Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2019


Nevian

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

At vi mistet poeng er en ting. Men hvor kom de ekstra poengene Sverige plutselig fikk fra? Jeg greier ikke å finne noen forklaring på dem? 

Anonymkode: 983dd...44a

De ekstra poengene til Sverige kommer fra den "nye" juryavstemningen fra Hviterussland (der man "beregnet" tallene basert på en eller annen formel). Der fikk Sverige 2 poeng (mot 0 tidligere), og Norge fikk 0 poeng (mot 7 tidligere). Dermed hoppet Sverige en plass opp på bekostning av Norge. Nord-Makedonia fikk forøvrig 10 poeng, mot 0 tidligere. Dermed fikk Nord-Makedonia flest jurystemmer.

Se tallene på denne lista (scroll helt ned til Scoreboard og klikk på jury).

Endret av NordicViking
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk for en massiv skandale hvis dette hadde vært første- og andreplassen som byttet rekkefølge plutselig. Hvordan kunne de unngå å oppdage dette? 

Anonymkode: 541f3...880

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kendall

Jeg håper faktisk at Eurovision Song Contest i 2020 blir uten juryen og at det blir kun folkeavstemning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck juryen, klarer verken å holde seg profesjonelle eller seriøse. Synes det er helt skammelig at Jon Ola Sand nekter å endre på juryreglene. Når det er så STORE forskjeller mellom jury- og folkeavstemningen burde det seriøst ringe en bjelle i hodene på disse EBU-folkene. Som mange andre har nevnt: jurystemmene burde telles 40% og folkestemmene 60%

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, J19 skrev:

Fuck juryen, klarer verken å holde seg profesjonelle eller seriøse. Synes det er helt skammelig at Jon Ola Sand nekter å endre på juryreglene. Når det er så STORE forskjeller mellom jury- og folkeavstemningen burde det seriøst ringe en bjelle i hodene på disse EBU-folkene. Som mange andre har nevnt: jurystemmene burde telles 40% og folkestemmene 60%

 

Men å regne ut vekting på den måten, kan bli vrient å presentere på en god måte til seerne, tror jeg.

En annen løsning kunne vært å rett og slett halvere, eller redusere antall poeng fagjurryen deler ut. Resultatet ville jo i praksis blitt det samme da :)

Nå får både fagjury og publikum dele ut like mange poeng. 

Anonymkode: 899d9...235

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gretagarbo

Den største skandalen her, vil jeg si, er at på grunn av dette tullet ble Polen snytt for finaleplass til fordel for Hviterussland. Ellers er det virkelig kjedelig for Makedonia at Svensken fikk æren av å vinne jury-stemmen i finalen, når dette egentlig var feil.

At Norge nå havner bak Sverige spiller ikke noe stor rolle for meg. Den beste låta vant uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.5.2019 den 22.50, J19 skrev:

Fuck juryen, klarer verken å holde seg profesjonelle eller seriøse. Synes det er helt skammelig at Jon Ola Sand nekter å endre på juryreglene. Når det er så STORE forskjeller mellom jury- og folkeavstemningen burde det seriøst ringe en bjelle i hodene på disse EBU-folkene. Som mange andre har nevnt: jurystemmene burde telles 40% og folkestemmene 60%

Jeg syns faktisk at jurystemmene burde bare telle 25% og folkestemmene 75%. altså at man halverer jurystemmene. Det er bokstavelig talt bare en håndfull mennesker i juryen, i motsetning til flere millioner seere som kanskje stemmer..

Anonymkode: fc25c...39d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2019 den 21.42, Arwen Undómiel skrev:

Var ikke meningen å være hard mot damer i 30 årene, de ser sikkert ut som om de er 18.

Nei, de ser stort sett ut som de er i 30-årene.
Uten alle innsprøytningene (og profesjonell sminke + photoshop) hadde nok Madonna sett ut som en 60-åring, men på grunn av at hun har juksa littegranne så ser hun ut som en 55-åring eller ca der omkring.

Anonymkode: 5c57f...e22

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arwen Undómiel
På ‎24‎.‎05‎.‎2019 den 23.05, AnonymBruker skrev:

 

 


På ‎24‎.‎05‎.‎2019 den 23.05, AnonymBruker skrev:

 

 

 

 


Nei, de ser stort sett ut som de er i 30-årene. Uten alle innsprøytningene (og profesjonell sminke + photoshop) hadde nok Madonna sett ut som en 60-åring, men på grunn av at hun har juksa littegranne så ser hun ut som en 55-åring eller ca der omkring. Anonymkode: 5c57f...e22

 

Jeg synes faktisk oppriktig at hun noen ganger ser ut som om hun er i 30-40 årene noen ganger,. Meg om det...

 

 

Endret av Arwen Undómiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Arwen Undómiel skrev:

Jeg synes faktisk oppriktig at hun noen ganger ser ut som om hun er i begynnelsen av 40 årene noen ganger, helt sant. Uansett,

synes Madonna er en meget flott artist og kommer alltid til å være fan, uansett hva! Jeg synes hun ser fab ut!

Synes det er synd med superstjerner som tar Botox og sånt, men jeg dømmer ikke.

Tror rynker kunne vært løst med 12 tomater i uken(siden di inneholder mye kollagen) og retinolkrem, meget tynt lag om høst og vinter.

Dronning Elisabeth synes jeg er veldig flott også og jeg synes hun ser ut som en 60åring noen ganger, faktisk. Tatt i betraktning, angående 30 åringer.

 

Meg om mitt...

Det er mulig å være fan av noen som ikke ser "fab" ut også. Talent og kunstneriske evner trumfer utseende uansett. Jeg liker ikke denne rangeringen av kvinner etter utseende. Det fokuseres på utseende, som om det har noe å si. Madonna ser ut som en 50-60 åring og det er ingenting i veien med det. 

Anonymkode: a1bce...7fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arwen Undómiel


På ‎25‎.‎05‎.‎2019 den 19.24, AnonymBruker skrev:




Det er mulig å være fan av noen som ikke ser "fab" ut også. Talent og kunstneriske evner trumfer utseende uansett. Jeg liker ikke denne rangeringen av kvinner etter utseende. Det fokuseres på utseende, som om det har noe å si. Madonna ser ut som en 50-60 åring og det er ingenting i veien med det.  Anonymkode: a1bce...7fd






Skjønnhet kommer innen ifra og synes hun har begge deler. 


Endret av Arwen Undómiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...