Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2019


Nevian

Anbefalte innlegg

Enig med dere angående nabostemming. Litt av moroa med mgp her i heimen er hvertfall å rope ut hva vi tror poenggiving blir like før det blir sagt på TV. 

Anonymkode: d7080...016

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fra Litauen og jeg ser ikke hvordan vi eller andre baltiske land har en helt egen type bidrag.

Anonymkode: 7c066...e87

Kanskje ikke så mye for de baltiske landene, men de slaviske landene har ofte hatt et særpreg og en annen stil en typiske vestlige poplåter. Tilsvarende gjerne også en del av middelhavslandene. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne ikke ha vært mer enig. For en arroganse svenske medier har hatt, og så kult at sangen de kalte for helt verdiløs fikk flest seerstemmer OG høyere plassering enn Sverige. 

Det er for øvrig helt idiotisk at jurystemmer skal telle 50%. Som flere her skriver, ESC er en folkefest og det henger ikke på greip at majoriteten ikke skal ha mer å si, at en liten "fagjury" skal ha så mye å si, er arroganse overfor folket. 

Anonymkode: a1bce...7fd

Den svenske sangen var like dårlig som Madonna sin. Grusom. 

Anonymkode: bfa2f...54e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele MGP-stemningen ble ødelagt når hun (Madonna) kom. Og ingen skal fortelle meg at det var en politisk baktanke ved at hun var der. Alle vet jo at america er veldig glad i Israel. Syns det var dårlig av Israel også jeg. Kan hun ikke komme til andre land også? Litauen og sånn? 

Fortsetter det sånn kommer jeg ikke til å se MGP. 

Anonymkode: bfa2f...54e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg reagerer litt sensitivt på den med "Øst-Europeiske land stemmer på hverandre". Husker det har vært en del misfornøye i salen da Baltiske land pleide å gi høye poeng til Russland. Men det i stor grad skyldes den russiske befolkningen som bor der og som stemmer på landet de har røtter i, sånn som Tyskland stemte på Tyrkia hele tiden. Nå gir Norge top poeng til Litauen og Polen hvis de er i finalen. Hvordan hadde det føltes å høre buing fordi "Norge stemmer alltid på Polen og Litauen"? Vi kan jo ikke ta vekk telefoner fra russere sånn som dere ikke kan ta telefoner fra oss litauere og polakker (selv om jeg har aldri stemt).

Anonymkode: 7c066...e87

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg reagerer litt sensitivt på den med "Øst-Europeiske land stemmer på hverandre". Husker det har vært en del misfornøye i salen da Baltiske land pleide å gi høye poeng til Russland. Men det i stor grad skyldes den russiske befolkningen som bor der og som stemmer på landet de har røtter i, sånn som Tyskland stemte på Tyrkia hele tiden. Nå gir Norge top poeng til Litauen og Polen hvis de er i finalen. Hvordan hadde det føltes å høre buing fordi "Norge stemmer alltid på Polen og Litauen"? Vi kan jo ikke ta vekk telefoner fra russere sånn som dere ikke kan ta telefoner fra oss litauere og polakker (selv om jeg har aldri stemt).

Anonymkode: 7c066...e87

Helt enig. Det ødelegger hele MGP det og. Det må bli litt andre regler hvis det skal være rettferdig.

Anonymkode: bfa2f...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Jeg synes det er litt rart at et land som Storbritannia med alle de fantastiske artistene og låtskrivere ikke er i stand til å sende bedre bidrag enn hva de gjør.

Det synes jeg også er skikkelig merkelig. Storbritannia har klart å dyrke så mange verdenskjente artister, hvorfor kan ikke de stille opp som låtskrivere?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper det blir en debatt om jurysystemet. 

Jeg ville også byttet om slik at det var Publikumstemmene fra hvert land som ble presentert, og at de leste opp 8, 10 og 12 poeng slik som tidligere. Det er jo seerstemmene som er gøy.

Jeg er helt enig! Når de leste opp jurystemmene så gikk det så fort, at jeg ikke fikk med meg noe som helst omtrent 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg reagerer litt sensitivt på den med "Øst-Europeiske land stemmer på hverandre". Husker det har vært en del misfornøye i salen da Baltiske land pleide å gi høye poeng til Russland. Men det i stor grad skyldes den russiske befolkningen som bor der og som stemmer på landet de har røtter i, sånn som Tyskland stemte på Tyrkia hele tiden. Nå gir Norge top poeng til Litauen og Polen hvis de er i finalen. Hvordan hadde det føltes å høre buing fordi "Norge stemmer alltid på Polen og Litauen"? Vi kan jo ikke ta vekk telefoner fra russere sånn som dere ikke kan ta telefoner fra oss litauere og polakker (selv om jeg har aldri stemt).

Anonymkode: 7c066...e87

Nå var det vel buing fordi fagjuryen ga 12 poeng til sitt naboland selvom låten kun fordi det var naboland og ikke fordi låten var finest. Dette gjaldt vel Kypros og Hellas.  

men er enig i at det ikke skal bues. 

Anonymkode: 1d9ee...f51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, J19 said:

Jeg er helt enig! Når de leste opp jurystemmene så gikk det så fort, at jeg ikke fikk med meg noe som helst omtrent 

Jeg synes det gikk litt for sakte noen ganger, kan ikke skjønne at de som leser opp stemmene skal bruke så lang tid...

Anonymkode: 76e5f...cbe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ella1 skrev:

Greit at systemet er slik det er, men når vi vet at Norge hadde tekniske problemer på juryprøven uten å få mulighet til å opptre på nytt, så føles dette veldig urettferdig.

Ja. Det er jo det. Hvis det bare skal bli sneket inn amerikanere og at de øst europeiske landene skal stemme kun på hverandre så blir det ikke en konkurranse lenger. Hadde det ikke vært for folkestrømmer hadde ikke Nederland vunnet men noen av de baltiske landene (nesten som alltid). Jeg er ikke såret over at Norge ikke kom høyere (ble kjempe glad for at Nederland vant) men syns ikke det er rettferdig for det. Hvis MGP fortsetter sånn så blir det ikke MGP lenger.

Anonymkode: bfa2f...54e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. Det er jo det. Hvis det bare skal bli sneket inn amerikanere og at de øst europeiske landene skal stemme kun på hverandre så blir det ikke en konkurranse lenger. Hadde det ikke vært for folkestrømmer hadde ikke Nederland vunnet men noen av de baltiske landene (nesten som alltid). Jeg er ikke såret over at Norge ikke kom høyere (ble kjempe glad for at Nederland vant) men syns ikke det er rettferdig for det. Hvis MGP fortsetter sånn så blir det ikke MGP lenger.

Anonymkode: bfa2f...54e

Folkestemmer ikke folkestrømmer. 

Anonymkode: bfa2f...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NordicViking skrev:

Markus Larsson i den svenske avisen Aftonbladet var ikke nådig i sin kommentar om Keiino lørdag kveld. Han kalte det norske bidraget 'helt verdiløst' (VG). Den svenske arrogansen kjenner tydeligvis ingen grenser.

Norge endte som kjent på 5. plass, en plass foran Sverige på 6. plass. Tipper Markus Larsson må ta en runde med seg selv i dag. Jeg sto klar til å kaste TVen ut gjennom vinduet dersom Sverige vant, men heldigvis satte folket foten ned. Dermed ble TVen stående, og jeg fikk med meg Kveldsnytt før jeg gikk til sengs.  :fnise:

Må innrømme at opplesingen av stemmer - jury og folk - er utrolig spennende, og etter min mening det mest interessante med hele MGP. De aller fleste sangene er helt ræva, så dem driter jeg i. Men stemmegivningen? Herreminhatt! De klarte å bygge opp spenningen til siste sekund, og det ble dratt ut og dratt ut. Og så fikk Sverige kun 93 poeng av folket! Fuckings 93 poeng!! WOW! Snakk om å bli truffet i hodet med ei slegge, men det var ikke langt fra. Sikkert stor skuffelse i Sverige, men desto mer glede hos mange andre - inkludert meg.  :bolledeig:

 

Markus Larsson kan ta seg ei bolle. Hvorfor skal de forbanna svenskene alltid sutre sånn? Er 6. plass en dårlig plassering? Altså fy fader men det er på tide at det landet der slutter å gå rundt med nesa i været, og tror de er vinnere av alt. Det er ingen tvil om at de er misunnelige på den flotte låta til Norge og vår plassering. Og jeg skal takke Nederland for at dem vant over svenskene!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, J19 skrev:

Det synes jeg også er skikkelig merkelig. Storbritannia har klart å dyrke så mange verdenskjente artister, hvorfor kan ikke de stille opp som låtskrivere?

 

De tar vel ikke Grand Prix særlig seriøst, det er vel hovedgreia?

Også ser jeg fra engelskmenn at de innbiller seg selv at hovedgrunnen til at de ikke får stemmer er "Europa liker oss ikke" - buhu.

De har hatt noen stjerner til å representere seg et par år, og vært innmari selvsikre på det - og ikke klart det - ingen husker vel hverken låtene eller sceneshow'ene nå i ettertid? 

Anonymkode: 899d9...235

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Det er jo det. Hvis det bare skal bli sneket inn amerikanere og at de øst europeiske landene skal stemme kun på hverandre så blir det ikke en konkurranse lenger. Hadde det ikke vært for folkestrømmer hadde ikke Nederland vunnet men noen av de baltiske landene (nesten som alltid). Jeg er ikke såret over at Norge ikke kom høyere (ble kjempe glad for at Nederland vant) men syns ikke det er rettferdig for det. Hvis MGP fortsetter sånn så blir det ikke MGP lenger.

Anonymkode: bfa2f...54e

Kødder du nå?? Fortell meg navn på noen av de baltiske landene som gjør så vanvittig bra i Eurovision?

Anonymkode: 7c066...e87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

De tar vel ikke Grand Prix særlig seriøst, det er vel hovedgreia?

Også ser jeg fra engelskmenn at de innbiller seg selv at hovedgrunnen til at de ikke får stemmer er "Europa liker oss ikke" - buhu.

De har hatt noen stjerner til å representere seg et par år, og vært innmari selvsikre på det - og ikke klart det - ingen husker vel hverken låtene eller sceneshow'ene nå i ettertid? 

Anonymkode: 899d9...235

I år var deres bidrag bra synes jeg, så det er ganske trist at de ikke fikk flere stemmer.

Anonymkode: d0a9d...bb6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kødder du nå?? Fortell meg navn på noen av de baltiske landene som gjør så vanvittig bra i Eurovision?

Anonymkode: 7c066...e87

Russland feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, J19 said:

Russland feks?

Fra når av er Russland et baltisk land? Baltikum består av Litauen, Latvia og Estland.

Anonymkode: 7c066...e87

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Det er jo det. Hvis det bare skal bli sneket inn amerikanere og at de øst europeiske landene skal stemme kun på hverandre så blir det ikke en konkurranse lenger. Hadde det ikke vært for folkestrømmer hadde ikke Nederland vunnet men noen av de baltiske landene (nesten som alltid). Jeg er ikke såret over at Norge ikke kom høyere (ble kjempe glad for at Nederland vant) men syns ikke det er rettferdig for det. Hvis MGP fortsetter sånn så blir det ikke MGP lenger.

Anonymkode: bfa2f...54e

Så du på Eurovision i det hele tatt? Sverige hadde vunnet hvis ikke folkestemmer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på, hvorfor ønsker egentlig Storbritannia å være blant de 5 store når de ikke legger så mye i bidragene og egentlig aldri gjør det spesielt bra? Det er jo ekstra dyrt for de 5 store🤷‍♀️

Når det er sagt, så synes jeg årets bidrag fra Storbritannia var det beste de har sendt på mange år, og de fortjente å komme litt høyere på listen synes jeg. Men (manglende) sceneshowet ble kanskje ødeleggende. 

Anonymkode: 1d9ee...f51

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...