dag får du en klapp på hendene hvis man raner eller slår ned noen, og sånn ønsker jeg ikke lenger det skal være. Anonymkode: a0fda...f4b
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #302 Skrevet 23. mars 2019 54 minutter siden, waco skrev: Det jeg synes er mest trist her, - er å lese den alminnelige forakt de fleste mennesker har mot incels. Særlig kvinner har vanskelig for å skjule sin forakt mot incels. Og da bruke incels som et skjellsord blandet med litt latter og vemmelse. Tenk om menn hadde hatt den samme avsmak mot kvinner som ikke får seg noe? Det ville jo aldri skje, - for det finnes en mann for alle kvinner, mens det ikke finnes en kvinne for alle menn. Å bruke denne skjevheten til å forsterke sin forakt og å mobbe åpenlyst er som ThotSlayer riktignok påpeker en observasjon for å sjekke alminnelige menneskers mentale kapasitet, - og da er det som alle har observert, - ingenting annet enn mobbing og forakt. Er mennesker bevisste sine egne holdninger? Handler det ikke heller å fordømme de utstøtte? Finnes det noen mennesker eller kvinner her som har sagt at de forstår hvordan det er å leve som paria hele livet? Noen her som kan forklare hvorfor dere er sånn? Denne vemmelse oppstår når visse brukere kommer med sine typiske incels-påstander som grenser til ekstremisme, ikke fordi de er incels i seg selv. Anonymkode: 8146d...ef8 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #303 Skrevet 23. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Når man kan svare på angrep, det være seg med tanke på rettigheter eller voldelige angrep, ved å bruke hard makt selv, så vil man kunne bidra til et maktskifte ja. Ja, det må du gjerne tro. Men jeg har faktisk ikke noe ønske om å bruke vold hvis jeg ikke må. Men jeg ønsker større mulighet til å forsvare meg og mine interesser uten å kunne bli straffet for det i ettertid. I et anarkokapitalistisk samfunn må de som angriper andre uten grunn, ta fullt ansvar for det de påfører andre, når de ikke lenger er beskyttet av lover eller politi. I dag får du en klapp på hendene hvis man raner eller slår ned noen, og sånn ønsker jeg ikke lenger det skal være. Anonymkode: a0fda...f4b Hva er dine interesser som du kan risikere å bli straffet for? Anonymkode: 0fe37...e04 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #304 Skrevet 23. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er dine interesser som du kan risikere å bli straffet for? Anonymkode: 0fe37...e04 Hus, hjem, familie, ressurser, egen integritet osv. Om man blir angrepet i dag, så slipper voldsmenn alt for lett unna, da man ikke har lov å ta igjen med mindre man tar i bruk nødretten, som er svært snever. I praksis viser det seg jo at de som f. eks. har forsvart hjem og familie selv kommer i fengsel hvis de tok livet av en som angrep dem. I et anarkokapitalistisk samfunn (eller an av de andre samfunnsformene innenfor et anarkistisk tankesett), så må hver og en ta ansvar for sine egne handlinger, når man vet at den du angriper har lov til å ta igjen med alle midler. Anonymkode: a0fda...f4b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #305 Skrevet 23. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: mens alle gutter skal konkurrere i alt OG vinne i alt, Jeg har da aldri krevd av mine menn at de skal konkurrere i alt OG vinne i alt? Jeg har høyere utdannelse men min siste samboer var bussjåfør. Ikke så han ut som en Gud heller, men han var mer enn nok mann for meg. Når det kommer til mine venninners menn, så jobber en på et bilverksted, min venninne tjener langt mer enn han. En annen venninne jobber i skole mens mannen jobber i sportsbutikk. En annen er lege, det er min venninne og. Utseendemessig er ingen av disse mennene spesielt vakre, vil heller kalle dem veldig ordinære. Så du er tydelig på villspor. Anonymkode: bbac7...c36 8
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #306 Skrevet 23. mars 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har høyere utdannelse men min siste samboer var bussjåfør. Ikke så han ut som en Gud heller, men han var mer enn nok mann for meg. venninners menn, så jobber en på et bilverksted, min venninne tjener langt mer enn han. En annen venninne jobber i skole mens mannen jobber i sportsbutikk. En annen er lege, det er min venninne og. Utseendemessig er ingen av disse mennene spesielt vakre, vil heller kalle dem veldig ordinære. Så du er tydelig på villspor. Anonymkode: bbac7...c36 Ja jeg er nok det https://en.wikipedia.org/wiki/Anecdotal_evidence Anonymkode: 2b4a7...a3e 1
frk.Helene Hare Skrevet 23. mars 2019 #307 Skrevet 23. mars 2019 3 timer siden, waco skrev: Det jeg synes er mest trist her, - er å lese den alminnelige forakt de fleste mennesker har mot incels. Særlig kvinner har vanskelig for å skjule sin forakt mot incels. Og da bruke incels som et skjellsord blandet med litt latter og vemmelse. Tenk om menn hadde hatt den samme avsmak mot kvinner som ikke får seg noe? Det ville jo aldri skje, - for det finnes en mann for alle kvinner, mens det ikke finnes en kvinne for alle menn. Å bruke denne skjevheten til å forsterke sin forakt og å mobbe åpenlyst er som ThotSlayer riktignok påpeker en observasjon for å sjekke alminnelige menneskers mentale kapasitet, - og da er det som alle har observert, - ingenting annet enn mobbing og forakt. Er mennesker bevisste sine egne holdninger? Handler det ikke heller å fordømme de utstøtte? Finnes det noen mennesker eller kvinner her som har sagt at de forstår hvordan det er å leve som paria hele livet? Noen her som kan forklare hvorfor dere er sånn? Problemet med merkelappen "incel" er at den for mange er forbundet med akkurat den misogynistiske grunntanken som skinner igjennom hos svært mange av disse unge (?) mennene. Det er svært få som trives med å bli offer for fordommer, uansett om man er muslim, kvinne, mørkhudet eller hva som helst. Da er det veldig lett for å reise buste og gå i forsvarsposisjon - det er menneskelig. Å havne utenfor - eller å føle at man gjør det - er tungt for alle, uansett kjønn. Noen ganger går det så langt at man havner i en ond sirkel med negative tankemønstre, og da trenger man hjelp å komme ut av det. Det får man sjelden ved å mure seg inne og spy edder og galle ut over mennesker som faktisk ikke har gjort deg noe. For selv om noen jenter har oppført seg dårlig mot deg, og kompisen din på nettforumet har lignende erfaringer, så betyr det ikke at løpet er kjørt og alle kvinner er ubrukelige. Det forstår de fleste. Jeg har for min del ikke avsmak for menn som ikke får seg noe. Jeg har avsmak for mennesker som plasserer skyld absolutt alle andre steder enn hos seg selv, og som ser verden og sort og hvitt. 10
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #308 Skrevet 23. mars 2019 1 time siden, frk.Helene Hare skrev: Problemet med merkelappen "incel" er at den for mange er forbundet med akkurat den misogynistiske grunntanken som skinner igjennom hos svært mange av disse unge (?) mennene. Det er svært få som trives med å bli offer for fordommer, uansett om man er muslim, kvinne, mørkhudet eller hva som helst. Da er det veldig lett for å reise buste og gå i forsvarsposisjon - det er menneskelig. Å havne utenfor - eller å føle at man gjør det - er tungt for alle, uansett kjønn. Noen ganger går det så langt at man havner i en ond sirkel med negative tankemønstre, og da trenger man hjelp å komme ut av det. Det får man sjelden ved å mure seg inne og spy edder og galle ut over mennesker som faktisk ikke har gjort deg noe. For selv om noen jenter har oppført seg dårlig mot deg, og kompisen din på nettforumet har lignende erfaringer, så betyr det ikke at løpet er kjørt og alle kvinner er ubrukelige. Det forstår de fleste. Jeg har for min del ikke avsmak for menn som ikke får seg noe. Jeg har avsmak for mennesker som plasserer skyld absolutt alle andre steder enn hos seg selv, og som ser verden og sort og hvitt. Dette! Anonymkode: bbac7...c36 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #309 Skrevet 23. mars 2019 7 hours ago, ThotSlayer said: Nei, jeg skjønte egentlig at du bullshitter når du faktisk tror at doktorgradsstudenter drar på forelesning 😂😂😂😂😂 Du tror virkelig at man går rett på doktorgraden som et løp, du? I all verden. 😂 Nå begynner jeg å lure på alderen din. Er du i tenårene? Du må nok innom en del forelesninger før du kommer så langt Anonymkode: 26a64...082 5
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 23. mars 2019 #310 Skrevet 23. mars 2019 Jeg tenker at det faktisk er slik at gruppen med menn som er uattraktive av diverse grunner er større enn gruppen med kvinner som ville likt dem. Jeg tenker at der er en mulighet for at det er færre kvinner som sliter med å få seg kjæreste, blant annet fordi de ofte vokser opp med andre syn på det sosiale og er bedre på å passe inn selv når de står ut. Det er da også sånn 40 000 flere menn i Norge enn kvinner. Hva gjør man når det ikke er nok kvinner til alle? Se for deg at du er en kvinne som ikke kan få deg mann fordi det ikke er nok menn til alle, og noen må bli valgt bort. Og denne gangen er det deg Det er ikke alt da, incels oppever også avvisning, skeive blikk, avstand fra kvinner som ikke vil gi dem feil inntrykk. Kvinner som vokser opp med at de må passe seg for menn fordi de kan være stalkere eller verre. Vi får da en gruppe kvinner som behandler menn flest kaldt for å beskytte seg selv, samt en gruppe menn som opplever seg selv som foraktet og avvist Men når man er en person som sliter med å få seg kjæreste begynner å snurre seg inn i perspektiver på ting der han eller hun reduserer alle av det andre kjønn, eller alle mennesker, til enkle biologiske vesener, da vil man til og med miste sjansen på de få som er genuint annerledes og genuint ser på mennesker på en annen måte. Tenker også at det sannsynligvis alltid har eksistert incels, men før hadde vi flere som reiste til sjøs, ble fyrvoktere, ble soldater osv. Til slutt, det er kanskje en diskusjon og tanke at et samfunn med flere kvinner enn menn ville gjort det bedre sosialt. Flere kvinner kombinert med et mer polygamt samfunn, kanskje?.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #311 Skrevet 24. mars 2019 7 timer siden, Parkeringsvakt skrev: Til slutt, det er kanskje en diskusjon og tanke at et samfunn med flere kvinner enn menn ville gjort det bedre sosialt. Flere kvinner kombinert med et mer polygamt samfunn, kanskje?. Det hadde vært et drømmesamfunn, flere partnere på de kjekkeste og mest oppegående mennene. Anonymkode: 8146d...ef8 1
Sliten&kjørt52 Skrevet 24. mars 2019 #312 Skrevet 24. mars 2019 På 21.3.2019 den 16.16, AnonymBruker skrev: Skal man være sammen med noen er det fordi personen gjør dagen din lysere. Ikke drar deg ned i gjørma. Vil derfor alltid foretrekke å være barnløs og alene enn å hatt barn med noe sånt, selv om jeg slapp å bo med negativiteten. Anonymkode: c3595...7f2 👍 Fantastisk, -att det finnes ¨menn¨ som ikke fatter noe så innlysende... OG Genialt uttrykk, før i tråden her, -det sier vel alt... Sutrekukker ... Darwin. ... a. 2
waco Skrevet 24. mars 2019 #313 Skrevet 24. mars 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hus, hjem, familie, ressurser, egen integritet osv. Om man blir angrepet i dag, så slipper voldsmenn alt for lett unna, da man ikke har lov å ta igjen med mindre man tar i bruk nødretten, som er svært snever. I praksis viser det seg jo at de som f. eks. har forsvart hjem og familie selv kommer i fengsel hvis de tok livet av en som angrep dem. I et anarkokapitalistisk samfunn (eller an av de andre samfunnsformene innenfor et anarkistisk tankesett), så må hver og en ta ansvar for sine egne handlinger, når man vet at den du angriper har lov til å ta igjen med alle midler. Anonymkode: a0fda...f4b Du behøver vel ikke å ta livet av en som angriper deg? Er det sånn at dersom du har stort hus, bil og masse penger, - og andre mennesker ingenting, - da er det riktig å ta livet av de som har ingenting mens man selv har for mye?
waco Skrevet 24. mars 2019 #314 Skrevet 24. mars 2019 15 timer siden, Parkeringsvakt skrev: Jeg tenker at det faktisk er slik at gruppen med menn som er uattraktive av diverse grunner er større enn gruppen med kvinner som ville likt dem. Jeg tenker at der er en mulighet for at det er færre kvinner som sliter med å få seg kjæreste, blant annet fordi de ofte vokser opp med andre syn på det sosiale og er bedre på å passe inn selv når de står ut. Det er da også sånn 40 000 flere menn i Norge enn kvinner. Hva gjør man når det ikke er nok kvinner til alle? Se for deg at du er en kvinne som ikke kan få deg mann fordi det ikke er nok menn til alle, og noen må bli valgt bort. Og denne gangen er det deg Det er ikke alt da, incels oppever også avvisning, skeive blikk, avstand fra kvinner som ikke vil gi dem feil inntrykk. Kvinner som vokser opp med at de må passe seg for menn fordi de kan være stalkere eller verre. Vi får da en gruppe kvinner som behandler menn flest kaldt for å beskytte seg selv, samt en gruppe menn som opplever seg selv som foraktet og avvist Men når man er en person som sliter med å få seg kjæreste begynner å snurre seg inn i perspektiver på ting der han eller hun reduserer alle av det andre kjønn, eller alle mennesker, til enkle biologiske vesener, da vil man til og med miste sjansen på de få som er genuint annerledes og genuint ser på mennesker på en annen måte. Tenker også at det sannsynligvis alltid har eksistert incels, men før hadde vi flere som reiste til sjøs, ble fyrvoktere, ble soldater osv. Til slutt, det er kanskje en diskusjon og tanke at et samfunn med flere kvinner enn menn ville gjort det bedre sosialt. Flere kvinner kombinert med et mer polygamt samfunn, kanskje?. I tillegg er fri abort vært tillatt siden 1978. Før den tid måtte de fleste kvinner føde barn til de mennene de hadde sex med,- og derfor skapte man tidligere flere barn og at flere menn fikk adgang til å være fedre. Idag blir mange av disse fostrene abortert bort, - den vanligste årsaken til å abortere bort er jo på grunn av feil mann, - og dermed har lovverket muliggjort at færre og færre menn blir fedre. Alt i alt er dette her en ønsket utvikling. 1
waco Skrevet 24. mars 2019 #315 Skrevet 24. mars 2019 18 timer siden, frk.Helene Hare skrev: Jeg har avsmak for mennesker som plasserer skyld absolutt alle andre steder enn hos seg selv, og som ser verden og sort og hvitt. Jeg synes mer synd på incels jeg, - jeg klarer ikke å ha avsmak mot dem. Samme hvor hardt jeg prøver! De aller fleste mennesker plasser skyld hos andre steder enn hos seg selv, - og de aller fleste mennesker ser verden sort og hvitt! Hvorfor ellers skulle incels være en pariakaste i vårt samfunn?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #316 Skrevet 24. mars 2019 Jeg er en kvinnelig incel, har alltid vært hatet av menn. Blitt mishandlet og banket opp av menn siden jeg var 5 år. Fått høre hele livet at jeg bør ta selvmord. Ingen mann ville tatt i meg med tang en gang siden jeg er bare søppel. Er livredd menn pga dette, spesielt norske siden de har vært mest onde mot meg. Er likevel lei meg siden jeg er dømt til et liv i ensomhet og ingen mann vil ha meg.. med mindre jeg tar opp 10 millioner i lån og reiser til Thailand og kjøper meg en mann. Og det har jeg ikke råd til. Så jeg forstår hvordan mannlige incels har det, for det er ikke enkelt å være hatet av det motsatte kjønn Anonymkode: cd56f...011 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #317 Skrevet 25. mars 2019 På 23.3.2019 den 15.41, ThotSlayer skrev: Jeg har aldri sagt at man skal tvinge damer til å gifte seg med incels, jeg har aldri sagt at damer ikke burde jobbe heller Jeg har heller ikke sagt at damer er slaver. Det er du som mangler evnen til å forstå det jeg skriver og trekker enkle konklusjoner. Det er ikke rart folk ikke forstår poenget ditt fordi du skriver så usammenhengende. Du blander temaer og klarer ikke å skille på fakta og føleri. Når en kvinne sier hun har doktorgrad så hevder du at det er kun fordi de foreleserne har samme meninger som henne samtidig som du bedyrer at neida, du hater ikke kvinner, det er bare det at alt vi gjør er galt? Fy faen du er så tragisk og du, det at du har byttet kallenavn her inne gjør ikke at folk ikke kjenner deg igjen vettu😉 Anonymkode: 14d34...f52 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #318 Skrevet 25. mars 2019 15 timer siden, waco skrev: Du behøver vel ikke å ta livet av en som angriper deg? Er det sånn at dersom du har stort hus, bil og masse penger, - og andre mennesker ingenting, - da er det riktig å ta livet av de som har ingenting mens man selv har for mye? Altså poenget er ikke at man skal ta livet av folk for moro skyld eller fordi man har lyst. At samfunnet bare blir en blodig krigssone hvis man innfører en eller annen form for anarki (for eksempel anarkokapitalisme som jeg har brukt som forslag i denne tråden) er en utbredt misforståelse. Hvis man ser på dagens maktstrukturer så er det jo de som "har mye" i form av finansiell makt, politisk makt og innflytelse som dominerer og terroriserer de som har mindre, godt beskyttet av et lovverk og en økonomisk politikk som er godt tilpasset nettopp gruppen av de som "har mye". Har du noen gang stoppet opp og spurt deg hvorfor samfunnets lover, regler og normer er så godt tilpasset gruppen som "har mye"? For å si det kort: Det er ikke tilfeldig. I et anarkokapitalistisk samfunn vil man derimot ikke ha mulighet til å dominere andre uten konsekvenser. Anonymkode: a0fda...f4b
waco Skrevet 25. mars 2019 #319 Skrevet 25. mars 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en kvinnelig incel, har alltid vært hatet av menn. Blitt mishandlet og banket opp av menn siden jeg var 5 år. Fått høre hele livet at jeg bør ta selvmord. Ingen mann ville tatt i meg med tang en gang siden jeg er bare søppel. Er livredd menn pga dette, spesielt norske siden de har vært mest onde mot meg. Er likevel lei meg siden jeg er dømt til et liv i ensomhet og ingen mann vil ha meg.. med mindre jeg tar opp 10 millioner i lån og reiser til Thailand og kjøper meg en mann. Og det har jeg ikke råd til. Så jeg forstår hvordan mannlige incels har det, for det er ikke enkelt å være hatet av det motsatte kjønn Anonymkode: cd56f...011 Hvorfor må du ta opp 10 millioner i lån og reise til thailand? Holder det ikke med 100 000 kroner? En hundredel av det du selv foreslå? 1
waco Skrevet 25. mars 2019 #320 Skrevet 25. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså poenget er ikke at man skal ta livet av folk for moro skyld eller fordi man har lyst. At samfunnet bare blir en blodig krigssone hvis man innfører en eller annen form for anarki (for eksempel anarkokapitalisme som jeg har brukt som forslag i denne tråden) er en utbredt misforståelse. Hvis man ser på dagens maktstrukturer så er det jo de som "har mye" i form av finansiell makt, politisk makt og innflytelse som dominerer og terroriserer de som har mindre, godt beskyttet av et lovverk og en økonomisk politikk som er godt tilpasset nettopp gruppen av de som "har mye". Har du noen gang stoppet opp og spurt deg hvorfor samfunnets lover, regler og normer er så godt tilpasset gruppen som "har mye"? For å si det kort: Det er ikke tilfeldig. I et anarkokapitalistisk samfunn vil man derimot ikke ha mulighet til å dominere andre uten konsekvenser. Anonymkode: a0fda...f4b Sant sant, - det burde vært et kapittel i menneskehetens historie som het, - de lykkelige utnyttelse av de ulykkelige.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå