Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2019


Nevian

Anbefalte innlegg

Regner med de leser opp jurystemmene mens de teller opp telefonstemmene, siden jurystemmene er klar dagen før. Men forsåvidt enig! Kutt ned tiden man kan bruke på å stemme og heller ta noe pausebidrag mens man teller opp. Jurydelen burde uansett opp til debatt da den kom for å utjevne nabostemmer (men ser ut som den er vel så ille om ikke værre på det enn telefonstemmene).

Anonymkode: 499f4...332

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gretagarbo
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes synd i Tyskland som fikk 0 telefonstemmer :(
 

Anonymkode: 38cd3...e3c

Ikke overraskende dessverre. Ble ikke dead last som jeg trodde ihvertfall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anim92 skrev:

Idiotisk med Island og flagg. Vemmes.

Synes han islendingen var pysete jeg altså! Det palestinske flagget liksom.... Hvis han mener det han mener og han hadde hatt baller så hadde han heller vist frem hakekorset. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hottrio skrev:

Synes han islendingen var pysete jeg altså! Det palestinske flagget liksom.... Hvis han mener det han mener og han hadde hatt baller så hadde han heller vist frem hakekorset. 

Hva mener du med det? Du tror de er nazister ...?

Anonymkode: 22b6d...aa9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med det? Du tror de er nazister ...?

Anonymkode: 22b6d...aa9

Nei jeg vet ikke hva de er. Sikkert ikke nazister. Men når han først vil provosere og vise at han støtter Palestina og ikke Israel.... da kunne han vel tatt i litt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo hakekorset en mye eldre betydning (symbol) enn nazismen også. Hakekorset har vært et symbol for solen og naturens gang... på en måte, og var i bruk leeeeenge før nazismen oppsto. Sid Vicious gikk jo med hakekors på seg men var neppe nazist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, J19 skrev:

Enig! Håper Jon Ola gjør noe med dette og setter fingeren ned

Eventuelt foten, som det heter... 😂😂😂

Anonymkode: 46b25...7c3

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Hottrio skrev:

Synes han islendingen var pysete jeg altså! Det palestinske flagget liksom.... Hvis han mener det han mener og han hadde hatt baller så hadde han heller vist frem hakekorset. 

Noe så hjernedødt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Hottrio skrev:

Nei jeg vet ikke hva de er. Sikkert ikke nazister. Men når han først vil provosere og vise at han støtter Palestina og ikke Israel.... da kunne han vel tatt i litt. 

Nå bar det jo ikke provokasjon i seg selv som var målet, men forholdsvis edruelig kritikk av Israel og støtte til Palestina. De er ikke gjøglere, de er engasjerte unge mennesker.

Anonymkode: 22b6d...aa9

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, funginger skrev:

Noe så hjernedødt.

Nei, jeg synes ikke det. Som nevnt her har hakekorset en MYE eldre betydning enn nazisme. Jeg er ikke nazist selv, men egentlig burde jeg kunne gå med hakekors på meg hvis jeg ville det, uten å bli beskyldt for å være nazist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juryvinner - Sverige.
Publikumsvinner - Norge.

Nederland derimot -  fikk andreplass av publikum, tredjeplass av jury. Så ingen av vurderingssystemene syntes av vinneren av Grand Prix 2019 var den beste sangen......

Eurovisionvinner - Nederland! 

.....?

 

 

Anonymkode: 899d9...235

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hottrio skrev:

Nei, jeg synes ikke det. Som nevnt her har hakekorset en MYE eldre betydning enn nazisme. Jeg er ikke nazist selv, men egentlig burde jeg kunne gå med hakekors på meg hvis jeg ville det, uten å bli beskyldt for å være nazist. 

Dette er virkelig hjernedødt. Først sier du at de virkelig burde tatt den helt ut og provosert med hakekors, og så begynner du å understreke hakekorsets uskyldige eldre historie, og mener at hakekors ikke er et provoserende symbol likevel? 

Anonymkode: 22b6d...aa9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er virkelig hjernedødt. Først sier du at de virkelig burde tatt den helt ut og provosert med hakekors, og så begynner du å understreke hakekorsets uskyldige eldre historie, og mener at hakekors ikke er et provoserende symbol likevel? 

Anonymkode: 22b6d...aa9

Hvis de virkelig ønsket å lage baluba ja, islendingene. 

Hele poenget er da at i etterkant kunne islendingen(e) ha forsvart seg med at "nei, jeg bruker ikke hakekorset som et symbol på nazismen, korset har en langt eldre betydning enn nazismen. Det er denne betydningen jeg bruker korset som symbol for."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Hottrio skrev:

Hvis de virkelig ønsket å lage baluba ja, islendingene. 

Hele poenget er da at i etterkant kunne islendingen(e) ha forsvart seg med at "nei, jeg bruker ikke hakekorset som et symbol på nazismen, korset har en langt eldre betydning enn nazismen. Det er denne betydningen jeg bruker korset som symbol for."

Legg deg 

Anonymkode: 14268...bf6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Juryvinner - Sverige.
Publikumsvinner - Norge.

Nederland derimot -  fikk andreplass av publikum, tredjeplass av jury. Så ingen av vurderingssystemene syntes av vinneren av Grand Prix 2019 var den beste sangen......

Eurovisionvinner - Nederland! 

.....?

 

 

Anonymkode: 899d9...235

En fagjury er helt meningsløst, da musikk først og fremst er individuelt hva man liker. Det er ingen eksakt vitenskap, og derfor er en fagjury helt talentløst. Uansett, så var trenden at man ga mest poeng til nabolandene.. Så hva er da vitsen? Noen jævla arrogante "musikk-kjennere" som skal heve seg over resten av befolkningen?

Norge vant egentlig dette. Sprøtt hvor stor uenighet det var mellom juryen og folket.

Forøvrig heiet jeg på Nederland utenom Norge. Da jeg saumfarte alle låtene for noen måneder siden var det denne jeg ble sittende og lytte mest på på youtube.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sovnet under poengutdelingen så måtte se det ferdig nå. Fornøyd med at Nederland vant!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Måtte legge meg før alt var ferdig, men hipp hurra for 5. Plass - det er jo enormt bra jobba :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juryen kom jo tilbake da det viste seg at landene i gamle øst-europa stemte konsekvent for seg selv, uavhengig om det var bra sang eller ræva. Så jeg er ikke helt negativ til jurysystemet, men det burde være fagfolk. Slik det er nå er det dessverre veldig politisk. Det som slår er at det er så gigantisk forskjell mellom jury og folk at man må lure på hvor feilen ligger.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hottrio skrev:

Helt riktig. Hun sang litt surt....

Litt surt? Synes hun sang kjempe surt 😳

Men gratulerer til Nederland 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel ikke noe nytt at halvparten av stemmene er frajury? Bare måten de presenterer det på som er annerledes? Så resultatet ville vel blitt det samme om de hadde presentert alle stemmene fra et land samlet slik de gjorde før?

Anonymkode: 013ff...754

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...