Gå til innhold

Ønsker meg en intellektuell mann.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er grunnen til at jeg sjelden klarer å like dine innlegg. Du kan ha noen gode poeng, men du oppfører deg skikkelig dårlig samtidig også. Derfor visste jeg fakisk ikke om du mente at alle syke, unge uføre er barn av ressurssvake foreldre og er da følgelig dumme, late og har valgt dette selv... Jeg er selv ung ufør (fysisk sykdom), barn av høyt utdannede rike foreldre og har mastergrad.

Anonymkode: 53b94...f54

Joda. Det skjønte du godt. Du hadde et tåpelig argument og en nå enda tåpeligere utbasunering av krenkede følelser. Skal jeg liksom ha dårlig samvittighet? Get over yourself. Synd å høre at du er ufør, men det er altså en fullstendig irrelevant. Du får respekt av meg ved at jeg behandler deg likt som alle andre, altså ved total mangel på respekt. Kg er ingen popularitetskonkurranse. Hvis du ikke tåler et saklig argument får du heller droppe å lese mine innlegg. Dine krenkede følelser er ikke mitt ansvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg godt. Det er viktig å ha noen man er på bølgelengde med. 

Anonymkode: 17f97...0aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med måte tenker jeg. Jeg vil godt ha en intellektuell mann selv, men dersom han er kverulerende og skal absolutt diskutere alt som foregår på andre siden av jordkloden istedenfor å se på seg selv og sine valg, da er han en som later som om han er intellektuell.. Og sånne orker jeg ikke. 

Anonymkode: 5e4a4...855

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man søker etter intellektuelle menn får man bare svar fra narsissister. Finn heller andre måter å fiske etter de rette personlighetstrekkene. 

Anonymkode: 9c98c...309

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sånn at man sier man liker blondt hår også tar man hvilken som helst person med blondt hår. På samme måte kan man like intelligente menn uten å like aboslutt alle menn i hele verden med iq over 120. Ville du valgt en intellektuell dame som var ekstremfeminist, tjukk, svettet og luktet? Thought so...

Du er kanskje intellektuell, men du er ikke særlig intelligent om du ikke forstår så enkel logikk. 

Anonymkode: 0d8d2...f92

Er du egentlig samfunnsbevisst når du bruker ord spm ekstremfeminst? Hvorfor bruker du ordet feminisme i en negativ setting? Du liker ikke likestilling? De fleste intelligente menn og kvinner ser fordelen med et likestilt samfunn 

Anonymkode: 5c589...e6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Er du egentlig samfunnsbevisst når du bruker ord spm ekstremfeminst? Hvorfor bruker du ordet feminisme i en negativ setting? Du liker ikke likestilling? De fleste intelligente menn og kvinner ser fordelen med et likestilt samfunn 

Anonymkode: 5c589...e6f

Hvor skrev jeg at jeg er samfunnsbevisst? Når det er sagt, så finnes det ekresmister innenfor alle greiner. Alle ideologier har negative aspekter

Anonymkode: 0d8d2...f92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper
8 hours ago, AnonymBruker said:

Så hvordan kan jeg få match med "intellektuelle" menn? Ønsker ikke slike menn likesinnede damer (altså jeg ser ikke på meg selv som supersmart, det går mer på det å være samfunnsengasjert, leseglad, grublende...)? Jeg er ikke fotomodellpen, men har et ganske normalt utseende og er normalvektig. Jeg vet jeg ikke er førstevalget om en mann kun går etter utseendet, men håper jo det er noen der ute som ønsker seg en de klaffer med på interesser og personlighet.

Anonymkode: 6b302...47d

Jeg synes det er kjekt når en dame har interesse for politikk, og samfunn. Fint å ha en samtalepartner som kan lære en noe nytt. 

1 hour ago, frk.Helene Hare said:

Interessant. Jeg har tenkt at dersom jeg skal ha en mann, så skal han være intelligent. Intellektuell er ikke like viktig, jeg opplever at en del av dem som omtaler (tenker om) seg selv som intellektuelle er posører.

Intellektuelle personer trenger ikke å ligge i det øvre sjiktet når det kommer til intelligens da. De fleste ligger vel rundt gjennomsnittet. Så er det litt artig at det er normalt å tro at man ligger over gjennomsnittet, som vel er et kjent "bias". Husker ikke hva det het. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Minesveiper skrev:

Intellektuelle personer trenger ikke å ligge i det øvre sjiktet når det kommer til intelligens da. De fleste ligger vel rundt gjennomsnittet. Så er det litt artig at det er normalt å tro at man ligger over gjennomsnittet, som vel er et kjent "bias". Husker ikke hva det het. 

Helt enig. Evnen til refleksjon, selvinnsikt, objektivitet osv. har ingen sammenheng med det vi vanligvis måler som IQ. Jeg er lei av at folk albuer seg rundt i forum med et tall fra en måleenhet som er grei i enkelte sammenhenger, men som ofte er helt ubrukelig. 

Det siste er jeg skyldig i selv, jeg tror jeg er over gjennomsnittet oppegående. Om det stemmer er det ingen som egentlig vet. Pure hearsay.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor skrev jeg at jeg er samfunnsbevisst? Når det er sagt, så finnes det ekresmister innenfor alle greiner. Alle ideologier har negative aspekter

Negative aspekter ved feminisme? Hvilke da? Og nå går jeg ut ifra at du tenker på den korrekte definisjonen av feminisme som handler om likestilling mellom kjønnene. Du tenker også da at en patriarkalsk samfunnsforsamform er en ideologi? 

Anonymkode: 

Anonymkode: 5c589...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper virkelig ikke du mener at man velger å bli syk? Det finnes forresten flere høyt utdannede mennesker blandt de uføre. Flere ble kanskje syk ganske ung og er dermed fattig. 

Anonymkode: 53b94...f54

+ fattige foreldre uten utdanning blant innvandrere, kan fortsatt produsere lege- og advokatbarn. Så det finnes et unntak til regelen din. Det går ikke alltid i arv. 😉

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva er vitsen med intellektuelt snobberi for å heve seg over andre? Graset visnar og blomen døyr. Alt er forgjengeleg. Visdom er å erkjenne kor liten og fattig ein eigentleg er i møte med livet og døden. Kvifor er moden forstand meir verd enn forstanden til barn og demente? Er ikkje stolthet over eigen forstand den største dårskap av alle? Nei, kjærleik er større enn intelligens. Eit godt samfunn er eit samfunn der alle bryr seg om kvarandre. I staden ser vi idag opprør og sjølvhevding. Eg har fått samfunnet langt opp i halsen. Kvifor er samfunnsengasjement ein dyd når menneskeslekta skadar seg sjølv og naturen? Trur nokon verkeleg at verda framleis kan bergast? Genuint engasjement er vel og bra, men kva kan vel eit menneske utrette åleine? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig problemstilling. Intellektuelle eller intelligente mennesker finner jo hverandre. Etter ørten år i utdanning og enda flere år i livet så har man jo opparbeidet seg en mer eller mindre oppegående omgangskrets, og jeg møter intellektuelle menn hele tiden. For meg er det heller langt mellom at jeg møter de som ikke er det. Men man støter jo på dem på Tinder ja, hehe.

Hvis jeg skal ta utgangspunkt i din situasjon da, så kan du kanskje knytte litt nærmere kontakt med de vennene og bekjente du har som du mener er intellektuelle, og utvide omgangskretsen din gjennom å treffe deres venner igjen? Smarte folk foretrekker å henge med smarte folk. Så bare heng mer med smartinger. Drømmemannen din er der ute, og han er en venn av en venn av en venn ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Cuntzilla said:

Litt merkelig problemstilling. Intellektuelle eller intelligente mennesker finner jo hverandre. Etter ørten år i utdanning og enda flere år i livet så har man jo opparbeidet seg en mer eller mindre oppegående omgangskrets, og jeg møter intellektuelle menn hele tiden.

Mange av oss som har lite nettverk. Så kan du selvsagt si: "skaff deg større nettverk", men det blir jo litt som å si "skaff deg en intellektuell mann". 

Er heldig og har noen få venner, men selv om de er oppegående vil jeg ikke si de er intellektuelle.  

Er ikke TS. 

Anonymkode: 5d9fd...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er moderator? Sporer fullstendige av her.

TS,  kan du ikke melde deg inn i en forening e.l? Sjekk ut meetup.com 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2019 den 15.06, AnonymBruker skrev:

Mange av oss som har lite nettverk. Så kan du selvsagt si: "skaff deg større nettverk", men det blir jo litt som å si "skaff deg en intellektuell mann". 

Er heldig og har noen få venner, men selv om de er oppegående vil jeg ikke si de er intellektuelle.  

Er ikke TS. 

Anonymkode: 5d9fd...d3c

Hm ja, sant det da. 

Men dersom man absolutt har veldig lyst å møte den rette, bør man kanskje ikke jobbe litt med nettopp det å utvide det sosiale nettverket? Si JA til alt sosialt som foregår! Bli med i noen type sosiale grupper/aktiviteter, bokklubb, sjakklubb, politisk parti, frivillige organisasjoner, eller bare stikk på byn og møt nye folk der (intellektuelle og seriøse folk drikker øl de og, det er bare idioter som påstår at det bare er idioter på byen). Er du innesluttet kan du kanskje bli med på diverse nettforum rundt interessene dine. Alt annet enn Tinder liksom, Tinder blir så bingo, jeg tror det er kortere vei til mål gjennom nettverk. TS har noen år på høyere utdanning bak seg, ring vennene fra BI og spør om man ikke skal ha en reunion eller noe og så tar man det derfra. 

Det finnes jo selvsagt ikke en løsning som passer alle her, men det er nå iallfall tips sånn fra min side, så får nå folk velge det som passer dem best :)

Innlegget er ryddet for svar til slettet innlegg.

 

Endret av Elaine Marley
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, forherligelse av lovbrudd, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Intellektuelle menn som har mye å by på personlighetsmessig trenger ikke å holde seg til "sitt eget nivå" utseendemessig. Ikke at utseende nødvendigvis betyr så mye i lengden, men det er jo klart det første som møter en på datingsider. 

Anonymkode: a9edf...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2019 den 13.49, AnonymBruker skrev:

Får vel passet påskrevet nå, men jeg ønsker meg altså en såkalt intellektuell mann. Jeg liker selv å lese bøker, reflektere over stort og smått, følger med på hva som skjer i verden osv og ønsker altså å treffe en mann som er likesinnet. Jeg ser ikke ned på de som lever mer her og nå, ikke vet hvem som er president i Russland, vil mekke bil i stedet for å lese osv, men har lite til felles med disse. Jeg var sammen med en slik mann i over 10 år, så har prøvd, men det fungerte ikke i lengden. Forskjellene ble mer og mer framtredende ettersom tiden gikk og til slutt var vi ulykkelige i forholdet begge to og valgte å gå hvert til vårt.

Joda, helt greit det. Men kan du takle dette? Med en slik mann vil du få "kvesset" deg. En slik mann tenker selv, har egne meninger, står for de og lar seg ikke pille på nesen. Jeg har samme synspunkt som deg på en partner, men det krever jo mye også da. Det å ta hensyn til at man da faktisk også må tilpasse seg forskjellige meninger, om man da ikke elsker å leve i et ekkokammer som reflekterer sin egen stemme hele tiden. Og tro meg det vil være minst like slitsomt i lengden som å finne en partner man ellers klaffer godt med, men som ikke nødvendigvis er intellektuell. Eller ser du mer på dette som et "statussymbol" ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2019 den 15.06, AnonymBruker skrev:

Mange av oss som har lite nettverk. Så kan du selvsagt si: "skaff deg større nettverk", men det blir jo litt som å si "skaff deg en intellektuell mann". 

 

Anonymkode: 5d9fd...d3c

Det er ikke helt det samme. Det er lettere å få en venn enn å få en livspartner, og det er i hvert fall lettere å få en bekjent. Av den enkle årsaken at de fleste kan ha flere venner og mange bekjente, men bare en kjæreste. Terskelen er lavere, det er rom til flere.

Jeg forstår at det kan virke vanskelig, men poenget her er at det handler om å bygge seg et liv som gjør at tingene man higer etter kommer inn mer organisk. Det er faktisk veldig mange ting som springer ut av et godt nettverk - ikke bare en partner, men jobbmuligheter og personlig utvikling. Jeg jobber selv i akademia, og jeg ser hvor tette båndene her er. Folk dater hverandre, henger med hverandre, diskuterer med hverandre. Din  neste kjæreste er sannsynligvis på boklanseringen du skal på. Skal du bytte jobb, kan du ringe en du traff på hagefesten og ordne et intervju. Ny leilighet på 

Det handler om å være i et miljø som reflekterer den du er, og som også gir deg noe. Jeg regner med at TS ikke er det. Det må man da bevisst endre. Sannsynligvis begynner det med geografisk bosted, samt arbeidsplass. Så følger hobbyene og diverse etter.

Det er ikke bare det å treffe en mann, det handler om generell livskvalitet. Jeg tror mange kvinner har litt å tenke over her. Jeg har observert at en del kvinner som ønsker seg en kulturell, intellektuell og oppegående mann selv ikke har et nettverk av slike mennesker rundt seg. Kanskje tenker de at de bare skal finne mannen, og flytte inn i hans liv. Menn på sin side (av de ressurssterke) er flinkere til å omringe seg med andre menn de kan diskutere med. Jeg kjenner ingen voksne menn som kun lener seg på sin kjæreste for gode diskusjoner. Tvert imot har de oftere lavere krav, både fordi de prioriterer andre ting, men også fordi de får sitt intellektuelle påfyll gjennom omgangskretsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2019 den 13.49, AnonymBruker skrev:

Får vel passet påskrevet nå, men jeg ønsker meg altså en såkalt intellektuell mann. Jeg liker selv å lese bøker, reflektere over stort og smått, følger med på hva som skjer i verden osv og ønsker altså å treffe en mann som er likesinnet. Jeg ser ikke ned på de som lever mer her og nå, ikke vet hvem som er president i Russland, vil mekke bil i stedet for å lese osv, men har lite til felles med disse. Jeg var sammen med en slik mann i over 10 år, så har prøvd, men det fungerte ikke i lengden. Forskjellene ble mer og mer framtredende ettersom tiden gikk og til slutt var vi ulykkelige i forholdet begge to og valgte å gå hvert til vårt.

Nå er det slik at jeg har et ønske om å finne en ny mann, etter å ha vært singel i snart 2 år. Jeg bor på et lite sted, så sjansen for å tilfeldigvis treffe noen er ikke så stor. Jeg har heller ikke mye tid å gå ut for å møte noen pga jobb og barn, så prøver meg nå på Tinder og Sukker. Problemet der, er at de jeg kommer i kontakt med stort sett er av samme type som eksen min. Jeg har sveipet høyre på flere menn jeg mener passer for meg i forhold til interesser, utdanning og bosted, men får sjelden match med disse. Noen av disse mennene er nok "over my league" utseendemessig, men slett ikke alle. Har også sveipet høyre på menn med lite info på profilen og det er ofte disse jeg får match med (også ganske pene menn). Etter å chattet litt med dem, finner jeg rimelig kjapt ut at vi er en dårlig match, selv om flere av dem virker som fine fyrer og ikke bare er ute etter sex.

Så hvordan kan jeg få match med "intellektuelle" menn? Ønsker ikke slike menn likesinnede damer (altså jeg ser ikke på meg selv som supersmart, det går mer på det å være samfunnsengasjert, leseglad, grublende...)? Jeg er ikke fotomodellpen, men har et ganske normalt utseende og er normalvektig. Jeg vet jeg ikke er førstevalget om en mann kun går etter utseendet, men håper jo det er noen der ute som ønsker seg en de klaffer med på interesser og personlighet.

Anonymkode: 6b302...47d

Jeg er høy&mørk mann på 42 og ingen barn. Alle sier at jeg er kjekk mann. Venner sa jeg burde opprette en Tinder profil, så jeg gjorde det nå nylig. Har til og med skrivd en ganske utfyllende profil, b.la. at jeg er samfunnsengasjert og liker å følge med på hva som skjer rundt i verden..Men får ingen match der av en eller annen grunn.. Noe er nok galt, men hva... 

Endret av Tyrk40
Rettelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...